Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Въпросът е дали законът позволява куриерите да споделят такава информация. Може би не зависи от тях.
Силно се съмнявам. Това си е свързано с опазването на личните данни и няма как да споделят такава информация. Освен това най-малкото не е в техен интерес.
 
Непотърсени -> звъниш, питаш дали не е умрял или какво точно му е попречило да си вземе пратката и вече реагираш според ситуацията. В повечето случаи, ако е тъпак, листваш го в оня специален списък и пиеш една студена вода. :)
 
Понеже аз не знам къде е оня списък, а и нямам такъв проблем с връщане на пратки (дано и да нямам), ми е интересно мъже или жени са повечето такива "клиенти". Някой правил ли си е статистика за градове и възраст? Пак казвам просто от любопитство.
 
Бих заложил на жени, защото примерно при дрехите, ако не и седи 1:1 като на модела на сайта, вероятността да го върне е голяма. Но пък тогава си е в правото, което не е точно непотърсена поръчка, а върната - различен статус е. И на мен ще ми и интересно кой пол води тук. Така и така имаме много хора с магазини тук, нека направим една анкета: https://www.predpriemach.com/threads/При-кой-пол-имате-най-много-непотърсени-поръчки.72942/
 
Търсих, но без резултат из нета, та ще попитам тук.

Колко време по закон непотърсена пратка от клиент може да седи в офис на куриер преди да е законно да решим да си я вземем обратно от куриера?
 
Всъщност това е редно да си го обявиш на сайта, в общите условия. С едно изречение, в което казваш, че непотърсена пратка в рамките на 1-2 седмици (вече сам ще си прецениш и ще видиш до колко куриера ще може да ти отпусне тези срокове) се анулира. Законът не те дължи отговорен за това кога да си прибереш стоката обратно, ако клиента не си я потърси. Поне не съм засичал такова нещо, но ако има, нека някой сподели.
 
Благодаря ти за отговора. В общите условия е записано до 14 дни, но исках да съм сигурен, че не е в разрез с някоя разпоредба.
 
Търсих, но без резултат из нета, та ще попитам тук.

Колко време по закон непотърсена пратка от клиент може да седи в офис на куриер преди да е законно да решим да си я вземем обратно от куриера?

Няма такъв закон. Това се определя от куриерите. Еконт имаш 1 седмица безплатно, при Speedy(до преди 1 година, сега не знам дали са го променяли) беше 1 седмица също.
 
Speedy от няколко месеца, да не е от средата на годината вече държат по 2 дни и после ти начисляват склад. :) Което е тъпня, но пък и те са си прави, че не може да си запълват помещенията с някакви стоки, щото единия не му е удобно, другия не си е видял смс-а, третия се е разубедил и т.н. ;)
 
Илиза , че посредника- куриера си печели 100 процента и неговото не се губи , нали, каквито и да са проблемите на страните.
Например, кой би повярвал, че някой който е направил поръчка веднага на другия ден е отишъл в командировка и няма кой да получи пратката.
 
Последно редактирано:
Илиза , че посредника- куриера си печели 100 процента и неговото не се губи
Куриерът винаги печели.
Не намеквам за финалните думи във "Великолепната седморка" (не римейкът)
 
Илиза , че посредника- куриера си печели 100 процента и неговото не се губи , нали, каквито и да са проблемите на страните.
Кой би повярвал, че някой който е направил поръчка веднага на другия ден е отишъл в командировка и няма кой да получи пратката.
Бате, в такива ситуации препращаш СМС-а на някой твой познат или роднина и той взима пратката. Аз съм го правил за мои роднини това. Няма как, те са длъжни да не се задръстват, защото представи си, че имат 1000 пратки за получаване и 10% от тях са такива проблемни, и в следващите няколко дни дойдат още 1000 с техните 10% и какво става - около 200 пратки седят в складовата им част. И защо? Защото някои са пишман клиенти или търговци, макар че не виждам тук в тия 20% колко вина може да има търговеца. :)
 
Ми хубаво , ама не ги защитавай ....:) blinky като техен адвокат звучиш :)
Разбираемо е ама чак пък толкова.
Защото като се погледне цялата картинка този който има най- малко вина в крайна сметка само може да съжалява , че не преценил добре или е подценил нещо при поръчката.
Иначе хипотетично да купувача би трябвало да препрати CМС-са, обаче това ако е редовно всичко, ако не незнам.
 
Последно редактирано:
Ама не ги защитавам, дразня се на некви дето си плескат поръчки ей така, станат с ерекция и наплескат, после не може да ги намериш да си ги вземат и платят. След това излизат некви репортажи как онлайн търговията в бг е пълна с нелоялни търговци, защото е по-лесно да отразиш страната на потребителя. И кво излиза....не можем да вярваме на интернет. И ползването на картите за онлайн разплащанията никога няма да минат наложения, щото виж колко са лоши и търговците. Не казвам, че всички са читави, попадал съм и на пълни аматьори, но нека поне едната страна да не греши....за другата ясно. Няма оправия с бг клиентите. :)

Винаги имаш преглед, или почти винаги. Трудно може да се прецакаш, ако наистина недогледаш и търговеца го е объркал. Случи ми се преди 2 седмици, но се свързах и веднага ми подновиха продукта. Нямаше грижи, ама това да седиш и да не отидеш поне да кажеш искаш ли го или не, това е малко тъпо. А в много извънредни ситуации - пращаш някой. :) Чакал съм тия дни на опашки след работа по 30-40 мин. и не съм мрънкал, а некви дори ги мързи да препратят СМС-а. Да, ако си взел секс овца от някой секс шоп трудно ще ангажираш някой да ти я вземе. :)
 
Като се замисля може би при бг клиенти трябва да мине поне ден между поръчката и изпращането за да може поне малко да им минат и мераците, въпреки едва ли е решение това , но все пак за бг мисля че ще върши работа.
 
Няма оправия с бг клиентите.
Има, фактите говорят много. Доста институции, а вече и частниците, притискат да НЕ продаваш нищо на (и без това никаквият нищожен, миниатюрен, микроскопичен и abused/saturated) BG пазар. И проблемът с „НП“ е решен, проблемът с куриерите е решен, проблемът с никаквите мижави обороти, също. Отделно като buyer, се решава още един проблем: вместо да се пазарува стока с East Quality, то се пазарува такава с West Quality. Да, чака се повечко дни, да, ползват се forwarders за смешни кинти, но качеството струва време и кинти, нормално. Евтините (главно, не винаги, но принципно) неща: до ден-два с куриер от тук, но това ще да са мега рядкост стоки, не и за бита. Нито се купува нищо, нито и се продава нищо. Който иска да си трови нервите, да му се споделя data-та към 3rd party институции, да ги ползва.

Кардинално и директно решение, а не просто замитане под чергата. Тъй като другият факт е, че в близките 360г. няма да стигнем West EU, ако се запази същият темп. Но предвид, че НЯМА да се запази, т.е. още повече години над тези, то е абсолютно безсмислено да се развива и прави каквото и да е било, което е насочено към BG пазар (дори може да се включат и Балканските като регион).
 
Има, фактите говорят много. Доста институции, а вече и частниците, притискат да НЕ продаваш нищо на (и без това никаквият нищожен, миниатюрен, микроскопичен и abused/saturated) BG пазар. И проблемът с „НП“ е решен, проблемът с куриерите е решен, проблемът с никаквите мижави обороти, също. Отделно като buyer, се решава още един проблем: вместо да се пазарува стока с East Quality, то се пазарува такава с West Quality. Да, чака се повечко дни, да, ползват се forwarders за смешни кинти, но качеството струва време и кинти, нормално. Евтините (главно, не винаги, но принципно) неща: до ден-два с куриер от тук, но това ще да са мега рядкост стоки, не и за бита. Нито се купува нищо, нито и се продава нищо. Който иска да си трови нервите, да му се споделя data-та към 3rd party институции, да ги ползва.

Кардинално и директно решение, а не просто замитане под чергата. Тъй като другият факт е, че в близките 360г. няма да стигнем West EU, ако се запази същият темп. Но предвид, че НЯМА да се запази, т.е. още повече години над тези, то е абсолютно безсмислено да се развива и прави каквото и да е било, което е насочено към BG пазар (дори може да се включат и Балканските като регион).
Много взе да изпростяваш последно време,.
По твоите думи излиза, че пазара тук е УМРАЛ и нямам никакъв смисъл да се работи. А дефакто е точно обратното.
 
Много взе да изпростяваш последно време,.
По твоите думи излиза, че пазара тук е УМРАЛ и нямам никакъв смисъл да се работи. А дефакто е точно обратното.
Всъщност пазарът тук е малък, което спомена Шерифа, и според мен тук има смисъл от гледна точка на това, че още е в момента си на съзряване и развитие, което свободно може да приема нови играчи. Но ако имаш капацитета и ресурса да оперираш и малко на по-високо ниво, правиш го. Жив е пазарът тук, но малък и недоразвит. Недоразвитото му състояние има две основни черти - слабо още навлизане на най-новите тенденции и практики, и още благоприятното приемане на всеки нов. ;)
 
uphero: Stats/PDFs трябват ли за „доказване“ или сам ще си ги намериш? Това не е спор. Huge opportunity for future growth са винаги били други. Но 366г., за да се ИЗРАВНИМ (source 05:04 нататък), определено нямам, не знам за Вас (ако ги имате, ако сте вампири, изчакайте 370г. и кажете резултатите дали вече ще сме се „изравнили“, ако съществува държавата все още). Пазар от €510M за 2017г. (B2C eCommerce) сравнявайки с: UK (€197.38B), DE (€85.6B), FR (€80B), както и Балканските: TR (€11.17B), RO (€2.5B), GR (€4.43B), е наистина „умрял“. За CN/US няма да пиша, там е ясно. И миналата година съм ги проучвал подробно, и тази, НИКАКВА промяна, освен посока: НАДОЛУ.

„… продължаваме да пропадаме в тази област, която се нарича европейска бедност.

„Тези 4% затвърждават нашето положение на опашката на Европа, но и не само това - ние пропадаме все по-дълбоко и по-дълбоко

От това по-ясно, няма накъде. Изглежда с този проф. сме на едно становище (факт), преди 2 дни като го гледах по бизнес ТВ.
 

Горе