Как постъпват с клиентите си куриерска фирма Рапидо и практиките на бизнеса в България

Chika

New Member
Искам като цяло да засегана темата за манталитета на обслужване на клиенти в България.
Случката ми с Рапидо е последното, което ми се случи, но е поредна такава и затова искам да повдигна този въпрос.

Още от едно време се носят поговорки като "не искам на мен да ми е добре, а на съседа да му е зле", които са емблематични за манталитета на българина.

В бизнеса положението не е много по-различно, масовата логика е "да прецакам поредния клиент" вместо "да спечеля повече клиенти" и това се прилага във всички сфери на бизнеса.

Не подценявам и факта, че има развитие, но то идва главно от "новите бизнесмени", това са малкото хора от моето поколение, които са останали все още в БГ и на които вече им е писнало от бай Ганьовщината, или от фирми с чуждестранно ръководство.

Случката ми е с куриерска служба Рапидо или фирма "Рапидо Експрес енд Лоджистикс" ООД, както е по регистрация.

Изпратих чрез тях пратка с документи за кандидатстване за работа в чужбина, които бяха в оригинали и ми е коствало месеци и доста разходи, за да събера. Беше ми изключително важно пратката да пристигне преди 14.02.2017 на адрес в Англия, за насрочена среща и затова се обадих 2 седмици по-рано, за да ми обяснят какъв е НАЙ-СУГУРНИЯ начи за изпращане.
Предложиха ми експресна услуга с въздушен транспорт, с доставка 3 дни, за цена от 37 лв (промоционална за момента). Обясниха ми и че сама трябва да опаковам пратката си, ако искам тя да е защитена от смачкване или прегъване.
Изпълних всичко, което ми се каза по телефона, заплатих услугата, предадох пратката в дата, която те ми бяха препоръчали, за да се достави навреме.
По време на двудневното закъснение на пратката, с което започнаха моите мъки и най-вече парични разходи аз звънях по 5-10 пъти на ден, за да получа информация какво се случва и чух толкова безумни оправдания, че не бих си хабила времето даже да ги повтарям.
Бях тръгнала да подавам жалба за обезщетение още заради закъснението, но не след дълго ми съобщиха че всъщност документите ми са загубени.
Написах жалба първо към Рапидо, в която претендирам да бъда компенсирана с предстоящите разходи, които ще ми коства подновяването на част от документите, а това възлиза на около 500 лв.
Отделно всичко това коства за мен освен двойните разходи по документацията и провалено интервю в Англия, загубена евентуална работа (заплати) и допълнителен престой в БГ .
Също ме вбесява и безотговорното отношение към това, че тези документи съдържат лични данни и информация, а сега са загубени.

Никой не ми беше предложил опция за застраховане на пратка "Документ", а в отговор на жалбата си получих, че ще ме компенсират като ми върнат 37 лв и ще изпратят безплатно пратката ми отново :D

И аз само си представих как 2 месеца вадя документи, плащам още 500 лв и отново после ползвам Рапидо, които губят пратки и не поемат отговорност :D

Днес писах и до Комисия за регулиране на съобщенията, но и те не гарантират успех.

Адвоката ми каза, че можем да заведем дело и аз със сигурност ще го спечеля, но това ще отнеме най-малко 3 години, защото така работи Софийски градски съд.

В крайна сметка аз оставам с 1000 лв назад, с изпусната възможност за работа и ми се налага да оставам в БГ още няколко месеца и всичко това заради една жалка фирма като Рапидо.

Казвам пак, това не е единичен случай, имам много подобни казуси свързани с некоректно изпълнение на услуги.
Имам обаче и случаи, в които без дори да съм искала съм компенсирана за некачествена/неизпълнена услуга и съм останала клиент на тези фирми, въпреки допуснатите грешки и това е коректния начин на работа.

Аз ще водя лична война с Рапидо и призовавам всички да НЕ използват техните услуги (за Ваше добро)!

А по отношение на бизнеса, тези практики се развиват все повече във вреда на клиента и те са една от причините аз, мъжа ми и семействата ни вече да не живеем в България и да не тъжим за нея по никакъв начин!
 
Свързана тема: тук.

Още отзиви:

https://bgrabotodatel.com/company/3909 – отзиви от работници/reps;
https://www.facebook.com/RapidoCouriers/posts_to_page/ – от клиенти тук-там (премахнали са от fB page звездите за оценяване, по подобие на Speedy, които поне имат 3rd party page)

[email protected]

upload_2017-2-22_16-51-5.png

upload_2017-2-22_17-17-38.png

Вторият от собствениците е:

upload_2017-2-22_17-15-32.png

Превод: глоби към и без това недоволните reps (т. нар. „измислени глоби“, за които пишат в BGRabotodatel те).
 
Последно редактирано:
Рапидо беше една прекрасна фирма когато собствениците се интересуваха от клиентите си.А те спряха да се интересуват от тях откакто се разрастнаха.-От тогава спрях и да работя с тях.Най-смешното е, че си търсят клиенти по онлайнмагазините като им звънят с предложение за оферта а дори не знаят кой им е клиент кой не и на кого са звъняли кой го потретят!Е цената не е най-важното за да работя с някоя фирма,
 

Горе