Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

traiki

Well-Known Member
Към собствениците на онлайн магазини във Фейсбук (имам и сайт, но съм насочил силите си към хората във Фейсбук) - Каква реклама е най-удачна - на страницата, популяризиране на пост или друга? Направих една игра - сподели/спечели. Имам 5 хиляди фена за 1 седмица и почти никакви продажби... Въпросният артикул, който беше пуснат като "награда" го споделиха над 2000 човека, а съм продал едва 3-5 бройки от него...Всъщност каква е тайната при рекламирането на магани във Фейсбук? Дали да не се ориентирам към Адуордс? Всеки съвет ще ми е от полза.
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

Разбира се, че зависи от продукта. За някои области и 30 пратки на ден са малко предполагам.
Може би трябва да помислиш дали достигаш целевата група с твоята реклама.
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

Здравей....

Ето някои неща от моя опит и то наскорошен, защото давам съвети на пича, с онлайн магазин. В доста конкурентна ниша при това.

Както казаха преди някъде по-горе, зависи много какво целиш. На моя човек му казах да поеме две направления, които упражнява успешно и сега. Първо - да си плаща за лайкове, демек да популяризира страницата си към магазина, защото това е един вид актив, или казано по-печалбарско: генератор на трафик. Таргетирани хора, стават негови фенове, какво по-яко. Няма мъртви души, няма ниски ричове. В момента има към 6 000 фена, което при каквато и да е новина, промоция или пускане на нов продукт, има едно 6К, които ще се го видят. Да, не всички, но голяма част де. :)

Второ - при промоция и специални предложения, намаления и прочие, задължително спонсориран пост, който да стигне по повече и повече хора, освен към неговите вече фенове. Но и в двата случа едно нещо е ключово - трябва много добре да знаеш какъв е профила на потенциалния клиент. Ако не го знаеш....то няма голям смисъл.

Това са двата модела, по които работи и едвам успях да го навия да набута и малко пари в някакви текстове, че и SEO да има някакво....да не разчита на зяпачи от фейса само. Дори исках на там да го насоча, но му се видя по-сложно като метод за промотиране. И нормално...много по-тегави са и правилата. За adwords му казах, но там с тези търговски %, няма да смогне с бюджета...най-добре ще му е диспей мрежата за един силен брандинг.....и след като понабере скорост, да включи сърча. ;)
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

В момента това правя и аз - Реклама на страницата и на постовете, но освен "зяпачи", трудно идват "купувачи". Когато си таргетирате рекламата във фейса, какви "показатели" задавате в графа интереси. Аз към този момент наблягам на популярни страници, че нещо нямам доверие на тези, които ми предлага фейса - рокли, ботуши, очила и т.н.
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

traiki спомени какво продаваш, в кой ценови клас и къде доставяш. ФБ не е пенкилер.

При всеки казус трябва да се действа различно, спрямо естеството на целевата аудитория.

На пример имам клиент на когото направих малко магазинче за ръчно изработени битови аплици....
Трудна работа за рекламиране супер малко търсения в Г , трудно за таргетиране и в ФБ, за това съм го насочил към дисплейната реклама.

Друга моя клиентка с сайт за бижута в долия ценови клас направи бум само с реклама за лайк на фб страницата си ....

Всеки случай е различен и уникален, сподели малко повече инфо за да можем да бъдем и по-полезни.

Ако искаш може и на лично
 
Нека сподели тук, защото да може да се изсипят повече мнение, които да го насочат какво точно да прави. А няма да се учудя, ако има хора в неговата ниша тук, които при добро желание може да кажат някой друг трик. Но СТАН е прав, всеки случай е различен. Моя приятел например пуска спонсорирани постове само когато има промоция на определени продукти или сериозни намаления, тъй като и той знае (казах му и се е убедил), че трафика от Facebook не е толкова силен като този от Google органика, и там трябва да се действа малко по-различно от към предложения.

Както казах, силен коз е и развиването на страницата. Вече при 20-30К фена се усеща силно като генератор на трафик. И тук говорим за хора, привлечени по натурален начин, а не просто купени мъртви души - с тях и 50К да имаш все тази.
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

ПИсах за лично само ако се смущава от нещо да сподели тук, от конкуренция или друго. Но е добре и ще бъде полезно не само за всички нас ако темата се развие тук.

Схемата която Blinky описва, мой клиент с магазин за мебели много успешно прилага в фб. Доста е доволен .
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

Магазин за дрехи. Ценови клас да кажем нисък/среден. Главно женски дрехи. Като пусна реклама гледам таргета да ми е 16-45 години, пол жени, но нещо с интересите може би бъркам...слагам по принцип популярни "хора" и места... Може би ще пробвам с подсказките на фейсбук - рокли, ботуши и т.н. Към момента имам страница с 5 хиляди лайка. Половината от тях са "набрани" с една игра СПОДЕЛИ/СПЕЧЕЛИ, ама, освен лайковете от нея до този момент няма особен ефект. Пуснах един продукт, който го харесаха сигурно 2 000 души, много коментари..но едва 3-4 продажби. Не говорим за скъп продукт - в диапазона на 30-40 лева бройката..Имам идея да развия профили в бг мама и алтернативата, където да си пускам скрити реклами от време на време.
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

Значи февруари просто забрави за продажби на дамско, квото и да направиш все тая .
Използвай това, че и конкуренцията няма пари и действай по SEO-то, по бранда

Аз сега пускам реклами във фейса за един мой местен магазин - ефект никакъв сега , но знам че им се набива името на магазина и рано или късно ще има ефект, жените са много нелогични същества, парите са си изхарчили по Коледа за дрешки , мъжете няма да им дадат пари за парцали а любовниците са ги зарязали януари :) Сега имат по важни дейности - да отидат на козметик и да си направят нова прическа :)
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

И аз от други колеги чух, че февруари е много слабо...Явно наистина е така. Значи ще действам по другите направления и евентуално март, който по принцип е женски месец, се надявам да живнат нещата.
 
Re: От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

И аз от други колеги чух, че февруари е много слабо...Явно наистина е така. Значи ще действам по другите направления и евентуално март, който по принцип е женски месец, се надявам да живнат нещата.

Да, в тази ниша февруари е слабо и при моя човек, който е в тази ниша, дори малко по в страни, но горе долу тази. Кампаниите в тази ниша си мисля, че трябва да почват от средата-края на март, тъй като идва пролет и тогава се раздвижва този пазар. Дори си става доста активен. Сега са мартениците. :)
 
От: От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

Значи февруари просто забрави за продажби на дамско, квото и да направиш все тая .
Използвай това, че и конкуренцията няма пари и действай по SEO-то, по бранда

Аз сега пускам реклами във фейса за един мой местен магазин - ефект никакъв сега , но знам че им се набива името на магазина и рано или късно ще има ефект, жените са много нелогични същества, парите са си изхарчили по Коледа за дрешки , мъжете няма да им дадат пари за парцали а любовниците са ги зарязали януари :) Сега имат по важни дейности - да отидат на козметик и да си направят нова прическа :)

Коментарът е 6+ :D
 
От: Реклама на онлайн магазин във Фейсбук

да попитам СТАН за някакъв контакт ?
 

Горе