Колко струва един уеб сайт?

От: Колко струва един уеб сайт?

Да драсна един пост и аз тук в отговор на заключената тема.
Първо към uphiro - с цената на онзи байк се пошегувах, щото цялата онази тема си беше една шега и майтап.

Не може за 1000 лв да искат :
- Изработка на хубав template - само изработката на качествен темплейт струва поне двойно на тази сума.
- Оптимизация по ключови думи като климатици и свързаните фрази - ами то там пак трябва да шари по няколко хилядарки на месец и резултата пак ще е несигурен при такава конкуренция

И до сега отидохме вече на почти 5 000, без да броим другите изисквания като къстъм код, и прочее.
Не бе човек, много пара е това нещо. Не виждам кое в кууллото струва толкова.
 
Re: От: Колко струва един уеб сайт?

Не бе човек, много пара е това нещо. Не виждам кое в кууллото струва толкова.

Може би е имал в предвид създаване на 3 примерни дизайна, което е редно, когато става дума за предоставяне на опции при визията, нарязването на psd файла и интеграцията му към опен сорс системата или къстам такава. :) Иначе не е кой знае колко да се създаде един html темплейт. ;)
 
От: Колко струва един уеб сайт?

разбира се, колкото купувача е склонен да плати, по всички закони на пазара....всичко друго от рода на "ти не можеш да искаш толкова пари за него, аз ще го направя за по-малко" са завистливи словоблудствания на безработни псевдопрограмисти...:)
 
Привет и от мен :)
Налага се да продавам сайт - онлайн книжарница за стари книги. Преди години се занимавах с това, но лека-полека изоставих нещата и в момента единственото, което правя е да плащам домейна всяка година. Не е правен с темплейт, има вкарани голям брой книги (автор, снимка на корицата, страници, цена, и тн...). Page rank 3 e. Ориентировъчна цена би ми била от голяма помощ. Благодаря предварително на всички!
 
Има няколко критерии, по които може да се оцени един сайт. PR е много незначима част от стойността. Дори почти не влиза, освен ако не някой не го гледа от гледна точка на това да прави сателитка или да го ползва за продаване на линкове. Гледа се трафик, колко пари на годишна база, дори месечна и реално какво е инвестирано от него. В твоя случай влизат и някои офлайн елементи - връзки с дистрибуторите, клиентска база и други, обособяващи бизнес модела. За това е трудно да се каже сега с дадената информация колко струва.
 
Последно редактирано:
Какъв PR ви гони, 2016 година сме.

PageRank values shown in the Toolbar are going away completely
Има резон (резил) по една причина - продажба на линкове, но за жалост вече се гледа ауторитито, което не е много свързано с PR. :) Имат допирни точки, но само толкова. Има авторитетни сайтове, които още си седят на 3-4. :)
 
Масово друго забелязвам, да кажем собствениците искат една цена и така сайта си седи доста време без да може да се продаде, а те продължават да искат същите пари толкова ли не им пада жетона, че тоя сайт не струва толкова и ако исканата цена беше правилната отдавна щяха да са се разделили със сайта.

За сайтовете с големия потенциал няма да споменавам нищо те направо са друга бира.
 
Масово друго забелязвам, да кажем собствениците искат една цена и така сайта си седи доста време без да може да се продаде, а те продължават да искат същите пари толкова ли не им пада жетона, че тоя сайт не струва толкова и ако исканата цена беше правилната отдавна щяха да са се разделили със сайта.

За сайтовете с големия потенциал няма да споменавам нищо те направо са друга бира.
Това е като при недвижимите. Всеки купувач мисли, че всичко му е 6 и е обявил цена, която или не отговаря на истината или е преценена по субективни за продавача фактори. А реално купувача го интересува общата картинка.

Ако нещо не се купува много време не е опция, защото не само му пада стойността защото спира да се поддържа и развива, но и изглежда доста подозрително защо толкова време не е проявено интерес към него.

За жалост винаги се стига до средна цена, тази която устройва и двете страни. И е нормално, все пак е пазар. Не толкова магазин. :)
 
Онлайн платформата за уеб проекти Sitepoint.com публикува упътвания за соственици на сайтове под заглавието “Selling A Website - How do I value my website-”, за да улесни участниците в SitePoint/ Marketplace при определяне на цена за техните уеб проекти.

Според специалистите от SitePoint няма универсален начин за определяне на цената на един уеб сайт, който да важи за всички.

Един от популярните методи за оценка на уеб сайтове според SitePoint е т.нар. “12x revenue model” – средният месечен приход на уеб сайта за последните три месеца, умножен по 12. Разбира се, това е твърде е елементарен и неточен начин да се прецени реалната стойност. SitePoint предлагат няколко критерия, с които собствениците на уеб сайтове би следвало да се съобразяват. Базирайки се на тяхните съвети и съобразявайки се с множество други характеристики на уеб проектите, биха могли да се обобщят следните категоризирани стъпки за формулиране на крайната стойност на един уеб сайт:

Оценка на домейна
- Разширение на домейна ( .bg/com/org/net/info)
- Притежаване на всички разширения на домейна и производни на домейна
- Популярност на марката
- Оригиналност на името
- Период на съществуване на домейна в месеци/години

Популярност в търсачките
- Ранк в Google (Google PageRank)
- Хиперлинкове от други уеб сайтове (Backlinks)
- Индексирани страници (indexed pages)
- Класиране в Google за конкретни думи и фрази

Дизайн и програмен код
- Дизайн на сайта (оригинален дизайн или готов темплейт)
- Администрация/ Content management (собствена разработка или готов скрипт, сложност на функционалността)
- Програмен език (html, flash, php, asp, ajax, java)

Съдържание
Обем на съдържанието (в брой страници, статии, мнение във форуми, видео, картинки и т.нат.)
- Тип на съдържанието (генерирано от юзери, RSS канали, авторски статии)
- Актуалност на съдържанието
- Персонал, необходим за поддържане на съдържанието

Посещаемост - Уникални посетители на ден (популярен метод за оценка на сайтове, които се изхранват от афилиейт мрежи е броят на уникалните посетители на ден, умножен по 10 USD)
- Брой импресии за уникален посетител (основен критерий за новинарски сайтове, незначителен критерий за сайтове за запознанства)
- Цикличност на посещаемостта (по месеци, по дни от седмицата, по часове)

Потребители
- Профил на потребителите (пол, възраст, локация)
- Брой регистрирани потребители
- Детайли на събираните от потребителите данни,
- Общи условия за ползване, одобрявани от потребителите при регистрация

Финанси
- Месечни приходи (средно за последните 12 месеца)
- Тип на приходите (ATL реклама, BTL реклама, абонаменти, продажби и услуги)
- Брой клиенти/ рекламодатели
- Месечни разходи (хостинг/колокация, интернет, администрация и подръжка, реклама)

SitePoint съветват да не се подхожда емоционално при продажбата на уеб сайтове. Усилията, които е вложил създателят на проекта от негова гледна точка винаги са изглеждат големи, но сантименталната стойност на уеб сайта не може да впечатли никого.

Важно е да се знае, че един уеб проект струва точно толкова, колкото някой е готов да плати за него!

* статията съм я копирал от страницата на Изи трейдър, ето и линк към нея, за да не се сърдят 8)
Колко струва един уеб сайт?
Няма уникално решение за цената, може да е верно, ако не знаеш точно нишата и тенденциите.
Но ако си наясно със всичко, ти си определяш цената като купувач, а продавача може да гледа други статистики, но реалната цена е платената цена
 
Последно редактирано:
Масово друго забелязвам, да кажем собствениците искат една цена и така сайта си седи доста време без да може да се продаде, а те продължават да искат същите пари толкова ли не им пада жетона, че тоя сайт не струва толкова и ако исканата цена беше правилната отдавна щяха да са се разделили със сайта.

За сайтовете с големия потенциал няма да споменавам нищо те направо са друга бира.

От доста време си задавам този въпрос и хоп, попадам в тази тема.
Как реално може да се оцени един сайт.
Да речем искам да купя сайт и ми искат xxxx лева.
Как да го преценя дали тези пари са му много или малко.
Има ли някакви притерии или измерител?
 
От доста време си задавам този въпрос и хоп, попадам в тази тема.
Как реално може да се оцени един сайт.
Да речем искам да купя сайт и ми искат xxxx лева.
Как да го преценя дали тези пари са му много или малко.
Има ли някакви притерии или измерител?

Питайте на няколко места и сравнете сумите с това какво получавате като структура, функционалности, възможност за доразвиване.
ПП Винаги може да има и руса кака накланяща везните :).
 
hristonev,много ти благодаря.
От скоро съм тук. Видях няколко онлайн магазина и сайтове за продажба. Харесаха ми, но не мога да преценя дали цената е адекватна на това което купувам.
Не съм на ТИ с нещата и не знам дали реално ще платя повече /набутам/ или ще удара кьоравото и ще направя изгодна сделка.
Как да разбера домейна да не е наказан от гугъл примерно и т.н.

Благодаря предварително!
 
hristonev,много ти благодаря.
От скоро съм тук. Видях няколко онлайн магазина и сайтове за продажба. Харесаха ми, но не мога да преценя дали цената е адекватна на това което купувам.
Не съм на ТИ с нещата и не знам дали реално ще платя повече /набутам/ или ще удара кьоравото и ще направя изгодна сделка.
Как да разбера домейна да не е наказан от гугъл примерно и т.н.

Благодаря предварително!
Ако обявата е на повече от час надали ще е "удара кьоравото"
 
Не съм компетентен по този въпрос. Повечето сайтове в продажба са под wordpress, opencart и т.н. Аз пиша собствен код.
 

Горе