Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

ама нашите хора не се сещат, че има такова нещо като да работиш малко без печалба.....неее те трябва да почнат с кофите да ги вядят
С малка печалба може. Без печалба е дъмпинг и се наказва от закона. И да само големите могат да си го позволят било то Ганьо или капитан Америка.
 
Казай да работиш без печалба, не да продаваш без печалба, оставям те да усмислиш разликата и къде например може да отива малката печалба. Освен това дъмпинг, мъмпинг и.т.н. ако прочетеш малко бизнес история, ще разбереш че печелят тези които са на ръба, готови да използват пропуски в системата. Ако чакаш всичко да ти е наред и според закона, то той затова е закона всеки да си блее в стадото и е писан от хора дето конкуренти не им трябват. Не виждам защо само големите са могат да си го позволят. Примерно си заделил пари за храна за една година някакви, то тогава не ти трябва печалба от фирмата. Може да правиш и ти като големите, просто в твоя си мащаб.
 
Добре, може да съм разбрал грешно. И все пак е много трудно обикновенния човек да работи с този подход. И да признавам, че има логика в думите ти, ако не се прави по лошия начин. Имам в тази тема още едно мнение точно за такъв търговец, пофобен на твоето описание.
Относно бизнес историята хич ме няма :) аз съм от другия край на УНСС.
 
Ами аз съм написал, че от обикновен човек на може да се прави и съм изредил кои качества са нужни. То именно затова някой е специалист в нещо, и именно с тези си специални знания може да компенсира милионите на другите.
 
Ами алчни са и просто са масово награмотни, без образование и усет за такт, деликатност, класа и поведение, за стил. Едно време по курортите бяхме големите тарикати и лъжехме чудженците за по 2-3 лв. И какво стана, платежоспособните си тръгнаха и сега идва само сган, освен това съм сигурен, че същите тия дето ги лъжехме уж сега изнасят чувалите с парите като шефове на големите вериги. Ганьо скоро няма да се научи, за което мене ми е кофти защото и аз съм в кюпа нали съм българин. И не с цел да се фукам, но имам достъп до стоки на такива цени, че да мога да продавам примерно под цените на Фешън дейс и пак да правя добър марж. Същите тия дойдоха със дългосрочна стратегия, направиха си огромен мейл бюлетин работейки известно време на нулата, че и назад и сега си обират каймака, ама нашите хора не се сещат, че има такова нещо като да работиш малко без печалба.....неее те трябва да почнат с кофите да ги вядят, и на третия месец се отказват като не стане.

Да не говорим пък за производителите. Няма да давам линк но най-обикновени порцеланови съдове, даже бих казал все едно от столова японеца така ги е снимал и представил, че трепериш от емоция, а виж сайтовете на нашите тарикати производители на какво приличат с гордите им мейли в абв и сайтове в хитбг . Оня ден гледам една автошкола беемветата всичките брандирани със сайта в хит бг.

Приказки за кръчмата. Тук сме се събрали най-умните и най-красивите и раздаваме акъл на килограм.
Не, нямаш достъп до такива стоки и на такива цени. Казвам ти го с особена категоричност дори без да те познавам. Ако знаеше щеше да си го направил, ако не си го направил значи не го можеш. Като те слушам съм убеден, че и двете са верни.
Как пък за толкова години не се намери един Ганьо поне толкова умен колкото теб за да покаже на всички други как се прави с усет, деликатност, класа и поведение а оставиха на поляци, румънци и др да превземат пазара а болшинството потребители да пазарят от UK/DE.
За туризма отново празни приказки. Туристите не са избягали защото сме ги лъгали, защото имало крадливи цигани, сергии с гащи и т.н., платежоспособни туристи не идват защото не можем да предложим качествен продукт, защото за туроператорите не сме дестинация за платежоспособни туристи а не сме такава защото нямаме какво да им предложим. Нямаме дори природата, колкото и да не ти се вярва. В този ценови сегмент имаме конкуренция от две съседни държави, които ни бият по всичко. Предлагат повече на същите и по-добри цени. С две педи плажна ивица извличаме максимума от туризма. Сега ще почнеш да ми говориш ако мутрите не бяха излели толкова бетон, каква топ дестинация сме щели да бъде и подобни алабалистики. Ако мутрите не бяха излели толкова бетон щяхме да имаме с една идея по-платежоспособни туристи и 3 пъти по-малко а туризма нямаше да е фактора, който е сега.
 
Горната част от изказването ти няма да я коментирам, казал съм какво мисля. Ти ако искаш си мисли пораженчески, че ние не сме способни на нищо, нагъзвай се и чакай да дойдат поляците. Аз предпочитам да мисля, че и ние можем. И това, че изказвам защо не сме го направили до момента е с цел, за да се преодолее едим проблем трябва първо да се разобличи.

Относно туризма просто ми разби илюзиите. И сега какво да благодарим на мутрите, че са направили туризма това което е днес - демек велик фактор? Не ми обяснявай за природата, когато си прекарал голяма част от живота си по чужбините си виждал това, онова. Или искаш да ми кажеш, че плажната ивица Шкорпиловци - Камчия е три педи? Ти ходил ли си там? Или може би Родопите са кофти? Щото аз съм прекарал доста време в Алпите, но и Родопите не им отстъпват. Ти виждал ли си каменистите плажове на Гърция и изкуствените им пясъчни такива? Имам дадености, но не знаем как да ги пакетираме и къде да ги продаваме. Храним туристите с пумия щото лелките в кухнята вечер излизат накичени като коледни елхи със сланина в гащите и това е само на най-ниско ниво. Нагоре кражбите и неграмотността стават още по-сериозни.

Нямали сме продукт. Облужването е огромна част от продукта. Всеки който е работил в туризма го питай къде отиват качествените кадри след една година стаж.
Няма политика за цялостно настроение по курортите. Иди на плажа на златни и главата ти ще се надуе след 10 минути от бас на барчето зад теб. Все още идват някакви германци по навик.
Хотелите се правят с лакомия, не се преценява дебита на водата и като пуснат всички душовете и сме дотам. Ей затова няма туристи.
 
Без регистрация, без логване, без вписване на данни, без звънене, без чат, без email. Как са го постигнали? – с 2 поленца за n00bs.

upload_2016-11-29_18-27-3.png

Интересна концепция за приемане на orders от мързели. И една камара видео ревюта на чаркалаците. Формата за рекламации изглежда удобна.
 
Интересна концепция за приемане на orders от мързели.
Не обиждай мързелите. Те движат прогреса.
Това е концепцията на битака - да продам 6Д телевизор на Айшето, докато `асан е в кръчмата.
 
Има ниши в които над 40% от поръчките минават през тези 2 полета



Без регистрация, без логване, без вписване на данни, без звънене, без чат, без email. Как са го постигнали? – с 2 поленца за n00bs.

Виж файлът 14458

Интересна концепция за приемане на orders от мързели. И една камара видео ревюта на чаркалаците. Формата за рекламации изглежда удобна.
 
Има ниши в които над 40% от поръчките минават през тези 2 полета
Панацеята на n00bs-стартъп-ентрепреньорите.
 
Записвам се за темата! Ще бъде от полза! По-натам като имам повече време, мога и аз да споделя опит в online магазините (към момента имам няколко).
 
Като клиент мога да кажа, че аз гледам както снимката, така и описанието. Описанието е важно също колкото и снимката. Когато отворя някой магазин и видя само заглавие и написани само 2-3 думи, затварям. Винаги предпочитам да има по-детайлно описание, да са изброени всички характеристики и т.н. Снимките също са важни, но и 2-3 са ми достатъчни.
 
Аз подкрепям Юлия, така е гледаш няколко сайта, сравняваш цени , сравняваш стоката, гледаш хубавите снимки, гледаш описанието, актуални ли са нещата, или като поръчаш и се започва от вида "ами сега го нямаме точно това налично, той колегата е забравил да го поправи'', лошото впечатление (не се следи наличността). В други магазини съм виждал когато нещо е изчерпано си пише че го няма, а не да мислиш че го има, отказваш другите сайтове от търсене, защото уж си го намерил на правилна цена и накрая какво , пак започваме да търсим.
Повечето тук наистина са прави, или да е направен добре както трябва, или по-добре не, клиентите са скъпо предимство.
 
Това с наличностите си е малко сложно, да не кажа невъзможно, да се поддържа на 100% актуално. За да го правя се съобразявам с:
1. Прогнозни дати на моя внос, а те зависят от Китай + DHL. Сещате се как може да избяга с до 10 дни
2. Прогнозни дати на внос на дистрибутори. Там може да мръдне с до 20 дни заради обема
3. Актуални наличности при дистрибутори - мамата си трака! Никога не са в час.
4. Замени по модели от дистрибутори, които рядко анонсират какво с кое заменят. При 400 артикула вие си представете лудницата
5. Динамика на пазаруване - има неща, които последните 3 месеца има продадени 0, а за седмица правиш 10-20 продажби. Никой не може да предвиди тук.
6. Спиране на модели от дистрибутор - ситуацията е като наличности по точка 3
7. Спиране модели от производител - сходно с горното. Няма ритмичност и предвидимост.

И това не е всичко, но и само то взето заедно дава представа за каква лудница става дума.
 
Да, затова и забелязвам една тенденция на Запад и аз мисля да мина към нея. Нишови магазини с до 50 продукта, или пък с до 5-50 но вече собствена марка и производство. И лесно за обслужване и всичко. То там с тоя Амазон и други големи няма и смисъл да се буташ в масовки.
 
Да, затова и забелязвам една тенденция на Запад и аз мисля да мина към нея. Нишови магазини с до 50 продукта, или пък с до 5-50 но вече собствена марка и производство. И лесно за обслужване и всичко. То там с тоя Амазон и други големи няма и смисъл да се буташ в масовки.

Така е от много време, но на БГ пазара има друг парадокс - клиентоида обича да нахлуе в категорията и да е заринат от продукти. Винаги купува това което искаш да му продадеш, а то се свежда до 4-5 неща. Ако обаче влезе в категория с 5-6 продукта....няма толкова бърз хикс на сайта!
 
логиката е че повечето клиентоиди искат големи магазини с много стоки.
А като им предоставиш специфична бутикова стока родно производство ти теглят хикса
Това са клиенти от реклами, фейса и CPC клиенти от къси ключови думи

Клиентите от различни потоци реагират различно
Най-верните клиенти идват от брандово търсене
 
Как да разбера по какви думи идват от органично като все е not provided.

Иначе за два различни магазина:

Единия от органично заминават по-бързо в сравнение с тия от адуърдс

При другия стоят и цъкат сравнително еднакво време и страници

Иначе и аз имам съмнение за желанието за много продукти. Ама как ги гледат, нали все се говори че потребителя бърза и няма време...
 
Може верните да идват по брандово търсене, но ти докато изградиш бранд на фотосинтеза ли ще я караш?

Хора, приемете, че ежедневно се работи в абсурд! Много по-лесен става живота - повярвайте! Дайте да ви кажа само няколко случая от тази седмица:
1. Получавам мейл, че не си е получил поръчка от преди 6 дни. Системата на Еконт е на противоположно мнение. Чакам да видя как ще реагира на тракинга + разписката, които му пратих
2. От 3 дни си играя с една ФБ реклама, защото тествам услуга за управление на кампании. 3ма от всеки 5 ми казват, че няма цена на продукта! Цена има, но те я търсят на снимката написана, а не 3см в дясно на екрана
3. Вчера стигнах до абсурда аз да уча клиент как да се пребори с един тарикат на дребно, който го е намамил.
4. На заглавие Камера за дома и офиса, което според мен предполага ползване вътре въпроса най-често е: А вън мога ли да я сложа?
5. Вчера един ме вика да му идем на оглед (50км в посока) и да пием по кафе, докато на коляно да му "драсна на бързо колко ще струва". За оглед и плащане обаче дума да не става. На обяснение, че има цена за тази услуга, която се приспада от тотала в последствие, именно да отсеем скучаещите, които си привикват 4-5 фирми да им разгледат магазина ми каза: "Ако си сериозен ще дойдеш!". Казах му "А ти ако си сериозен ще си платиш за да дойдем." и тук някъде разговора тръгна към приключване.
6. Ето ви реален разговор да не помислите, че си измислям:

V1485943496253261 12:06 търся крушки с детектор за движение за коридор
12:07 (Me) has joined the conversation.
(Me) 12:07 В магазин за видеонаблюдение?!? Браво
V1485943496253261 12:07 ми да в другите няма

Логика няма. Залагам го на увреждането през годините на криза. Същото като в реалния магазин - ще иде в хипермаркета за 3 кренвирша и 1 хляб да се бута, не в кварталната бакалия, щото в хипермаркета "има всичко". Изобщо не мисли, дали това всичко на него му трябва точно сега.
 

Горе