Рекламация на лаптоп в Технополис

Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Като чета оплакванията за лаптопите (и като се има предвид това, което лично съм наблюдавал когато ми носят лаптопи за "преглед") се радвам, че не ми се налага да ползвам преносим компютър.

Е кво да ползваме, бате? Големите щайги, които са по-статични от сгради. :)
 
От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Като чета оплакванията за лаптопите (и като се има предвид това, което лично съм наблюдавал когато ми носят лаптопи за "преглед") се радвам, че не ми се налага да ползвам преносим компютър.

Преносимите компютри ще станат приемливи за употреба, когато с 21 инчов дисплей ще могат да се сгъват колкото дамски чадър, ще имат нормална клавиатура, и ще тежат колкото табакера + запалката.
 
От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Преносимите компютри ще станат приемливи за употреба, когато с 21 инчов дисплей ще могат да се сгъват колкото дамски чадър, ще имат нормална клавиатура, и ще тежат колкото табакера + запалката.
Право куме в очи :D
Не си сменям 27" телевизор и G-15-ката с никакви ноутбуци. Няма да коментирам кефа да използваш тъчпадове и тем подобни извращения.
 
От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Е кво да ползваме, бате? Големите щайги, които са по-статични от сгради. :)

Когато излизам от вкъщи излизам не за да работя на друго място, а за да си почина. Тези преносими компютри, таблети, смартфони само създават излишен стрес.
 
Re: От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Когато излизам от вкъщи излизам не за да работя на друго място, а за да си почина. Тези преносими компютри, таблети, смартфони само създават излишен стрес.

Не, аз имам в предвид ходенето на командировки, отиване за презентация и навсякъде, което е хубаво всичко да е около теб. :)
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако имаш такава работа, която изисква да ходиш "на командировки" и "презентации" е полезно да имаш преносим компютър.

Обаче струва ли си да работиш такава работа? Това с ходенето по срещи с цел общуване (с клиенти) ми се струва доста непрактично. Какъв е проблема с електронната поща и телеконференциите (Google Hangouts, Skype)?

Все още ли има такива клиенти, които се впечатляват от личната среща с костюмирани представители?
 
Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако имаш такава работа, която изисква да ходиш "на командировки" и "презентации" е полезно да имаш преносим компютър.

Обаче струва ли си да работиш такава работа? Това с ходенето по срещи с цел общуване (с клиенти) ми се струва доста непрактично. Какъв е проблема с електронната поща и телеконференциите (Google Hangouts, Skype)?

Все още ли има такива клиенти, които се впечатляват от личната среща с костюмирани представители?

Не знам как се осъществяват родажбите при теб, но директния контант и много важен при продажба на нещо голямо и не само.

Има още старомодни бизнесмени, които държат на лични контакт, да си стиснете ръцете, да се погледнете в очите и да види че някой реален и адекватен има насреща си.

А за лаптопите, не мога без подобен инструмент.
 
От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Т.е. мнението ти е, че е по-добре да купим настолен компютър на същата цена, чиито супер мощни характеристки ще използваме в 0% от случаите, вместо лаптоп чиято преносимост ще използваме в 10%?

В днешно време малко хора имат нужда от мощен компютър, а много хора имат нужда от преносимост. Оцени го това. Да, може да го ползват рядко като отидат уикенда при баба на село, но е невероятно удобство всичките ти файлове, снимки, организация да си е с теб. На мен лично ми е хипер некомфортно като седна на чужд компютър за малко и ми липсват букмарковете, десктопа, моя си браузер с моите си екстеншъни и т.н. В същото време, когато изискванията на повечето хора са базови офисни хич не им трябва мега мощ, освен ако не се подмокрят от резултатите си на някой 3D бенчмарк.
Да, за тези 10% става въпрос. Щом не трябват „супер мощни характеристики“, то значи не би следвало да се взема „среден“ варинат – Laptop, като може директно Tablet или Ultrabook & Tablet в едно: Transformer. Кеф. Преносимостта си ги има, извращенията си ги има, всичко си има.

Относно „всичките файлове, снимки, организация“ – има си Cloud местенца. Това, че хората не ги използват или не са свикнали да ги използват, не е мой, а техен проблем. Или че дори не знаят за тях. До 20-ти януари Yandex-а например даваха 1 TB (1024 GB) място свободно и perm forever. Кеф. Относно „bookmarks, extensions, addons“ – има си синхронизация за тази работа: Firefox Sync и Chrome Sync. Както се вижда, купища неща се синхронизират през един общ създаден акаунт. Кеф.

За Office Cloud версията му сигурно е излишно да пиша, но факт е, че и те не се възползват от тях (освен, ако не са напред с материла).

Това да пуснеш „бот“, камоли пък миньор на Laptop, също е един вид страшно извращение, но някои им харесва, а други пък са налели поне стабилно хилки (4-5) в такава машина. Но като цяло да се плаща за нещо, което има 3 до 4 пъти по-ниска производителност, в сравнение с PC, за използване на 10% от него в кризисни моменти („при баба на село“, на вилата, на шкембе по пътя) си е малко или много високорискова инвестиция, която с времето се отплаща подобаващо с подобни теми.

Навярно доста хора от форума са работили в сервизи, други пък посещавали често такива. Ако сравнят бройките Laptops, които са видяли „за ремонт“ и я сравнят с бройките PC-та, които са оставени „за оправяне“, където обикновено проблемът е софтуерен дори или в кофти случаите неиздържащо noname захранване, то относно се получава едно число, един коефициент, който не е за подценяване, нито за надценяване.


Но така или иначе всеки сам си решава и щом за определени бизнес интереси (срещи с партньори) Notebook върши повече работа вместо Ultrabook или Transformer, то аз, ако бях клиент, първо щях да забележа „абе тоя ще ми предлага нещо, а е взел този ТУПУС със себе си, тежащ 3-4 кила“. Т.е. стандартен на вид машина. Впечатление би направило НЕстандартното, независимо, че я бъде забелязано, я не. Все някога във важен момент се отплаща това.
 
Re: От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Да, за тези 10% става въпрос. Щом не трябват „супер мощни характеристики“, то значи не би следвало да се взема „среден“ варинат – Laptop, като може директно Tablet или .....

Ако говориш за използване на компа тип кифла (ФБ, ЮТ, форумче, уеб, видео, снимки) - всяко върши работа - и настолен и лаптоп.
Обаче ако си изкарваш парите с компа лаптопа се избива за месец (напр). Таблетите са само за в кенефа, УБ имат смисъл даже по-малък от таблетите. Това да имаш навсякъде нещото което те храни е безценно с все настройки , програми, данни. Облака е за балъци. Да те видя как ще си дръпнеш 500 мб работни файлове ако си в Гърция на почивка (нета им е 1-1,5 мбита/с) и клиента иска нещо спешно като си плаща 1000 лв например. А е за 2 часа работа. Имал съм такива случай и за повече пари.

По темата:
по закон има 30 дни от предявяване на рекламацията да ти го върнат готов. Те обаче го държат 28 дни. Пробвай да я предявиш но да го занесеш след 20 дни ако е възможно. Или ще се забързат или ще ти платят. Ако е просто дефект с този модел, виж дали може да се оправи и си го оправи сам. Просто лош късмет.

Помнете - за лаптопи има само 2 марки леново тинк пад и дел (бизнес класа само). Цените са от 2500 лв нагоре. Ако сте кифла лаптоп не ви требе, ако ви изкарва пари, цената няма значение.
 
Re: От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Помнете - за лаптопи има само 2 марки леново тинк пад и дел (бизнес класа само). Цените са от 2500 лв нагоре. Ако сте кифла лаптоп не ви требе, ако ви изкарва пари, цената няма значение.

Абсолютно съгласен съм. Ако сте кифла лаптоп не ви трябва, нужен ви е само айфоня.

От моя опит: познавам 2-ма човека, който бачкат в компютърни сервизи. И според двамата най-малко Dell-ки поправят. Аз лично съм купувал(не за мен) 3 Lenovo-та, 2 Asus-a и едно HP. И 3-те леновота все още работят, а другите издадоха багажа.

За себи си преди почти 3 години си купих Dell XPS за 2 бона. За натоварваща работа си ползвам естествено настолния, но за сърфиране и за спешна работа навън от вкъщи ползвам лаптопа. Включен е по 14 часа всеки ден дори и уикендите. Не е мръднал, даже не съм го почиствал от прах, не прегрява, не забива.

Като за всичко така и за лаптопите си има марки, ниски и високи класове. Не знам за какво спорите изобщо. И аз не бях фен на лаптопите преди да си взема делката, но не се оказах прав. И за мен скъпите смартфони не могат да си избият никога парите(за таблетите да не говорим), но може би и тук не съм прав. Има хора си ги ползват пълноценно и не биха ги заменили с нищо друго. Важното е пазара да е гъвкав.

Най ме е яд, че има напреднали технологии, разработени предимно от военните, които може да ги пуснат още утре на пазара, но ще ги видим може би след поне 10 години...ясно ни е като предприемачи, каква е целта ;)

За Технополис: откакто имах разправии с тях за една доставка, която ми я бавиха 3 седмици и накрая я отказах, съм ги отписал като вариант за каквото и да е.
 
От: Re: От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Помнете - за лаптопи има само 2 марки леново тинк пад и дел (бизнес класа само). Цените са от 2500 лв нагоре. Ако сте кифла лаптоп не ви требе, ако ви изкарва пари, цената няма значение.

Как обиди колегата с ACER-a само :lol:
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Имам наблюдения над различни марки лаптопи и от ниския клас по-здрави и качествени от Леново не съм виждал. Да не говорим, че на Международната космическа станция всички лаптопи също са Леново.
 
Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Имам наблюдения над различни марки лаптопи и от ниския клас по-здрави и качествени от Леново не съм виждал. Да не говорим, че на Международната космическа станция всички лаптопи също са Леново.
Поправка, на МКС са IBM thinkpad серии Т и R най-вече Т4х и Т6х. Да толкова стари.
А това е мноооого различно от леново нисък клас (идеапад) днес. Което си е тояга както всеки нисък клас лаптоп.

До къде стигна проблема с гаранцията.

По тоя случай:
отивам е технополис и ги питам: 'ако днес си купя лаптоп за 1500 лв и реша след 3 дни че не ме кефи мога ли да го върна'
Отговор 'не, не можете'
Аз 'еми добре - ако си го купя през нета и дойда да си го прибера само от тук мога ли да го върна'
Пратиха ме да говоря с управителя - една кака на 25 г. Тя призна, с половин уста, че не е проблем да върнеш стока купена през нета.
Както си е и закона.
Та купувайте само през нета такава техника. За 7 дни ще можете да си направите сметка струва ли си. Не е достатъчно само 5 мин в магазина да поцъкате.
 
От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Разликата между това да си купиш 1 и същи модел от България, Италия и САЩ е от земята до небето. А за съпоставка на техника за простосмъртни потребители и космически технологии не може и дума да става.
Въпросното Леново при 1вото му ходене на доктор са му сменили хард, охлаждане и още нещо. В момента има проблеми с тока + изгорели пиксели. И това за машина ~1200 лева, която не е насилвана. Е каквото и да ми говори някой, за мен лично Леново от България не бих си купил.
 
От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Разликата между това да си купиш 1 и същи модел от България, Италия и САЩ е от земята до небето. А за съпоставка на техника за простосмъртни потребители и космически технологии не може и дума да става.
Въпросното Леново при 1вото му ходене на доктор са му сменили хард, охлаждане и още нещо. В момента има проблеми с тока + изгорели пиксели. И това за машина ~1200 лева, която не е насилвана. Е каквото и да ми говори някой, за мен лично Леново от България не бих си купил.

Хардовете напоследък заминават и не винаги е виновен лаптопа. На охлаждането няма какво да му стане(то е един heatsink) освен вентилатора да спре по някаква причина(почти невъзможно). Със сигурност ако имаш прегряване проблема не е в леновото(освен ако не е нещо с AMD), ами в това, че не е профилактира/почистен на време... Леново с ингорели пиксели не съм виждал, носили са ми няколко със счупени дисплеи (хората са изнервени напоследък ;)

Та много характерен проблем при лаптопите е, хората да ги ползват много време, без да ги профилактират/почистват (прави се поне веднъж годишно). В един момент охлаждането се затлачва и почва да не може да охлажда. Вдигне ли сериозна темпаратура, започват да заминават хардове, чипсети, видеочипове... И клиента вика "егати скапания лаптоп"...
 
От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

за мен лично Леново от България не бих си купил.

Ако смяташ, че на роботизираната линия за производство, някой робот бележи: този за Германия, този за щатите, този за България, този за Тимбукту - то значи четеш неподходящи неща.

#Нимоа!
 
От: Re: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

По тоя случай:
отивам е технополис и ги питам: 'ако днес си купя лаптоп за 1500 лв и реша след 3 дни че не ме кефи мога ли да го върна'
Отговор 'не, не можете'
Аз 'еми добре - ако си го купя през нета и дойда да си го прибера само от тук мога ли да го върна'
Пратиха ме да говоря с управителя - една кака на 25 г. Тя призна, с половин уста, че не е проблем да върнеш стока купена през нета.
Както си е и закона.
Та купувайте само през нета такава техника. За 7 дни ще можете да си направите сметка струва ли си. Не е достатъчно само 5 мин в магазина да поцъкате.

Това пък на какви юридически основания е сътворено? :-o
 
Имам 4 лаптопа и таблет,
събииират прах я ги пипна веднъж месечно я не,
За работа няма по удобно от настолния компютър.
За забавление и таблет става, стига да е с доби показатели и огромен дизайн, загледах на сони едни таблети имат с 20 инчов дисплей... голям кеф ще е

Това пък на какви юридически основания е сътворено? :-o


наистина е така, купено от нета може да се върне, купено от магазин не, затова предпочитам да си поръчвам нещата онлайн, така дори и в случай на дефект по време на гаранцията не плащам за транспорт

Внимавайте като купувате от mallbg . com Винаги се правят на тарикати и гледат да те прецакат да платиш разходите по транспорта за продукти в гаранция... големи са дриснета.
 
Re: От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако смяташ, че на роботизираната линия за производство, някой робот бележи: този за Германия, този за щатите, този за България, този за Тимбукту - то значи четеш неподходящи неща.

#Нимоа!
Да. Така е. Това се отнася само за храните и другите стоки за честа употреба. При PC-тата не е така. ;)

Колкото до Леново и Дел. ТЕНКЮ ВЕРИ МЪЧ. Тази препоръка е странна. ;)
 
От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис

Ако смяташ, че на роботизираната линия за производство, някой робот бележи: този за Германия, този за щатите, този за България, този за Тимбукту - то значи четеш неподходящи неща.

#Нимоа!

Всъщност по този въпрос може да се поспори. Реално е вярно написаното с разликата, че доста от чаркалаците, предвидени за България, се произвеждат я в Чехия, я в Словакия, я в Румъния, Украйна и Русия дори. Доста от Турция също. Даже няколко примера ще дам за компания, която е австралийска. Та има си поделения/подизпълнители/производства и в US, и в DE, и в UK, и в CZ. Едни и същи модели с бегли разлики, едвам видими, се предлагат и на 4-те пазара. US за NA, DE за DE и евентуално Benelux, UK за UK only и CZ за Балканите и Източна Европа. Какво обаче става на практика? Гаранцията за US не съм я гледал, за UK 5 години за мотора, 1 за цялото останало изление чаркалаците му, за тези, произведени от CZ – 3г. за мотора и 1 за останалите. В България се предлага същият този артикул за 450 лв. от електронните магазини с да забележим: 2 години за мотора и нито спомената дума за останалите. 3г. не видях. Някъде дори и 1г. имаше. Какво избрах ли? Ми избрах 5-те години от UK, тъй като не желая да се занимавам с returns. С доставката дойде 410 лв. Btw, CZ версията в другите Изночноевропейски comparison магазини струваше между 300 и 330 лв., т.е. отново нищо общо с 450-те.

За 2-рият пример – Технoпoлис ли беше, Тeхнoмаркeт ли, едно от 2-те или може би и 2-те. Сравнявах перални. По точни моделни номера. Търся, диря, няма и няма West Europe обозначения на перални с такива моделни номера или доближаващи се до тях. Намираха се само .com.ua и .ru сайтове е-магазини и офлайн тук-там. Общо взето от Русия и CIS. Проверявам през Яндекс – бахтън от резултати, с лопата да се ринат, но ясно какви (отново неевропейски). Ясно е за какво иде реч и защо нашите все си слагат по 24 месеца гаранция масово (някъде из EU директивите беше спуснато това преди години) и я се излъжат някога за 3г., я не. Цената обаче в RU и CIS беше доста по-евтина в гривни и рубли, жалко, че пък не можехе да се закупи директно и да дойде. От там пък си правя изводите откъде реално внасят нашите български вериги, тъй като подобни извращения отново няма в UK и DE.

3-тия пример, който навярно не учудва пък всички от години, е при дрехите и маратонките, но за там по подразбиране си знаят хората, че идват нещата от Тайван, Тайланд, Китай и Индонезия на 2 партиди – за Западна и за Източна, мисля, че е безсмислено да се упоменава къде е качеството. Отделно, във Варненски МОЛ преди 2-3г. лично съм снимал 3-4 вида дрехи и маратонки точните моделни номера. Това май 4-ти пример се явява. Връщам се у нас, проверявам – те такива модели не съществуват в НИТО ЕДИН West EU магазин, бил той офлайн или онлайн. 0, ZERO. Резултатите излизаха от Турция, а ако се ползваше и .com.tr – още повече. Т.е. да разбирам, че Adidas/Nike ми внасят някакви counterfeits от Турция, продаващи ги на българи на двойни (или различни коефициенти – 1.2, 1.5, 1.75, 2.3, 2.7) цени, които УЖ би следвало да ги смятат за ор'гинал? Е, не.

---

При телевизорите например е грубо да се смята, че щом дадено нещо е от Samsung да речем, като по-разпознаваема марка и бранд, то директно идва само и единствено от Южна Корея с тамошно производство. Естествено, че си имат поделения къде ли не – в определени държави за определени региони предназначени чаркалаците им.

Същото важи и за Notebooks. Не би следвало да се смята, че артикули с един и същи номер продаван в цял свят, реално е еднакъв и произведен в една и съща фабрика. Определени фабрики за определени региони. Логично е за Балканите качеството да е „Балканско“, т.е. цялата тази тема за се обезсмисля предвид, че дори даваме толкова нисък % от глобалните продажби.
 

Горе