За Uber

Алан си показа как работи: http://vbox7.com/play:846183a7d0 - и аз не виждам нищо незаконно и нередно. Просто още едни на пазара, колкото и странно да звучи "играч". ;)

И в репортажа има някакви индивиди дето смятат, че някой некомпетентен, без застраховка и не знам си какво ще ни возел. Мили бакшиши, последните два пъти, в които съм се возил на така "убавите" таксита, на единия му гърмеше метановата бутилка, на на другия ми остана дръжката за хващане в ръката. ;) А преди това една жена говореше по телефона, пушеше и караше. Да не говорим тук за опитно каране и професионализъм. Моля, моля. :D :D :D

Или аз попадам на кретени, но тази услуга я приветствам с голяма усмивка. :) А данъците ще си плаща компанията където си иска и има смисъл. Тук ако ще е греда за икономиката, ще е греда заради тези, които уж я контролират. :)
 
От: За Uber

И като знаем как рейтинга в Бг може да се получи... е просто смешно. При нас всеки е познат с всеки. Така че, за реален рейтинг, ми е много трудно да повярвам.

Това с БГ е безпредметно - рейтигна ще си е реален, а риска същият дали ще е бакшиш или не. Сякаш не знаеш за случките в бакшишо-мобилите ...
 
От: За Uber

В крайна сметка ако накарат Uber да правят всичко, което правят таксиметровите компании, Uber ще се превърне в таксиметрова фирма с приложение...като се обезсмисля цялата идея.
 
От: За Uber

БТВНоваТВ
новина за Правецдане
новина за Убернеда

какво повече да говорим????


При „Юбер” обаче даваме и по 20 стотинки за всяка минута, прекарана в колата.

:oops: не стига, че не плащат лиценз..ами и това сега...
 
От: За Uber

Еми освен всички да започнем да заобикаляме данъците и лицензите и да го наричаме иновативност. На първо четене, цар Киро иде адски иновативен. А некакви балъци, производители на нормален алкохол твърдят, че щял да продава ментета, без проверки, без нищо... нещастници.:lol:
 
От: За Uber

Блинки не ми го ражда главата как човек създал форум за предприемачество може да заема позиция като твоята - Що не си направиш форум тарикат.бг и там с кеф ще можеш да си фалиш американски фирми дето си плащат за да заобикалят закона.

Да се подкрепят такива фирми е като да купуваш крадена техника от мангалите и после да ревеш защо има кражби и висока престъпност в БГ
 
Re: От: За Uber

Блинки не ми го ражда главата как човек създал форум за предприемачество може да заема позиция като твоята - Що не си направиш форум тарикат.бг и там с кеф ще можеш да си фалиш американски фирми дето си плащат за да заобикалят закона.

Да се подкрепят такива фирми е като да купуваш крадена техника от мангалите и после да ревеш защо има кражби и висока престъпност в БГ

Бате, предприемачите са хора, които мислят свободно и измислят нови неща, които служат на хората, а вече пазара си решава какво да ползва. Не знам как успя пък да дадеш сравнение с мангалите и крадената техника. Кое точно се краде, кое се заобикаля. Някой да е чувал за сайтове като carpooling.co.uk? Или подобни за наемане на общи квартири, хостели? Време е да влеете в 21-и век. :) Вчера си имал само ICQ, днес имаш и Skype и Facebook Messanger. Как точно заобикаляш закона? Нещо не схванах тази врътка. И заобикаляне на закон ако имаше, не знам защо са им позволили и да го прилагат вече. Нещо да ме светнете. :)
 
От: За Uber

Извършваш превозваческа дейност без нужния лиценз. Няма нищо общо със скайп, тук няма нова технология.
 
Re: От: За Uber

Извършваш превозваческа дейност без нужния лиценз. Няма нищо общо със скайп, тук няма нова технология.

Демек като обикновените стопаджии, така ли? Преди няколко дни закарах един пич (познат) до тях, нищо, че не ми беше на път, а той на следващия ден ме почерпи кафе. Да взема и аз да си купя един лиценз. :)
 
От: За Uber

на мен ми е интересно на кого се прехвърлят парите от кредитната карта. ако е българско дружество има много незаконни неща. ако е чуждестранно дружество пак е незаконно да оперират тук а да вземат парите навън...


blinki - ако ти е платил с кредитна карта за извършената от теб услуга - да, правилно е да си извадиш лиценз.
 
Re: От: За Uber

Пари взе ли му?

Пари не съм му взимал, но като теглиш чертата не е като да му е излязло фри. Значи това е нещо на границата между да се съберете и да си делнете бензина и да си професионален шофьор. Но като е така, явно всеки така мисли гледам, кажете ми как (по какъв начин) е успяло да влезе и даже свободно да оперира? И без тези, че са си платили на който трябва, защото тази игра може да се играе от всеки, включително и от таксиджийте и организациите, които ще претърпят загуби с това приложение. От лицензите печели единствено и само държавата, нали така? Щом тя е позволила това да се практикува по един или друг начин, явно има нещо, което не го поставя на 100% в графата професионален превоз, нищо че хората си плащат за него.
 
От: За Uber

Блинки да правиш сравнение между споделено пътуване и юбер е смешна работа -

Хора оборудвани със система за отчитане на километри и стройна организация за получаване и плащане на пари дебнещи някой да ги поръча ги сравняваш с инцидентно пътуващи качили някой на стоп

Утре ще кажеш че и проституцията по околвръстното е споделено пътуване с попътен вятър

Примери мога да ти давам до второ пришествие и разделителната линия винаги е една и съща - Извършва ли се системна търговска дейност или става въпрос за инцидентен случай - При юбер отговорът е еднозначен - ДА ХОРАТА КОИТО КАРАТ ТАКСИТАТА ИЗВЪРШВАТ СИСТЕМНА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ

И тук идва въпроса трябва ли всички хора извършващи търговска дейност да плащат данъци в тази държава или можем да поощряваме някой да не го прави.

Следващият въпрос трябва ли когато за дадена дейност е преценено че трябва да има специален режим и ценз да допускаме някой да я върши без да покрива тези изисквания явявайки се нелоялна конкуренция на спазващите правилата или застрашавайки живота на хората - Утре в Пирогов ще почнат да оперират случайно минаващи студенти по медицина на споделен принцип.

Бизнес модела на Юбер е иновативен направили са хубаво приложение което премахва съмненията за помпане на сметките - можеш да си избираш кой шофьор да си поръчаш - чарджат през карта което е удобство за определени хора. - Да си лицензират колите и да покажат нов стандарт на работа, а не да реализират печалба на база пропуснатите за държавата данъци.

Въпроса е принципен и всякакви носенета на вода от девет дерете е контрапродуктивно за човек като теб който би трябвало пръв да е скочил срещу всякакви опити за нелоялна конкуренция
 
От: Re: От: За Uber

Пари не съм му взимал, но като теглиш чертата не е като да му е излязло фри. Значи това е нещо на границата между да се съберете и да си делнете бензина и да си професионален шофьор. Но като е така, явно всеки така мисли гледам, кажете ми как (по какъв начин) е успяло да влезе и даже свободно да оперира? И без тези, че са си платили на който трябва, защото тази игра може да се играе от всеки, включително и от таксиджийте и организациите, които ще претърпят загуби с това приложение. От лицензите печели единствено и само държавата, нали така? Щом тя е позволила това да се практикува по един или друг начин, явно има нещо, което не го поставя на 100% в графата професионален превоз, нищо че хората си плащат за него.

Какво значи само държавата? Държавата да не е някакъв имагинерен орган, който няма нищо общо с нас? И далеч не е само държавата. Ако аз започвам месеца си с -1000, заради държавата, а някакъв тарикат си го спестява това, само държавата ли печели/губи?
Колкото до това какво е позволила, хайде да не слагаме нашата държава на някакъв пиедестал на силен ред и правила, защото много неща не са позволени, ама се случват.

И не, не е на границата да си споделим пътуването. Няма нищо общо, разликата е драстична.
 
Re: От: За Uber

Блинки да правиш сравнение между споделено пътуване и юбер е смешна работа -

Хора оборудвани със система за отчитане на километри и стройна организация за получаване и плащане на пари дебнещи някой да ги поръча ги сравняваш с инцидентно пътуващи качили някой на стоп

Утре ще кажеш че и проституцията по околвръстното е споделено пътуване с попътен вятър

Примери мога да ти давам до второ пришествие и разделителната линия винаги е една и съща - Извършва ли се системна търговска дейност или става въпрос за инцидентен случай - При юбер отговорът е еднозначен - ДА ХОРАТА КОИТО КАРАТ ТАКСИТАТА ИЗВЪРШВАТ СИСТЕМНА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ

И тук идва въпроса трябва ли всички хора извършващи търговска дейност да плащат данъци в тази държава или можем да поощряваме някой да не го прави.

Следващият въпрос трябва ли когато за дадена дейност е преценено че трябва да има специален режим и ценз да допускаме някой да я върши без да покрива тези изисквания явявайки се нелоялна конкуренция на спазващите правилата или застрашавайки живота на хората - Утре в Пирогов ще почнат да оперират случайно минаващи студенти по медицина на споделен принцип.

Бизнес модела на Юбер е иновативен направили са хубаво приложение което премахва съмненията за помпане на сметките - можеш да си избираш кой шофьор да си поръчаш - чарджат през карта което е удобство за определени хора. - Да си лицензират колите и да покажат нов стандарт на работа, а не да реализират печалба на база пропуснатите за държавата данъци.

Въпроса е принципен и всякакви носенета на вода от девет дерете е контрапродуктивно за човек като теб който би трябвало пръв да е скочил срещу всякакви опити за нелоялна конкуренция

Сравнявам ги като метод на превоз. Точно това с проституцията няма да го кажа, но ще кажа, че като човек, който държи на избора, няма да е лошо да имам още един. И е смешно да сравняваш човек опериращ лекар с маймун, който като като му кажа, че искам да се кача за 3 лева да ми каже "Виж колегата". Твоето мисля, че е по-комедия. Ако поставяш на една везна лекар и бакшиш, започвам вече да се чудя защо спорим? :)

И след като се извършва търговска дейност, какво тогава се случва? В смисъл, как по дяволите тази услуга я има и хората я ползват? За данъци явно не може да се говори, защото щом е позволено, то реално са се лишили от тях още с пускането му като алтернатива. :)

Може и да е на лична основа, но специално за таксиджийте няма да скоча, защото малко не са на нивото, на което очаквам, респективно думата конкуренция не може да се използва в пълния и смисъл. И да съм честен (говорейки като потребител, защото през тези очи го коментирам) предпочитам някой без лиценз да ме вози, отколкото човек, на който му гърми метановата бутилка или му скърца окачването. Нищо лично, но съм виждам как хората си поддържат личната кола и как служебната. :) Когато изринат всичко плява от този бранш, ще съм първия, който ще защитава тези услуги. До тогава е един сбирнщайн, който може да си сигурен, че едно 50% не издава бележка. ;)
 
Re: От: Re: От: За Uber

Какво значи само държавата? Държавата да не е някакъв имагинерен орган, който няма нищо общо с нас? И далеч не е само държавата. Ако аз започвам месеца си с -1000, заради държавата, а някакъв тарикат си го спестява това, само държавата ли печели/губи?
Колкото до това какво е позволила, хайде да не слагаме нашата държава на някакъв пиедестал на силен ред и правила, защото много неща не са позволени, ама се случват.

И не, не е на границата да си споделим пътуването. Няма нищо общо, разликата е драстична.

Това с минусовото започване на деня не го вдянах, но кой да контролира нещата, ако не държавата? Аз ли да легна през сградата на Uber и да си направя мини-митинг? :)

Айде да мине един месец и да видим как са го извъртяли, защото ако не е изгодно за хазната, лесно ще потъне. До тогава може поне да наблюдаваме какво ще се случи.
 
От: За Uber

Е що пък да потъне, ако не е изгодно за хазната? Няма такава зависимост у нас. По-големият проблем е дали е изгодно за пазара. Това с минусовото започване е, че ако един човек плаща всичко, което законът изисква от него, а другият - не, то пазарната среда е изкривена и това не води до нищо добро.
Няма как това да се впише в понятието - споделено пътуване или нещо подобно.
 
Защото държавата няма да го остави, заобикаляйки всичко това, което споменахте. Е няма такава зависимост. :)

Пазарът сме аз, ти, Гошо, Тошо....за играчите на пазара...не мисля, но всеки нов играч не е удобен за вече настанилите се там. Все едно аз утре да си направя нещо като Лафка.....че то и това е голямата далавера. :) Но конкуренцията няма е доволна. Първо ще пробва по законни, а после по мръсния начин. Както се е случвало не веднъж.
 
От: За Uber

Сам казваш Лафка, пък твърдиш, че държавата няма да заобиколи някой да заобикаля нещо. С Лафка как позволява?

Иначе не става въпрос за удобство, а за елементарния принцип всички да работим по еднакви правила. Това е важно за всички по веригата - конкуренцията, клиентите, че и самият предприемач-тарикат. Какво става ако те рани при катастрофа?
 
От: За Uber

Блинки

Първо - Няма голяма и малка правда - Има принципи и те тябва да важат за всички - Или искаме всички да са не светло и да сме бяла държава или се връщаме в началото на прехода когато всичко беше сиво и мутрите лепеха стикери за охрана по магазините - Сега просто ще му викаме споделена застраховка

Второ - това къде видя че някой им е разрешил - От транспортното министерство са казали че след като стартират услугата ще преценят какви мерки да предприемат - те просто се пробват

Трето - От всеки 1лв взети от лицензирано такси 20ст влизат под формата на ДДС в хазната + още поне 10ст данъци и осигуровки - От всеки 1лв платен на Юбер в хазната не влиза нищо - Пишман юберските шофьори стоят на борсата и цоцат държавни пари докато могат след това като станат за пенсия пак от твоя джоб държавата трябва да плати

Четвърто - Защо някое пиче дето се е натряскало като го почерпиш в дискотеката някоя напитка може да ти духа законно - вика му се любов, а проститутка на околовръстното не може да ти духа за 20 кинта сега просто ще му викаме споделено пътуване

Пето - Каква е разликата между бакшиша и доктора след като и за двете професии се изисква някакъв ценз и от двете професии може да ти зависи живота - И вервай ми между докторите съм видял по големи простаци от колкото между бакшишите
 

Горе