Какви наблюдения имате след майския Google Core Update?

Blinky

Owner

Искам да видя дали правилно се ориентирам и аз след като май месец имаше Google Core Update. По мои лични наблюдения има няколко аспекта, които доста правят впечатление. Особено на международния пазар. Няма голям смисъл от безлични и некачествени линкове. Така де, не трябва да се набляга на тях. Ако искате добър оф сайт - определено правете микс, като гледате да преобладават качествените линкове. Google дава доста голяма сила и толеранс на добре оптимизирани (добре описани заглавия и описания) и популярни (брой гледания и реакции) видеа. И нещо друго ми направи интересно впечатление - доста по-голяма толеранс имат големите брандове, което не е тайна, но покрай тях изпулват малките, с добре написани и интересни текстове, изцяло разчитайки и на добрия използван език, не транслейт. Още нещо, доброто интерлинкване също ми направи впечатление.

Ще се радвам да споделите от вашата камбанария какво точно ви е направило впечатление след този Google Core Update. Предполагам повечето от вас си имат някакви свои работещи и изпитани във времето стратегии, но ще се радвам, дали този ъпдейт е попътен вятър за тях. ;)
 
гугъл е един голям ...
в моята ниша няма никаква промяна.. който плаща за медийни линкове печели.. от цялата работа гугъл дето направи последнтие 2 години.. спечелиха най много медиите.. там се купува яко линкове за 500-1000 лв на пост.. вече медиите взимат парите и даже не им пука за съдържание ..

ето примери:


Още има стотици такива статии пуснати в големите медии , ако не се плаща едва ли ще има такива постове там :)
Вече с пари може да си вземеш линк от тези медии даже за порно сайтове.. ааххаха

Просто казано гугъл не оставя шансове ако нямаш хубав бюджет за линк билдинг.. как да се пребориш? без пари оптимизация вече не може..
 
Последно редактирано:
Да, то не е тайна за никой, че с бюджети може да се правят доста неща. Дори, при един добре отделен бюджет ще си супер напред, не само от качествено съдържание, но и от качествени линкове. За това и повечето доста инвестират в това. Каквото и да си говорим и пишем, един добър бюджет може много да изстреля всеки проект напред. Разбира се, ако всичко останало е наред. ;)

Има и друга страна, да правиш вайръл съдържание, което да се споделя. Да, има и такова нещо. :)
 
Този ъпдейт няма никаква логика. Това е заключението на повечето хора, които се занимават с органик трафик от Big G-то.

Член съм в няколко от популярните форуми за хора, които наблягат на трафик от нишови сайтове (r/juststart, buildersociety, twitter нийш комюнитито, че дори и bhw имат доста свързани раздели).

Никой не може да посочи явна следа защо някои ги удря толкова силно, а други не.

Едни говорят за слабо E.A.T - Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness, демек нямаш авторитета да пишеш съдържание за дадената ниша. Това се оборва с няколко проверки в Semrush на сайтове в нишата ти, които нямат добре развит About us page, но пък графата им за трафик и ключови думи е само нагоре по време на ъпдейта. E.A.T според мен продължава да е важно САМО за YMYL нишите (здраве и финанси най-вече и то english content).

Други говорят за thin content (AI, преведен или съдържание на евтини автори от третият свят, които си нямат на представа за какво изобщо пишат). Това също е много трудно доказуемо и като цяло отново зависи от типът ниша.

Трети както колегата @EASYSURVIVOR са на мнение, че линковете са супер важни. Да, това е така, когато говорим за ключови думи с огромна конкуренция. Винаги има едно "Но". Отново се повтарям, но огромно значение има типът ниша и на какъв език е. Много добре знаем, че гуглето е доста по-стриктно към английското съдържание. Това означава, че blackhat триковете са по-наказуеми там.

Видях примери на хора, които твърдят, че изграждат сайтовете си по тъй наречените "наредби" на гугъл. Само качествено съдържание, без УМИШЛЕНО билдване на линкове и пак са тегаво ударени. Дори има случаи на хора с 50-60% надолу.

В момента върви rollback и доста от пичовете са си върнали позициите и трафикът от преди ъпдейта или поне не са толкова надолу. Гугъл със сигурност направи огромни пропуски в тоя ъпдейт, може би и заради борбатата със скрейпърите на People Also Ask.

Аз в момента се занимавам с един проект в английска ниша. Засега статиите са масово фокусирани върху ключови думи(longtails) без конкуренция. Никакво афилиейт съдържание. Не е свързана с YMYL, но пък парите от Ads са доста високи. (не Adsense, а Ezoic, Mediavine, Adthrive). Не бях ударен изобщо, но пък и сайтът е доста нов, на 3-4 месеца.
 

Горе