Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Е точно така аз не искам някакви селяни да имат претенции и да казват на пейпал че получили тухла вместо харддиск и пейпал да решава.
Той господин пейпал видял ли е какво си получил.
Точно за това аз нямам пейпал нямам и наложен платеж(защото стоката ми не изисква доставка) и повярвай ми не страдам от този факт.
Ползвам плащане с карти ePay и банков превод.
Да прав си ако имаше работещо КЗП то тогава спорът който водим щеше да е излишен.
 
Ако продаваш софт, наистина не ти трябва наложен платеж. Нека не наричаме спорът излишен, а градивен.
Аз лично говоря от страната на клиент и смея да твърдя, че сносните търговци са малко, другите са посредствени, има и чисти мошенници. Лично преди години бях започнал да работа при един "е-бизнесмен" който искаше да направи сайт за дрехи на принципа на дропшипинга и клиентите да чакат 30 дена доставка(ама в сайта ще пише 14 работни дни)(+ от Китай директно при тях да ходи стоката) и да плащат само с карта (аз да съм "телефонистката" искаше и да аддвам нови продукти)... след 5 дена мъка и молби за лична среща, му казах да си потърси друг идиот да му работи "търговията". Сайтът стартира, изкара около 12 месеца и вече го няма. Виждаш как по-напред в темата има хора, които се оплакват, че поръчват налична стока, която не е налична и не се знае кога точно ще е налична. Всичко това е в ущърб на е-търговията в България. Представи си платя налична стока с карта и я чакам цяла седмица, накрая се ядосвам и се обаждам да питам какво става, а търговецът ми казва чакаме я от склада (в Китай) ще дойде спокойно... за това време да съм си я поръчал аз от Китай или от друг търговец. Общо взето, не се засягай, нито ти, нито другите търговци тук, но от както чета този форум винаги има някой недоволен от наложеният платеж, на мен пък ми е удобен и си плащам доставката му, не виждам какъв чак толкова е проблемът. Освен това, според мен точно услугата наложен платеж накара българите да пазаруват онлайн, поне така си мисля аз, може и да греша.
Имай в предвид, че примерно домейни от България си пазаря с дебитна карта, последно мисля с пейпал от чужд сайт на промоция. Ако е от чужд сайт само с пейпал, просто така ми е удобно и това е. Ако ще си купя софт от теб, ще погледна какви са ти разплащанията и ще преценя дали ми изнася или не. Но физическа стока(обикновенно техника под всякаква форма) от съмнителен или непроверен търговец, само с наложен платеж, разбира се аз си плащам доставката и винаги си взимам стоката, когато е пристигнала, никога не съм я оставял да виси.
Сега веднага си спомням, че съм пазарувал дори и авточасти от форуми(тези платените фирмени обяви) и там винаги с наложен платеж и винаги си ги взимам и си плащам точно.
Веднага ти казвам случка... бобина с комутатор те са капсуловани в едно, марка HUCO цена 80лв дойде полска без марка само с номер на нея, справка в нета, цена 30лв, веднага се обадих и се разбрахе да имам кредит при тях, после им пратих снимки на цялата поръчка заедно с грешната стока, съгласиха се, после си поръчах пак неща от тях и съм доволен. Получиха похвала във форумът, ако не бяха реагирали коректно щяха да получат антиреклама с големина колко този ми пост. Сега да кажа, ако тези хора не предлагаха наложен платеж, вероятно нямаше да купя от тях, просто така ми харесва и това е :)
И да, предполагам че търговците имат клиенти, който не успяват да си напишат имената на кирилица, задават тъпи въпроси, стоката им виси седмици в офис или са приятелчета с този в офиса и връщат разпечатана стока с липси примерно, не мислете, че не вярвам, България е страната на чудесата или както съм казвам на работодателите ми извън родината: България е джунгла, от мен да знаете, там важи законът на джунглата. А те ми се хилят и не разбират хората, просто не могат да си представят :)
 
А значи проблема не е в начинът на плащане а системата.
След като сме такива така ще работим.
 
Напълно съм съгласен, такива сме, такъв ни е пазарът, такива са ни регулаторите, клиентите, търговците, депутатите и всичко. Мен ме е страх да не ми пратят тухла, търговецът го е страх дали ще си взема дискът в срок, а кзп не я търси за нищо, те са там фиктивно. Джунгла.
По принцип КЗП мисля че върши някаква работа, даже вършат работа, но процедурите са адски тромави и енергоемки. Например покупката на стока в интернет предполага да е бърза, лесна и безпроблемна, да бъде покупка от удобството на домът... и т.н. Ако нещо се обърка и се замеси КЗП, то тогава първо трябва да се попълни молба, в техен офис мисля, после да се чака 30 дена, ако няма резултат се прави Жалба нови 30 дена и така нататък за 20лв стока примерно, може да се проточи много време и ходене насам натам, което обезсмисля интернет покупката. Иначе казано, защо да купя от интернет и евентуално да чакам 60 дни жалбите и да ходя 2 пъти до офиса на кзп и да изгубя време, като мога да купя 1 път в реален магазин. Губи се цялата идея. И точно това имах в предвид, като казах, че пейпал е много добре измислено, те не те викат в офиса да пишеш молби и жалби и всичко приключва много много бързо.

И междувременно докато КЗП "работи" за разрешаване на проблемът парите ми вероятно седят блокирани някъде в 4то лице (банката)... много сложно става всичко...
 
Последно редактирано:
При толкова явен проблем - тухла вместо хард или круша вместо домат нямаш никаква грижа да предявиш претенция най-малкото с КЗП. Повярвай ми, много повече пазят потребителите, отколкото търговците. Разбира се, гледай да си купил от реален търговец с реална фирма - не от бай *уй.

P.S. макар примера да е изключително тъп - истински търговец с фирмата си отпред никога няма да ти направи толкова измислена измама. Ако по погрешка ти сложи друг продукт, ще ти прати твоя след това без никакви излишни приказки. Какви са тия измислици за ВСИЧКИ бг търговци баси...

С Пейпал няма ли проблем? Не си ли попадал на кофти развитие за много хора? Поразгледай из чужди, а и бг форуми.

Купи си от Плесио, Ардес, еМаг, Технополис, Техномаркет - все брандове, за които се сещам набързо. Кой от тях ще те избудалка бе човек. Ай сиктир и отношение. "Ще купувам само с наложен платеж от бг търговци, че всички са лайнари" - това казваш.
 
Последно редактирано:
Да се включа и аз пак. Докато тук върви спорът "ЗА" и "Против" наложен, което за всеки е ясно, че е ялова услуга родена в следствие 2рия най-голям страх на българина (след този да не настине), а именно да не се мине. Оправдания от типа "Знам ли го?" ми олекват, защото както не един път казвам: клиента не полага минимум усилие да се увери от къде пазарува. Има ли фирма, няма ли? Отзиви, коментари, вид на сайта и прочие. А в същото време "търка" картата за продукт на някой китаец и кюта 50 дни за доставка. Каквото - такова.
Моля не ми се оплаквайте от КЗП, защото аз като клиент за каквото и да съм пуснал жалба са помогнали. В това число по моя жалба спряха тарифа на Виваком. Така, че работят. Ако някой не може да си формулира ясно и точно жалбата и проблема, а очаква решение си е негов проблем.
Не малко години съм работил в сферата на мобилните и бидейки от другата страна ще ви кажа и другото: бил съм 3 години, всяка седмица минимум по 3-5 жалби в КЗП. Нито един акт не са ми писали (на фирмата, която представлявах). Заради неграмотно написани жалби. Това е.

Не ми хареса по-горе коментара относно сроковете за доставки. Как се работи с 10, 15 и повече дни. Да, има го това с неналичността, но клиента е редно да е на ясно, че има и друга страна на монетата: Просто не се смогва на поръчките.
И преди да подскочите ще ви дам пример с мой приятел:
Предлага над 8 000 артикула при общо броене на видове, разфасовки. Реално са 3800-4000 артикула. В кампания влизат 30, 40 и повече поръчки само през магазина. Има физически магазин, голям склад. Стандартно работи с 5-6 души. В кампания е с 12-15. Работи се по 18ч в денонощие по време на кампания. И ВЪПРЕКИ всичко като ресурс + пълна наличност на предлаганите продукти не може да се справи с обработка и издаване за по-малко от 5-7 дни. Така, че мислете разумно, а не само да гледате до върха на носа си.

Сега по темата: Докато цялата дискусия си върви за платежа, аз си продължавам с експериментите. Уви, потвърждават опасенията ми, че клиента е крайно неук.
Последната седмица ги гледам какво точно правят по сайта като влязат.
Нека приемем, че съм гледал 100 човека.
30% изпадат в ступор - влизат и припадат. Седят различно време, но не дават признаци на живот и мишката не мърда.
30% шават с мишката като луди, мега-хаотично, без всяка логика и БЕЗ да кликнат и БЕЗ да скролнат.
30% са като горните с разликата, че прекарват над 5 мин на страницата (до 15мин). Държат се като тези горе в първите 40сек и последните 10 сек
5% знаят да скролнат, виждат текста на описанието и моментално се връщат нагоре. Цъкат по произволни неща. Пример: без да се задържат повече от 2-5 секунди се минава през категория, Регистрирай се, Поръчки (това им е първо посещение!!), категория, логото, общи условия, лого, категория.
2% не се стряскат от текста като скролнат и четат сочейки си с мишката. Да, както във първи клас са ни карали с пръст да си следим текста.
Смятайте си си вие колко остават можещи да се справят с онлайн магазин.
Това е. А вие спорете за наложен платеж....
 
Да се включа и аз пак. Докато тук върви спорът "ЗА" и "Против" наложен, което за всеки е ясно, че е ялова услуга родена в следствие 2рия най-голям страх на българина (след този да не настине), а именно да не се мине. Оправдания от типа "Знам ли го?" ми олекват, защото както не един път казвам: клиента не полага минимум усилие да се увери от къде пазарува. Има ли фирма, няма ли? Отзиви, коментари, вид на сайта и прочие. А в същото време "търка" картата за продукт на някой китаец и кюта 50 дни за доставка. Каквото - такова.
Моля не ми се оплаквайте от КЗП, защото аз като клиент за каквото и да съм пуснал жалба са помогнали. В това число по моя жалба спряха тарифа на Виваком. Така, че работят. Ако някой не може да си формулира ясно и точно жалбата и проблема, а очаква решение си е негов проблем.
Не малко години съм работил в сферата на мобилните и бидейки от другата страна ще ви кажа и другото: бил съм 3 години, всяка седмица минимум по 3-5 жалби в КЗП. Нито един акт не са ми писали (на фирмата, която представлявах). Заради неграмотно написани жалби. Това е.

Не ми хареса по-горе коментара относно сроковете за доставки. Как се работи с 10, 15 и повече дни. Да, има го това с неналичността, но клиента е редно да е на ясно, че има и друга страна на монетата: Просто не се смогва на поръчките.
И преди да подскочите ще ви дам пример с мой приятел:
Предлага над 8 000 артикула при общо броене на видове, разфасовки. Реално са 3800-4000 артикула. В кампания влизат 30, 40 и повече поръчки само през магазина. Има физически магазин, голям склад. Стандартно работи с 5-6 души. В кампания е с 12-15. Работи се по 18ч в денонощие по време на кампания. И ВЪПРЕКИ всичко като ресурс + пълна наличност на предлаганите продукти не може да се справи с обработка и издаване за по-малко от 5-7 дни. Така, че мислете разумно, а не само да гледате до върха на носа си.

Сега по темата: Докато цялата дискусия си върви за платежа, аз си продължавам с експериментите. Уви, потвърждават опасенията ми, че клиента е крайно неук.
Последната седмица ги гледам какво точно правят по сайта като влязат.
Нека приемем, че съм гледал 100 човека.
30% изпадат в ступор - влизат и припадат. Седят различно време, но не дават признаци на живот и мишката не мърда.
30% шават с мишката като луди, мега-хаотично, без всяка логика и БЕЗ да кликнат и БЕЗ да скролнат.
30% са като горните с разликата, че прекарват над 5 мин на страницата (до 15мин). Държат се като тези горе в първите 40сек и последните 10 сек
5% знаят да скролнат, виждат текста на описанието и моментално се връщат нагоре. Цъкат по произволни неща. Пример: без да се задържат повече от 2-5 секунди се минава през категория, Регистрирай се, Поръчки (това им е първо посещение!!), категория, логото, общи условия, лого, категория.
2% не се стряскат от текста като скролнат и четат сочейки си с мишката. Да, както във първи клас са ни карали с пръст да си следим текста.
Смятайте си си вие колко остават можещи да се справят с онлайн магазин.
Това е. А вие спорете за наложен платеж....
Eй това е поръчка:
http://nikem-bg.net/cart/57462p1rf.html
Всичко в една стъпка, няма профили, регистрации и други излишни стъпки.

5 дена да обработи поръчка и още 2 да я достави, че ти ще си забравил какво си поръчал. Аз лично затова пазаря от емаг - бърза доставка, е последния път малко се излагат и още ги чакам.
 
Eй това е поръчка:
http://nikem-bg.net/cart/57462p1rf.html
Всичко в една стъпка, няма профили, регистрации и други излишни стъпки.

5 дена да обработи поръчка и още 2 да я достави, че ти ще си забравил какво си поръчал.
Напълно съм съгласен. Друг магазин, comet електронни елементи. Там също съм ги признал страхотно обслужване.
 
Прощавайте, за кой магазин става дума?

Един от моите.

Eй това е поръчка:
http://nikem-bg.net/cart/57462p1rf.html
Всичко в една стъпка, няма профили, регистрации и други излишни стъпки.

si16b44kj




Шегуваш се, нали? Това ли е пример за добре направен начин за поръчка и поръчка?! Честно?

Напълно съм съгласен. Друг магазин, comet електронни елементи. Там също съм ги признал страхотно обслужване.

И ти ли? Каквото и да цъкнеш те праща да се регистрираш...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! В коя година сме, извинете, че да задължаваш с регистрация?
 
Поръчки на 1 страница и без регистрация предлагат бол магазини. Не е проблем това.

Иначе два пъти съм се засилвал да поръчвам от Никем. Леле, ако ги видя, очите им ще издера. Не, 2, не 5, искат 10 дни да ги чакам. Знам, че не винаги е така. Но и те си имат треските.
 
И ти ли? Каквото и да цъкнеш те праща да се регистрираш...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! В коя година сме, извинете, че да задължаваш с регистрация?
Да така е за регистрацията. Предполагам си имат съображения за да изискват регистрация. Там рядко се пазарува по 1-2 неща. Обикновенно моите поръчки са по 10-40 артикула всеки с количества от 10 до 100. На следващия ден са при мен. Всяко пакетирано с отпечатана лепенка Име на артикул / бройка. Засега грешка не съм забелязвал.

В друг подобен магазин, няма да давам име. Правя поръчка с 3 артикула обща стойност 10 лева. Пристига куриер плащам 15лв. + доставка. Отварям вътре 2 артикула.
 
От подобен магазин купих, голям, стар, известен, с реални магазини в цяла България. Поръчах си го с наложен платеж до врата и доставката беше безплатна. Изяжте се от яд пък :)
примерът е фрапантен, но ако бяхтте прочели едни от най-първите ми мнения в тази тема щяхте да знаете, че докато го търсих тозихард диск, попадах на много раминавания в цена, снимки и характеристики.
Снимка на новият модел, името на старият или обратно или някакви подобни работи. Та преди да поръчам се обадих в един магазин по телефона да попитам дали тоя хард е такъв или е онакъв. Е не им се занимаваше... казаха че в сайта пишело, няква сърдита леля беше май. не поръчах от там. това е
До колкото разбирам, казваш че българинът е прост, предпочита да си купи евтино от китай и да чака вместо да си купи от тук. После казваш, че българинът е прост и не може да напише една проста жалба и тя не издържа пред кзп. После пак българинът е тъп защото прави еди си какво на сайта ти...

Този магазин не е ли нещо като подразделение на европейски бранд, защото аз го научих мисля след като "елемент14" ме препрати там. И да мисля че задължително иска регистрация, което пък от своя страна изчиства неуките потребители, а иначе там има всякакви неща и доставките са добре описани.
 
Последно редактирано:
По скоро доставят от различни търговци. Имат и техен склад при това добре зареден. Всеки артикул си има срок на доставка. Абе културна работа :)
 
Всеки магазин малко или много трябва да е направен спрямо типа хора, които го ползват. Ако продаваш компютърни части е нормално повечето клиенти да са технически грамотни и да очакват много информация. Ако продаваш само потребителска техника, телевизори, телефони, домакински уреди, е нормално повечето хора да не са много наясно с това какво искат и как да се оправят с поръчки, регистрации и т.н. Много магазини продават и на двата типа хора, но няма как да сбъркаш, ако направиш процеса максимално опростен и ясен. Сега, не можеш да угодиш на всички малоумници, които са като мухи без глави, не знаят къде се намират и само се щляят безцелно из страницата ти :)

Само мога да предположа, понеже нямам магазин, че повечето приходи не са от проблемни клиенти, които не могат да се ориентират къде е бутонът "купи", който е огромен и свети в червено на средата на страницата.

Друго нещо, което забелязах тези дни, понеже си сглобявам нов компютър за работа - сайтовете тъпчат някаква стока, която ми е трудно да повярвам, че някой купува. Ако погледнем примерно охлаждане за процесори - клиентите, които биха си купили брандирано такова, а не това, което идва с процесора, ще знаят кои са най-ефективните на световния пазар. Естествено, най-популярното такова почти го няма в повечето сайтове, като тези които са подобни на него и също много се купуват в чужбина изобщо ги няма. Вместо това, има други 50 от някакви измислени брандове, които са по-смотани и по-скъпи.

От това си правя извод, че повечето търговци (за този тип магазини) не си правят труда да проучат поне малко и да предложат това, което се търси. Дори не знаят как да обяснят на потребителя защо тази част е най-добрата и защо трябва да я купи точно нея, с което си решават проблема, когато потребителят не знае какво иска. Защо се предлагат 250 различни дънни платки, когато на 90% от потребителите реално им трябват само 20 от моделите? Това го казвам, защото преглеждам редовно разни форуми и сайтове с ревюта и винаги се препоръчват едни и същи няколко модела, които са най-добри за ценовия си диапазон за момента, като са със значително по-голям брой продажби от останалите. От всички магазини забелязах само един, в който са сложили само адекватни предложения и бързо намираш каквото ти трябва.

Явно много хора смятат, че повече различни стоки и големият избор е по-добре, но има много примери, че това не е така. Най-добрият пример е Apple (въпреки че не съм им фен) - огромният им успех беше в това, че премахнаха десетките си различни продукти и направиха добър дизайн и маркетинг на 4-5 от тях.
 
@kunka какъв яд бе мой? Ти си живееш в баси филма. За един хард си загубил половин ден да питаш и разпитваш.

Всички търговци знаят, че има много шума и трески за дялане. Но има и нормални и хубави магазини, които си ценят клиентите. С времето се отсяват.

Регистрира се във форума и почна да плюеш по родните онлайн магазини? Я кажи с какво си ще си полезен в следващите си мнения? Няма нищо градивно до тук. Поръчвай си от Китай и си гледай кефа. Плащай си с наложен платеж и пак си гледай кефа.

Аз отчитам, че хората все повече се доверяват и си купуват. Плащат си с карта без да звънят и да питат и разпитват. И си получават стоката и си я ползват със здраве.

Както по-горе казва съфорумец, българина много страда, че все го е страх да НЕ ГО МИНАТ.
 
До колкото разбирам, казваш че българинът е прост, предпочита да си купи евтино от китай и да чака вместо да си купи от тук. После казваш, че българинът е прост и не може да напише една проста жалба и тя не издържа пред кзп. После пак българинът е тъп защото прави еди си какво на сайта ти...

Думата, която ти бяга е "неграмотен", не тъп. И да, твърдя го. Компютърно, финансово, онлайн, социално, комуникационно неграмотен е. Масово.
 
Думата, която ти бяга е "неграмотен", не тъп. И да, твърдя го. Компютърно, финансово, онлайн, социално, комуникационно неграмотен е. Масово.
Е такава ли ти е клиентелата на теб? За къв чеп му е камера на такъв индивид? Или от сексшопа ги събираш разгонени?
 

Горе