Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

И ние се сблъскваме със същия проблем. Потвърждават си поръчките по телефон, изпращаме ги до офис на Еконт и спират да си вдигат телефоните. После ги връщаме за наша сметка. Заради естеството на стоките не можем да калкулираме потенциалните загуби в цената. Обмисляме да сменим куриерската фирма и да започнем да изпращаме стоки само до адрес, а за по-големите суми да си предплащат по банков път. Второто ме притеснява, защото голяма част от клиентите в България се държат като извънземни щом се отнася до онлайн разплащания. Предполагам, че пак ще има некоректни клиенти, но се надявам по този начин да минимизираме загубите. Ако имате някакво решение, по-добро от моите с радост ще го изчета :)
 
А някой замислял ли се е кой печели от цялата ситуация? Обикновено се гледа, кой има мотив. В тази ситуация печелят куриерите.
1.Кой може да гарантира, че фалшивата поръчка не е напавена от куриера с цел собствена изгода?
2.Кога печели повече ( куриера )? Когато достави поръчката ( 1 куриерска услуга ) или когато не я достави ( 2 куриерски услуги ) ?
3.Какъв интерес има ( куриера ) да предаде пратката?
В България няма голям контрол и за съжаление повечето продовачи са зле запознати с нормалните търговски практики. Поради тази причина куриерите си позволяват да правят, каквото искат.
" Не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава " !

Ако има повече форуми и споделяне, между онлайн магазините, може да има и нещо като " работна група " с искания към куриерите.
 
И при нас върнатите пратки са минимални, за 5 години откакто работи сайта сигурно са максимум 5 и буквално мога да си ги спомня :) Нищо не мога да направя. Но наистина е толкова нищожен процентът, че изобщо не ги мисля. Аз дори не прозвънявам клиентите при поръчка (освен ако няма нужда да се уточни адреса за доставка), но явно не е масова практика, защото като поръчвам и аз от други сайтове, понякога ми звънят за потвърждение, понякога не. Последният случай беше миналата седмица, 3 пъти се чух с клиента - веднъж да уточним офиса на Еконт, защото не беше написал, после, защото ми звъннаха от Еконт, че не е потърсил пратката и не могат да се свържат с него (той твърдеше), че никой не му е звънял, и после отново същия начин. Винаги ще има такива поръчки, въпросът е да е минимален, но според мен зависи и от сайта и клиентите.
 
Последно редактирано:
Докато не почнат да си плащат предварително оправия няма.Ама телевизията всеки ден бълва за измами с кредитни карти и това нагнетява напрежението.
 
Ами трябва да си предоговорите условията с куриерските фирми. Ако успеете да си договорите условия за неразнесена пратка да не заплащате нищо, процента на непотърсени пратки пада значително.
 
Най-важното е да не изпадате в паника и още на 2-рия ден да я си я вземате обратно.
Някой пратки не са толкоз спешни, че да ги вземеш още с идването им.
 
И още по-важното е да не започнете от 2-рия ден да поствате в разни измислени групи във Facebook, клетви и ругатни по адрес на клиента, да публикувате личните му данни или кореспонденцията си с него. Това единствено срива Вашата репутация на търговец. Чела съм ужасни публикации в такива групи, включително и заплахи за саморазправа, което е недопустимо ако уважавате себе си!!
 
Аз пък често виждам, като не е взета пратка от еконт, продавача пуска обяви "имаме един потник в офис на еконт адрес хххх някои ако го иска, може да го вземе с намаление".

Никои не казва, че стратегията винаги успява, но пак е нещо.
 
Никак, ако някой ти има зъб ще поръчва отново и отново, ще те накара да пратиш пратката в най-различни градове и няма да отиде да си я вземе. Всичко това за да платиш доставката в двете посоки. Рискът на търговията.
 
И още по-важното е да не започнете от 2-рия ден да поствате в разни измислени групи във Facebook, клетви и ругатни по адрес на клиента, да публикувате личните му данни или кореспонденцията си с него. Това единствено срива Вашата репутация на търговец. Чела съм ужасни публикации в такива групи, включително и заплахи за саморазправа, което е недопустимо ако уважавате себе си!!

Това правили го изобщо някой? Не бих искал да повярвам, че някой ще се занимава да поства в групи и т.н. подобни неща. Може би това са прави от хора които продават по 5-6 поръчки на месец и една върната пратка им губи печалбата за месеца.
 
Това правили го изобщо някой? Не бих искал да повярвам, че някой ще се занимава да поства в групи и т.н. подобни неща. Може би това са прави от хора които продават по 5-6 поръчки на месец и една върната пратка им губи печалбата за месеца.
99999999999 са подобните постове с истории. Изглежда си „назад“ с материала.

Никой не знае това. Но с лопата да се ринат ежедневно:

Некоректни потребители подфорум
https://www.facebook.com/groups/nekorektniklienti/
https://www.facebook.com/groups/379267185592037/
https://www.facebook.com/groups/700774276733405/
https://www.facebook.com/groups/1260599410658936/
https://www.facebook.com/groups/769238179825887/
https://www.facebook.com/groups/1710181179213550/
https://www.facebook.com/groups/268684330137542/

upload_2016-11-22_18-42-35-png.14435
От тук надолу предната тема.

За непотърсени пратки единственото спасение е предварително плащане.

Принципно и аз препоръчвам не само това, но като цяло НЕзанимие в този пазар (BG), поради куп причини, не само тази с куриерите. Т.е. развиване на 0 активност тук, при невъзможност. По възможност, 0 в ЕС (и айде, поне UK/DE/FR).
 
Ами трябва да си предоговорите условията с куриерските фирми. Ако успеете да си договорите условия за неразнесена пратка да не заплащате нищо, процента на непотърсени пратки пада значително.
има ли такива куриерски фирми, имате ли опит?
 
Това зависи от Вашата фирма и от обемите пратки. С всяка куриерска фирма може да се договаряте, те не са нищо по-различно от Вашата фирма! Просто търговците не са свикнали да преговарят и се съгласяват на първо четене с предложените им условия. Не мисля, че тук е редно да споменавам конкретни фирми за куриерски услуги, ако имате нужда от консултация с удоволствие бих помогнала доколкото мога на ЛС.
 
Ekont, а и другите куриери имат данни кои клиенти редовно имат пратки, но не идват да си ги получават. От курерите знам, че тая информация им излиза още като въведат тел. номер. Идеята ми е да настояваме и ние, които си подготвяме сами товарителниците, още къто въвеждаш клиента-получател да ти излиза колко е коректен. Самия куриер обаче няма сметка от тази услуга. Имат интерес да вървят пратките. Ако не я плати получателя, те ще си вземат парите от изпащача. Това им е сигурно. Нещо като рейтинг да има.
Надали ще стане това ама да си чешем езиците ...
 
Вчера получих смс че в офис на Еконт в софия ме чака пратка.. нито съм поръчвал нещо, нито съм от София, така че някой нещо е правил мизерии
 
Може да изпратят по погрешка sms на грешен номер. Не става дума за това. Проблема е съвсем друг.
 
Ekont, а и другите куриери имат данни кои клиенти редовно имат пратки, но не идват да си ги получават. От курерите знам, че тая информация им излиза още като въведат тел. номер. Идеята ми е да настояваме и ние, които си подготвяме сами товарителниците, още къто въвеждаш клиента-получател да ти излиза колко е коректен. Самия куриер обаче няма сметка от тази услуга. Имат интерес да вървят пратките. Ако не я плати получателя, те ще си вземат парите от изпащача. Това им е сигурно. Нещо като рейтинг да има.
Надали ще стане това ама да си чешем езиците ...

Въпросът е дали законът позволява куриерите да споделят такава информация. Може би не зависи от тях.
 

Горе