Какво предстои за Tesla

Знам, че се опитваш да дразниш ама само Тесла ли пада? :)

А при VIX 30+ е нормално да имаш суингове от 5-10% в абсолютно всичко. Дали е нормнално да има 30 VIX е друг въпрос. Тъй ще е идните месеци до като не мине драмата с QE.

Амазон е зелено щото обявиха сплит.

Screen-Shot-2022-03-10-at-20-01-05.png
Това цветното къде го гледаш, че ме кефи?
Така разделени компаниите и всяка с червено или зелено и %-ти?
 
Мда бе, понеже тесла е била скъпа през 2008 :D

Ха, вярно че е купил 2008. Епа значи просто не е уцелил, защото TSLA направи IPO 2010.

Съответно вместо 21,730.73% е направил 720%. Найс. :D Това доказва, че не разбира от Tech.
 
Това цветното къде го гледаш, че ме кефи?
Така разделени компаниите и всяка с червено или зелено и %-ти?

Знам и доста други подобни инструментчета. Безплатни и платени :D.
 
Не бе пич, това показва, че в началото не са били нищо впечатляващо, а в последствие върви изцяло надценена.
Ще видиш, че когато Бъфет (ако е жив) / Berskhire, купят акции на Tesla ще разбереш, че цената е стигнала стойност за покупка.
Щом и сега не купуват, то тия 4 трилиона ще ги видиш през крив макарон. :) И 2 даже няма да видиш, не и в близките 10 години.
 
Не бе пич, това показва, че в началото не са били нищо впечатляващо, а в последствие върви изцяло надценена.
Ще видиш, че когато Бъфет (ако е жив) / Berskhire, купят акции на Tesla ще разбереш, че цената е стигнала стойност за покупка.
Щом и сега не купуват, то тия 4 трилиона ще ги видиш през крив макарон. :) И 2 даже няма да видиш, не и в близките 10 години.

Както кажеш. Ще поживеем и ще видим.

Абе да те питам защо не купуваш BRK като се кефиш толкова на BYD? Те имат средна доходност от 20% от 1965г. насам. Едва ли ги биеш. :)
 
В интерес на истината първите акции, които купих бяха именно Berkshire, които уви в последствие продадох. :)
И не знам що реши, че се кефя на BYD o_O
AUDI фен, който до последно ще кара ДВГ, надявам се на SQ8, а ти ми говориш за некви китайски електрички (и тесла влиза в кюпа) :D
 
В интерес на истината първите акции, които купих бяха именно Berkshire, които уви в последствие продадох. :)

Споко и аз имам много издънки. Онзи ден затрих $14к с YOLO в шорт на CRWD след като се вслушах в анализатори, които свалиха цената за да купят хеджовете на 20% промоция. Te пък хванаха, че избиха рибата с отчета. Не следвах собствените си правила и нямах stop loss. Все още съм си доста напред за месеца де. :)

И не знам що реши, че се кефя на BYD o_O
AUDI фен, който до последно ще кара ДВГ, надявам се на SQ8, а ти ми говориш за некви китайски електрички (и тесла влиза в кюпа) :D

Много баровско това. Не мога да си го позволя.

Сподели някои инструменти, ще е по-полезно от "надвикването" с @Ivo_

От безплатните:
От платените:
 
Много баровско това. Не мога да си го позволя.
Еее, при тесла на 4 трилиона ше имаш даже да ми подариш и на мен едно, заради подкрепата, която ти давам в трудните времена по пътя до 300, когато и аз и ти ще купим стотици акции на Тесла. :)
 
И по темата с Тесла.

След последните новини вече официално е най-добре продаваната марка EV в Европа за 2022г. Това беше без Берлин. ;) https://eu-evs.com/bestSellers/ALL_MONTHLY/Brands/Year/2022

Следващата стъпка е да задмине ДВГ.
Няма как да не отбележа, че гледаш единствено търсейки положителното. :)
Ти виждаш тесла, като топ модел, аз виждам че губят пазарен дял в Европа. Нещо съвсем очаквано и напълно нормално.
2019 - 30%
2020 - 11,4%
2021 - 13%
2022 - То е рано за тази година, не е казано, че ще останат на 9,9%

Колкото до ДВГ.
Изобщо не гледаш, че HEV и PHEV ще задминат ICE, определено вървят и с по-бързи темпове от BEV в отнемането на дял от ICE. Ама то малко е смешно да се кефиш, че взимаш дял от ...пенсионер. :)

Но пък ще приема, че си "ексайтнат" от гигафабриката в Берлин и дори на мен ми е интересно дали именно тази фабрика ще промени нещо. Вероятно в края на годината ще разберем.

Моята логика е хибридите да заемат по-голям дял от чистите електрички, поне 15 години напред във времето.
 
Няма как да не отбележа, че гледаш единствено търсейки положителното. :)
Ти виждаш тесла, като топ модел, аз виждам че губят пазарен дял в Европа. Нещо съвсем очаквано и напълно нормално.
2019 - 30%
2020 - 11,4%
2021 - 13%
2022 - То е рано за тази година, не е казано, че ще останат на 9,9%

Колкото до ДВГ.
Изобщо не гледаш, че HEV и PHEV ще задминат ICE, определено вървят и с по-бързи темпове от BEV в отнемането на дял от ICE. Ама то малко е смешно да се кефиш, че взимаш дял от ...пенсионер. :)

Но пък ще приема, че си "ексайтнат" от гигафабриката в Берлин и дори на мен ми е интересно дали именно тази фабрика ще промени нещо. Вероятно в края на годината ще разберем.

Моята логика е хибридите да заемат по-голям дял от чистите електрички, поне 15 години напред във времето.

Ще ти напиша пак един по-дълъг пост. Ако не те мързи го прочети.

Спрямо общия дял на електрически автомобили би било нормално с времето делът на Тесла да намалява. Само че в същото време и общата капитализация на този пазар се увеличава, защото ДВГ се свива. Т.е. накрая имаш по-малък дял, но си продал повече автомобили от миналата година и реализираш ръст. А мен като цяло дали са номер 1 или номер 3 не ме интересува особено.

Изобщо не е случайно, че през 2020г. влезна в S&P500. Между другото това беше една от основните причини за големия скок на цената на акцията. Просто влезнаха супер много пари в компанията от различни фондове, които следят S&P500 и са длъжни да купят каквото има в SPY. Независимо от цената.

ss.png


Имай предвид, че след вдигането на рейтинга на облигациите на комапията би трябвало да има подобен ръст в цената, но не чак толкова. Това е така, защото други фондове, които за сега нямат право да купуват активи с под определен рейтинг също ще трябва да купят. Очаква се това да стане 2022 или 2023.

Вече 8 години слушам аргументи, които с времето се променят, защото старите стават невалидни.
  1. Първоначално беше, че нямат печалби и работят на загуба. Направиха печалба и от тогава имат ръст в печалбите над 50% на година.
  2. Няма пробег и не може даже една обиколка на Нюрбуринг да направи. Мисля, че в момента Tesla държи едно от най-бързите времена там. И това е семеен седан, било то луксозен. Не кола за $2,000,000.
  3. Батериите не траят дълго време. Има стари модели на по 700к км. и едва 5-6% загуби. То и сдухан ДВГ губи горе-долу толкова.
  4. Конкурентите идват (виж Lucid, Rivian, Nikola, и др.)
  5. По едно време успехът им уж се дължеше на продажбата на кредити. Това са кредити, които други компании по света плащат на Тесла не знам до колко си запознат с тях. Онзи ден изкочи новина, че Мерцедес не покриват стандартите в Китай в момента и трябва да купуват кредити. Познай от кого? ;) Това са приходи с 0 разходи.
Дори CEO-то на VW преди време заяви, че се целят във второ място, защото няма как да стигнат Тесла по отношение скалируемост и марджин. Марджина им е в пъти над стандартното за индустрията - печалбата върху всеки автомобил.

И това е само за автомобилната част на бизнеса. Без другите.

1. PowerWall и PowerPack съхранение на енергия бяха доказани в няколко държави с енергийни проблеми - Все пак не правят само батерии за автомобили.
2. Застраховки - Много по-евтино е да се застраховаш, чрез Тесла, защото имат всякакви данни за теб в реално време и ако си добър шофьор премията ти е по-ниска. Това в някакъв момент ще дойде и в Европа.
3. Зарядни станции - никой друг няма тяхната мрежа и в момента другите производители плащат на Тесла за да ги използват. Отново приходи с 0 разходи.
4. FSD - С всеки ъпдейт става все по-добър. Супер висок марджин, също както Apple Store.

Има и други, но това са основните в момента, които генерират приходи.

Но пък ще приема, че си "ексайтнат" от гигафабриката в Берлин и дори на мен ми е интересно дали именно тази фабрика ще промени нещо. Вероятно в края на годината ще разберем.

За мен не става въпрос само за Берлин. Или Остин. Или планираната нова фабрика в Китай.

Моята логика е хибридите да заемат по-голям дял от чистите електрички, поне 15 години напред във времето.

Супер, няма лошо. Аз не мисля, че хибридите ще са по-популярни от чистите електрички. Говорил съм с много по-умни от мен хора на тази тема.

Просто излагам моята гледна точка на база какво виждам през последните 5-10г.

Ако винаги слушах други хора никога нямаше да купя TSLA и да съм 130% на плюс преди последната покупка ВЪПРЕКИ спада от началото на годината. Всеки има глава на раменете си и може да прави с парите си каквото желае. :)

Имаш много по-голям риск от нереализирани печалби в от това да не притежаваш акции в тази компания от колкото риск от нереализирани загуби ако притежаваш.
 
@metaverse въртиш, сучеш, ма не падаш по гръб викаш. :)

Извън автомобилния сектор, какви са печалбите от тия неща дет избори?

Цъкни отчета и сметни. И без това ще се хванеш за това, че като процент е малко. Както по-рано всичко се хващаха за това, че имат прекалено много печалби от кредити за емисии. :)
 
Цъкни отчета и сметни. И без това ще се хванеш за това, че като процент е малко. Както по-рано всичко се хващаха за това, че имат прекалено много печалби от кредити за емисии. :)

73528884.jpg
 
Цъкни отчета и сметни. И без това ще се хванеш за това, че като процент е малко. Както по-рано всичко се хващаха за това, че имат прекалено много печалби от кредити за емисии. :)
Е значи сам знаеш къде е голямата въпросителна. :)
Ако не и автомобилна компания, а микс, а пък всичко извън продадените автомобили носи нищожна печалба, то кое точно оскъпява тая компания?

И за риска, където си писал горе, че е по-добре да си купил, отколкото да не си... Ми вземе го обясни на инвеститорите по време на дотком балона. :)
Някои вероятно още чакат да си върнат парите, пък голяма част чакаха десетилетие. Трети са изтеглили късата клечка и компаниите фалираха.
И в случая да ти кажа ли кое е общото при EV сектора и дотком балона или сам ще се усетиш? :)
 
И в случая да ти кажа ли кое е общото при EV сектора и дотком балона или сам ще се усетиш? :)
Това го слушам много време вече. А балон можеш да наречеш капитализацията на Rivian или Lucid, не компания с печалби с ръст над 50% на годишна база.

Ще поживеем и ще видим. :)
 
Между другото друга компания, в която бих инвестирал е Polestar. Волво е зад тях. За съжаление все още не са публична компания и е само за частни инвеститори с много пари.

Също почти всичко що е свързано с оръжия, защото държавите изперкаха и се въоражават като за световно. Следващата ми по-голяма покупка вероятно ще е в този сектор.
 
Последно редактирано:

Горе