НАП - регистър на собствениците на е-магазини

В официалното изявление на НАП от 27.02.2019, което е публикувано в сайта им пише следното:

" До 29 март 2019 г. е срокът, в който собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания в брой или с банкови карти, трябва да подадат информация в НАП за електронните си платформи. "

Тоест, дори и това, което цитирате по-горе, да е вярно, то според мен, никъде официално не е обявено. Така обявено становището за сроковете от НАП, аз не го разчитам, че щом фирмата ни има физически магазини с касови апарати, трябва да си регистрираме и сайтовете. Нашите електронни магазини, ще приемат плащания само чрез банков превод или ППП, в такъв случай те ще отпаднат от изискванията по наредба Н-18 и мисля, че няма нужда да ги регистрираме на този етап.

Аз се надявам на същото, но това е казано на срещата за която споменах. Въпросът е, какво правим, ако не регистрираме магазините до 29.03, а НАП си тълкуват горното, че сме задължени, заради касовия апарат на фирмата? Може би ще сме в нарушение, не знам и аз. Имаме още няколко дни за размисли, да регистираме ли, да не регистрираме ли ел. магазини с приложение 33.
 
Голяма вероятност има да се удължи срока с 3 месеца. Изчаквайте последния момент......
 
Здравейте, нов съм във форума и имам няколко въпроса по наредба 18 и ще съм благодарен за помощта ви!

Имам онлайн магазин и получавам плащания единствено чрез ППП. Фирмата е регистрирана по ЗДДС и има касов апарат, който е "без стационарен обект". Взех касовия апарат, тъй като веднъж или два пъти в годината участвам в експо с щанд, където продавам в брой. Използвам СУПТО и склад и издавам фактури за поръчките с ППП. Понякога доставям поръчките и сам (с издадена касова бележка), но е много рядко и мога да спра да го правя.

Доколкото разбирам ако нямах касовия апарат нямаше да имам "проблеми" и нямаше да има нужда да се регистрирам като онлайн магазин и да използвам СУПТО от списъците на НАП. Но пък касовия ми трябва за въпросното експо..

Въпросът ми е дали в моя случай, когато няма стационарен обект, съм длъжен да регистрирам онлайн магазина като такъв?
 
Здравейте, нов съм във форума и имам няколко въпроса по наредба 18 и ще съм благодарен за помощта ви!

Имам онлайн магазин и получавам плащания единствено чрез ППП. Фирмата е регистрирана по ЗДДС и има касов апарат, който е "без стационарен обект". Взех касовия апарат, тъй като веднъж или два пъти в годината участвам в експо с щанд, където продавам в брой. Използвам СУПТО и склад и издавам фактури за поръчките с ППП. Понякога доставям поръчките и сам (с издадена касова бележка), но е много рядко и мога да спра да го правя.

Доколкото разбирам ако нямах касовия апарат нямаше да имам "проблеми" и нямаше да има нужда да се регистрирам като онлайн магазин и да използвам СУПТО от списъците на НАП. Но пък касовия ми трябва за въпросното експо..

Въпросът ми е дали в моя случай, когато няма стационарен обект, съм длъжен да регистрирам онлайн магазина като такъв?

При нас положенито е същото, само където не сме по ДДС. Ще чакаме последния момент и това е.

П.п. Малко да поразсъждавам. Да речем, че имам онлайн магазин за ел. крушки, пък фирмата ми продава на пазара зарзават (нищо не го забранява). Когато продавам крушки през ел. магазин, плащанията са само с ППП през Еконт, да речем. Касовият апарат е регистриран на фирмата като търговският обект е "БЕЗ СТАЦИОНАРЕН ОБЕКТ" и с него си продавам доматите и чушките, като си издавам касови бележки на клиентите за всяка покупка на пазара. Айде сега някой да ми обясни какво да попълня в приложение 33??? Касовият апарат не е ли за търговския обект?? Какво като на фирмата има регистриран касов апарат, какво общо има с ел. магазин? Това не го разбирам, че да сме лице по чл.52 м от Н-18?

П.п.п Не ме притеснява регистрацията в НАП, ние сме на светло и нищо не крием, но ме притеснява друго. Влизаме в една база данни и след това гледай какво става. В НАП си имат отдел електронни ревизии или нещо подобно. Познайте от къде ще взимат списъка с ел. магазини за проверка? Ще излезе, че добросъвстните ще бъдат спукани от проверки, а тези, които не са си регистрирали магазините и се крият, никой няма да закача. Ако с това ще борим сивата икономика, жална ни майка.
 
Мда всичко в този закон е абсурдно. Аз също съм на светло и нямам проблем с това, въпреки минималния оборот, който реализирам. Занимавам се предимно с маркетинг страната и всеки допир с държавните неща ме възпрепятства и мисловно и финансово и всякак. Излиза, че аз искам да си плащам всички данъци, обаче е триста пъти по-лесно да закрия касовия си апарат - тогава мога да си използвам какъвто искам склад, няма нужда да декларирам, че съм онлайн магазин, няма нужда да свързвам апарата със склада, няма нужда да се чудя дали самият магазин е супто или не е супто и всичко ще е далеч по-лесно. Също ако закрия апарата съм принуден да продавам без касови бележки на въпросното изложение, както впрочем правят всички "нормални" щандове там.. Един вид избора пред мен не е да изляза на светло, а да отида на сиво... Също така за подаването на приложение 33 изглежда, че ми трябва електронен подпис. Дали е възможно с лично предаване да се пусне това? Остава и да трябва да си вадя електронен подпис за тази работа, да си сменя апарата и наистина просто е крайно по-лесно да си закрия касовия..
 
Един вид избора пред мен не е да изляза на светло, а да отида на сиво... Също така за подаването на приложение 33 изглежда, че ми трябва електронен подпис. Дали е възможно с лично предаване да се пусне това? Остава и да трябва да си вадя електронен подпис за тази работа, да си сменя апарата и наистина просто е крайно по-лесно да си закрия касовия..
Само с електронен подпис става. Намери с познат с електронен подпис, направи му пълномощно и готово. Няма да си вадиш подпис.
 
Здравейте,
Имам онлайн магазин и физически офис с касов апарат.Да кажем, че подпиша договор с куриер за ППП и онлайн магазина не трябва да го регистрирам до 29-ти март.
Ако клиент си направи поръчка от сайта и иска да си вземе стоката от нашия офис с плащане в брой (без да минаваме през куриер)- тогава какво правим - отиваме в другата категория, задължително СУПТО или ?
 
Здравейте,
Имам онлайн магазин и физически офис с касов апарат.Да кажем, че подпиша договор с куриер за ППП и онлайн магазина не трябва да го регистрирам до 29-ти март.
Ако клиент си направи поръчка от сайта и иска да си вземе стоката от нашия офис с плащане в брой (без да минаваме през куриер)- тогава какво правим - отиваме в другата категория, задължително СУПТО или ?
Банков превод?
 
Щом идва на място с кеш, не е ли редно да му се издаде касов бон, което се чуква на касовия апарат. Нека попитам нещо и аз

Тъй като повечето, които са в подобна ситуация. Не е ли редно, за да е изчистено всичко. Като дойде поръчка на сайта, тя се чуква на касовия, вписва се в складовата (ако има такава), отбелязва се в сайта и за тази поръчка се знае, че е отразена на всички възможни места, които могат да подлежат на проверка.

И още нещо Ако поръчката е направена в магазина и се очаква да бъде доставена и платена с куриер. А реално се изисква купувача да бъде уведомен с официален документ какво са му продали (което не знам каква точно дефиниция имат за това, защото за мен официален документ се води и мейла, който може да се принтира при направена поръчка или от акаунта на магазина), как се случва, защото куриера дава бележка, в която в стоката е вписан продукта с мейджър категория. Например си купуваш бебешка дрънкалка на Чико за 1-2 г., а на бележката на куриера пише просто Детски артикул. Или се бъркам?

Със сигурност няма как да задължат куриерите да правят подкатегоризации до Х ниво, нито да вписват на бележката какво реално има. Това ми бе зададено като въпрос. При което останах без думи. Как така хем ще гледаш да използваш куриера дистанционно, без за всичко да си в офиса му, хем ще можеш да предоставяш за всяка пратка "официален документ" с изписания на него продукт, сума и не знам още какви други параметри. Или са ме подвели с това, което са ми казали, или не са го предали правилно от органа на търговеца? Някой да има такова инфо.
 
Питам, защото на мен тази главоблъсканица ми идва в повече и като човек с логично мислене искам да видя каква адже ба е го мислят. Защото не е само да хвърлиш изисквания. Трябва да имат логика и практичност. :)

Търговеца - не може да иска да ползва всички парични потоци. Нека вече БЪЛГАРИТЕ да осъзнаят, че всичко се движи по канали. Всеки канал си има изисквания от НАП и т н..... държавни шитни.

Научете клиентите си да се движат по каналите - не вие по клиентите.

Аз и фактури не издавам за 10 лв. Клиента си става и си заминава - всеки има право на избор... клиента ми обяснява, че нямало право да отказвам фактура - ами не е така имам права и аз. Просто губя клиента.

Не може да продаваме при всякакви условия и на всички клиенти. Става нещо повече от лудница.... всеки те разкъсва с лични изисквания и глезотии.

Тва да нямаш ПОСТ терминал било престъпление :)
 
Питам, защото на мен тази главоблъсканица ми идва в повече и като човек с логично мислене искам да видя каква адже ба е го мислят. Защото не е само да хвърлиш изисквания. Трябва да имат логика и практичност. :)
Така е, логика и практичност са водещите термини. Ама и никой не може да отрече, че знаещите хич ги няма когато трябва да дават примери с които да помогнат на потърпевшите да се ориентират.
Конкретно: При покупки на дребно и на място във физически магазин, логиката предполага, че купувача има пълната възможност да получи всичката му необходима за взимането на решение информация. Да види, да пипне, да премери, дори да пробва на вкус и допир стоката. Също така може да получи на място отговори на допълнително интересуващи го въпроси и да се запознае с документите и инструкциите за употреба придружаващи стоката. Сделката е окончателна и безусловна /по правилата за такава сделка де/ имаме промяна на собственост, и предполага издаване на документ, регистриращ за нуждите на фиска реализираната продажба, и респективно оборот водещ до последващо облагане или освобождаване на страните. А когато сделката е дистанционна имаме липса на някои от горе описаните възможности за едната страна и естествено се задейства друга процедура и правила. Ама много съм скаран с писането и ако някой прецени, че не преповтарям азбучни истини ще продължа. Що да се хабя иначе;)
И да, фактурата не е задължителен реквизит. Издава се при поискване. Макар че и тук има доста да се пише с думи прости.
 
А когато сделката е дистанционна имаме липса на някои от горе описаните възможности за едната страна и естествено се задейства друга процедура и правила.

Дрън дрън дренки :) надграждам твоето мнение, че БИЗНЕСА ПРАВИ ГРЕШКА когато допуска продажба през сайт - но взимане и плащане във физически магазин.

Длъжни сте да предупредите писмено в общите условия в сайта и устно, че НЕ ВАЖАТ ОБЩИТЕ ПРАВИЛА ЗА ИНТЕРНЕТ ТЪРГОВИЯ...

Тоест никой клиент не може да разчита на "отдалечен договор" и на КЗП и дреме на поръчката за такива казуси.

Тоест... ако клиента се е съгласил с условията... все едно пазарува без сайта и си го купува офлайн.

Пиша така - защото 50% от поръчките ми са "взимане от магазин"... и съм имал с КЗП казуси.
 
@D.D. , не само. Дава му се възможност и да върне в 14 дневен срок стоката, ако има проблем с нея. Без дори да се дискутира. Направено е така, че потребителя да е максимално защитен срещу каквито и да търговски трикове. Но единственото, което се изисква от него, разбита се, е да пази документите за него, и да успее да ги представи при необходимост. Честно и справедливо до някъде.

Чакай сега, @zoomaniak , агриймънта на сайта е един вид споразумение, с което се съгласява купувача. Да, факт е, че никой не го чете, или поне 99% от потребителите не го четат, но това не е проблем на търговеца, нали? Това е там и има смисъл от него. ;)

Нека обобщим малко.

В крайна сметка да питам търговците с онлайн магазини. Това, което се продава през сайта чука ли се на касовия, за да се начисли абсолютно всяка продажба? Идеята е всичко да е на едно място, нищо, че едното минава през куриер, а другото е кеш. И двата потока на приходи са към юридическото лице Х. Или, което смятам за по-практично. Касовият апарат с кеша върви на едно, а ел магазина през куриер събира паричните си постъпления чрез една обща фактура от куриера на даден период от време. Но всичко е към сметката на юридическото лице Х. Това според мен трябва да е така.

Вече единични случаи със собствена доставка (собствен превоз), която дори и да иска някои да скрие, защото при събирането на кеша от клиентите, те ще си изискват касов бод. А и дори и да си носят преносим пост терминал, защото и това е често срещан сценарии. Тук изниква въпроса, за какъв дявол на някой му е нужно да връзва каквито и да е магазини и системи с НАП? Каква точно схема още съществува, при която търговеца може да крие каквито и да е продажби, дори и при използването на онлайн платформи като Bazar.bg и OLX, където един потребител там е лимитиран до 5К на година оборот да превърти без да се иска юридическо лице.

Според мен всичко от всякъде е добре подсигурено. Някой да има някаква друга идея как точно би се прикрил някой? Да, може да си позволи нещо малко, но да се издъни с голяма глоба е в пъти по-вероятно от това да е на мега яката далавера, че нещо е крил. :)
 
Според мен всичко от всякъде е добре подсигурено. Някой да има някаква друга идея как точно би се прикрил някой? Да, може да си позволи нещо малко, но да се издъни с голяма глоба е в пъти по-вероятно от това да е на мега яката далавера, че нещо е крил.

Колко % от форума наистина са про - ддс ятаци (укриватели).

До тук наблюденията са ми 0%...........

Ятака в мен казва:

През 2016 г чрез Рапидо (нарочно-опознавателно) все едно вкарвам дрога укрих над 90 000 лв оборот като ФЛ.

ИЗВОДИ :)

Осъдиха ме през 2019 г....... забележете 3 г........

Платих 10 000 лв ддс.

Акт от 1 500 лв.
Акт от 50 лв.

Като инвалид имам ддс - облекчение около 3 000 лв.

Сметай :) запорираха ми Пенсията под 250 лв.... без мое съгласие нито те - нито аз мога да вземат парите ми...

Внесох 8 300 лв.

Взеха натрупани 1 700 лв.

Ноооооооо колеги това са 3 години!!!!!!!!

Това ми е най - якият безлихвен кредит :) кой от вас е взел 10 000 лв за 3 г с 1 500 лв лихва. Имам кредит към ДСК със 150 лв месечно.

3х12=36х150=5 400 лв ....

Аз ли съм преебан или с НАП тегля кредит от 10 000 лв.

Не ви се вярва нали :)
 
Според мен всичко от всякъде е добре подсигурено. Някой да има някаква друга идея как точно би се прикрил някой? Да, може да си позволи нещо малко, но да се издъни с голяма глоба е в пъти по-вероятно от това да е на мега яката далавера, че нещо е крил. :)

НАП СОФИЯ - ЦЕНТРАЛА

Лелки
Лелки
Лелки
Без камери. Без нищо. 1000% хартия - една клечка и не съществуват доказателства за мен...

Контролата е пенсионери за в пенсионерски дом.

Чат пат видиш некоя нацепена кака в клин около 32 г с видими прашки и Айфон.

https://share.icloud.com/photos/0J3..._Hristo_Smirnenski,_zhk_Geo_Milev_&_Oborishte
 
Според мен всичко от всякъде е добре подсигурено. Някой да има някаква друга идея как точно би се прикрил някой? Да, може да си позволи нещо малко, но да се издъни с голяма глоба е в пъти по-вероятно от това да е на мега яката далавера, че нещо е крил.

Оше 845 лв и съм на чисто :)

https://share.icloud.com/photos/06oxK48wLKPZS40WsogLspuCQ#Sofia_-_zhk_Hristo_Smirnenski
 
Според мен всичко от всякъде е добре подсигурено. Някой да има някаква друга идея как точно би се прикрил някой? Да, може да си позволи нещо малко, но да се издъни с голяма глоба е в пъти по-вероятно от това да е на мега яката далавера, че нещо е крил

Смета за 3 г колко пари прави търговията чрез бързооборотни стоки.

А за 90 000 лв.

Като смениш едно число в ЕГН или една буква в името или фирмата...

Всичко е фокус мокус препаратус.

https://share.icloud.com/photos/0WwU21lKXIlztcYXS5f1CPlYA#Sofia_-_Geo_Milev
 
Здравейте колеги. От 3 месеца ставам и си лягам с тази наредба Н-18... Говоря си с пресцентъра на НАП поне по веднъж седмично, с юристи и с колеги и още имам въпроси, или всяка яснота докарва по няколко нови въпроса. Искам да направя уточнението, че се мъчим да отговорим на всички изисквания и да не сме в нарушение, нямаме други намерения

Та Някой има ли инфо за следните въпроси:

правя уточнение на ситуацията
Фирамта е регистрирана по ЗДДС
Фирмата има и физически магазин, в който продава
Фирмата има и онлайн магазин
Платформата на онлайн магазине е Опенкарт
Фирмата ползва СУПТО микроинвест склад про


1. Opencart супто ли е или не е? Ако Е СУПТО, то кой трябва да го регистрира в "великият" списък на НАП с удобрените софтуери. АКО не е СУПТО, то ако магазина екпортва всяка поръчка в микроинвест склад про и от там се обработва това нарушение ли е? (да микроинвест предлагат някакъв такъв модул https://www.microinvest.net/BG/Програма-Utility-Center който е малко цифра...)
2. Ако след горните въпроси изпаднем в следното допускане: по презумция на наредбата едно СУПТО може да управлява многожество ФУ но обратното не важи. Това означава ли, че трябва да имам отделно ФУ за онлайн магазина? И съответно ако имам 3 онлайн магазина за всеки ми трябва отделен касов апарат, който да бъде контролиран от съответният сайт?
3. Ако горното допускане е вярно, за да избегнем многото касови апарти и глупости и всички оналайн магазини минат на ППП (паричен пощенски превод) и/или по банка то това освобождава ли оналайн магазина от нуждата да има касово устройство и да е супто и регистрации и т.н. или поради наличието на физически магазин със СУПТО е задължително всичко да минава от там?
4. Ако онлайн магазина мине в презумция на ППП преводи по банка то с какъв документ ще се издава стоката? До момента я издавахме със стокова разписка + касова бележка? Сега с какво трябва да се издава? Задължително с фактура за плащане по сметка?
до тук с оналайна сега с физическият магазин


5. ако фирмата разполага с 2 различни физически обекта с 2 различни или полуразлични асортиемнти. То суптото трябва да ползва една база данни общ манджорляк или може да са 2 различни бази за различните дейности така да го кажем.
6. Ако пускаме фактура през СУПТО то това забранява ли успоредното ползване и на кочан с фактури?
7. Според съобщението на НАП за нас е удължен срока за смяна или доработка на касовите апарати до края на Септември. Това означава ли, че може в единият оберкт да ползваме нов касов а в другият обект стар касов апарат с цел преходно преминаване?


Благодаря предварително! Поздрави
 

Горе