ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Не съм специалист. Просто съм имал опит с такива страници и знам, че колкото и да пускаш, фенове на страницата не се трупат по този начин. В моя случай страницата имаше ръст с около 0,2 - 0,3 % на ден, при положение, че people talking about this бяха доста повече от самите фенове на страницата. Моето мнение е, че много по-рентабилно е да налееш пари в реклама, отколкото да се зомбираш и да пускаш през час. Всеки си избира методите естествено. Аз от самото начало на дискусията те моля да обосновеш тезата си с доказателства - направи един скрийншот и покажи какъв е ръстът на феновете при теб. Не е нужно да ни показваш страницата си :)

Ами да ти кажа моята страница я развивам само с постване на картинки през 1-2 часа, никаква реклама и добавяне на фенове.А people talking about this са около 2 пъти повече от хората в страницата.Страницата ми не е голяма все още , може и от това да зависи процентите.
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Здравейте, колеги. Надявам се темата да не се сметне за спам. Мисля, че инфографиката ще е интересна на голяма част от вас, а и лично аз не съм виждал много инфографики на български език :wink:

Виж файлът 4790

http://webly.bg/2012/10/webly-infographics-20-facebook-tips/

Ще се радвам ако споделите вашата критика.

Поздрави :twisted:

Това не е инфографика. Инфографиката е информация (предимно някакви статистики) представена чрез графики (процентни, диаграми и т.н.). Това е просто пост представен като една картинка. А що се отнася до самата информация, нямам опит в сферата, за да дам компетентно мнение, но ми се струва, че редрум е прав. Примерът с кока кола, ред бул и т.н. е неправилен, освен ако постът ти (или инфографиката както си го нарекъл) е ориентиран към вече успели брандове. Но тъй като успелите брандове едва ли ще се нуждаят от информацията ти (понеже ще си наемат професионалисти да им направят страниците), предполагам, че поста ти е насочен към не толкова успешните брандове, бизнеси и индивиди. В такъв случай стратегията за развитие ще е различна.

Да вземем например развиването на сайт за филми. Ако ти тръгнеш тепърва да правиш такъв сайт, без да имаш нищо зад гърба си, ще използваш една стратигия. Ако обаче ти си създателя на филма Twilight и решиш да правиш официален сайт на филма, ще използваш съвсем различна стратегия. Посетителите на сайта ще дойдат защото вече са станали фенове на филма, а не обратното (да гледат филма защото са станали фенове на сайта ти).
 
От: От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Това не е инфографика. Инфографиката е информация (предимно някакви статистики) представена чрез графики (процентни, диаграми и т.н.). Това е просто пост представен като една картинка. А що се отнася до самата информация, нямам опит в сферата, за да дам компетентно мнение, но ми се струва, че редрум е прав. Примерът с кока кола, ред бул и т.н. е неправилен, освен ако постът ти (или инфографиката както си го нарекъл) е ориентиран към вече успели брандове. Но тъй като успелите брандове едва ли ще се нуждаят от информацията ти (понеже ще си наемат професионалисти да им направят страниците), предполагам, че поста ти е насочен към не толкова успешните брандове, бизнеси и индивиди. В такъв случай стратегията за развитие ще е различна.

Да вземем например развиването на сайт за филми. Ако ти тръгнеш тепърва да правиш такъв сайт, без да имаш нищо зад гърба си, ще използваш една стратигия. Ако обаче ти си създателя на филма Twilight и решиш да правиш официален сайт на филма, ще използваш съвсем различна стратегия. Посетителите на сайта ще дойдат защото вече са станали фенове на филма, а не обратното (да гледат филма защото са станали фенове на сайта ти).

1. Това е инфографика. Цитирам ти уикипедия: Information graphics or infographics are graphic visual representations of information, data or knowledge.

2. Постът е ориентиран към хората, които искат да направят страница на бизнеса си във Фейсбук. Ресторанти, кафета, магазин за обукви, пицария, телевизионно предаване и т.н.

3. Ако тръгнеш да правиш филм и разчиташ да го разпространиш с постове във Фейсбук през 1 час - обречен си.

В самата инфографика си пише, че има специфични страници, които изискват повече публикации. Страници със смешни снимки, интресни факти, смешни видеоклипове и т.н. Тези страници много лесно увеличават своята база от фенове, но какъв е смисълът от това. Според Redrum, страници с по 500 000 - 800 000 фена, просто го правели за кеф и не искали да печелят? Не отричам, че може да се печели от ФБ страница, но това печелене е необосновано. Неслучайно помолих колегата да даде някакви примерни цифри. Аз за случай на ФБ страница, която печели ДИРЕКТНО от феновете си не се сещам. Пак ви моля да ми покажете такава. Още повече, че Redrum казва, че развивал страницата си без реклама. Ще ни кажеш ли тогава твоята страница колко фена е натрупала без реклама?
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Смисълът от това е, че всеки фен може да бъде привлечен към сайта ти и монетаризиран. Щом имаш фенове, ще имаш и трафик - simple as that. Не виждам какво би доказал скрийншота, но щом желаеш. Най-голямата страница, която съм правил без платена реклама е над 200 000 човека. Не казвам без реклама, а без фейсбук реклама. За българска страница рекордът ми е - картинка видяна от 700 000 човека с 45 хиляди харесвания и картинка споделена от 18 000 човека. Харесването/споделянето е единствения начин да привлечеш хора без да даваш безумни пари за реклама, точно в това греши графиката ти. Въобще игнорираш силата на вирусния маркетинг, а това е основна грешка. Повечето малки и средни бизнеси не могат да си позволят да наливат пари за фейсбук реклама и е хубаво да използват алтернативни методи за развиване на страниците си. А да не говорим, че изглежда си нямаш представа колко струва един англоговорящ фен, ти би ли давал по $1 на потребител, ако развиваш англоезичен проект? И най-важният въпрос е, защо да ги даваш, след като можеш да не ги дадеш. Тук разбира се не говоря за строгоспециализирани продукти, но много неща могат да се съчетаят и например един магазин, който продава козметични продукти за коса може да има страница посветена на прически, която да публикува снимки на различни видове прически и по този начин да печели фенове. Една сладкарница може да има страница за любителите на шоколад, а не директно на сладкарницата и пак с малко повече финтове да успее да се рекламира и да привлече клиенти.

Ето ти графика от моя страница, която развивам без платена фейсбук реклама.

GZgy.png


Средно успявам да привлека между 1000 и 3000 човека на ден.
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Не съм специалист. Просто съм имал опит с такива страници и знам, че колкото и да пускаш, фенове на страницата не се трупат по този начин. В моя случай страницата имаше ръст с около 0,2 - 0,3 % на ден, при положение, че people talking about this бяха доста повече от самите фенове на страницата. Моето мнение е, че много по-рентабилно е да налееш пари в реклама, отколкото да се зомбираш и да пускаш през час. Всеки си избира методите естествено. Аз от самото начало на дискусията те моля да обосновеш тезата си с доказателства - направи един скрийншот и покажи какъв е ръстът на феновете при теб. Не е нужно да ни показваш страницата си :)

И кое му е зомбиращото на постването през час?? Зомбиращо може да се каже , когато е през 3 минути :) И защо трябва да се "зомбираш" ти, след като има приложения , които го правят вместо теб? Не виждам друг неплатен начин за трупане на фенове осввен този (постване през няколко минути) - така може да стигнеш и до над 3000 нови фена за 1 ден ;) ето ти го и живият пример от редрум.
Напълно съгласен съм , че вирусното е много силно при чести и добри публикации!
 
От: От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

..... Не отричам, че може да се печели от ФБ страница, но това печелене е необосновано....

Добре де, какво основание трябва да имам, за да реша да печеля от една страница - каквато и да е тя и щом мога реално да печеля от нея?? Мога ли да печеля от нея - ще го правя и без основание ;)
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Ганчо, този път бих ти дал положителна репутация за мненията, за съжаление форумът не ми позволява (но си те записвам и ще те позеленя, като ми даде възможност). Само да вметна, че според мен не е добре да се използват приложения за постване, защото така се губи от reach-a, поне такива са моите впечатления. Виждам, че много хора използват postcron и други подобни, но аз предпочитам или да поствам на ръка, или да използвам facebook schedule-a. Да заредиш една страница за 10-12 часа би ти отнело около половин час, ако имаш матрЯл.
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Viral маркетингът е хубаво нещо, само че вие забравяте, че става дума за страница на местен бизнес. Ти казваш, че ако имаш сладкарница - направи фен страница за шоколад. И ето случая - сядам аз и няколко месеца развивам страница за шоколад с яко viral съдържание. Правя 200 000 фена и изведнъж се сещам, че тези фенове са отвсякъде другаде, но не и от Младост 4 - там където е сладкарницата ми. В такъв случай не е ли просто по-добре да набиеш едни 1000 лв. за реклама и да им пускаш стойностно съдържание на строго таргетираните хора? Ако знаеш как да ръководиш страницата си, то тези 1000 лева ще си ги избиеш доста бързо. Това важи и за всеки един бизнес, който е на локално ниво. По-горе написах, че ако имаш сайт за viral съдържание е готино да пускаш през 5 минути публикации. Дали ще е рентабилно обаче? Не съм се захващал и не знам. При всички положения обаче тези страници са малък процент и не виждам причина инфографиката да е грешна само заради тях, при положение, че в нея е споменато за такива случаи :) А относно англоговорящите потребители по 1$ - не те знам ти какъв таргет си пробвал, но аз имам опит с англоговорящи, които излезнаха по-евтини дори от българските. Най-много съм достигал 40 цента и то строго таргетирани. Тези по 1 $ наистина не знам как си ги постигнал...
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

А сладкарницата от Младост 4 може ли да отдели бюджет 1000 лева само за ФБ реклама? И ще знае ли сладкаря как да ръководи страницата си, за да ги избие доста бързо тези 1000 лева или ще му трябва човек, на когото да плати още лев.
В никакъв случай не казвам, че трябва да се захване и да направи 200 000 човека страница в-у да си прави тортите. Както и преди съм казвал - не на всеки мястото му е във Фейсбук.

Критиката ми е по отношение на тези "златни-сребърни-платинени-безценни-универсални" съвети. Те такова животно няма. А опита да се раздухва подобно инфо е чист популизъм или непознаване/едностранно познаване на дадена тематика.
 
От: От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

А сладкарницата от Младост 4 може ли да отдели бюджет 1000 лева само за ФБ реклама? И ще знае ли сладкаря как да ръководи страницата си, за да ги избие доста бързо тези 1000 лева или ще му трябва човек, на когото да плати още лев.
В никакъв случай не казвам, че трябва да се захване и да направи 200 000 човека страница в-у да си прави тортите. Както и преди съм казвал - не на всеки мястото му е във Фейсбук.

Критиката ми е по отношение на тези "златни-сребърни-платинени-безценни-универсални" съвети. Те такова животно няма. А опита да се раздухва подобно инфо е чист популизъм или непознаване/едностранно познаване на дадена тематика.

Ако сладкаря не може да си позволи 1000 лв. (образно казано) за реклама във ФБ, то как така ще си позволи да плаща същите 1000 лв. заплата няколко месеца на човек, който ще му направи страничката със стотици хиляди фенове?

И хубаво даваш критика, но някъде да е написано на инфографиката, че съветите са златни-платинени и т.н.? Това е моята гледна точка и аз заставам зад нея. Ако ти имаш различна, направи и ти една инфографика, за да видим твоите съвети.
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Чакай бе колега, какъв местен бизнес? Аз ти говоря принципни неща, ти ми пишеш някакви единични случаи. Ами ако става въпрос за онлайн бизнес и маркетинг основно за онлайн бизнес, какво значение има от къде са хората? В случая на сладкарницата е по-добре дори да се инвестира в друг вид реклама, а не в изграждане на фейсбук аудитория от лоляни фенове, не мислиш ли?

За това дали било рентабилно - трафикът е пари, колкото повече трафик - толкова повече пари, колкото повече фенове - толкова повече трафик. Това е формулата.

За чуждите фенове, не говорех за индийци. Български мисля, че вървяха по 10 цента, ще ми кажеш, че англичани/американци са по-евтини от 10 цента? Че то тогава всички щяха да имат милионни страници :)
 
От: От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Критиката ми е по отношение на тези "златни-сребърни-платинени-безценни-универсални" съвети. Те такова животно няма.
Мисля, че с това можем спокойно да приключим темата.
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Ганчо, този път бих ти дал положителна репутация за мненията, за съжаление форумът не ми позволява (но си те записвам и ще те позеленя, като ми даде възможност). Само да вметна, че според мен не е добре да се използват приложения за постване, защото така се губи от reach-a, поне такива са моите впечатления. Виждам, че много хора използват postcron и други подобни, но аз предпочитам или да поствам на ръка, или да използвам facebook schedule-a. Да заредиш една страница за 10-12 часа би ти отнело около половин час, ако имаш матрЯл.
Абсолютно верни са ти впечатленията за рийча и приложенията, но те са чудесни, ако публикуваш във доста страници едновременно ;)
И всичко щеше да е чудесно в изказването ти, ако беше изоставил този път маниера си - не съм Ганчо, а Данчо ;)
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Чакай бе колега, какъв местен бизнес? Аз ти говоря принципни неща, ти ми пишеш някакви единични случаи.

Наистина не смятам, че страницата на местен бизнес във Facebook е единичен случай :) Както и да е. Наистина се радвам, че се получи хубава дискусия. Поздрави!
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Тази дискусия може да даде началото на нова - "Фейсбук е ли е място за всички"
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Наистина не смятам, че страницата на местен бизнес във Facebook е единичен случай :) Както и да е. Наистина се радвам, че се получи хубава дискусия. Поздрави!
Аз не мисля, че малкият бизнес има нужда от изграждането на голяма фен база. А и повечето подобни са неграмотни и дори нямат страници, а масово имат профили на фирмите си. Знаеш, че в този форум се занимаваме предимно с онлайн бизнес и реклама, така че всичко което съм написал в тази тема е пречупено през тази призма. Но е добре да спори човек понякога, най-малкото че някой може да ни прочете спора и да се поограмоти, демек даваме безплатно ноухау на форумната общност :lol:

Поздрави!
 
От: ИНФОГРАФИКА на български: 20 Съвета за вашата Facebook страница

Изчетох я откарай до край .. съгласен съм и с Любо и Редрум, и с Е ласт.. място има за всички. Ако си продавач на даден продукт достатъчно е най - големите дистрибутори в сектора да те следят през страницата ти във фейсбук (това е малко вероятно, но е възможно в определени сектори и ниши)... обратното, ако търсиш през фейсбук да популяризираш бранд ти трябват милиони последовватели и потребители, често публикуване и всевъзможни начини да напомнях непрекъснато на потребителите за себе си... общо взето зависи какви цели гони страницата във фейсбук.. дали продава, дали информира, или просто иска да промие мозъците на потребителите си.. :)
 

Горе