Как да продаваме повече офлайн

Дискусията в 'Успей с Нас' стартирана от Kortes, Май 13, 2018.

  1. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    Всички правила са изпитани и могат да ви помогнат да увеличите продажбите си до 40% (поне при мен работят)

    Бъдете усмихнати, дружелюбно учтиви
    Усмивката е първото, никой не иска да купува от някой намусен, и ти не искаш. Дружелюбно учтив е ясно, по малко без да се прекалява.

    Научете си урока, запознайте се подробно с продуктите които продавате и бъдете готови да отговорите на всеки въпрос на клиентите си
    Ако не можеш да отговориш веднага на някой въпрос, смятай че си го разколебал, а при втори пелтек го губиш. За това си научи урока много добре.

    Потдържайте контакт с клиентите си, вземете им телефона или имейла, за да ги уведомявате за всяко важно нещо, което смятате че ще им е от полза
    Тук да не се подразбира спам, по скоро загриженост към клиента, примерно е попитал за нещо но го е нямало, когато пристигне е добре да му се обадиш. Или някакъв си купува често очила, когато дойде новата колекция защо да не му се обадиш.


    Научете и запомнете името на всеки един клиент и се обръщайте към него по име всеки път
    Винаги се впечатлявам когато някой ми запомни името, и винаги се връщам да си купя пак от него.

    Правете промоции на определени продукти
    Промоциите са нещата за които хората говорят, често ми се случва някой познат да каже "абе взех тези крушки от еди къде си бяха на промоция" - каква по добра реклама от това.

    Правете малки лични подаръци на клиентите си, нека си спомнят за вас с нещо хубаво.

    Местете разположението в магазина поне веднъж годишно.

    Клиентът може да дойде в магазина ви десет пъти и да не види определи продукти които всъщност му трябват или просто за едното разнообразие или заради обновената визия е добре да се правят премествания, още един плюс е че така оптимизирате търговската си площ.

    Флиртувайте с клиентите, когато усетитие симпатия от страна на клиента, няма лошо да пофлиртувате
    Все пак покупката винаги се извършва подтиквано от дадено чувство, успеете ли да събудите симпатия, в кърпа ви е вързан.

    За собствениците на магазини: накарайте клиента да се чувства добре, сложете по луксозна изтривалка за крака, по луксозни столчета и задължително качествен парфюм в магазина.
    Всеки обича лукса, колкото и незначителен да е той. Помислете, има две левчета, продават на една и съща цена, едното мирише на китайска стока и водорасли, а другото на хубав парфюм, къде ще предпочетете да пазарувате?

    П. С. Правилата важат за продавачи и собственици на магазини, запазвам си правото да добавям нови правила и да редактирам, защото ги писах набързо, дано са полезни някому.
     
    Последно редактирано: Юли 9, 2018
    shawn и Blinky харесват това.
  2. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,868
    Харесвания:
    1,626
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Харесва ми. И аз бих добавил няколко:

    Търсете клиентите си за обратна връзка след продажба, не е изключено да се направи и Upsell.

    При комуникация с клиенти не си позволявайте да използвате негативи ("Не съм сигурен...", "Едва ли е възможно..." и др.). Ако нямате моментен отговор - кажете, че ще направите подробно проучване и ще се свържете веднага с него. А те да оставят детайлите си.

    Ако клиентите ви препоръчват, не пестете материалите си - дайте им няколко "помощни средства", с които да бъдат по "добри" в представянето ви.
     
    Kortes харесва това.
  3. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,868
    Харесвания:
    1,626
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
  4. Пеко Таков

    Пеко Таков Active Member

    Рег.:
    Март 19, 2014
    Съобщения:
    167
    Харесвания:
    29
    Точки:
    28
    Какво значи "флиртувайте с клиентите"?Ти да не си гей...
     
  5. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    @Пеко Таков защо акаш в темата? Може продавачът да е жена!

    Все пак да разясня за неразбралите:
    "Флиртувайте с клиентите, когато усетитие симпатия от страна на клиента, няма лошо да пофлиртувате"
    Имал съм съм страхотни продажби след като клиентка прояви интерес към мен, правя и малък комплимент между другото и тя се предразполага за покупки. Или когато е трудна клиентка и преговорите вървят трудно, опитвам да я разсея с реплики като "впрочем имате страхотен пръстен" или " косата ви е светло кестенява нали, много интересен цвят".
    По този начин целя да я отскубна за момент от негативната и нагласа и да наклона везните поне малко в моя полза.
    Ако се усмихне, значи съм успял. Ако не реагира или е изпечена и ме е разобличила, какво се опитвам да направя. Няма нищо не е фатално, просто си продължаваме пазарлъка със сериозен тон.

    Този принцип не е хубаво да се приложи веднага след срещата, трябват най-малко 10 минути за да "загреят и двете страни"
     
    Последно редактирано: Май 20, 2018
  6. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,868
    Харесвания:
    1,626
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Ей, така. Като няма какво да кажеш и да пишеш, така се получава. :)
     
    Kortes харесва това.
  7. Пеко Таков

    Пеко Таков Active Member

    Рег.:
    Март 19, 2014
    Съобщения:
    167
    Харесвания:
    29
    Точки:
    28
    "Флиртуването" с клиентите е грозна и тъпа манипулация.Който няма достойнство се подмазва,само и само да гепи някой лев.
    Ами като темата е ЛАЙНЯНА,ше акам в нея,пробуем?
     
    NEROMARE харесва това.
  8. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    Ама никого не задължавам да спазва принципите ми мо та мо, даже повечето са строго индивидуални за всеки е различно. Всеки си има своите качества и е добре да се себеопознае преди да пристъпи към професионалните продажби.
    Аз не мисля, че лекия флирт е манипулация, дори клиентките го ползват много по често от продавачите, за да отскубнат някоя отстъпка, сигурен съм че на повечето от тук, които се занимават с директни продажби им се е случвало.
    Щом имам успеваемост, а и щом бизнесът ми завиди от това, ще продължавам да го прилагам.
    А ти, ако си прилючил, може да се избършеш и да си теглиш чертата.
     
  9. Hornx

    Hornx New Member

    Рег.:
    Авг 13, 2014
    Съобщения:
    22
    Харесвания:
    4
    Точки:
    3
    Това да се обръщаш към клиента като казваш името му в 90% от случаите вършу удивителна работа. Много полезно, браво!
     
  10. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    149
    Харесвания:
    122
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Не е точно вярно. Ако аз предлагам "консултации свързани с уеб дизайн" и някой дойде и ме пита за "как се създава изкуствен интелект" - малък е шанса "да не го разколебая".

    Ако някой има много клиенти, това също не е реалистично. Дори и да имаш снимки на клиентите в контакт лист, не винаги помниш. Ако клиент купува веднъж на 1-2 години, как ще помня всяко едно лице? Ние да не сме вундеркинди?
     
  11. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    @NEROMARE ако ти консултираш уеб дизайн, а някай те пита за изкуствен интелект - той НЕ е твой потенциален клиент и вероятно никога няма да бъде, за това не трябва изобщо да му отговаряш. Трябва да отговаряш на въороси свързани с продуктите които предлагаш.

    Няма нужда да помниш имената на тези които пазаруват от теб веднъж годишно, не е задължително, но е добре да се помнят имената на основните ни клиенти, това е просто жест към клиента и те наистина го оценяват, ще се убедиш сам.
     
    NEROMARE харесва това.
  12. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    149
    Харесвания:
    122
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    За първото така обяснено — согласен.

    За второто — може да съм като Мерил Стрийп в Дяволът носи Прада. Тя там си имаше асистентче-робче, което помнеше всичките имена по срещите и коктейлите. И пак си я уважаваха. Това е светът. Подмолната техника прави балъка щастлив, нищо че е подмолна техника.

    Мисълта ми е такава: ако не харесвам някой, по-добре ли е да съм лицемерен, или не? Ако ще помня на някой името, някой за който не ми дреме, да помня името му само "за да го успя", няма ли да ме направи подмолен? А него жалък балък.

    П.П. Не се заяждам. Просто дискутираме и ми харесва темата.
     
  13. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    149
    Харесвания:
    122
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Какво е "левчета"? Добре. Ще предположи, че говориш за офис. Хубав парфюм за офис? О май гад. Парфюмите по принцип вървят много скъпо заради високата концентрация на ароматите (около 40%). Защо ще хабиш парфюм? Дори тоалетна вода да се хаби на офис е кощунство. Вземи ароматизатор. И пак не съм навит. Аз съм алергичен. По-добре от ибея китайски пръчки, дето горят и миришат на божествено.
     
  14. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    Знам че не се заяждаш, и ми харесва да се коментира - означава че темата е актуална.

    Това за харесването - де да знам, всеки си има клиенти които са му симпатични и такива които са антипатични и само мисълта че ще си имаш работа с даден човек може да ту скапе настроението, камо ли да се напъваш да му помниш името за да му направиш кефа.
    Колкото и да не харесваш даден човек си длъжен да го уважаваш като клиент, ако успееш да превъзмогнеш негативните чувства и въпреки всичко и приключиш успешно сделката, това ще те извиси и направи професионалист. Това е всъщност разликата между професионалиста и посредственният продавач.
     
    NEROMARE харесва това.
  15. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    @NEROMARE може да е моя грешка че не съм упоменал "левче" в кавички, но мисля че повечето се досетиха че става въпрос за магазините по един лев, под път и над път - известни с нискокачественната си китайска стока.

    Мисълта ми беше че, дори и такъв тип магазин може да бъде малко по-приветлив от конкурентите само с един ароматизатор, то било той и "елхичка" за кола.
     
  16. NEROMARE

    NEROMARE Active Member

    Рег.:
    Юли 4, 2018
    Съобщения:
    149
    Харесвания:
    122
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Мерси за пояснението. За "левчетата" -- може да е неутрална миризма. Имам приятели които също като мен се дразнят много от ароматизирани места. Не заради алергия, но просто не желаят.

    Според мен ароматизаторът може да се замени просто с уютен интериор и добре проветрена стая. Няма нищо по-добро от въздух! Всичко да е от дърво. Дървото прави всичко луксозно. Едни МДФ врати. Паркет. Картина или постер. И така нататък.

    Ако пък си много учтив с гаден клиент, качва ти се на главата. Идва време да теглиш чертата. Със сигурност не давам като съвет винаги да се покланяте на клиента защото го правите силен и с тази му сила ще отиде евентуално да тормози друг търговец след като приключи вас, с разкостването ви и тормозът над вас. В интернет често циркулира грешното разбиране, че клиентът винаги е прави и може да ви прави на балък. Това е като храненето на уличните кучета и котки. Храни ги пред вас, ще дойдат и ще се преместят на твоята улица.

    “The client is not always right.” — Enzo Ferrari
     
    Kortes харесва това.
  17. rujel

    rujel Active Member

    Рег.:
    Февру 2, 2016
    Съобщения:
    106
    Харесвания:
    38
    Точки:
    28
    Само като се замислим: човек посещава магазина за 10-на минути, не повече. На работното си място стои с часове. И сега въпрос: кой си си купува ароматизатор за кола, да го остави в службата? Дори и при условие, че приемем, че той харесва въпросната миризма? Хубавата обстановка в магазина са твърде евтини трикове, които вървят за много разглезени клиенти. А те много рядко ходят в "левче". Не така стои въпросът когато посещаваш кино, където целта ти е точно да разпускаш. Тогава подобен подход е повече от желателен, както и това продавачките на билети да са доста учтиви... При бутиците също нещата са доста по-различни от магазина за левче.
     
  18. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    @rujel това беше просто пример, не става въпрос за офиса, а за магазини. Тук идеята е да повлияеш подсъзнателно на клиента, за да остане с добро впечатление за даден магазин. Ти само с един ароматизатор не можеш да предизвикаш покупка, но можеш да накараш клиента да се почувства малко по комфортно докато я извършва.
     
  19. Kortes

    Kortes Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2011
    Съобщения:
    333
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    За да не редактирам първият пост, ще добавя още един скрит коз и това е:

    Музика
    Музиката в обекта ви (ако има възможност) е един от факторите който също не е за подценяване. Както знате всички сме срещали бутици или по големи вериги които пускат в обектите си подходяща музика, която уж би трябвало да подейства мотивиращо или по някакъв начин подтикващо към повече покупки. Подобно на приятният аромат, така и внимателно подбраната музика може да направи преживяването на клиентите ви една стъпка по приятно.
     
  20. D.Benev

    D.Benev Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    145
    Харесвания:
    33
    Точки:
    28
    Професия:
    Universal Soldier
    Място:
    Bulgaria
    Ароматизаторите не са скъпи и са важна част. Ароматът/мирисът водят до асоциации предизвикани от паметта. Ако например сложиш аромат на ябълка и канела в магазина ти, повечето клиенти ще си спомнят за сладкиш, който някога са яли и в повечето случаи това е добър спомен.

    Музиката също е много важна. Обикалял съм много, много магазини из Европа и Азия и истината е, че тя трябва да съответства на целевата аудитория, за да има ефект.

    В Teranova, например пускат силна ПОП музика, защото дрехите има са парцалки от 5 до 50 лева и таргет групата са младежи. А в магазина на Вутон в Дюселдорф звучи, лек и тих lounge, който дори мисля, че е правен специално за тях.
     
    Kortes харесва това.

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice