Има ли потърпешви от проблема с търговския регистър?

bgtifo

Well-Known Member
Здравейте колеги,

има ли някой от вас, който изпитва затруднения в следствие на вече популярния проблем със системата на търговския регистър. Последната не функционира от 10 август, което създава пречки за сключване на договори, предоставяне на фирмени данни, откриване на фирмени сметки и много други неща. За мой лош късмет буквално дни, след като получих одобрение за фирмата ми, се случи, така че системата спря да работа, а това ми пречи да закрия набирателната сметка и да отворя разплащателна такава, тъй като банката няма връзка с регистъра...

Предполагам, че и много други изпитват някакви затруднения. Уж било техническа причина, а са задействани съд, прокуратура и т.н. от Агенция по вписванията споделят, че не било хакерска атака, а чисто технически проблем. От утре уж щяло да има достъп до справките за фирмите, но другите операции тепърва ще се възвръщат. Това според вас не е ли поредната българска простотия, която се дължи на лоша ит поддръжка, остарял софтуер, хардуер или е просто начин да се скрият някои хора?
 
Ами българска работа :)
Ако питаш мен след възстановяването му много скоро ще ги погнат заради това, че не съответства на GDPR - всеки може да получи информация за теб и фирмата ти без да има никакво основание.
 
Ами българска работа :)
Ако питаш мен след възстановяването му много скоро ще ги погнат заради това, че не съответства на GDPR - всеки може да получи информация за теб и фирмата ти без да има никакво основание.

Нищо чудно!
 
Ами българска работа :)
Ако питаш мен след възстановяването му много скоро ще ги погнат заради това, че не съответства на GDPR - всеки може да получи информация за теб и фирмата ти без да има никакво основание.
Това е публичен регистър и не попада под GDPR.
 
Ами българска работа :)
Ако питаш мен след възстановяването му много скоро ще ги погнат заради това, че не съответства на GDPR - всеки може да получи информация за теб и фирмата ти без да има никакво основание.
И още повече дърпат от там и информация и те спамят някакви боклуци като луди и няма закон, който да им спре телефонния тероризъм.
 
Провери си нещата - наличието на цялата информация за собственика на фирмата като телефон и имена е непрепоръчително да се достъпва от всеки
Собственика е крайно отговорно лице и е публично. Питай в КЗЛД, вече отговорят на запитванията експедитивно.
 
Работи частично, доколкото видях. Но тъжна история като цяло. Литекс.бг доколкото знам поддържа това чудо на технологията. Всяка година едно и също, но май му дойде времето за тотал срива. :)
Нали знаеш, че има опeративна поддръжка и хардуерна поддръжка. Ако второто е греда, оперативната поддръжка се превръща в палеативна грижа - крепим го колкото да не умре или докато умре. Сигурен съм, че е имало предупреждения, че бекъп ппроцедурата куца, или че DR плана не е надежден, но някой чиновник си го е преместил в другия крачол. За това накрая техничарите го отнесоха но си е управленска грешка от където и да го погледнеш.
 
Последно редактирано:
Нали знаеш, че има опративна поддръжка и хардуерна поддръжка. Ако второто е греда, оперативната поддръжка се превръща в палеативна грижа - крепим го колкото да не умре или докато умре. Сигурен съм, че е имало предупреждения, че бекъп ппроцедурата куца, или че DR плана не е надежден, но някой чиновник си го е преместил в другия крачол. За това накрая техничарите го отнесоха но си е управленска грешка от където и да го погледнеш.
Нима чиновника казва на техничаря оправи това, направи онова?
 
Нима чиновника казва на техничаря оправи това, направи онова?
Не, при такава инфраструктура се изисква бюджет за правилното експлоатиране и поддръжка. Техничаря казва какво трябва да се направи, а чиновника гласува и отделя бюджет за да бъдат изпълнени препоръките. Това ти няма как да го знаеш, с шано сайтчета за по 200 лв. Спри да се напъваш. И от долу и от горе все едни и същи фекалии произвеждяш.
 
Нали знаеш, че има опeративна поддръжка и хардуерна поддръжка. Ако второто е греда, оперативната поддръжка се превръща в палеативна грижа - крепим го колкото да не умре или докато умре. Сигурен съм, че е имало предупреждения, че бекъп ппроцедурата куца, или че DR плана не е надежден, но някой чиновник си го е преместил в другия крачол. За това накрая техничарите го отнесоха но си е управленска грешка от където и да го погледнеш.
Знам, че поддръжката е на две нива, поне в повечето случай, хардуер и софтуер, не говорим за отделните нива при всяко едно от тях, ако има такива въобще. И все си мисля, че някак хардуера по дифолт там е шит, но няма как софтуер поддръжката не го е знаела. Поне е нормално да ги знае, то сигурно не спират да получават системни съобщения за кво ли не нередности.

Другото не го броя, че има ред бюрокрация и простотия. Ако нямаха шитави машини и инфраструктура (избирано по най ниска оферта) щях да си помисля, че е нещо умишлено, за да се направи някоя друга шашма, което не е изключено също в този срив.

Но съм съгласен, че е управленпеска грешка. Като знам какви ги скахат по високите ИТ постове в тия администрации, чак се чудя как работи това звено въобще. :)
 
Не, при такава инфраструктура се изисква бюджет за правилното експлоатиране и поддръжка.

Сподели малко информация за тази инфраструктура, моля.
Там има и едни 3.5млн държавни поръчки от 2016 насам (поне такава ми е информацията) и от там ми стана интересно в какво точно се изразява инфрата на регистъра и къде биха могли да се вложат дори и 1/3 от тея пари.
 
Сподели малко информация за тази инфраструктура, моля.
Там има и едни 3.5млн държавни поръчки от 2016 насам (поне такава ми е информацията) и от там ми стана интересно в какво точно се изразява инфрата на регистъра и къде биха могли да се вложат дори и 1/3 от тея пари.
е именно това е управленската / чиновническата грешка ;) Сигурен съм, че за тия пари можеше да се направи решение с много по-висока степен на redundancy. Но от усвоен бюджет до рационално използван бюджет има огромна разлика, особенно при държавните поръчки. Но принципно "специалисти" като cross могат да направят технологични чудеса с бюджет от 200 лв. Сигурен съм, че е запознат с цялото storage portfolio на HP.
 
Няма как да има пострадали. Дори да премахнеш всички институции в тази държава, всичко ще си продължи все едно нищо не е станало. Държавата от години си кара на автопилот...
 
И аз мисля, че няма начин да няма някакви пострадали. В това време може сега да се "понагласят" някои неща, както се случи с много неща. Срив, за да се извърти в този период неща и после всичко по старо му. Според мен грешката не е техническа, тя е била направена още с гласуването и на машини и изпълнител, което @s1yf0x вече го спомена. Всичко друго си е било нормално развитие на събитията. Самата тъпня, че всяка година по време на крайните срокове за поддаване на документи сгъваше и това нямаше оправия.
 
Аз до колкото знам са няколко машини(сървъра) има няма едно малко ракче. А това с дисковете ми тва са дърти дискове(вероятно на 4-5 години) който на около 5 години ей така си гърмят просто от работа, от опит го казвам в хоста на сървърите мине не мине няколко месеца гръмваше по някой диск. А от лирекс едва ли са си направили плановете да пуснат втори, трети сървър и така ... абе БГ бюрокращина. 101% ще изкочи някой опарен от този "срив".
 

Горе