Кога SEO не помага

alabam4eto

Active Member
Въпреки, че много от нас знаят, че най-изгодния начин за дълготраен успех се крие в SEO защо голяма част от продуктите, които се продават в интернет не се срещат на първа страница или дори и да са там плащат за реклама.

Недостатъците на SEO
- Отнемат време докато пробиеш особено, ако говорим за конкурентна ниша
- Дори и да достигнеш заветното 1 място ти никога няма да си първи защото конкурентите ти плащат за да са първи
- Seo не е по-евтината алтернатива – какво имам в предвид. За да ти се направи оптимизация по дума да речем преди време беше популярно „хамали”, ще ти вземат камара пари с оправдание това е много конкурентно има много работа. Освен това плащаш си да речем 1000лв за постигане на резултати да си на първо място в гоогле до 6 месеца след това обаче, ако спреш да плащаш конкуренцията не спи и ти си изместен и трябва пак да плащаш.
- Ако продукта ти е непопулярен чрез оптимизация дори и да си на 1 място никой няма да си купи твоя продукт. Да речем продукти за хъркане общо търсения месечно 4 400. И да си на първо място може да не продадеш нито един продукт. С помощта на рекламата може да докараш значителен трафик, защото да се лъжем всеки 2 мъж хърка, но колко от тях са търси решението на проблема щом има 4400 търсения на дали са много. Единствено с реклама може да се продаде този продукт.

Предимства на рекламата
- Бързо лесно и ефективно, получаваш желания трафик
- Челни места при търсене в гоогле (ако си плащаш)
- Реалните клиенти идват на момента, а не както при SEO трябва да наливаш пари преди да започне самия проект.
- Лесно предвиждане на краткосрочни разходи и приходи
- Лесно управление за човек с обикновени познания
- Изключително полезен ако искаш да избиеш рибата с нов продукт преди да се усети конкуренцията. Става въпрос, че ако си намерил нещо свръх евтино (примерно силиконовите часовници дето се продават на път и зад път) цената на брой май я гледах в китайски сайт за 2$ бройката с доставка при покупка на 1000 броя. Тука SEO нямаше да има ефект, защото тези 1000 броя се продаваха май по 35лв. И трябваше да се продадат преди да се появи конкуренцията. Сега цената им май е паднала до 12лв. Дори и да беше на 1 страница в ГОООГЛЕ при търсене на силиконови часовници, кой знаеше за тях? А сега всички 16-35 годишни хайде не всички но голяма част носят подобни часовници.

Надявам се да стане добра дискусия тука говоря реклама изцяло за онлайн магазин! Не за обикновени сайтове!

 

coolice

Owner
хъм малко омешано ми изглежда :) иначе аз твърдо съм за рекламните кампании по сайтове в които ви е потенциляната публика даже си е написано в сем консулт http://www.semconsult.com/advertising-campaigns/ ;)

най бързия начин начин да се сдобиете с таргетирани посетители е като рекламирате :) а Рекламна Борса на Предприемач е добро място където може да намерите подходящи сайтове за реклама на доста изгодни цени :)

с какво не съм съгласен: че трябва да си плащаш за сео и като спреш да плащаш изчезваш това е само при лоу кост оптимизацията с купени линкове... казвам лоу кост защото такава оптимизация на месечна база стартово излиза доста по евтино от истинска изцяло уаит популяризираща бранда кампания която между другото да натрупа и линкове към сайта ви ... в БГ малко хора са склони да платят за истинска оптимизация изглежда им скъпо отначало разликата е че като е направена добре онлайн брандираща кампания която и да понатрупа линкове след година като сео фирмата спре да обслужва проекта... няма да изчезне тотално от серпа по скоро бавно да загуби някоя позиция но познаваемоста на бранда ще го държи топ* :)

* в няколко годишен прериод обаче може да се окаже че брандиращата кампания всъшност е излязла по изгодно


пп малко ще се отклоня от темата и ще драсна за силиконовите часовници една бърза лекция: значи часовника е единствения ползволен мъжки аксесоар бижу в бизнес стила затова винаги носете хубав часовник това прави впечатление на доста места (и съм с частно мнение че часовниците с батерия са истниснки часовници макар и големите марки вече да ги правят ... механиката си е механика:)
 
Последно редактирано от модератор:

toretic

Member
От: Кога SEO не помага

добра тема, за коментар, би се получило нещо добро, ако се развие. НО не мисля, че е за тази секция?
Аз лично тази тема съм я "мислил" много пъти, дали си струва да правиш сео в ниша където има малко търсене и изобщо какъв е смисъла.
Една правилна рекламна кампания ти излиза 2++ пъти по ефтино от СЕО и сумати пъти по-бърза и печеливша конверсия.
 

redrum

Well-Known Member
От: Кога SEO не помага

За развлекателните сайтове мога да кажа, че СЕО-то е безсмислено. Трафикът, който може да ти донесе една добра оптимизация е нищожен с трафика, който можеш да си набавиш от социалните мрежи.

- Отнемат време докато пробиеш особено, ако говорим за конкурентна ниша
- Дори и да достигнеш заветното 1 място ти никога няма да си първи защото конкурентите ти плащат за да са първи
- Seo не е по-евтината алтернатива – какво имам в предвид. За да ти се направи оптимизация по дума да речем преди време беше популярно „хамали”, ще ти вземат камара пари с оправдание това е много конкурентно има много работа. Освен това плащаш си да речем 1000лв за постигане на резултати да си на първо място в гоогле до 6 месеца след това обаче, ако спреш да плащаш конкуренцията не спи и ти си изместен и трябва пак да плащаш.
+++
 
Последно редактирано:

тео

Well-Known Member
От: Кога SEO не помага

За всяка ниша е различно. Както каза redrum - в развлекателните сайтове няма как да стане със СЕО. Но в е-магазините е друго. Там ти трябва много сериозна оптимизация, защото хората търсят конкретен продукт (не главния ти сайт), следователно имаш нужда да обърнеш внимание на всяка продуктова страница.
Освен това трябва да се вземе предвид същността на продукта. Както в примера ти с хъркането - има продукти, които се намират някъде по средата - хем никой не ги търси, хем хората имат нужда от тях. По същество само рекламата (освен ако не е с почни неограничен бюджет) пак няма да ти свърши цялата работа. Трябва ти "масовост" по социалките - така ще си подсигуриш интерес и търсене по много ключови думи. А ако СЕОто на продуктовата ти страница е добро - ще генерираш органичен трафик и продажби.

Понеже омешахме темите, трябва да обобщим - първо да се определи типа продукт - нов, познат, наложен, пробиващ, непознат и от тук да се следва различна стратегия за популяризиране.
Второ - трябва да се определят каналите за продажба - един сайт, много сайтове, офлайн продажби
Трето - наложително е всяка продажбена точка да бъде оптимизирана според спецификата й, за да те намират независимо от къде ще тръгнат - купон във вестник; бележка, лепната на стълб; адуордс; банерна реклама; органичен трафик, ФБ и т.н.
Извод - онлайн магазинът (страницата на продукта) ти е продажбена точка, следователно и на нея й трябва оптимизация, независимо от рекламния канал.
 

alabam4eto

Active Member
От: Re: Кога SEO не помага

с какво не съм съгласен: че трябва да си плащаш за сео и като спреш да плащаш изчезваш това е само при лоу кост оптимизацията с купени линкове... казвам лоу кост защото такава оптимизация на месечна база стартово излиза доста по евтино от истинска изцяло уаит популяризираща бранда кампания която между другото да натрупа и линкове към сайта ви ... в БГ малко хора са склони да платят за истинска оптимизация изглежда им скъпо отначало разликата е че като е направена добре онлайн брандираща кампания която и да понатрупа линкове след година като сео фирмата спре да обслужва проекта... няма да изчезне тотално от серпа по скоро бавно да загуби някоя позиция но познаваемоста на бранда ще го държи топ* :)
Не съм съгласен дори фирми, които продават с години предпочитат различни маркетингови стратегии за популяризирани пред оптимизацията. Тъй като разглеждах много подробно какво се прави от т.нар. по-големи.

След модерните часовници примера с хъркането се огледах какво става в ниша отслабване е там е страшно. Много хора се борят за челни места по ключова дума отслабване, трудно е да излезеш на челни позиции с оптимизация. Парите, които ще дадеш са солидни. Рекламите са навсякъде, но ми направи впечатление един от най-старите играчи на пазара не излиза нито на първа нито на втора страница говоря за Vitaslim. Фирменият им сайт е забит в десета глуха, хората са решили проблема кардинално и всички знаем за масовата им реклама (easyads, etarget google). Набива се в хората на очите и след време рекламата започва да става евтина. Ако в началото са наливали камари то хората вече помнят какво е това Vitaslim познат продукт им и дори им изглежда продукт с доверие. Вече не кликат на банерите им, защото знаят какво е и направо влизат в гоогле и пишат vita slim, в резултат разходите за реклама във времето намаляват.

Такива са рекламите кампани които минаха зимата на кока кола. Ето защо банер рекламата е предпочитана от големите фирми, не желана от „дребните” като мен изискват много вложения, но ефекта е страшно добър ако можех да си го позволя щеше да е страхотно.

Иначе съм съгласен, много добра възможност е да се рекламира в сайтове на колеги от форума.
 

coolice

Owner
е за сео и големите да не си говорим :) когато за една промяна на таитъли трябва оперативна среша на два отдела и да разпишат мнижърите на ит одтела отдела и на маркетинга сеото е един малък ужас :) трябва да се радват че Г дава преференции на брандовете иначе съвсем ще го закъсат...

брадиращото сео което се води единствено разрешено от Г чрез прес релиизи води до познавяемост на марката :) като банер даже по добра :) отваряш си новинарския сайт там новина с линк колко си велик :) отваряш си друг там също... по телевизиата ако може също новина за теб колко ти е иновационен продукта а плюса за сеото ами те телевизите си качват новините по сайтовете които са с много тръст от там също като шляпнат линк :) някъде дават интервю преставители на фирма X отново с линк... накра почва Г да те разпознава като бранд сеото става по лесно... :) единствено може само сам да се цакаш ако бюрокрацията за опримизация е като първия пример :)
 

тео

Well-Known Member

coolice

Owner
а може може :) като застане дори и известен сео (например Ранд Фишкин - камоли някои по неизвестен от аусорсната в европа фирма) пред маркетинг отдела и да им говори като въпроса и след това бъде обсъден въпроса и от борда на директорите те ще си кажат кои пък е този пред момчеата от ибм и другите

добре че Г ги бута нагоре като бранд иначе съвсем да са сгрибали доста големи компании ... (което според мен е нечесно спрямо малките ама политика и е срещу политката им за най добрите резулатаи Г сами си се закопават)
 

simeon

New Member
От: Кога SEO не помага

Рекламирането си струва само ако е на точното място - при търсената аудитория. Рекламиране навсякъде (адуърдс) не може да си избие даже инвестицията. В социалните мрежи може и да сте горе долу на нулата (което не е зле), понеже може да избирате доста таргетирана аудитория - визирам фб.
 
От: Кога SEO не помага

Не може и не бива да бъде подценяван всеки източник на трафик и публичност на бранда.
Атаката по всички фронтове, стига продукцията на бранда да го позволява, винаги ще носи резултати
 

Pavlin

Active Member
От: Кога SEO не помага

Малко е трудно да се противопоставят SEO и реклама, защото това са всъщност лявата и дясната ръка на онлайн маркетинга. Аз не бих се съгласил да отрежа едната ръка, въпреки че мога да си върша някои неща и без нея (да не уточнявам кои :). Ако гледаме на SEO така, както Google иска да гледаме, SEO си е нещо, което всяка фирма така или иначе прави:
- Популяризиране на бранда в дректории, форуми, социалки ...
- PR - статии
- Регулярно публикуване обновяване, допълване на информацията за продуктите
и т.н.
 

Avliga

New Member
От: Кога SEO не помага

И според мен SEO и рекламата могат чудесно да се допълват, а не да се конфронтират. Добрата SEO оптимизация има това предимство, че развива сайта ти с публикуване на свежо, качествено и полезно съдържание. Резултатите може да не са бързи, но за сметка на това не изчезват автоматично, след като спреш да плащаш.
 

nadejda

New Member
От: Кога SEO не помага

Рекламата не винаги докарва стабилен трафик и доходи. Имах сайт, който беше в топ 3 на най-конкурентната ключова дума. Нишата също е трудна за оптимизация. След един от ъпдейтите на пингвина, сайта беше наказан. Обърнах на реклама и нищо - пропилени пари. В топ 3 позиция изкарвах 5 пъти повече приходи, отколкото с реклама и при това с висок клик.
 

Machine Head

New Member
От: Кога SEO не помага

Ако гороим за сериозен е-маркетинг неможем да кажем това е по-добре, друго е по-ефективно!!! и PPC и SEO и СММ , PR статии, банери, статии, коментари и т.н са дупе и гащи ...иначе е осакатена работа!
 

webstil

Well-Known Member
От: Кога SEO не помага

Искам да питам нещо за рекламата в Гугъл, как мога да проверя колко ще ми струва? Да кажем харесал съм си 2-3 ключови думи и искам да си плащам, за да излизам най-горе при другите с рекламка, но как да разбера къде и колко ще се плаща? Някой който си плаща там?
 

yonkov

New Member
От: Кога SEO не помага

Търся някой добър с доказани резултати в интернет рекламата да ме консултира ,предложи план и да развие моите сайтове.
Поздрави на всички
 

radoslav68

Active Member
От: Кога SEO не помага

Търся някой добър с доказани резултати в интернет рекламата да ме консултира ,предложи план и да развие моите сайтове.
какъв е бюджета?
 

Горе