Снежана Благоева
New Member
Закупих учебници от една ел. книжарница, но се оказа, че не е това което ми трябва на мен. Сега искам да ми ги подменят и да ми изпратят това което ми трябва, но те нещо се ослушват. Какво да правя?
Едва ли го е направила нарочно, павлине. А и трябва ли да й дреме? Праща ги обратно (плаща си куриера) и си взима парите обратно в 7 дневен срок.
Кво й пука търговеца кво е правил?
Ами така е да. Не казвам че е било нарочно. В случая нещата не са толкова сложни - всички замесени в сделката са в България. Но в моя случай например - доставям стоката по поръчка от Франция. Тогава какво правим? Затова се опитвам да защитя и онлайн търговците. Процентът на върнати стоки (поне при мен) не е голям, но разправиите са наистина доста неприятни. Има закон за защита на потребителите, маса потребителски организации, ама е хубаво някой да помисли и за хората, които се опитват да правят някакъв бизнес в тази държава.
Това което пишат всички е така, ама все пак е хубаво да бъдем малко по внимателни, когато поръчваме нещо онлайн. За поръчката ви някой се е ангажирал да върти телефони, да ходи при доставчици, да комплектова всичко, да го опакова, да си подготви товарителници, да пише фактури, да търчи при куриер... Дали не можеше да му спестите всичко това ако си бяхте направили предварително сметка какво точно ви трябва.
На мен също никой не ми плаща това, че въртях по телефона да давам поръчка. На мен никой не ми поема доставката. Сметката съм си я направила аз, ама не съм виновна, че на външен вид се различават само по един дребен шрифт. На пръв поглед не можеш да разбереш, че бъркаш. Авторите са едни и същи, пише едно и също, само цветът им е различен. Единия тъмно син другия светло син. Аз как да ги различа? Не става въпрос за един учебник, а за учебници за цял клас. Нали се сещаш, че няма как да си ги оставя за себе си.
Право на отказ от стоката - всеки потребител по смисъла на ЗЗП има право да се откаже от поръчаните от нас стоки в рамките на 7 работни дни, считано от датата на получаване на стоката, в случай, че не е ползвана, не е нарушена целостта на опаковката, че е във вида в който е получена и условията по чл.55 от ЗЗП
Чл. 110. от ЗЗП (1) Продавачът отговаря за несъответствието на потребителската стока с договора за продажба
Май ще се откажа!
Тъкмо мислех да обясня и се натъквам на това по-горе...Смея ли да попитам кой Ви е длъжен да Ви поема доставката? Моля, дръжте се на положение! Тук има доста търговци, продаващи онлайн и съм убеден, че по-голямата част правят много повече от нужното за клиенти, които бързо като Вас забравят и се стига до такива реплики. Ако идете до хипермаркета да си купите продукти на информация осребряват ли Ви билетчето за автобуса или касовата за бензина?
А сега по темата - избягвайте филми от типа "аз им се обадих, ама те не искат да заменят". Бъдете умна - отворете гугъл, напишете срок за връщане на стока от електронен магазин или просто потърсете закона за електронна търговия. Намерете точния член и им напишете мейл, че на основание еди-кой си член от еди-кой си закон Вие им връщате стоката. В конкретният случай можете да се позовете на два члена:
както и :