Психологията в онлайн магазините

2fast4you

Well-Known Member
Ето интересна статия относно психологията на дизайна http://www.webdesignerdepot.com/2010/05/the-psychology-of-web-design/
По принцип сайтове с опростени дизайни продават и са печеливши няма спор!
Но аз като дизайнер който работя само върху мои проекти дизайна е на първо място.
Отдавна исках да внедря психология в дизайн та от днес почнах да се ровя и попаднах на горепосочената интересна статия.
Скоро като ми остане повечко време ще преведа най-важните неща и ще напиша отделно интересни материали в процеса ми на самообучение :|
 
От: Психологията в онлайн магазините

Разбира се, това си е така. Един добър, отличен дизайнер е и добър психолог, в това няма спор. Който не го умее е слаб дизайнер.
 
Re: От: Психологията в онлайн магазините

Разбира се, това си е така. Един добър, отличен дизайнер е и добър психолог, в това няма спор. Който не го умее е слаб дизайнер.
Съгласен. И отделно визабилитито е и част на маркетинга. Защо? Защото той трябва да съчета няколко неща, като:

1. Корпоративна идентичност (Лога, послания, бранд цветове, представяне в някакъв стил, който се определя както от компанията, така и от нишата, в която ще оперира магазина).

2. Пространственост (Да има място всичко да си е хем добре подредено, хем на правилното място. Не е добре да се трупа и да се "задушава" сайта, защото имаме много продукти и всичките трябва да се видят).

3. Добра подредба (Колкото по-подредени са елементите, толкова по-добре те се намират от окото. Изрично е да казвам, че си има и правила тук. Като например, горе да има меню, в ляво или в дясно да е под-менюто? Естествено, че логичното е в ляво. Там е свикнал потребителя да го вижда най-често. Падащи менюта, соц. бутони и всичко е една добра подредба. Нищо с нищо да не се размива.

4. Логична последователност (Да нямате объркващи подредби и нелогични елементи. Или казано с пример, не можете в менюто да имате подкатегория "за нас" в категория "продукти". Логиката е в основата на доброто възабилити на всеки онлайн магазин).

5. Красив и модерен дизайн (От доста време казвам на хората, че магазините им е нужно да изглеждат професионално направени и отговарящи на сървемените изисквания. На пример имах един приятел, който ми каза, че не можел да си интегрира социални бутони, защото в този дизайн не са били предвидени. Тогава мо отвърнах, че е време да се замисли за редизайн, а и не само заради това, но и като цяло дизайна беше от старото поколение - ръбат, с грозни полета, сухи текстове без никакъв стил, вкаран от CSS-а и подобни неща).

6. Удобен (мисля, че леко се застъпва с точка 4, но като цяло искам да кажа тук, да е удобен от гледна точка на това да има разработки подпомагащи някои действия - балончета, при даване на даден елемент, често го виждам при иконките на кредитните карти, че работят с еди кой си).

Това ми идва за момента. Нека някой допълни, ако се сеща за нещо. :)
 
От: Психологията в онлайн магазините

You must spread some Reputation around before giving it to Blinky again.

Браво много точно написано.

Също едно от най-важните неща е бъдещият клиент да се чувства на сигурно място.

Всякаква информация относно личните данни на клиента трябва да бъде много добре подбрана.
Изтъквам тук една моя грешка - Във всеки един продукт в сайта ми отляво има голям бутон за разплащане чрез пейпал експресс. На него пише, че личната информация на клиента се взима от профилът му в пейпал и се използва за регистрация в сайта. Това е много грешно и повечето хора се стряскат "дали взима само тази информация" и бягат.

Различни сезони различни цветове

Когато имате примерно "зимен" дизайн или на логото си имате коледна шапка през студеният сезон всеки един потребител автоматично му минава през главата, че сайта се поддържа. Това покачва доверието автоматично. Оферти на месеца, седмицата и т.н.т. - Това също показва, че сайта се поддържа.

Това е за сега и от мен :)
 
От: Психологията в онлайн магазините

Зависи възрастовата граница на потребителите каква е. Тъй като наскоро имах случка с дама на около 50 год, която е гледала сайта преди 01 септември, когато е бил с бекграунд- син цвят и плажен чадър, а в момента е с есенни листа и оранжев бек. Та за нея това са два различни сайта и това, което сега го търси, го е имало в "другия" сайт.
Това, което искам да подчертая, че почти всеки потребител не гледа крайните дати на промоции, предложения, цени с и без ДДС и т.н. Визулално гледа, какво има на снимката и каква е цената. Последно гледа как може да го поръча.
 
От: Психологията в онлайн магазините

Външно магазина винаги трябва да бъде надежден, той се рекламира от много фактори: слава, възраст, дейност, добър дизайн
 
Темата много ми хареса и реших да се включа, защото наистина е малко психология и не всеки може да го прави. Трябва да се има поне някаква идея какво е потребителското поведение и как може да устроиш ресурсите така, че да му позволят максимална печалба. Или както му викат в бизнеса - оптимизация на процеса. А при нас - подобряване на конверсията или на юзъбилитито. :)

Секюритито не го и коментираме, това е задължително, но като част от добрия дизайн, може да влезе като послание или просто картинка, подсказваща за сигурността.
 
От: Психологията в онлайн магазините

Да прав си психологията е голямо нещо не всеки може да го прави, съгласен съм, дизайн, софтуера и секюритито трябва да са изпипани
От там нататък започват:
1.Маркетингови проучвания - проучване на пазара
2.Общуване - важен елемент на бизнеса - организацията и комуникация удобна за потребителите
3.Мениджъри по продажбите - хората по някаква причина мислят, че за един онлайн магазин почти не искат хора, по-специално, мениджъри по продажбите, но всеки магазин без професионални продавачи няма да могат да работят добре
4.Доставка- транспорт да се спести време играе голяма роля, така че е много важно да се направи бързо и лесно за потребителите
5.Сезонността - по различно време на годината ще бъде различно нивото на продажбите
6.Конверсия - 100 посетители 1 ако прави покупка е добра конверсия

това са едни от основните неща, да не говорим че има още много тънкости :)
 

Горе