НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Освен регистрацията на електронните магазин в НАП, нещо има ли нужда от нещо друго? Днес един "специалист" ми обяснява, че за всеки електронен магазин, трябвало да се изиска издаване на сертификат от НАП, някой чувал ли е за нещо такова ?
Хахаха, това ще е вече върха на сладоледа. :) И за всяка поръчка ти отварят нова графа в данъчната декларация. :) Иначе, ето нещо, за да не е безполезен поста ми:

www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/01/10/3373104_vsichki_firmi_triabva_da_deklarirat_deistvitelnite_si/

Демек, един път в търговския, един път пред тях и един път с данъчната.....да се знае, че все пак 3 пъти проверка си е по-добре. Нямам нищо против де, но последно време, каквото гледам, е само пръчки в спиците на бизнеса.
 
Ясно, та да обобщим ситуацията към този момент, всички трябва да си регистрираме електронните магазини в НАП до 31.03. Като това включва освен магазините и всички платформи в които си предлагаме стоките / ОЛХ, Базар, ФБ, еМАГ и т.н. /. Фирмите използващи ФУ и СУПТО, срока им се удължава до 30.09, а на тези, които не използват СУПТО, срока им остава до 31.03, нали така?

Освен това, разговаряхме с фирма която предлага вече одобрен СУПТО, това което ни обясниха е, че след като влезе закона в сила на 30.09 "с текста, който е на този етап", без значение, как се изпраща пратката дали с НП или с ППП, ще трябва да се издава, фискален бон при НП и фискален бон / чек / при ППП. Звучи ми малко нереално при положение, че на този етап всеки казва, че ППП те освобождава от издаването на фискален бон, но пък ме навежда на мисълта, че при положение, че вече са одобрени за СУПТО, дали това не означава, че можем да очакваме такива промени на закона в бъдеще относно процеса на работа чрез ППП ?
 
Допълнение: До 31.03 се изисква още да се предостави информация от магазините за:

1. Кой ги хоства и къде?
2. Кой им поддържа магазините - фирма, лице?
3. Кои им го е разработвал?

Моля?! Откъде накъде?!
 
Допълнение: До 31.03 се изисква още да се предостави информация от магазините за:

1. Кой ги хоства и къде?
2. Кой им поддържа магазините - фирма, лице?
3. Кои им го е разработвал?
Това мисля, че беше ясно още от началото... Но да, това е поредната глупост на НАП...
 
Така е. Ето логика - щом шибаш, значи имаш пари. Да вържат всеки кондом с НАП. Аз не съм виждал някой безпаричен мъж да има активен полов живот. :)

Нека задружно си пожелаем 2019та, годината на Свинята, да е едно голямо прасене за НАП и другите такива паразитни инститицийки. :)
 
Така е. Ето логика - щом шибаш, значи имаш пари. Да вържат всеки кондом с НАП. Аз не съм виждал някой безпаричен мъж да има активен полов живот. :)

Нека задружно си пожелаем 2019та, годината на Свинята, да е едно голямо прасене за НАП и другите такива паразитни инститицийки. :)
Аз лично съм ЗА бокойта който искат да направят онлайн търговците, подобно на това което направиха аптекарите. Нека тези шанаджийски практики на НАП и правителството спрат и да разберат че от тях нищо не зависи. Как може да бутнеш една страна? Много лесно- контролирай парите им.
 
Допълнение: До 31.03 се изисква още да се предостави информация от магазините за:

1. Кой ги хоства и къде?
2. Кой им поддържа магазините - фирма, лице?
3. Кои им го е разработвал?

Имам въпрос по т. 2 и т. 3 Четох из наредбите, питах и счетоводители, но така и не стана ясно категорично това "лице", "разработил" какво може да е. Фирма, Свободна професия, Граждански договор, братчед, сина на брата и т.н.. ?
 
Имам въпрос по т. 2 и т. 3 Четох из наредбите, питах и счетоводители, но така и не стана ясно категорично това "лице", "разработил" какво може да е. Фирма, Свободна професия, Граждански договор, братчед, сина на брата и т.н.. ?
Всякакъв. Предполага се, че имате подписан договор, защото си му платил едни пари за изработката. Вече той как се е представил в него, като свободен електрон или фирма, си е вече негова работа. ;)

Не знам защо има трудности по това изясняване. Ако си ти, вписваш се себе си, ако фирмата ти го е направил, или фирмата ти те е наела за този проект. Няма нищо велико около това. Тъпнята е да пишеш кой ти го поддържа, защото едно 80% от фирмите поемат сами юздите и мажат после, защото за тях поддръжката е нещо "по заявка". Ако се сдуха, търсят човек. За разработките също. ;)
 
Последно редактирано:
Здравейте, колеги. Много ползотворна тема, изчетох всичко от-до и евала на всички, които са отделили от времето си, за да помогнат със съвети. Имам два +1 въпроса, които не бяха зачекнати директно никъде, надявам се все пак не повтарям. След 20 часа на крак и около 5 в четене на безсмислиците на локалния звезден административен гений, може да ми е убягнало нещо, а юридическите текстове не са ми първа компетенция;

1. (Ре)стартирам онлайн магазин базиран в Shopify (месеци преди въвеждането на промяната през сеп. '18 беше затворен за обновяване, преди това се помещаваше на друга платформа с други продукти и собственик - само домейнът се запази), в момента собственост на фирма без рег. по ДДС и без обвързаност към физически обект. Фирмата е регистрирана в РБ, но ~85% от продажбите ще са в чужбина /EU и основно извън него/, но със сигурност ще има локални. Плащанията са стандартните за онлайн платформа - PayPal/CreditCard, не смятам за разумно да се лишавам от възможностите на която и да било чекаут система. Чуденето ми е, как процедирам с пускането на заветните за НАП КБ за плащане с кредитна карта/paypal/etc. от клиенти извън България? (в момента съм в търсене на счетоводител, тъй като все на ненадеждни попадам, а до сега КБ за чужбина не са пускани, само проформи, та затова задавам въпрос, който може да е съвсем неадекватен). Решавам ли си проблема и отървавам ли се от безумието ФУ, като просто затворя продажбите за България и да кажем ги приемам само по телефон и търсим алтернативни методи на плащане, напр. еpay?

2. Кешови плащания или наложен платеж въобще не са предвиждани (ППП беше, всъщност, но очевидно отпада). Също така магазинът работи на принципа made to order, така че на склад продукти не се държат. Въпросът ми е за какво ми е на мен да се терзая за СУПТО (и констатираха ли от НАП shopify, opencart, woocommerce какво са според тях - СУПТО или супа с леща?), при положение че имам собствена разбработена база данни на всички продукти в каталога (отново без да има физически налични) + самата опция за инвентарни наличности на Shopify, която НЕ е задължително да се ползва. Декларирам всички продажби - локални и WW, и издавам фактура за всяко плащане на клиент, тъй като просто това се изисква от класа продукти, които се предлагат?

+ Лекия казус с пазенето на архив с клиентски данни за продажби 5 год., съпоставен с регулациите на EU от миналата година ме подтиска на едно ниво, на друго ме кара да се чувствам като Джейми Ланистър от GoT. Ако клиентът пожелае да бъде забравен, какво правим? По-напред беше споменато, че неминуемо се пазят за счетоводни цели (ясно в дневниците и издадените фактури няма как да ги горим), но реално това не означава, че остават в базата данни на самия е-магазин.

В заключение, не че ми е за 550 лв (ФУ + микроинвест), но смятам че такива допълнения се полагат, ако почна да въртя над 100 продажби месечно, а в момента са ми излишен разход.

И за финал, искам да дам личен бърз коментар колко неадкватни и не на място ми се сториха дискусиите кой е от прованса, кой - столичанин, кой с какви здравни прегледи се обслужва по средата на тема, която предполага помощ по съвсем друг казус. Недоумявам.
 
Последно редактирано:
Леле майко... Кой може да познае кой го каза това днес: "При тези ниски данъци трябва ли и ДДС да крадат и тази съпротива да е толкова яростна. Искаме да има такъв софтуер, който да не ходи в Макао, сървърът му да е в Макао, а той да работи на Слънчев бряг", заяви...
 
Леле майко... Кой може да познае кой го каза това днес: "При тези ниски данъци трябва ли и ДДС да крадат и тази съпротива да е толкова яростна. Искаме да има такъв софтуер, който да не ходи в Макао, сървърът му да е в Макао, а той да работи на Слънчев бряг", заяви...
История се пише тук колега!
А ти мрънкаш.
Спри се вече та да не секнеш етусиазЪма бре. Представи си само с какви разкази ще удивляваме унуките некой ден;)
 
@Lalch Аз също умувам над тези въпроси, проблемът е, че дори и да вземеш касов апарат, за да е законосъобразно бележките трябва да се издават в момента на продажбата, а не примерно веднъж дневно да чукнеш всичко (ако имаш повече продажби дневно). Ами ако имаш продажба в 3 през нощта? Понеже нали това е идеята на новите касови апарати - всичко да е в реално време.
Отделно да не говорим какво става ако получаваш плащания в различни валути и трябва нон стоп да обръщаш в BGN, вместо счетоводителя да го направи това веднъж месечно..
Ако пък използваш различни начини за получаване на плащанията и някои изискват КБ други не изискват, как ще се обяснява на счетоводител кое от къде идва и от къде какво е с КБ и кое не, за да няма дублиране на обороти..
И колкото повече се опитваш да си изряден толкова повече се увеличават шансовете за грешки от следенето на толкова много неща..
 
@canopus Благодаря за добавката за рег. в реално време, явно съм пропуснала, че и това се очаква от малкия бизнес - 24-часов "обзор" на събитията. Добре че съм си управител на ЕООД-то и сама си приемам продажби, че ако беше наето лице, смятай за тия нощни смени осигуровките как ще им ги плащаме :) Безумните загуби, които търпим всеки месец при постоянно превалутиране BGN-EUR-USD вече съм ги калкурилала в цената на продуктите. А счетоводители, на които съм попадала ми се налага да им обяснявам и доста по-елементарни неща, накрая да вземем по един лиценз и това сами да си правим..
 
Нека да не си мислим, че има идиоти, които биха си помислили, че някой седи 24/7 на касовия апарат и чука бонове. Като станеш и чукнеш след като прегледаш продажбите, а и тънкия момента, че в онлайн магазина е постъпила продажба, но на практика нейното обработване се случва по-късно. Което на практика продажбата е много един процес, който не е 1:1 с офлайна. Така, че това не може да е тема за каквито и да е спекулации.
 
Явно не се разбра ироничният ми тон, насочен към изискванията на наредбата, извинявам се. Естествено, когато всяка транзакция се обработва за Х време не може да се говори въобще за ръчно пускане на фискални бонове. В крайна сметка остава въпросът до края на септември търговците, които използват Shopify, WooCommerce и тези които продават през платформи като eBay, Amazon, Etsy, какви варианти ще дадат на чуждестранни потребители за плащане. Както и одобрените от НАП софтуери ще се сдобият ли с интеграции и инструменти за отчитане на продажби през тези канали. (След още доста четене си самоотговорих на въпросите от по-горе, разрешение на казусите в момента няма, трябва СУПТО интегрирано с платформа Х - опит за гилотиниране на бизнеси, които вкарват пари от вън в икономиката ни).
 

Горе