Няколко SEO мита :)

Re: От: Няколко SEO мита :)

Леле, темата добре се развива, всъщност проблема не е в SEO и митовете и легендите около него, едно време нямаше такова нещо, просто или пишеш кода спрямо алгоритъма или нещата не вървят, което си е прародителя на съвременното SEO.

Много от митовете са просто пренесени стари тактики. Като глупавото съдържание, което не нищо особено. Или тайтъла, h1, някъде друга кл. дума и това е.

Държа да отбележа, че става дума за митове, МИТОВЕ, не какви са практиките. Всъщност такива практики имат някои "разбирачи", но това не може да се отнесе към доброто SEO. ;)
 
От: Няколко SEO мита :)

Добре де - обърнахме вниманието на Митовете! Тогава, все пак кои са най-добрите СЕО оптимизации? Имам предвид кое е най-важното на което трябва да се наблегне - със сигурност не е само едно!
 
От: Няколко SEO мита :)

Мога да се съглася с почти всичко, написано от Blinky. Идеята му беше, не че тези неща, които споменава не са важни, просто само те не стигат - нещата са комплексни.

Единствено това за рекламата, че от нея не зависи класирането, не мога да се съглася на 100%. Зависи от рекламата, зависи къде рекламираш, зависи колко и какви посещения ти носи, зависи и от други неща. Другото - ако имаш един хубав банер в авторитетен сайт, това няма как да не се отрази положително и на органичните резултати, връзките към сайта ти не са текстови а под формата на изображения, но това не е такова значение. Още повече, че за google ти не ползваш по този начин забранени техники, нито купуваш линкове - просто рекламираш сайта си.
 
Да, аз за рекламата съм казал, че зависи, но най-силно си проличава при големи бюджети, които се наливат. За жалост нещо от рода на 100 лева на седмица за AdWords няма как да се отрази пряко, там си е отделно звено. При големите бюджети вече става толкова мощно, че лесно може да се обединят няколко звена - примерно ТВ реклама и SEO. Някои ще си кажат "да бе, да", да бе да, но добър пример, който се сещам е dalivali, който се наложи точно така, и Иво даде през 2013 г. в презентацията си пример за прякото влияние на ТВ рекламата, брандинга и SEO-то. ;)

Иначе @mitkohristov, работещите практика са много, но определено се правят добра пропорция, което е адски много знания и ресурси. За това ми е чудно какво точно правят тези оптимизатори с по 300 лв. бюджет на месец за SEO и то в трудни ниши. Дори и да си мега аданс SEO експерт, реално винаги ще те спре закупуването на някой ресурс или достъп до нещо, което е пари. Но, това е друга тема.

Има няколко основни пера, които се гледат като цяло. Естествено всяко едно върви с доста детайлни настройки. Например конента. Не е само това да го напиеш супер добре и да му изпълниш всичките технически характеристики. Нужно е да знаеш как да разположиш графичните елементи, какви да са те, дали е нужно да подкрепиш статията си с видея и други ресурси (Wikipedia, about.com, Maioclinic и други) и друго. Как да подканите потребителите да споделят това, което имате. Линковете са другото нещо, в което трябва да се пипа също с доста знания. Повечето избухват там някакви линкове по какви ли не сайтове, но не се съобразяват с доста фактори - релевантност на сайта, който се оптимизира, къде са тези линкове, как се разпределя % повтаряемост и вариации на анкора, колко са авторитетни сайтовете, на който имаме линкове, ако са форуми, натурално ли са поставени линковете ни (не спам или да си личи, че някой е манипулирал), и още много подобни. И за всяка едно такова нещо се мисли и прави умно за да не се повлиява от какъвто и да алгоритъм или конкуренция. И още много. За това когато някой отделя по 1000 лева и нагоре за SEO в добре натоварена ниша, то насреща си получава всичко това, ако говорим за отговорен човек със силен бекграунд.
 
От: Re: Няколко SEO мита :)

Да, аз за рекламата съм казал, че зависи, но най-силно си проличава при големи бюджети, които се наливат. За жалост нещо от рода на 100 лева на седмица за AdWords няма как да се отрази пряко, там си е отделно звено. При големите бюджети вече става толкова мощно, че лесно може да се обединят няколко звена - примерно ТВ реклама и SEO. Някои ще си кажат "да бе, да", да бе да, но добър пример, който се сещам е dalivali, който се наложи точно така, и Иво даде през 2013 г. в презентацията си пример за прякото влияние на ТВ рекламата, брандинга и SEO-то. ;)

Иначе @mitkohristov, работещите практика са много, но определено се правят добра пропорция, което е адски много знания и ресурси. За това ми е чудно какво точно правят тези оптимизатори с по 300 лв. бюджет на месец за SEO и то в трудни ниши. Дори и да си мега аданс SEO експерт, реално винаги ще те спре закупуването на някой ресурс или достъп до нещо, което е пари. Но, това е друга тема.

Има няколко основни пера, които се гледат като цяло. Естествено всяко едно върви с доста детайлни настройки. Например конента. Не е само това да го напиеш супер добре и да му изпълниш всичките технически характеристики. Нужно е да знаеш как да разположиш графичните елементи, какви да са те, дали е нужно да подкрепиш статията си с видея и други ресурси (Wikipedia, about.com, Maioclinic и други) и друго. Как да подканите потребителите да споделят това, което имате. Линковете са другото нещо, в което трябва да се пипа също с доста знания. Повечето избухват там някакви линкове по какви ли не сайтове, но не се съобразяват с доста фактори - релевантност на сайта, който се оптимизира, къде са тези линкове, как се разпределя % повтаряемост и вариации на анкора, колко са авторитетни сайтовете, на който имаме линкове, ако са форуми, натурално ли са поставени линковете ни (не спам или да си личи, че някой е манипулирал), и още много подобни. И за всяка едно такова нещо се мисли и прави умно за да не се повлиява от какъвто и да алгоритъм или конкуренция. И още много. За това когато някой отделя по 1000 лева и нагоре за SEO в добре натоварена ниша, то насреща си получава всичко това, ако говорим за отговорен човек със силен бекграунд.

Съгласявам се с теб! Наистина трябва да се обърне внимание на всичко!

Според теб трябва ли да се има впредвид на какъв сайт ще правиш СЕО - html или php? И на кое е по-лесно да се направи!?

up..Дори въпроса ми е към всички, които прочетат въпроса!?
 
От: От: Няколко SEO мита :)

Направи бизнеса си бранд, хората да те знаят, бизнеса ти да се предлага от уста на уста, казвай на приятели - за мен това си е ОФлайн СЕО (мое наблюдение) ! Следваща стъпка направи един Информационене сайт ( Сайт визитка) на бизнеса си! Направи му едно СЕО, колкото да се класира нали поне топ 3 пейдж в ГУУГЛ! Ако хората те знаят по бранд и търсят точно теб и искат да ползват твоите услуги, те ще пишат в гуугл името ти и това адски много ще улесни потребителя, а пък и развитието на бизнеса ти е гарантирано - имаш клиенти!

Че какво пречи да правя "офлайн СЕО", докато паралелно правя и "онлайн" такова?

На мен ми е интересно друго. Всички викат - линкове трябват, но без никакво съдържание по-добре да не линкваш. Добре, предполагаме, че си пускаме редовно статийки в сайта, уникални. Но пък имаме примерно 5 продуктови страници, по които искаме да се класираме с дадени ключови думи. Чрез съдържанието Гугъл вижда, че сайта се актуализира, значи е поддържан и ще има нещо ново => полезен е за потребителя. Но къде е логиката да набиваш ново съдържание за да лъжеш търсачките, когато никой не го е линкнал (или само на соц. каналите сме си ги линкнали), а ти продължаваш да си линкваш към досега оптимизиращите се страници? Статийката си стои някъде из дълбините на сайта. Излиза, че ти пускаш много яки нови неща на сайта, потребителите влизат в него, ама са много тъпи и вместо да линкнат новото, което не са виждали досега, продължават да линкват продуктите ти. Според мен това ще си влезе след време в алгоритъма, защото такава е логиката. Например вземете новинарските сайтове - никой не линква към новина отпреди 1 година, а се линква само свежото съдържание.
 
Re: От: Re: Няколко SEO мита :)

Съгласявам се с теб! Наистина трябва да се обърне внимание на всичко!

Според теб трябва ли да се има впредвид на какъв сайт ще правиш СЕО - html или php? И на кое е по-лесно да се направи!?

up..Дори въпроса ми е към всички, които прочетат въпроса!?

Винаги ми е било много по-лесно да правя на статичен HTML сайт. По-добре и бързо се намират някакви грешки и отделно по-лесно се манипулират, без да дават някакви отклонения. :) Естествено, при качването на съдържание и навързването му с останала част на сайта, вече пропищяваш, защото друго си е система на PHP с функции да интегрира това ново съдържание. :) Зависи от сложността на сайта в повечето случаи. Сега сглобявам един HTML, на който лесно се получават нещата, този HTML ще има система към него, и там ще дойде зора, особено ако програмистите му не са мислили за някой SEO неща, като URL адреси, мета тагове, джавички и прочие. :) Но най-добре може да се направи един експеримент - в темфореста има HTML темплейти и WP теми, които са 1:1 като дизайн - направи му един спеед тест и виж. При HTML ще ти даде много добро време за зареждане, докато при другото, малко по-лошо. Не съм гледал точни статистики, но си има разлика от едно 5-10%. Това при дизайн с много неща на него - за по-семпли дизайни, не може и да е по-малко в %. ;)
 
От: Re: От: Re: Няколко SEO мита :)

Ако ги нямаше тея тъпи айнодове както си беше преди, си бях направил системата да ми кешира ненормално php правеше само едно fopen, fread echo и затваря файла няма бази няма нищо всичко ставаше за секунди и се нулираше при адване на нов контент, ама ми пропищяха за броя файлове, и го спрях. Иначе надали ще се осети кой-знае каква разлика визуално дали ще ти го пукне брез браузъра само html или php ще го обработи. ;)
Винаги ми е било много по-лесно да правя на статичен HTML сайт. По-добре и бързо се намират някакви грешки и отделно по-лесно се манипулират, без да дават някакви отклонения. :) Естествено, при качването на съдържание и навързването му с останала част на сайта, вече пропищяваш, защото друго си е система на PHP с функции да интегрира това ново съдържание. :) Зависи от сложността на сайта в повечето случаи. Сега сглобявам един HTML, на който лесно се получават нещата, този HTML ще има система към него, и там ще дойде зора, особено ако програмистите му не са мислили за някой SEO неща, като URL адреси, мета тагове, джавички и прочие. :) Но най-добре може да се направи един експеримент - в темфореста има HTML темплейти и WP теми, които са 1:1 като дизайн - направи му един спеед тест и виж. При HTML ще ти даде много добро време за зареждане, докато при другото, малко по-лошо. Не съм гледал точни статистики, но си има разлика от едно 5-10%. Това при дизайн с много неща на него - за по-семпли дизайни, не може и да е по-малко в %. ;)
 
Re: От: Re: От: Re: Няколко SEO мита :)

Ако ги нямаше тея тъпи айнодове както си беше преди, си бях направил системата да ми кешира ненормално php правеше само едно fopen, fread echo и затваря файла няма бази няма нищо всичко ставаше за секунди и се нулираше при адване на нов контент, ама ми пропищяха за броя файлове, и го спрях. Иначе надали ще се осети кой-знае каква разлика визуално дали ще ти го пукне брез браузъра само html или php ще го обработи. ;)

Да, даже преди няколко дни видях един хубав къстам CMS на PHP, който ме впечатли от към бързина и красив код, както обичат да го наричат програмистите. :) Беше писана с една единствена цел - да изпълнява бързи заявки без да успява да затормозява по никакъв начин някой браузър, дори и дизайна беше семпъл. А не е като да нямаше филтри и запитвания поне по 10 критерии към базата данни. :) Да, всеки иска сайта му да прави мусака и да чисти сам, но стане ли дума за бързина, вече нещата малко трудно се случват. Пък това да мига, на това качеството да е макс, но после на лодинга вече друго излиза. :) Да не говорим, че колкото повече функции има, толкова по-голям е % някъде да има грешки в кода. :)
 
От: Re: От: Re: От: Re: Няколко SEO мита :)

Братле, браузъра принципно се тормози от глупави външни заявки, като броячи, реклами и тем-тодобни самото php, въобще не е тегаво изплюва си всичко както и когато си трябва, но нали трябва да гледаме и да печелим (все-пак за това ги правим сайтовете). :)
Да, даже преди няколко дни видях един хубав къстам CMS на PHP, който ме впечатли от към бързина и красив код, както обичат да го наричат програмистите. :) Беше писана с една единствена цел - да изпълнява бързи заявки без да успява да затормозява по никакъв начин някой браузър, дори и дизайна беше семпъл. А не е като да нямаше филтри и запитвания поне по 10 критерии към базата данни. :) Да, всеки иска сайта му да прави мусака и да чисти сам, но стане ли дума за бързина, вече нещата малко трудно се случват. Пък това да мига, на това качеството да е макс, но после на лодинга вече друго излиза. :) Да не говорим, че колкото повече функции има, толкова по-голям е % някъде да има грешки в кода. :)
 
От: Няколко SEO мита :)

Всички простотии, дето не можеш да гудиш на хоста си, те ебават.
Най-общо казано.
 
Мит, който чух е, че силните линкове могат да се вземат само с хак. Да, ако създаваш кофти контент. ;) Не че големите медии се изтребват да водят към теб, но поне себеуважаващите те цитират. Спомням си как едно време тази пумия 24 часа писа за форума, че се продавали фенове и не знам си какво и дори не сложиха линк. НО нека говорим за чуждестраните, защото ти тук са пълен шит. Ако Techcrunch пишат нещо за теб и си наистина ок ресурс, определено получаваш линк. А това е линк, не може да се премери и с хиляди безлични директории. ;)
 
От: Няколко SEO мита :)

Още един мит за SEO или как да заблудим индексиращите алгоритми?

Болшинството от хората смятат че индексиращите алгоритми са причината техните сайтове да заемат определена позиция.
Това е така, но донякъде.

Всъщност алгоритмите наистина индексират и определят позицията на даден сайт, така че ако се използват съвременните техники на SEO, те могат да бъдат заблудени.
Могат да бъдат заблудени, защото това са програми, които действат спрямо заложените в тях инструкции. Не зависимо дали са включени алгоритми за само оптимизация , те си остават програми, които не могат да мислят.

До момента на истината, а той е че всички мулти агентни системи/ това са програмите, познати като роботи, които четат вашето съдържание и всичко останало/ се контролират от хора и те правят проверка лично.

Защо се прави тази проверка лично?
Отговора е лесен, във всяка система има някакъв праг на натрупани аномалии и грешки, когато този праг се премине, създалите на системата биват уведомявани и следва анализ на проблема.
След като бъде намерен отговорът за причините за появяването на проблема, се пишат нови инструкции/ алгоритми/, които да отстранят нередностите в системата.

Или казано просто, ако вие хитрувате, много вероятно е да не бъдете засечени,тъй като няма как да преминете прага за грешки, но ако и всички около вас почнат да хитруват, вероятно ще бъдете засечени и алгоритъма на индексиране ще бъде променен.

Което води до баналните въпроси -„Къде ми отиде сайта?” „Защо се случва това?” и така нататък до рухването на поредния мит…
 
От: Няколко SEO мита :)

Добра статия, въпреки че това са основните неща.

Друг мит са auto submit софтуерите (силно се надявам вече да са отживелица). Още има хора, които кълват на оферти от рода на "автоматичен събмит в 1000 директории и т.н.'

Че линковете, които се добавят трябва да са малко, така е, но не пък хич. 100-200 линка пуснати в рамките на 2 месеца, за един средно развит сайт е нещо напълно естествено. Друг е въпросът, че когато са купени и то най-често сложени във footera ефекта е нулев.

Мрежите от линкове са си важни, каквото и да се говори линкове от различни IP-ta винаги са били ценните. Някъде в ahrefs бях чел, че точно и затова се ползват голяма част от expired домейните.
 
Да, мит си е това за авто-събмитърите както и тези букмаркинг сървиси. Когато не си е натурално, си е направо опасно, но някои все още смятат, че минават за натурални такива софтуерни бъркочи.

Аз се чудя на тези, които кълват на "Линкове от супер авторитетни блогове за $100" - и какво се оказва....блоговете са една сбирщина от скапано съдържание, което е изцедено от към изходящи линкове и кл. думи и качество там не може да се намери, дори и да се пръснеш от търсене. ;)
 
От: Re: От: Няколко SEO мита :)

При 3 - 5ка ключови думи фрази на всичките ни сайтове - които са над 5 вече не ме вълнува вече дали съм 1-ва писта.

Работя над индексирането на всяка фраза - дума, която се търси и която води трафик към бизнеса ми. Това правя ежедневно. Месечно увеличавам до 20 броя думи - фрази.... и стигам до фрази като:

Храна за пинчери с кюфте :) търсят го - залагам го - попадат на мен............ иначе сме в Топ 3 с два сайта в Топ 20 с 5 сайта и вървим напред.
 

Горе