От: От: Рекламация на лаптоп в Технополис
Ако смяташ, че на роботизираната линия за производство, някой робот бележи: този за Германия, този за щатите, този за България, този за Тимбукту - то значи четеш неподходящи неща.
#Нимоа!
Всъщност по този въпрос може да се поспори. Реално е вярно написаното с разликата, че доста от чаркалаците, предвидени за България, се произвеждат я в Чехия, я в Словакия, я в Румъния, Украйна и Русия дори. Доста от Турция също. Даже няколко примера ще дам за компания, която е австралийска. Та има си поделения/подизпълнители/производства и в US, и в DE, и в UK, и в CZ. Едни и същи модели с бегли разлики, едвам видими, се предлагат и на 4-те пазара. US за NA, DE за DE и евентуално Benelux, UK за UK only и CZ за Балканите и Източна Европа. Какво обаче става на практика? Гаранцията за US не съм я гледал, за UK
5 години за мотора, 1 за цялото останало изление чаркалаците му, за тези, произведени от CZ – 3г. за мотора и 1 за останалите. В България се предлага същият този артикул за 450 лв. от електронните магазини с да забележим:
2 години за мотора и нито спомената дума за останалите. 3г. не видях. Някъде дори и 1г. имаше. Какво избрах ли? Ми избрах 5-те години от UK, тъй като не желая да се занимавам с returns. С доставката дойде 410 лв.
Btw, CZ версията в другите Изночноевропейски comparison магазини струваше между 300 и 330 лв., т.е. отново нищо общо с 450-те.
За 2-рият пример – Технoпoлис ли беше, Тeхнoмаркeт ли, едно от 2-те или може би и 2-те. Сравнявах перални. По точни моделни номера. Търся, диря, няма и няма West Europe обозначения на перални с такива моделни номера или доближаващи се до тях. Намираха се само .com.ua и .ru сайтове е-магазини и офлайн тук-там. Общо взето от Русия и CIS. Проверявам през Яндекс – бахтън от резултати, с лопата да се ринат, но ясно какви
(отново неевропейски). Ясно е за какво иде реч и защо нашите все си слагат по 24 месеца гаранция
масово (някъде из EU директивите беше спуснато това преди години) и я се излъжат някога за 3г., я не. Цената обаче в RU и CIS беше доста по-евтина в гривни и рубли, жалко, че пък не можехе да се закупи директно и да дойде. От там пък си правя изводите откъде реално внасят нашите български вериги, тъй като подобни извращения отново няма в UK и DE.
3-тия пример, който навярно не учудва пък всички от години, е при дрехите и маратонките, но за там по подразбиране си знаят хората, че идват нещата от Тайван, Тайланд, Китай и Индонезия на 2 партиди – за Западна и за Източна, мисля, че е безсмислено да се упоменава къде е
качеството. Отделно, във Варненски МОЛ преди 2-3г. лично съм снимал 3-4 вида дрехи и маратонки точните моделни номера. Това май 4-ти пример се явява. Връщам се у нас, проверявам – те такива модели не съществуват в
НИТО ЕДИН West EU магазин, бил той офлайн или онлайн. 0, ZERO. Резултатите излизаха от Турция, а ако се ползваше и .com.tr – още повече. Т.е. да разбирам, че Adidas/Nike ми внасят някакви counterfeits от Турция, продаващи ги на българи на двойни (или различни коефициенти – 1.2, 1.5, 1.75, 2.3, 2.7) цени, които УЖ би следвало да ги смятат за
ор'гинал? Е, не.
---
При телевизорите например е грубо да се смята, че щом дадено нещо е от Samsung да речем, като по-разпознаваема марка и бранд, то директно идва само и единствено от Южна Корея с тамошно производство. Естествено, че си имат поделения къде ли не – в определени държави за определени региони предназначени чаркалаците им.
Същото важи и за Notebooks. Не би следвало да се смята, че артикули с един и същи номер продаван в цял свят, реално е еднакъв и произведен в една и съща фабрика. Определени фабрики за определени региони. Логично е за Балканите качеството да е „Балканско“, т.е. цялата тази тема за се обезсмисля предвид, че дори даваме толкова нисък % от глобалните продажби.