Какви права имат онлайн търговците!

От: Какви права имат онлайн търговците!

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
Това от Закона за защита на потребителите.
Тоест при гаранционно обслужване наистина не можеш да искаш транспортните разходи. Което честно казано е логично, защото ако аз си купя от теб печка и тя не работи, аз с нищо не съм виновен, че съм изтеглил късата клечка.

При неоснователно искане на гаранционно обслужване обаче няма такива изисквания.

Също така:

Чл. 46. (1) При договори, сключени извън търговския обект, търговецът е длъжен да уведоми потребителя за правото му да се откаже от договора, като посочи името и адреса си и начина за упражняването на това право.
(2) Информацията по ал. 1 се предоставя на потребителя в писмена форма и трябва да съдържа необходимите елементи, позволяващи индивидуализирането на договора, и датата, на която потребителят е уведомен за правото му да се откаже от договора.
(3) Информацията по ал. 1 се предоставя на потребителя, както следва:
1. в случаите по чл. 43, ал. 1 - при сключването на договора;
2. в случаите по чл. 44, т. 1 - не по-късно от сключването на договора;
3. в случаите по чл. 44, т. 2 и 3 - при отправяне предложението на потребителя за сключване на договор.

Чл. 47. (1) Потребителят може да се откаже писмено от сключения извън търговския обект договор, без да дължи обезщетение или неустойки, като уведоми търговеца за отказа си в 7-дневен срок от деня, в който е получил информацията по чл. 46, ал. 1.
(2) Потребителят се освобождава от задълженията си, произтичащи от договора, сключен извън търговския обект, от датата на уведомяване на търговеца съгласно ал. 1.
(3) Когато търговецът не е предоставил на потребителя информацията по чл. 46, ал. 1, срокът за отказ от договора е три месеца от датата на сключване на договора.

Няма изискване търговеца да поема транспортните разходи. Говори се за обезщетения и неустойки. Посочил си адреса си за предявяване на подобни претенции.
Човека си предявява претенция. Ти се съгласяваш с нея, както са изискванията на закона и му обясняваш да дойде на посочения адрес да върне стоката и да му върнеш парите. Ако не иска да идва, да я прати по куриер за негова сметка. Дължи ли някакви обезщетения или неустойки? НЕ. Може без допълнителен куриерски разход да върне стоката. Ако това не му е удобно си е негов проблем.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

това май е за друго че не могат да ти искат пари ако я изпращат на ремонт някъде.

http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=&document_id=1543

Стъпка 1. Ако търговецът е приел вашата рекламация за основателна, то той трябва в едномесечен срок да извърши ремонт на стоката или да я замени с нова.

Срокът започва да тече от датата на предявяване на рекламацията. Привеждане на стоката с договореното е безплатно за вас. Не дължите разходи за експедиране на стоката или материалите и труда, свързани с ремонта й, и не трябва да понасяте значителни неудобства.


ама някъде имаше май и това дева ма не мога да го намеря сега. имах спор с една и звънях до комисията да питам и ми казаха задължително е за сметка на продавача


веднъж бяха купили даже една част пластмасова приставка
и я счупили и от комисията ми казаха щом е счупено гаранцията важи ..
нищо че то е пластмаса и е увредено физически я са я изтървали я са я напънали...
ама гаранция бре
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

По първата част... ОК, но едно е едра техника друго е епилатор. Когато си купиш нещо от хипермаркета със същата логика ли ще искаш от сервиза им да пратят човек да го вземе от вас и да ти го донесе здраво? Мисля, че ще ми се изсмеят...

Аз разбирам този ред като "той не дължи допълнителни разходи за експедиция след продавача", т.е. ако производителя е в Дубай, аз си поемам разходите като клиент до продавача, а той от там нататък...
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Ако производителя е от Дубай и ти си вносителя, би трябвало да имаш договор с него. Обикновено производителя поема финансово разхода по ремонта на място, за да се избегнат транспортните разходи. Това е заложено и в счетоводните политики на сериозните компании. Прави се провизия за гаранционно обслужване. Тоест производителя и вносителя предвиждат на база досегашния си опит, колко често се случва продукт да дефектира и заделя съответния процент като разход още при самата продажба.

Ако си си купил стоката от Дубай не важат българските закони :)
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Ако производителя е от Дубай и ти си вносителя, би трябвало да имаш договор с него. Обикновено производителя поема финансово разхода по ремонта на място, за да се избегнат транспортните разходи. Това е заложено и в счетоводните политики на сериозните компании. Прави се провизия за гаранционно обслужване. Тоест производителя и вносителя предвиждат на база досегашния си опит, колко често се случва продукт да дефектира и заделя съответния процент като разход още при самата продажба.

Ако си си купил стоката от Дубай не важат българските закони :)

Това ясно, но в този текст има недвусмислица. Въпреки, че всеки би сметнал за нормално да си закара покупката на ремонт за собствена сметка с този текст някой идиот дава предпоставка за доста скъсани нерви... Поне според мен де...

Примерно съм си поръчал яке от онлайн магазина Х, но съм отишъл по работа за 3 месеца на о-в Линингстън, на нашата база там и ми се разшие ръкава. Какво? Ще накарам фирмата да ми прати ново яке до там? Не мисля... Още повече, ако покупката е от физически магазин, не виждам къде пише, че се отнася това само за онлайн магазините...
 
Последно редактирано:
От: Re: Какви права имат онлайн търговците!

Здравейте,
скоро имах подобен проблем и то при продажба в ebay. Тъпа американка си купи скъпа маша за коса. След 1 месец реве, че се счупила НА 2 ЧАСТИ... Тя не я е изгорила, а и е счупила корпуса на 2. И ми пише да и я сменя за моя сметка, че не била виновна. От аукциона и отбиха протеста, но тая повдигна проблема пред Paypal. И за мое очудване чакам 75 дни нейната кредитна компания да се произнесе по случая и ми блокираха сумата на покупката заедно с транспорта и 10$ за такси. даже не желае да ми върне стоката да видя каква е повредата. А сега кажете кви права има продавача!
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

В тази статия пише, че:
Ако се откажете в законовия срок, търговецът е длъжен да ви възстанови парите до 30 дни. Пощенските разходи за връщането на стоката обаче са за ваша сметка.

Когато купувате онлайн, притежавате правата, които имате и когато пазарувате на място в магазин, напомнят от Европейския потребителски център.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Аз имам едно друго питане по проблема, на което не открих никъде отговора.
Какво се прави в случаите, когато клиент поръча стока, която се изработва едва след направена поръчка /например тениска с щампа по избор/, потвърждава поръчката си по телефона и желания продукт му се изпраща,куриера пристига на адреса /като са спазени всички уговорени срокове/ и клиента в този момент, решава че се отказва от поръчката си? Т.е. изобщо не желае да я приеме, дори и за да я разгледа и си изключва телефона и не приема обаждания от куриера или търговеца.
Търговеца се набутва с транспортните разходи в двете посоки и с материали за изработване на продукта, който не се знае дали ще може да се продаде след време на друг клиент.
Не съм имала оплаквания за некачествена стока, за желание за обратно връщане и т.н., но все повече зачестяват гореописаните случаи. Горе долу на 10 изпратени пратки една бива върната /т.е. клиента отказва да я приеме и дори не дава логично обяснение, в повечето случай оправданието е "Ами не я искам вече" /:(
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Духаш супата...
Какво можеш да направиш да ходиш да го биеш ? да го съдиш ?
ЗА десет лева...
А сега с новия закон и тия 14 дни...
+ ВСИЧКИ ТРАНСПОРТНИ РАЗХОДИ ЗА СМЕТКА НА ТЪРГОВЕЦА, АКО КЛИЕНТА РЕШИ ДА ВЪРНЕ НИ ЗАКЛАХА...

ще си купи бастуна някакъв уред... ще го ползва и после ще кажи ми не се справям искам да го върна
и доставката в двете посоки е за сметка на търговеца бах го...

Това като една крава...
купила си от мен нещо си за 300 лева
и след шест месеца ми звъни, "аз почти не съм го ползвала така си стои искам да го върна да ми върнете парите..."
и като и отказах ме заплашва с господари на ефира :)
 
Последно редактирано:
От: От: Какви права имат онлайн търговците!

Въпроса е, че не са само 10-те лв. за транспортни разходи. Тук влизам вътре и с материалите за изработка. Да не говориме, ако продукта е с лична снимка или някакъв надпис съдържащ конкретно име. Например едно девойче решава да подари на гаджето си тениска с тяхна снимка и надпис. Потвърждава поръчката си. Ние от наша страна сме спазили всички срокове и изпълнили желанията на клиента. Изпращаме продукта, обаче девойчето вече е размислило и е решило да направи друг подарък и отказва да приеме пратката.
Плащам отиване връщане 10лв и си имам още една тениска, която вече може да ползвам само за бърсане на прах. В повечето случай е по-изгодно да я изпратя за унищожаване, за да не се набутвам с таксите за доставка, но пък това хич няма да се хареса и на куриерите.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Замисли се за такива къстъм поръчки дали да не искаш предварително заплащане. Иначе - оправия няма - набутвацията е изцяло за теб.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Леле, то българина като чуе за авансово заплащане и вече се чувства измамен....
Остава варианта с духането на супата ....
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Леле, то българина като чуе за авансово заплащане и вече се чувства измамен....
Остава варианта с духането на супата ....

Аз така практикувам, за по обемисти поръчки
вземам капаро иначе не пращам!
точно по тази причина..
ако откажат поръчката за нещо обемно и ме нахъндрят отиване и вращане да платя 100-200 лева и ще получа инсулт :)

предпочитам да загубя поръчка, отколкото да им пратя на доверие и да ме е яд после.

Но при тениските не знам дали става...
Все пак пробвай някаква опция наистина за лични тениски някакви непродаваеми с капаро!
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Що не си направиме една организация на онлайн търговците, най-малко за водене на статистика и списък на нелоялни клиенти, подобно на банките /когато искаш кредит от една банка, веднага те проверяват дали имаш други кредити към други банки и дали си плащаш редовно, да не говорим, че вече те проверяват до 9-то коляно/
Под нелоялен клиент, да се разбира например, клиент поръчващ продукт без след това да желае да го заплати, клиент потрошил продукта и тормозещ неправомерно търговеца за гаранции и други подобни.
Така клиент, който се е ебавал с мен, да не можа да го прави с друг търговец или поне другия търговец да си има нещо наум изпращайки стока към него.
Ако отида в едино кафене и си поръчам 10 кафета и след като са готови, да им кажа- "Бе я си ги пийте вие, отказвам се от поръчката си" - дали няма да ме изпратят с ритници...
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

мислил съм го ...
обаче мисля че нещо ще настъпим закона... там за личните данни...
 
От: От: Какви права имат онлайн търговците!

Що не си направиме една организация на онлайн търговците, най-малко за водене на статистика и списък на нелоялни клиенти, подобно на банките /когато искаш кредит от една банка, веднага те проверяват дали имаш други кредити към други банки и дали си плащаш редовно, да не говорим, че вече те проверяват до 9-то коляно/
Под нелоялен клиент, да се разбира например, клиент поръчващ продукт без след това да желае да го заплати, клиент потрошил продукта и тормозещ неправомерно търговеца за гаранции и други подобни.
Така клиент, който се е ебавал с мен, да не можа да го прави с друг търговец или поне другия търговец да си има нещо наум изпращайки стока към него.
Ако отида в едино кафене и си поръчам 10 кафета и след като са готови, да им кажа- "Бе я си ги пийте вие, отказвам се от поръчката си" - дали няма да ме изпратят с ритници...

Съгласен съм и подкрепям. База данни на нелоялните IPта + мейл от регистрация + никнейм + причина. Мисля, че е напълно достатъчно за да се определи евентуално некоректен клиент. Няма да нарушаваме закона за защита на личните данни.
 
От: От: Какви права имат онлайн търговците!

Що не си направиме една организация на онлайн търговците, най-малко за водене на статистика и списък на нелоялни клиенти, подобно на банките /когато искаш кредит от една банка, веднага те проверяват дали имаш други кредити към други банки и дали си плащаш редовно, да не говорим, че вече те проверяват до 9-то коляно/
Под нелоялен клиент, да се разбира например, клиент поръчващ продукт без след това да желае да го заплати, клиент потрошил продукта и тормозещ неправомерно търговеца за гаранции и други подобни.
Така клиент, който се е ебавал с мен, да не можа да го прави с друг търговец или поне другия търговец да си има нещо наум изпращайки стока към него.
Ако отида в едино кафене и си поръчам 10 кафета и след като са готови, да им кажа- "Бе я си ги пийте вие, отказвам се от поръчката си" - дали няма да ме изпратят с ритници...
И аз съм ЗА. И аз ядох дръвцето с една поръчка...отказа я в последния момент,тъкмо бях в офиса на куриера. Но пък иначе имах една рекламация при която клиента ми върна стоката за негова сметка.
Има хора и хора, но идеята за такъв списък е много добра.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Като го качиме на сървър в чужбина с анонимен домейн могат да ме хванат за долуподписания. Освен това достъпът трябва да е ограничен само за собственици на онлайн магазини с ауторизиация след доказване че си такъв за да не може келеметата и да разберат че са попаднали в подобен списък и да се чудят защо правят поръчки и никой не ги ебава за слива.
Вътре е хубаво да има търсене по телефонен номер, мейл и търсене по ИП

А сигурно аз някъде нещо съм пропуснал но все си мисля че няма закон който да те задължава да му поемеш разходите за връщането на стоката
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

А сигурно аз някъде нещо съм пропуснал но все си мисля че няма закон който да те задължава да му поемеш разходите за връщането на стоката


оуу преди две седмици излезе подновено ибателен закон...
имат право в 14 дневен срок да връщат без обяснения
и забележи
ВСИЧКИ ТРАНСПОРТНИ РАЗХОДИ СА ЗА СМЕТКА НА ТЪРГОВЕЦА
 

Горе