От: Проблем с Виза електрон ЦКБ
Транзакцията е
блокирана/запорирана. Парите не са
нито по твоята сметка,
нито по сметката на получателя (търговеца/магазина), нито в банката, а някъде „по веригата“ (и аз не знам къде). Избора на банка и на карта са
const, т.е. важи това за всички и при коя да е банка може (и СЕ) случва това. Чакат се
45 дни, за да се получи
авт. refund по блокираната/запорирана транзакция.
- Информацията за наличност на пари по сметка (Bank Account/IBAN) е през е-банкиране, тел. банкиране, разпечатка на каса, SMS;
- Информация за наличност на пари по карта (Link-ната към Bank Account/IBAN, т.е. той е funding source) е също чрез горепосочените + ATM;
- Използване на средствата от картата (обслужване/авторизация на операции/транзакции с банкови карти) е чрез „Борика“ (PDF).
Би следвало да се прави
разлика между
вкарване/наличност и
използване/наличност. Вкарването на средства през клон и впоследствие наличността им е
мигновено (изкл.: fail banks), но това не значи, че парите могат да се използват също
мигновено. Това зависи вече или от авт. „схеми“ на банката, или от авт. „схеми“ на Борика, тъй като транзакцията минава именно през тях (за изпълнение, съответво и нейното „появяване“ при отсрещната страна).
Към момента обаче все още не се знае какво точно се е случило, тъй като от:
„Ипей видях,че е удържана сумата и чинно си зачаках.След 10на минути ми се обадиха,че трансакцията е отказана.“ не става много ясно (освен EN дума, изписана на български). Дали в ePay акаунта в Микросметката е имало пари или е нямало? Ако е нямало, то за funding source дали се е използвала директно добавената и верифицирана в ePay карта? Ако въобще се има ePay акаунт, то директно ли е било платено, използвайки ePay's gateway, без регистрация, с директно използване на картата? Откого е било това „обаждане“ по телефона, откъде те имат номера (от ePay ли, от банката оператор ли)? Пример как щеше да стане добре: Имане на ePay акаунт, добавена и верифицирана карта. Вижда се в е-магазин колко струва артикула. Зарежда се същата сума или с 1-2 лв. отгоре през ePay в Микросметката, използвайки картата. Сумата от картата постъпва в Микросметката, т.е. транзакцията е напълно валидна, свършена и приключена. Отива се в е-магазина, посочва се ePay за плащане, логване отново в акаунта (след препращането от е-магазина), и през drop-down менюто за funding source се избира „Микросметка“, съответно тук
няма начин да се „провали“ плащането, след като реално това е вид „ePay КИН to ePay КИН“, а то е и без такси, и НЕ минава през Bank>Borica>MC/Visa>Borica>Bank, а през тяхна си система. И нямаше да се чакат 45 дни, разбира се.
Но всеки нормален търговец, притежател на е-магазин или дори клиент би се запитал – добре де, но защо ни е тази цифрови… опа, защо се получава това
задържане/блокиране/запориране (след като проблема не е нито в банката, нито в Борика, нито в ePay) на транзакцията? На този въпрос може да се даде отговор от features, подобни на
следните долу. Подобни използват и Visa/MC, като си имат и съответните
reason codes (
Visa/
MC). От
тук може да се видят и 2-та единствени български такива, имащи лицензи (Ctrl+F, keyword:
.bg). Общо взето я излезе при оператора на банката точната грешка, я не, но може да се попита.