Здр, ето как стоят нещата. Необходими документи:
Заявление за запазване име на фирма - пуска се по образец в Търговския регистър (Агенция по вписванията) и струва 50 лева. НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, а ако правиш регистрацията с електронен подпис е направо ненужно.
Учредителен протокол -
http://www.account-bg.info/e107/proceduri/regood/protokolood.doc
Дружествен договор (ако е ООД, ако е ЕООД, не е необходим) -
http://www.account-bg.info/e107/proceduri/regood/drujestvendogovor.doc
Декларация по член 142 от търговския закон -
http://www.account-bg.info/e107/proceduri/regood/decl142ood.doc
Заявление А4 (за ООД, има почти същото с друго име за ЕООД). Ако подаваш документите с електронен подпис, въпросното се попълва онлайн -
http://www.account-bg.info/formulari/tr/A4_OOD.pdf
Декларация по член 13 от Закона за търговския регистър -
http://www.account-bg.info/files/TR-chl13al4.pdf
Съгласие да бъде избран за управител и образец от подписа на управител -
http://www.account-bg.info/e107/proceduri/regood/podpisood.doc - ВНИМАНИЕ: ТОВА Е ЕДИНСТВЕНИЯ ДОКУМЕНТ, КОЙТО Е НОТАРИАЛНО ЗАВЕРЕН (трябва да идеш при нотариус) и подписите се поставят пред него. Заверката е около 6-7 лева.
Документ за внесен капитал - издава се от банката след като си открил набирателна сметка и целият капитал е внесен (откриването на банкова сметка ми струва 5 лева, самото удостоверение още 15 лева). Аз работих с Първа Инвестиционна.
Документ за внесена държавна такса за регистрация на ООД - 160.00 лв. (платежното нареждане). Ако регистрираш онлайн с електронен подпис цената е 110 лева, има опция за плащането и онлайн през ebg.bg. ВНИМАВАЙ: Ако правиш регистрацията онлайн и искаш да платиш онлайн, бъди сигурен,че си регистриран и логнат в сайта на търговския регистър преди да започнеш да попълваш документите. Иначе няма да можеш да направиш плащането.
Електронния подпис от ЦКБ или ПИБ струва около 60-70 лева за първата година (около 20-30 за всяка следваща).
Аз лично предпочетох регистрацията с електронен подпис, защото като сметнеш по-ниската такса за регистрация и спестеното време и нерви (както и факта, че запазването на име на фирма се обезсмисля) е просто по-удобно и бързо (вярно даваш 60-70 лева за подписа, но спестяваш 50 от таксата и имаш подпис). Решенията за вписване излизат за 1 ден ако са с електронен подпис (ние ги подадохме в неделя и в понеделник следобед имахме дружество).