Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

lqllqlq

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

В общия случай ме забавляват и ги отсвирвам елегантно. Когато обаче съм затрупан и/или ми идват на талази си го отнасят. Този беше от забавните и мина леко. Има си откровено прости. И преди да и спорите - да, прости са. Обаждат се завалийчетата и едно изречение не могат да вържат, въпрос да ти сглобят. Там вече е тегаво.
 

Websolut

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Аз пък на последък имам мнго зпитвания за фалшификация на документи, дали да не взема да се специализирам само в това, виж ако е за някоя благородна кауза ще го направя, примерно шестица по математика.
 

Странникът

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Аз пък на последък имам мнго зпитвания за фалшификация на документи, дали да не взема да се специализирам само в това, виж ако е за някоя благородна кауза ще го направя, примерно шестица по математика.

Каква ти "благородна кауза", това направо си е престъпление. Днес ще му фалшифицираш оценката по математика, утре с тази фалшива оценка ще почне работа някъде и ще направи погрешно изчисление, вследствие на което моста или сградата ще паднат и ще убият хора. Винаги съм го казвал - неграмотниците нямат място в бизнеса.

Има си откровено прости. И преди да и спорите - да, прости са.

Освен прости, има и друг тип клиенти, на другата крайност - "умници". Случвало ми се е, един ми се обади за продукт, който предлагаме, и тръгна да ме убеждава и да спори с мен за спецификациите на продукта, как бил направен, за какво се използвал, как трябвало да го продавам... оказа се, че човека знае повече от мен и от производителя на стоката. Когато попитах от къде знае тези неща, отговорът беше: "Ми той е много начетен човек, учен, много чете в интернет, сайтове, форуми и много знае.". Е, с такива клиенти как да постъпиш?
 

tprodanov

Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Какъв тип клиенти, кукумицини?
Какъв подход може да имаш с някой, който откровено се ебава?

Как го преценяваш? Личното ми убеждение е, че значителна част от тия са хора, от които можеш да изкараш много. Какво като са кукумицини? Спомням си преди много години, бях малък още, един клошар излезе от един окален Вранглер на паркинга на Шератон и поиска да си вземе стая в хотела. Кален, мръсен, с коса като на Боб Марли. Те, разбира се, го изгониха, пък той вдигна скандал. После се оказа, че и статии имаше, че бил некъв милиардер, дето си обикаля из света офроуд и му дреме как изглежда, но може да купи хотела без проблеми.
Опитът ми е показал, че там, където има проблем, там има и възможности. Това просто е моя съвет към вас.
 

Websolut

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Как го преценяваш? Личното ми убеждение е, че значителна част от тия са хора, от които можеш да изкараш много. Какво като са кукумицини? Спомням си преди много години, бях малък още, един клошар излезе от един окален Вранглер на паркинга на Шератон и поиска да си вземе стая в хотела. Кален, мръсен, с коса като на Боб Марли. Те, разбира се, го изгониха, пък той вдигна скандал. После се оказа, че и статии имаше, че бил некъв милиардер, дето си обикаля из света офроуд и му дреме как изглежда, но може да купи хотела без проблеми.
Опитът ми е показал, че там, където има проблем, там има и възможности. Това просто е моя съвет към вас.

Говоря за конкретния случай, това как ти звучи: ''Търся си ip Камери поради подозрения, че в домът ми нахлуват ежедневно неблагосклонни джедаи и джуджета...'':mrgreen:, това си е чиста ебавка, а ако не е ебавка значи клиента е кукумицин.
Какво, пробва го дали има чувство за хумор и после да му каже, ок харесва ми това, че се отнесохте с разбиране, дайте ми една камера за 1000 лв, айде стига бе....
 

tprodanov

Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Че що не? Що да не е разлигавил се дрисльо, който обаче наистина иска да си купи камера? Всеки си познава клиентелата, разбира се, но аз поне реагирам по друг начин в подобни случаи (и местно казано, случват ми се твърде рядко).
 

Websolut

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

За чии са ти разлигавили се дрисльовци, утре да реши, че не му засича джадайте:D и да ти я върне, я зарежи тия неща, аз съм сигурен, че 99% от търговците ще реагират по същия начин на подобно кретенско запитване.
 

darian

New Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Когато липсва точна преценка нещата са меко казано непрофесионални, в тази връзка подценяването на клиента е груба грешка, която води до най-лошото, ами до неговата загуба.Да уточня, че не става дума за онлайн магазини, но също се отнася за онлайн бизнес. В моя случай- искам да си поръчам сайт, доста прост, чиято цел е по-скоро да е един вид портфолио, абсолютно наясно съм какво искам и евентуално колко би струвал. Пращам мейл на една фирма с линк към подобен сайт и не мога да повярвам на очите си, сумата беше по ЧЕТИРИ. Отказвам любезно като се аргументирам, че не разполагам с такъв бюджет и им пожелавам поздрави. Естествено моментално ги забравям за бъдещи проекти. Считам нещата за приключени, но получавам писмо от същата фирма, мислех да не го отварям, но ми стана любопитно доколко са способни да паднат, обикновено е прието до 30%, облещих се като видях 300%
Имам отлични впечатления от голям онлайн магазин за козметика и парфюмерия, редовен клиент съм и лоши от един не толкова голям за дрехи, подозирам някои от служителите им в далтонизъм
Напълно наясно съм,че има ужасни клиенти. Въпрос на възпитание, според мен
 

Странникът

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

В моя случай- искам да си поръчам сайт, доста прост, чиято цел е по-скоро да е един вид портфолио, абсолютно наясно съм какво искам и евентуално колко би струвал.

Такъв тип клиенти, които те ще ми казват колко пари да взема за моята услуга - ги гоня веднага. Такива клиенти само проблеми могат да донесат.

Всъщност и това ми се е случвало правя нов проект и още е в процес на работа и не съм го пуснал официално, а те ме търсят, намират ме, искат да се възползват от моята услуга, и не стига това, ами ми казват колко трябва да взема. Е, разбира се, изгоних го веднага, такъв тип клиенти не ви са нужни, със сигурност няма да спечелите, само проблеми могат да ви докарат.
 

tprodanov

Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Принципно, в пазарните отношения и двете страни са важни. Колкото и да си говорим кой е бог и прав, или пък кой е тъп и нахален, в процеса това са две страни, и за да бъде успешен той, клиентът трябва да се опита да разбере какъв е процеса при търговеца, а търговеца трябва да се опита да разбере каква е нуждата на клиента.

И личното ми мнение е, че нестандартните клиенти са едни от най-полезните. Дори от тях да не изкараш нищо. Като още един пример ще дам LAN технологията, която си е чисто наше изобретение. Представям си как търговците от някогашното Арт Системс или които са били тогава са реагирали, когато някой им е казал - абе искам един LAN суич, ама с него ще препродавам нет в цяло общежитие в Студентски град. Ама благодарение на тая странност се разви цяла нова инфраструктура. Не си подценявайте клиентите - винаги можете да имате полза от някой, дори понякога да не е пряка.
 

Странникът

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

И личното ми мнение е, че нестандартните клиенти са едни от най-полезните... Не си подценявайте клиентите - винаги можете да имате полза от някой, дори понякога да не е пряка.

Безспорно е така, просто има едни образи, с които е хубаво колкото се може по-рядко да работиш.
 

darian

New Member
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Такъв тип клиенти, които те ще ми казват колко пари да взема за моята услуга - ги гоня веднага. Такива клиенти само проблеми могат да донесат.

Всъщност и това ми се е случвало правя нов проект и още е в процес на работа и не съм го пуснал официално, а те ме търсят, намират ме, искат да се възползват от моята услуга, и не стига това, ами ми казват колко трябва да взема. Е, разбира се, изгоних го веднага, такъв тип клиенти не ви са нужни, със сигурност няма да спечелите, само проблеми могат да ви докарат.

Приятелю, клиент не се гони, клиент се кътка, това ми е доказала практиката, трябва да го убедиш,иначе е непрофесионално
Не знам, но ако си на истинския пазар ще умреш от глад с такова мислене :lol:
 

Странникът

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Точно, че съм бил на истинския пазар. Един търговец трябва да различава клиентите си и да може да преценява с кои от тях, не трябва да работи.
 

darian

New Member
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Такъв тип клиенти, които те ще ми казват колко пари да взема за моята услуга - ги гоня веднага. Такива клиенти само проблеми могат да донесат.

повторение, съжалявам
 
Последно редактирано:

Странникът

Well-Known Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Ей, дарианчо, я опитай за трети път, може да ти се получи, а после за четвърти, пети ... :wink:
 

darian

New Member
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Точно, че съм бил на истинския пазар. Един търговец трябва да различава клиентите си и да може да преценява с кои от тях, не трябва да работи.

Отново ти повтарям,че бизнесът се състои в едно единствено нещо- парите от джоба на клиента да попаднат в твоя джоб, как това си е твоя работа, казвам ти,че ми прави лошо впечатление,че не си вникнал в текста на първоначалното ми мнение
 

Странникът

Well-Known Member
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Отново ти повтарям,че бизнесът се състои в едно единствено нещо- парите от джоба на клиента да попаднат в твоя джоб...

Не съм съгласен, не всичко и не на всяка цена. Но всъщност това са си моите разбирания, разводняваме темата.

А сред абсурдните клиентски желания включвам и тези образи, които искат да вземат стока, но по някакъв начин да не си платят. Такива хора ги има навсякъде, за съжаление и в този форум.
 

tprodanov

Member
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Не са толкова абсурдни. Няма компания в света, която не се опитва да изреже до край разходите си, независимо за какво са те. Procurement политика, която да пази пазара и да се грижи доставчиците да получават някакво адекватно заплащане съм виждал само в най-големите компании, и само в единични случаи у нас.
 

lqllqlq

Well-Known Member
Имам сериозен претендент за тази седмица!

V1485943496253261 12:06 търся крушки с детектор за движение за коридор
12:07 (Me) has joined the conversation.
(Me) 12:07 В магазин за видеонаблюдение?!? Браво
V1485943496253261 12:07 ми да в другите няма
 

Горе