Регистрация на фирма

Виждам, че на повечето въпроси е отговорено.


5. Предметът на дейност как да го формулирам, някаква съвети в предвид изложеното по-горе? - Колкото по-малко дейности напишеш, толкова по-добре. Тези предмети на дейност са за статистически цели. Със сигурност избягвай недвижими имоти, криптовалути, внос, производство. С тези дейности влизаш по чл. 3 (стар) или чл. 4 (нов) от ЗМИП и оттам идват разни ефекти, в които няма да се впускам. Избягвай да пишеш и дейности, за които се изисква лиценз. Вероятно колегите, които ще регистрират фирмата ще те консултират, но аз лично в твоя случай бих написал Търговия на дребно, онлайн търговия, консултантски услуги, още 2-3 стандартни дейности и всичко незабранено от закона.
6. Трябва ли фирмата да я регистрирам като администратор на лични данни - по сега действащия закон не. Отм. Май влиза в сила регламента и по него няма регистрация. Има един куп мерки, но съветът ми е да изчакаш. В момента се създава изкуствана паника по отношение на този закон.
 
Как звучи, предмет на дейност: търговия на дребно (предимно електронна) на стоки, незабранени от закона?

Днес говорих със счетоводителя и ми каза да се регистрирам като администратор на лични данни, мисля, да направя и правна консултация, но да не бързам.

Интересно ми е на самоосигуряващо се лице, в случая аз, как ще бъдат отчетени парите, които ще мога да тегля от фирмената сметка и да разполагам с част от тях като мой доход. Както и знаете ли дали след време, ако реша да "замразя" фирмата, мога ли да прекратя самоосигуряването.

Интересува ме и когато продавам през Еконт, за да не е нужно касов апарат и да издавам касова бележка, клиентът трябва да заплати наложения платеж в брой на Еконт и те да ми преведат парите по банков път? Фактура за всяка пратка ще е нужна ли да бъде изпращана с пратката?
 
Как звучи, предмет на дейност: търговия на дребно (предимно електронна) на стоки, незабранени от закона?

Днес говорих със счетоводителя и ми каза да се регистрирам като администратор на лични данни, мисля, да направя и правна консултация, но да не бързам.

Интересно ми е на самоосигуряващо се лице, в случая аз, как ще бъдат отчетени парите, които ще мога да тегля от фирмената сметка и да разполагам с част от тях като мой доход. Както и знаете ли дали след време, ако реша да "замразя" фирмата, мога ли да прекратя самоосигуряването.

Интересува ме и когато продавам през Еконт, за да не е нужно касов апарат и да издавам касова бележка, клиентът трябва да заплати наложения платеж в брой на Еконт и те да ми преведат парите по банков път? Фактура за всяка пратка ще е нужна ли да бъде изпращана с пратката?
Здравейте, На 04.05.2016 г. в Официалния вестник на Европейския съюз беше публикуван Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27.04.2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните). Той ще се прилага от 25.05.2018 г. и с него ще се установи единна система за защита на личните данни в Европейския съюз. Уредбата на защитата на личните данни във вътрешното законодателство на Република България се съдържа в Закона за защита на личните данни. От 25 май 2018 г. отпада задължението за регистрация на администраторите на лични данни в КЗЛД. Това обстоятелство е отчетено в проекта на законови изменения и допълнения, като е предложена отмяната на досегашните текстове, уреждащи задължителната регистрация като администратор на лични данни. В съответствие с чл. 26, ал. 2 и 4 от Закона за нормативните актове по законопроекта са проведени обществени консултации с гражданите и юридическите лица, като срокът за предложения и становища е намален на 14 дни, предвид обстоятелството, че наближава крайният срок за транспониране на Директива 2016/680/ЕС.
В тази връзка ви съветвам да изчакате.
Ако след време решите да не извършвате дейност с фирмата ще трябва да декларирате това в НАП. Самоосигуряващите се лица са длъжни при започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на всяка трудова дейност, за която е регистрирано самоосигуряващото се лице, да подава декларация по утвърден образец в НАП, може и с ПИК на НАП.
 
Доста тежки и обемни въпроси, намират само частичен отговор. В каквато и да е форма на юридическото лице/самоосигуряващо се лице - обърнете се към счетоводител, който да оформи поне годишните отчетни форми, за да нямате излишни актове! По добър вариант е срещу около 100 лв. месечно да имате аутсорс услуга.
 
Как звучи, предмет на дейност: търговия на дребно (предимно електронна) на стоки, незабранени от закона?

Днес говорих със счетоводителя и ми каза да се регистрирам като администратор на лични данни, мисля, да направя и правна консултация, но да не бързам.

Интересно ми е на самоосигуряващо се лице, в случая аз, как ще бъдат отчетени парите, които ще мога да тегля от фирмената сметка и да разполагам с част от тях като мой доход. Както и знаете ли дали след време, ако реша да "замразя" фирмата, мога ли да прекратя самоосигуряването.

Интересува ме и когато продавам през Еконт, за да не е нужно касов апарат и да издавам касова бележка, клиентът трябва да заплати наложения платеж в брой на Еконт и те да ми преведат парите по банков път? Фактура за всяка пратка ще е нужна ли да бъде изпращана с пратката?

По принцип счетоводителя би трябвало да може да отговори на тези въпроси.

Пример за предмет на дейност на фирма, занимаваща се с търговия :"Търговия на дребно и едро със стоки в онлайн магазини, специализирани и неспециализирани магазини, открити щандове и други търговски обекти, консултантски и посреднически услуги, както и всякакви други незабранени със закон дейности (след получаване на изискваното по закон разрешение за извършване на съответната дейност)".
Дори и да изтеглиш пари от фирмената сметка, парите са все още на фирмата!
Когато фирмата не отчита дейност т.е. не работи, осигуровки може да не се плащат. (за целта се подава декларация НАП)
Когато парите от наложения платеж постъпват във фирмената банкова сметка не е нужно издаване на касов бон. (Предварително се сключва договор с Еконт за изплащане на ППП по банков път и с това задължението за издаване на касов бон отпада)
 
Хора, не се колебайте да ми пишете за всякакви правни и счетоводни въпроси за вашия бизнес. Отговарям безплатно. В този сайт съм на примоция ;) Защо да се чудите и дискутирате въпроси, ако има някой, който може просто да даде готов отговор.
 
Привет колеги, ситуацията е следна...работя на трудов договор в една фирма и за сега нямам намерение да се махам от там.
Но ми се отвори възможност и за страничен доход. От известно време от един познат италианец който е производител на тенти взимам неговите продукти и ги предлагам тук в България. Повечето частни клиенти не искат фактура и няма проблем за мен...но започнаха и фирми да поръчват и изискват да им бъде издадена фактура с ДДС. Така че съм се замислил да регистрирам ЕООД. Съвет какъв е варианта в моят случай, или ако регистрирам фирма как и колко трябва да се осигурявам, като какъв след като от фирмата в която работя ме осигуряват.
 
Ако фирмата, която те осигурява го прави на 3К лв. нето, то тогава си на максималния праг и не е нужно, ако го обявиш в НАП, да се осигуряваш допълнително като управител на това ЕООД. И си ти. Естествено с разрешението на фирмата да имаш юридическо лице, което нали не е в пряка или дори леко косвена конкуренция.

Иначе доколкото знам 150 лв. на месец е минималното, което се удържа като осигуровки като управител на фирма. И кви ли не други бумащини, които на практика трябва да се правят, но ще си ти уплътнява времето. Намери си добър счетоводител, вече зависи и колко фактури имаш на месец. Ще трябва да я регнеш по ДДС, защото ще търгуваш в Европейския съюз, а там е задължително този VAT номер.
 
И все пак, ще отворя една скоба - задължително се консултирай със счетоводител, за да сравниш това, което си чел тук там. Моята информация може да е стара, както и не съм в тази сфера на 100%, споделям опит и четено. ;)
 
Значи хем работодателят те осигурява където работиш хем и ти ще се осигуряваш като откриеш фирма. Казано с две думи два пъти ще плащаш на държавата...
 
  • Like
Реакции: sim5
Значи хем работодателят те осигурява където работиш хем и ти ще се осигуряваш като откриеш фирма. Казано с две думи два пъти ще плащаш на държавата...

А дори и да доживееш пенсионна възраст, която след 10 години ще е 75, а след 20 - 85, най-вероятно ще я и отменят понеже няма да има от къде да я взимат за ти я плащат.
Основната причина да плащаш осигуровки е да имат родителите ти с какво да преживяват, а някога кучета те яли, понеже няма да има на теб кой да ти я плаща, дано не е така, но на там върви.

Що се отнася като цяло за фирмите, според мен трябва да има необлагаем минимум, за да може да се стимулират стартиращите бизнеси и да са освободени от осигуровки за известно време, докато почнат да изкарват пари да си покрият разходите, а сега почваш и трябва да си заделил няколко хилядарки за да си покриеш осигуровките + счетоводство, които ти възлизат на 200-300лв месечно минимум...
 
Привет колеги, ситуацията е следна...работя на трудов договор в една фирма и за сега нямам намерение да се махам от там.
Но ми се отвори възможност и за страничен доход. От известно време от един познат италианец който е производител на тенти взимам неговите продукти и ги предлагам тук в България. Повечето частни клиенти не искат фактура и няма проблем за мен...но започнаха и фирми да поръчват и изискват да им бъде издадена фактура с ДДС. Така че съм се замислил да регистрирам ЕООД. Съвет какъв е варианта в моят случай, или ако регистрирам фирма как и колко трябва да се осигурявам, като какъв след като от фирмата в която работя ме осигуряват.
Без да съм счетоводител, мое виждане:
1. Ако тези неща ги пускаш през куриер и оборота ти за година /като частно лице/ стане 7-10-20... хиляди може да те налазят НАП и да се наложи да платиш 15% върху тях без признаване на разходи, ако имаш добър марж и ти се връзва, си подаваш годишна декларация като частно лице плащаш и си ок.
2. Ако си направиш фирма, тогава ще ти признават разходи, но всеки месец като ЕООД ще имаш осигуровки около 170лв, фирмена сметка 10лв, счетоводител 50-70лв, данък годишен върху печалбата 10%, и след това данък дивидент 5% като си я теглиш печалбата от фирмата.
3. Ако поръчваш от EU до 20 000лв. годишно може да не си рег. по ДДС, но тогава ако италианския продавач ти даде цена примерно 10лв без ддс трябва да платиш тяхното ддс за да си ок и да си вземеш фактура за разход.
Варианти много, наистина с добър счетоводител се консултирай.
 
Според мен няма как да се избегне ДДС регистрацията. Все пак фирмата ще търгува с други в Европа. Доколкото съм запознат VAT номера е задължителен. Което пък от своя страна оскъпява и счетоводството. ;)

А да си попълва данъчна декларация, както и като физическо лице да препродава не е лоша алтернатива, но съм сигурен, че на бизнесите ще им е по-удобно да правят сделки с бизнеси. Но това е мое мнение, вече повечето практици в тази област ще потвърдят. Счетоводно изглежда по-нагледно.
 
Привет колеги, ситуацията е следна...работя на трудов договор в една фирма и за сега нямам намерение да се махам от там.
Но ми се отвори възможност и за страничен доход. От известно време от един познат италианец който е производител на тенти взимам неговите продукти и ги предлагам тук в България. Повечето частни клиенти не искат фактура и няма проблем за мен...но започнаха и фирми да поръчват и изискват да им бъде издадена фактура с ДДС. Така че съм се замислил да регистрирам ЕООД. Съвет какъв е варианта в моят случай, или ако регистрирам фирма как и колко трябва да се осигурявам, като какъв след като от фирмата в която работя ме осигуряват.

Чак сега виждам този пост, явно нещо не ми излизат нотификации, за жалост.

Пускам ти два мои материала, които са супер полезни за твоя случай.

Всичко от правна и счетоводна страна при стартиране на бизнес - https://profirms.bg/zadalzhitelno-za-startirashti-firmi/.

Всичко за осигуряването като собственик на бизнес - https://firmite.bg/osiguriavane-kato-sobstvenik-i-upravitel-na-firma/.

Успех!
 
Здравейте, имам въпрос, тъй като получих противоречиви съвети от счетоводители. Предстои ми регистрация на фирма, като дейността ще е почти изцяло дигитална реклама. Оборотът поне първоначално няма да е повече от 2-3 хил. лева месечно. В тази връзка какво да направя - регистрация изцяло по ДДС или по член 97а.
 
Здравейте, имам въпрос, тъй като получих противоречиви съвети от счетоводители. Предстои ми регистрация на фирма, като дейността ще е почти изцяло дигитална реклама. Оборотът поне първоначално няма да е повече от 2-3 хил. лева месечно. В тази връзка какво да направя - регистрация изцяло по ДДС или по член 97а.
Доколкото разбирам от въпроса Ви ще продавате на клиенти от ЕС.
И 2-те регистрации по ЗДДС - по избор или по чл. 97а имат своите минуси и плюсове - въпрос на сметки, дейност и бъдещи разходи е; също така и клиентите от къде са /ЕС, България, трети страни.
По чл.97а може да се регистрирате ако имате клиент от ЕС.
Също така въпрос на сметки и избор е дали да регистрирате фирма или без фирма - като лице упражняващо свободна професия.
 

Горе