Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Asen Popivanov

Active Member
Привет! :)
Направих флеари /благодарности за добре свършената работа на Заелот-а/ за офлайн бизнеса ни /дограми, врати и т.н./.
Като за начало започнах да оставям от флаерите по хранителните магазини , изхождайки от факта, че всеки минава от там и евентуално наши потенциални клиенти да видят какво предлагаме, вземайки си флаер.
Също така мисля да дам и платя на някой, да ги разпространи по домовете в града и околните села.
Но специално за градовете знаем, че хората са претрупани с флаери, листовки и прочие. Въпросът ми е какви канали за пласиране сте ползвали/ползвате и какви впечатления имате.
Хубавото в моят случай, че конкурентите ми ползват само радио реклама и "пълнят" ефира, "прескачайки се" един друг.
Искайки да дам различна рекламна кампания пробвам този метод.
Какво мислите вие? Някакви предложения по моят казус? Благодаря предварително на всички решили да се включат в темата ми! :D
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Здравей,
По-добре плати на 2 мадами да ти ги раздадат по улицата,защото като ги пуснеш в пощите,повечето хора ги хвърлят без дори да ги погледнат.Така процедирам аз поне.А и всички знаем ,че красотата продава.2 Момиченца ще предизвикат поне интерес да видат хората за какво става въпрос.
 
Вариантът с раздаването им от две промоутърки може да ти бъде добра опция. Има и една не лоша алтернатива, която бих могъл да сметна за доста успешна, пак базирайки се на таргетиране. Разходи се покрай сгради, които смяташ, че имат нужда от освежаване от гледна точка на слагане на дограми и пусни в пощенските им кутии. Сгради с все още стари дограми и имащи нужда от нови.

Другото, което ми идва на ум - ако имаш познат или знаеш някой, който се занимава със саниране или поставяне на изолация, да им дадеш няколко брошури, за да дадат на техните клиенти. Определено това също са таргетирани хора. Изключвам строителните фирми, тъй като те си имат такива подизпълнители или сами предоставят тази услуга.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

И да допълня Blinky Най-добре се свържи с фирми строители....И да кажеш на мацките да раздават основно на мъже не да ги дадат на 15 годишни момичета :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Аз мога да ти предложа да оставиш брошурите в строителните магазини или в офисите на тези които се занимават с дограма, логиката е ясна предполагам. Другият вариант е да ги дадеш в местен вестник и да ги набутат между страниците.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Благодаря, колеги!
Обмислям идеите ви. :) Да направя малко анализ на идеите...Предварително ви благодаря за изказаните идеи, а в следващите редове просто ще изкажа наблюдения и мои заключения. кибер4о, 2-те мадами... ако успея да намеря на кои да се доверя е добра идея, която съм обмислял, но не успях да намеря "промоутърка" с препоръки, т.е. на която да поверя флаери без да се притеснявам, че ще ги намеря в някой кош, а пари са и флаерите, и наема на промоутърка! И това го казвам, защото се допитах до опита на две фирми, които няколко пъти са си наемали такива "мадами" и са намирали захвърлени рекламните материали.
Блинки, по обекти, които ми се струват потенциални клиенти разкарвам собственоръчно, давал съм на строителни майстори миналата ми кампания с флаери и не разбрах някъде да са дали на клиент...
Кортес, строителните магазини не стават за целта, поради факта, че повечето от тях предлагат поне едно перо от нашето портфолио, което ни прави конкуренти, подобно е и е фирмите за дограма - реално ние сме такава! :)
Вестника е добър вариант и ще трябва да разработя тази идея! Мерси! ;)
А що се отнася до оставянето по хранителни магазини, логиката ми е , че там минава все и ки, второ работил с тези магазини с предният ми бизнес (зареждал съмн ги) и ме познават и разчитам това познанство да ги спира да се отърват от моите флаери и да ги оставят достъпни.
Благодаря на всички включили се в темата ми! :) Успехи и на вас!
 
Последно редактирано:
От: Re: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Вариантът с раздаването им от две промоутърки може да ти бъде добра опция. Има и една не лоша алтернатива, която бих могъл да сметна за доста успешна, пак базирайки се на таргетиране. Разходи се покрай сгради, които смяташ, че имат нужда от освежаване от гледна точка на слагане на дограми и пусни в пощенските им кутии. Сгради с все още стари дограми и имащи нужда от нови.

Другото, което ми идва на ум - ако имаш познат или знаеш някой, който се занимава със саниране или поставяне на изолация, да им дадеш няколко брошури, за да дадат на техните клиенти. Определено това също са таргетирани хора. Изключвам строителните фирми, тъй като те си имат такива подизпълнители или сами предоставят тази услуга.

Логиката с фирмите за саниране е обратна. Първо си правиш дограма и после идват паяците, защото изолацията трябва да се сложи около дограмата като хората... (обръщане или там както му се вика). Т.е. много малко хора ще има от там потенциално като клиантела.

Според мен таргетирането ти на районите с потенциални клиенти е най-добрия ти вариант. Направи ги следващте флаери с нещо грабващо и зарибяващо. Например "Изрежете тоя ъгъл и ще получте 5% отстъпка и безплатен тромбон от нашата промоутърка, ако приличате на човек". Нещо, което да ги кара хората да не ги ползват за подпалки (поне не директно, а да ги разгледат).

Аз съм метал брошурки преди година. С кола и колега. За половн ден покривахме квартал с размерите на Младост 1 например. Или пък от Люлин 1 до средата на 3, ако се напънем можехме и по 5-6 микрорайона да заливаме с материал. Брошурките бяха от картон и влазаха много лесно, но сигурно са били и 3-4 пъти по-скъпи от гланцираните листове, които си избрал, те са по-трудни за пъхане и се късат. Трябва по-внимателно, но имайки предвид по-малките размери на населеното ти място няма да имаш проблем.

Пробвай на всеки 2 седмици в сезона, т.е. сега ако ти тръгва сезона на ремонтите поддържай брошурка в пощата на всеки 2 седмици.

Не обърнах внимание дали си направил визитки. След като изпълниш частен обект оставяй по 5 визитки на хората и им обяснявай, че ако са доволни и ти изпратят човек ще можеш да им дадеш на новите ти клиенти някаква отстъпка или бонус. Ти си знаеш какво можеш да измислиш, комарник ли ще е, по-хубав обков ли ще е ... Но най-добре парична отстъпка, защото хората кълват на по-евтиното първоначално. Добрия клиент е най-добрата реклама на малкия бизнес и подобни кампании с брошури са повече за имидж-а ти...
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

1. Направи си флаерите като талон за отстъпка, нещо от сорта: "при поръчка в следващите 30 дена с този талон ползвате 5% отстъпка от цената на вашата поръчка". Така най-малкото повечето ще запазят талона, а тези който планират ремонт през следващите месеци почти сигурно ще го запазят.

2. Виждам, че си от малък град и си имате едно, две по-оборотни заведения и сигурно познаваш собствениците та можеш да си направиш подложки за чаша с рекламна цел, нещо като въпросния флаер от т.1 българина си обсъжда проблемите и намеренията най-вече на по чашка, така че не е лошо да пробваш.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Специално за каналите за пласиране на листовки:
Ако някой ги раздава, почти винаги отиват в най-близката кофа, понякога някой се зачита... и после в кофата (мои наблюдения).
Аз бих ти препоръчал, да оставиш по 10тина листовки на места, където се чака - поликлиники, енерго, държавни институции, НАП... Докато чакат хората, могат да си четат.
Добави и QR код към флайерите с call to action да го сканират. Така, дори да не вземат флайера или да го хвърлят информацията остава на телефона им.
Варианта с игра и QR код или код за отстъпка в самия код, също е вариант да ги накараш да сканират и да го запазят на телефона си.

Може да направиш и герила кампания само с QRкод, разпечатан на самозалепваща хартия и да го разлепиш из целия град...
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Слагаш реклама в Гугал при търсени на съответни думи свързани с твоята дейност да се появява твоя сайт на добра позиция. Няма значение че бизнеса е офлайн. Хора които имат проблеми ще потърсят в Гъгал как да ги решат.

За флаерите отиват много често в коша. Хората ги смятат за непотребни. Направи така, че флаерите да се запазят при хората. Може да пише на флаера, че хората, като го предадат на фирмата ще получат да кажем 15 процента намаление. Без него няма да получат това намаление. Целта е да го занесат у тях и там да го видят други хора и дори ако в момента нямат нужда от такава услуга може да решат да го запазят.


Хубаво е да направиш и списание. Мога да напиша и какво да има но ще те оставя да помислиш. Може да се раздава безплатно по спирки защото там хората чакат автобус и биха хвърлили едно око на списанието. Аз например в мола винаги вземам едно списание безплатно без да ми се дава HiComm, защото ми е интересно какво пише и не е поредната брошура. В списането има и реклами но за мен това няма значение. Интересна ми е информацията в него.

Друго нещо е използвай автомобил като голям банер. Разхождай се с него. Спирай го на паркинги където има автомобили.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Наистина сте безценни, колеги! :)
QR код има, само, че на следващото отпечатване на флаери ще добавя да пазят кода за % отстъпка, туй за местата за чакане съм го ползвал от части - в местната болница при предната ми кампания зареждах и забелязах добри резултати от това. Друго, което съм планирал е пласиране по фризьорските салони.
Замислям се евентуално , да уговоря със собственици на ресторанти и, както предложи dnc, да заредя подложки за питиета...
bizz, що се отнася до герила кампания с QR код, то не мисля че в провинцията ще сработи - първо заради самото ниво на интернет потребителите, а после и заради телефоните им.
Замислял съм се за някакъв вид герила, но все още не съм се спрял над конкретна схема. Единият вариант ми е да разлепя стикери по входовете на блоковете с текст : "ние знаем какво се случва с вашият дом: 100uslugi.com"
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Аз използвам визитки. Вместо на флаер, текста е написан върху стандартна визитна картичка, а на гърба е отпечатан календар за годината, като в горния край на календара е отново името на фирмата и телефон за връзка. Каква ми е идеята:
1. По-малък размер
2. Не се мачка
3. Клиента е свикнал да хвърля листовките и брошурите, като вероятно непотребен материал, но ще се загледа във визитката
4. Календарчето на гърба е за да има стимул клиента да си задържи визитката ми, с цел да я ползва като календарче... и някой ден, когато изникне необходимост, ще има възможност да се свърже с мен

Друго:
- правих за Хелуин флаери- 2 броя на А4, шрифт Chiller, завити на руло, като пергамент, завързани с панделка.
-За Коледа- тук продават поздравителни картички- за 1 паунд 10 бр. заедно с пликовете. Напечатах си текста върху картичката, на плика пишеш за обитателя на жилището, и бъди сигурен, че поне ще го отворят плика, да видят какво има.

Моя съвет- не се ограничавай с конвенционалното- бъди различен и ще успееш!
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Аз използвам визитки. Вместо на флаер, текста е написан върху стандартна визитна картичка, а на гърба е отпечатан календар за годината, като в горния край на календара е отново името на фирмата и телефон за връзка. Каква ми е идеята:
1. По-малък размер
2. Не се мачка
3. Клиента е свикнал да хвърля листовките и брошурите, като вероятно непотребен материал, но ще се загледа във визитката
4. Календарчето на гърба е за да има стимул клиента да си задържи визитката ми, с цел да я ползва като календарче... и някой ден, когато изникне необходимост, ще има възможност да се свърже с мен

Друго:
- правих за Хелуин флаери- 2 броя на А4, шрифт Chiller, завити на руло, като пергамент, завързани с панделка.
-За Коледа- тук продават поздравителни картички- за 1 паунд 10 бр. заедно с пликовете. Напечатах си текста върху картичката, на плика пишеш за обитателя на жилището, и бъди сигурен, че поне ще го отворят плика, да видят какво има.

Моя съвет- не се ограничавай с конвенционалното- бъди различен и ще успееш!

Ползвам и визитки, точно заради предимствата, които си споменала.
НО! Флаера:
Чрез повечето площ може да е по-илюстративна информацията и захвърлена на стълбището, например визитката няма как да привлече вниманието, но един добре оформен флаер от два метра може да покаже пример за красива врата и уникалната (евентуално) цена и ако човека прави ремонт се привлича. Докато ако вече си е харесал врата (просто пример) при конкурент , то визитката (с липсваща примерна снимка и цена) няма как да го отклони от конкурента а това нещо може flaer2.jpg
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Ползвам и визитки, точно заради предимствата, които си споменала.
НО! Флаера:
Чрез повечето площ може да е по-илюстративна информацията и захвърлена на стълбището, например визитката няма как да привлече вниманието, но един добре оформен флаер от два метра може да покаже пример за красива врата и уникалната (евентуално) цена и ако човека прави ремонт се привлича. Докато ако вече си е харесал врата (просто пример) при конкурент , то визитката (с липсваща примерна снимка и цена) няма как да го отклони от конкурента а това нещо може Виж файлът 9751
Ако ги хвърляш по стълбищата, наистина флаерите са по-добри като вариант. Аз имах предвид доставка на визитките от врата на врата-или пощенска кутия. Ако визирам флаера, който си представил- само като идея- можеш да опиташ да направиш каталог, в който да се виждат по-атрактивните ти предложения със цени, ако е възможно. Вместо да направиш 10000 флаера, направи 1000 каталога- на същата хартия, на която отпечатваш флаерите. Гарантирам ти, че ще се разгледа повече, дори и да е оставено на стълбището, пак ще спреш да видиш това безплатно списание.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

By the way може да направиш брандирани лепенки "Затваряй вратата" и да ги залепиш по входните врати на входовете на блоковете.
 
Re: От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

By the way може да направиш брандирани лепенки "Затваряй вратата" и да ги залепиш по входните врати на входовете на блоковете.
Това е добра идея. Колкото по-използваем може да е даден предмет, толкова по-добре. Ако имаш ресурс, подари на всеки такъв блок, който има нужна (на чистачите или домоуправителите) по едно "Внимание! Мокър под" с твоите данни на фирмата и какво предлага. ;) На хората им прави добро впечатление това. Или (но си е инвестиция) да оправи една бригада градинката пред блока и на една табела, че фирмата ти е поела инициативата. Добрият офлайн маркетинг се основа на принципа на успешния онлайн маркетинг - дай нещо фри и след това се опитай да им продадеш. ;) Много по-голям ефект ще има от спам листовки, които реално (поне аз правят така и моите съседи) отиват в специално предназначено кошче за тях, точно под пощенските кутии. :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Колеги по идеята на bizz, разработих следните стикери STIKER_predlojenie.jpg
Ще ги лепя по вратите на кооперации и блокове. Според вас добре ли изглежда и дали няма да е прекалено натрапчиво, и съответно да дали няма да градя негативи към фирмата ни с този стикер? Идеи? Благодаря предварително на всички за безценните ви съвети! :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Не мога да ти дам съвет за съжаление, не разбирам от офлайн бизнес, но със сигурност мога да ти кажа, че този вид "реклама" е доста натрапчива. Едно на ръка, че по този се загрозяват и сградите... представи си още няколко човека като теб решат да започнат да лепят стикери по врати и т.н.

На входа на сградата в която живея дори има сложен текст като предупреждение, че всеки който тръгне да лепи стикери и реклами ще бъде глобен. Така, че съвета ми е - не го прави. Успех.

п.п. Не е ли по-удачно тези стикери да ги пускаш по пощенските кутии на хората? Въпреки, че са стикери ...
 

Горе