Отваряне на фирма

danko6

Well-Known Member
Здрвейте колеги
предстои ми регистриране на фирма в София. ЕООД смятам да регистрирам тази или другата седмица, колегата pa_lta ми предостави доста подробна информация за начина на регистрация. Но понеже тази седмица ми се наложи 2 пъти да се занимавам с държавни институции и ми изпиха всички нерви и не искам да се занимавам изобщо повече с тия мързеливи чиновници, та си търся евтина фирма в София която да ми регистрира фирмата(имат да подадат 5-10 документа не е голяма философия за да търся скъпа фирма).

Насочих се към тази фирма registracia-na-ood.com/ 169лв ще ми излезе при тях, като сметнем, че нямам електронен подпис може да се каже, че ще ми излезе почти на същата цена, ако ходя и аз да се занимавам с това. Документите не са ми проблем благодарение на колега pa_lta съм ги свалил вече и може да се каже, че за половин час мога да ги подготвя.
Ако знаете някоя друга сериозна фирма в София която може да ми предложи добри цени за регистрацията ще съм Ви благодарен да я споделите.

Другия ми молба е да ми препоръчате някое място за изготвяне на печати в столицата.
 
От: Отваряне на фирма

Отварянето е лесно. Аз поне се справих сам , като четох из нета. Виж затварянето на фирма е кофти процедура и отнема време...
 
От: Отваряне на фирма

Да аз самия също не очаквам да е философия, прочетох доста информация и съм наясно, но просто не ми се занимава с тази работа, вярно с електронен подпис си е бая лесно, но при мен липсва това като фактор и всичко ще трябва да се разнася и вместо да бера ядове по добре да си платя кажи речи същата сума на такава фирма, като гледам те предимно печелят от това че подават документите по електронен път.

А за затварянето живот и здраве дано не ми се наложи в следващата година да я затварям :D
 
От: Отваряне на фирма

Печатите- Офис1, колегите да кажат кой в София им е най-големия офис и иди там. Имам няколко печата от тях тип "флашка" от години. Опитах 2 пъти да се правя на циганин за 10 лв. по-малко на други места - от ден до пладне.
 
От: Отваряне на фирма

Да аз самия също не очаквам да е философия, прочетох доста информация и съм наясно, но просто не ми се занимава с тази работа, вярно с електронен подпис си е бая лесно, но при мен липсва това като фактор и всичко ще трябва да се разнася и вместо да бера ядове по добре да си платя кажи речи същата сума на такава фирма, като гледам те предимно печелят от това че подават документите по електронен път.

А за затварянето живот и здраве дано не ми се наложи в следващата година да я затварям :D

Изкарай се ЕЛ подпис де, занапред всикоч олд скул начина ли ще подаваш?
 
От: Отваряне на фирма

Ако нямаш счетоводител, първо виж какво предлагат счетоводителите. Някои регистрират дружества почти без пари, ако ги хванеш да ти водят счетоводството. Не ти препоръчвам да пробваш сам да регистрираш, защото може да ти излезе по-скъпо, ще объркаш нещо, ще ти заминат таксите.

Всъщност няма какво да се вживяваш толкова, няма никакво значение кой ще свърши работата. Дали 169 лв, дали 189 лв, няма никакво значение.... Трудното е след това. :) Аз съм регистрирал и при адвокати и при счетоводители, няма никаква разлика, все едно и също правят. Във Варна има един пич, печата го прави за 40-50 минути, отивам пия едно кафе в близкото заведение и съм готов, предполагам и в София има такива, трябва само да разпиташ.
 
От: Отваряне на фирма

Ако нямаш счетоводител, първо виж какво предлагат счетоводителите. Някои регистрират дружества почти без пари, ако ги хванеш да ти водят счетоводството. Не ти препоръчвам да пробваш сам да регистрираш, защото може да ти излезе по-скъпо, ще объркаш нещо, ще ти заминат таксите.

Всъщност няма какво да се вживяваш толкова, няма никакво значение кой ще свърши работата. Дали 169 лв, дали 189 лв, няма никакво значение.... Трудното е след това. :) Аз съм регистрирал и при адвокати и при счетоводители, няма никаква разлика, все едно и също правят. Във Варна има един пич, печата го прави за 40-50 минути, отивам пия едно кафе в близкото заведение и съм готов, предполагам и в София има такива, трябва само да разпиташ.

Няма какво да обърка или да загуби такси - има срок да внесеш поправките.
 
От: Отваряне на фирма

Някой може ли да изреди всички месечни такси които се плащат на месец след отварянето на фирмата говоря като осигуровки (едно лице управител- самоосигуряващ се).
Понеже имам едно приятелче счетоводител и мислех през него да движа нещата понеже за тези който съм прочел в интернет, че трябва да се плащат на месец, тримесечие и годишен отчет, но все пак може да съм изпуснал нещо. Търсих тема във форума за това какви са всички месечни такси при ЕООД, но не намерих никаква информация.

В краен случай ще се свържа с някоя счетоводна къща, понеже фирмичката съм я предвидил да е малка за момента и само аз ще работя в нея предвидил съм между 3-5 хиляди лева и няма възможност да отделя и 600лв на месец за собствен счетоводител.
Смятам, че една такава тема ще е в полза на доста потребители, понеже аз бая дни търсих информация във форума но нищо.... Пък и бири ще има за колегите :D
pa_lta благодаря, печата ще го взема от там, не знам как не се сетих първо за там, а прегледах 4-5 фирми, но кои нямат печати в момента, кои са прекалено заети за 1-2 печата....

uphero- най-вероятно като пусна фирмата ще си направя печат като ще се консултирам дали ще ми излиза по евтино да ги подавам сам нещата или някой друг ще ги подава и дали си заслужава като цяло, просто за момента не съм се зачитал как стои въпроса с тези електронни подписи
 
От: От: Отваряне на фирма

Някой може ли да изреди всички месечни такси които се плащат на месец след отварянето на фирмата говоря като осигуровки (едно лице управител- самоосигуряващ се).
Понеже имам едно приятелче счетоводител и мислех през него да движа нещата понеже за тези който съм прочел в интернет, че трябва да се плащат на месец, тримесечие и годишен отчет, но все пак може да съм изпуснал нещо. Търсих тема във форума за това какви са всички месечни такси при ЕООД, но не намерих никаква информация.

В краен случай ще се свържа с някоя счетоводна къща, понеже фирмичката съм я предвидил да е малка за момента и само аз ще работя в нея предвидил съм между 3-5 хиляди лева и няма възможност да отделя и 600лв на месец за собствен счетоводител.
Смятам, че една такава тема ще е в полза на доста потребители, понеже аз бая дни търсих информация във форума но нищо.... Пък и бири ще има за колегите :D
pa_lta благодаря, печата ще го взема от там, не знам как не се сетих първо за там, а прегледах 4-5 фирми, но кои нямат печати в момента, кои са прекалено заети за 1-2 печата....

uphero- най-вероятно като пусна фирмата ще си направя печат като ще се консултирам дали ще ми излиза по евтино да ги подавам сам нещата или някой друг ще ги подава и дали си заслужава като цяло, просто за момента не съм се зачитал как стои въпроса с тези електронни подписи

30 лева излиза е удобно ел подписа, офертата която ми направиха на мен беше 50 лева на тримесечие за счетоводство.
 
От: Отваряне на фирма

Това от кога е? Последно при грешки ти отказваха регистрация и всичко отначало. Може вече да не е така, аз фирма сам регистрирах последно преди 10 години :) То даже и фирма не беше ми ЕТ. Последната фирма регистрирах преди 7-8 месеца, нищо не си спомням обаче... Влязох в първата адвокатска кантора, която срещнах, след 30 минути излязох....


Няма какво да обърка или да загуби такси - има срок да внесеш поправките.
 
От: Отваряне на фирма

50лв на тримесечие си е страхотна оферта. Затова искам да видя всичко което трябва да плащам на месец, за да си направя сметката дали ми е нужен счетоводителя всеки месец или мога да го ползвам само на 3 месеца.

Ако има някоя колега с ЕООД или ООД (без регистрация по ДДС) и може да сподели какви са месечните му разходи ще съм му благодарен
 
От: Отваряне на фирма

50лв на тримесечие си е страхотна оферта. Затова искам да видя всичко което трябва да плащам на месец, за да си направя сметката дали ми е нужен счетоводителя всеки месец или мога да го ползвам само на 3 месеца.

Ако има някоя колега с ЕООД или ООД (без регистрация по ДДС) и може да сподели какви са месечните му разходи ще съм му благодарен

Ти си го ползваш не на три месеца а на толкова му плащаш.
Адаш ако си подавал онлайн документите имаш 14 дена срок ако не се лъжа да внесеш поправките и да пуснеш отново заявката.
 
От: Отваряне на фирма

Ивооо, какви са тез цени, бе човек - 50лв за 3 месеца, така ли?:shock:
П.П. Не съм счетоводител, просто имам богата обща култура:wink: Да не се получи като в други теми - ама този сега защо така подбива цени (определянето на цена за стоката/услугата на всеки е въпрос на самоуважение, самооценка и правилна оценка на търсенето и себестойността)
 
От: Отваряне на фирма

Ивооо, какви са тез цени, бе човек - 50лв за 3 месеца, така ли?:shock:
П.П. Не съм счетоводител, просто имам богата обща култура:wink: Да не се получи като в други теми - ама този сега защо така подбива цени (определянето на цена за стоката/услугата на всеки е въпрос на самоуважение, самооценка и правилна оценка на търсенето и себестойността)

И не е някой шарлатанин между другото ;)
 
От: Отваряне на фирма

Разкажете и за трудовата медицина и защо не трябва да назначаваш служители във фирмата...

И да не забравиш да се регнеш като администратор на лични данни - защото при всички положения ще "обработваш" лични данни (например ако издадеш фактура на физическо лице или ЕТ - това е "обработване" на лични данни, защото на фактурата се пишат лични данни). Заради собствените лични данни на управителя би трябвало също да възниква това задължение - няма изключение в закона, което да казва "ако личните данни са на управителя - няма задължение за регистрация".

Това с регистрацията като администратор на лични данни е голям трън в задника и предпоставка за глоби. Примерно ако сключиш договор с физическо лице за наем (и ти си физическо лице) - и двете физически лица трябва да се регнат като администратори на лични данни, защото "обработват" лични данни (съхраняват договор, на който са написани лични данни).
 
От: Отваряне на фирма

Разкажете и за трудовата медицина и защо не трябва да назначаваш служители във фирмата...

И да не забравиш да се регнеш като администратор на лични данни - защото при всички положения ще "обработваш" лични данни (например ако издадеш фактура на физическо лице или ЕТ - това е "обработване" на лични данни, защото на фактурата се пишат лични данни). Заради собствените лични данни на управителя би трябвало също да възниква това задължение - няма изключение в закона, което да казва "ако личните данни са на управителя - няма задължение за регистрация".

Това с регистрацията като администратор на лични данни е голям трън в задника и предпоставка за глоби. Примерно ако сключиш договор с физическо лице за наем (и ти си физическо лице) - и двете физически лица трябва да се регнат като администратори на лични данни, защото "обработват" лични данни (съхраняват договор, на който са написани лични данни).

Хепи благодаря за коментара, но при естеството на работа не смятам за момента да работя с физически лица или ЕТ, понеже таргета си го определям сам и работата която ще се върши ще е между моята фирма и отсрещната като ЕТ и физическите лица не попадат в моя таргет.
 
От: Отваряне на фирма

Ти самият си физическо лице и фирмата ще „обработва“ личните ти данни (твоите собствени). Това също може да е основание за регистрация.

Май формално всяка фирма е в нарушение още от създаването си - „обработва“ лични данни без да е регистрирана като администратор на лични данни.
 
От: Отваряне на фирма

Какви са тези цени за счетоводител, които си написал?

Ако си регистриран по ДДС е не повече от 150-200лв. на месец разхода за счетоводител. Ако не си по ДДС - 50-тина лева, може би 70-80лв. на месец, зависи на кой ще попаднеш.

Счетоводител се търси чрез приятели/познати и е добре да си намериш някой, който работи сам, а не е счетоводна къща със 100 аутсорсъра и работника. И задължително подпиши договор, че ще те осчетоводява - така ако ти се случат глоби свързани с осчетоводяването - можеш законно да потърсиш счетоводителя ти да отговаря за тези суми.

Като се има предвид колко пенсионери счетоводители има - при добро желание сигурно ще си намериш счетоводител и за под 50лв. на месец - не че го препоръчвам, но е възможно и в някои случаи - умно.

Работата на счетоводителя ти и адвоката ти е да ти спестят пари. Ако решиш да се лишиш от подобни услуги - рискуваш да си натресеш някакви глоби или да платиш за неща, от които можеш да се отървеш.

Работата на управителя не е да прави всичко сам, а да остави на професионалистите да си свършат работата( счетоводителите, адвокатите) докато управителя прави бизнеса си успешен. Разбира се - ако можеш сам да поемеш тези отговорности - няма лошо. Но при две условия:
1. Да можеш да ги правиш наистина добре.
2. Да можеш да си позволиш да отделиш съответното време. В 90% от случаите управителя ако е достатъчно кадърен би изкарал повече пари за фирмата си като делигира бумащината на трети лица.

Голям човек си, прецени си, но така както си тръгнал да правиш нещата просто защото някой те е навил, че може... Ами то може, ама не е за всеки.

Пак ти казвам - работата на счетоводителя и адвоката за една фирма е да й спестят пари на фирмата, а на управителя - да му спестят време и нерви. Това са ми на мен критериите в такива случаи. Обикновено счетоводителите ми винаги са успявали да си избият годишните заплащания като са ми спестявали по-големи суми за дадената година. Пари, които щях да дам, ако нямаше кой да ми каже какви са ми правата. Така че - има си време, когато е добре да можеш всичко и време, когато е добре да знаеш в какво не можеш да си достатъчно ефективен, че да си заслужава да го правиш.
 
От: От: Отваряне на фирма

Някой може ли да изреди всички месечни такси които се плащат на месец след отварянето на фирмата говоря като осигуровки (едно лице управител- самоосигуряващ се).
Понеже имам едно приятелче счетоводител и мислех през него да движа нещата понеже за тези който съм прочел в интернет, че трябва да се плащат на месец, тримесечие и годишен отчет, но все пак може да съм изпуснал нещо. Търсих тема във форума за това какви са всички месечни такси при ЕООД, но не намерих никаква информация.

Осигуровки - 150 лева на месец
Счетоводител - 50 - 80 лева на месец
Фирмена сметка в банка - 8 до 30 лева на месец.
2 Лева за всяко платежно нареждане. (ако си на ниска такса за сметката) Задължително правиш активно уеб банкиране в банка която то е еднократна такса. Аз ползвам Алфа Банк там токена струва 30 лева еднократно. В този случай всяко плащане струва по левче. - Тоест имаш поне 2 плащания към националния бюджет месечно. Ако и счетоводителя ти иска плащане по банка 3. Другото зависи от естеството на бизнеса ти.
 
От: Отваряне на фирма

Благодаря много за информацията момчета, както казах аз изобщо не смятам да се занимавам със счетоводството и също съм планирал за де се договоря с някой за това, но просто гледам разходите в началото да ги сведа до минимум, че сега като наема и офис и обзавеждане ще дойде нанагорна работата в ниша с финансово независими гиганти, но човек просто трябва да пробва или ще успеем или не, няма да умрем я :D
На някой не мога да дам репутация понеже вече съм ви бил зеленото.
 

Горе