Здравейте, loraelina01,
Чудесно е, че обичате да пишете. И че Ви доставя удоволствие. Надявам се, и Ви пожелавам да го изпитате в копирайтърски проекти. В които предлагате на възложителите/клиентите решения с текстове. Копирайтингът е точно това. Продаващи решения с текстове.
Каква задача има(те) за решаване? Например - какво искате да постигнете със създаването на тази тема в predpriemach.com? Ако разбирам правилно - Вие искате да получите идеи и съвети как да "влезете" в копирайтига. Нали? Изглежда като задача. А
"Здравейте реших да задам въпросите си тука относно копирайтинг..." е решение с текст.
Копирайтингът е продаващи решения с текст(ове). Всеки път. Защото доста клиенти (хора, компании, марки) искат да продават. Затова им трябват (и) продаващи решения с текстове. Например - за реклама, за мейлинг, за сайт. И тогава се появява нуждата от копирайтинг. Който, най-често, е част от услугите, предлагани в пакет от комуникационните (рекламни, маркетингови, дигитални) агенции. Които могат да бъдат основните Ви клиенти. Заедно с директните поръчки от фирми и предприемачи.
За да стигнете до поръчки за копирайтинг (желая Ви го искрено), бих Ви препоръчал, преди всичко:
* Потърсете и прочетете как е възникнал копирайтинга. Защо се е появил, и с какви задачи? (Подсказване: медии, продажби, реклама, ...);
* Прегледайте и разберете какви копирайтърски решения се използват. Кой, кога и защо? (Подсказване: клиенти, поръчки, марки, ...);
* Помислете и потренирайте с Ваши демо копирайтърски проекти. Например: Какво бихте предложили на любимата си (модна, козметична, здравословна) марка, за да ... (достигне до ..., получи повече ..., развие ...).
А, като първи стъпки в копирайтинга, Ви предлагам:
* Създайте си портфолио от копирайтърски демо проекти. С няколко текста за имейл кампания, продуктови описания, онлайн текстове;
* Помислете и изградете собствена копирайтърска марка. В началото - само като име, снимка, позициониране (отличаване) и имейл. Например: име - Лоратекст / Loratekst; подходяща фотография в професионален стил;
[email protected].
За позиционирането (отличаването Ви от другите копирайтъри) следва да имате ясни и точни (но - и кратки) на въпросите:
- какво точно предлагате, и на кого точно?
- кое е различното, специфичното, уникалното?
- защо да изберат Вас?
Получи се малко дълъг, но, надявам се - информативен отговор. Надявам се да съм Ви полезен. Оставам на разположение - тук, и на контакта отдолу.
+ 1 бонус съвет: Използвайте всяка възможност да "крадете" знания и умения за копирайтинг. Например - помислете (и/или проверете) защо текста на отговора ми е оформен по този начин: абзаци, болдване, ... Има ли значение за четенето и въздействието? Ще го използвате ли?