Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Аз съм предприемач от най-ниско ниво и си правя сметките по най-простия бакалски начин. Долу горе смятам така - давам 5 за да взема 7, след известно време. Ако съм преценил добре стават нещата, ако не ям сопата. По какво се различава "стратегическия инвеститор" ? Може би идва дава 10 за да вземе 5:)

Как ще ни излязат сметките при положение, че инвеститорите в крайна сметка пак ще си избият вложеното, ще вземат отгоре и ще си го изнесат? Кой ще ми обясни?

Сега ще се опитам да ти обясна. Идва един инвеститор в Каспичан с 10о милиона евро. Прави завод, наема работници, плаща им заплати и осигуровки, започва да избива вложеното, започва да изнася, бизнеса му се разраства, наема още хора, плаща още повече данъци и осигуровки. Печели инвеститора - намерил си евтина работна ръка и добри данъчни условия, което му позволява да продава на по-ниска цена от инвеститора във Франция примерно и му носи повече печалба. Печелят работниците, които иначе ще са безработни и ще тежат на работещите. Печели държавата от първоначалната инвестиция, данъците, осигуровките и т.н. Печели града, който започва да се развива. Тези хора, които работят в този завод вече имат пари, а не са помощи. Отиват и си пазаруват от бакалина, който също започва да увеличава оборотите. Започва да зарежда повече от българските производители, които също увеличават оборотите и могат да наемат повече хора, за да произвеждат повече, което завърта колелото нататък по веригата.

Типичен пример ---> Видима Идеал в Севлиево.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Сигурно голяма част не знаят от вас що по времена на криза се прави инфраструктура и големи проекти, чичо ви Кейнс ще каже.

Аз като привърженик на пазарната икономика би трябвало сега да плюя по Кейнс, обаче точно по този въпрос може би е прав. Когато хората са масово страдащи от психично заболяване (депресия), засилващо положителната обратна връзка, държавата може да им помогне като напечата хартийки и с тях плаща заплатите на работещите по инфраструктурни проекти, после тези работници ще си харчат хартийките за храна, облекло и т.н., производителите на тези неща след като се сдобият и те с хартийки ще започнат и те да харчат и да ги разменят помежду си и икономиката ще започне да набира скорост.

А от инфраструктурата ще има полза дълги години, защото хората ще харчат по-малко за транспорт (разхода по плосък и прав път сравнено с разхода по некачествен и обиколен е различен), което значи че ресурсите, които са спестили (не са горили горива напразно) ще се ползват за производство на други неща. А и инфраструктурата не е само пътища.

Това държавата да харчи за инфраструктура не е в противоречие с принципите на пазарната икономика. Има икономически смисъл да се правят инфраструктурни проекти когато трудът е по-евтин (заради кризата).
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Не се връзвайте на бесепарския популизъм и не забравяйте, че социализмът е като СПИН-а :lol:
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

ти сигурно знаеш :mrgreen:, нямам време да му чета глупостите
кажи :)
Ами спекулира се че великата депресия е минала благодарение на кейнс подхода. Той е в най-образно казано във времена на рецесия/депресия държавата трябва да налива пари в такива мащабни проекти, защото се увеличава заетостта, и един вид чрез стимулиране на това висока заетост води до по високо търсене и от там излизане. За това е важно държавата да налива пари, проблема е че голяма част са в неефективни проекти. Неговата идея е чрез търсенето се излезе, а до тогава е бил класическия вариант предлагането трябва се стимулира и то дърпа, като цяло бизнеса сам трябвало да преразпределя ресурсите. Проблема е че този модел на Кейнс е много добър за политиците, избират ги и ги преизбират и във времена на буум тогава още повече наливат и се изкривава пазара и вече като не се допускат фалити още по кофти става.

При инвестиране в проекти и то ако са ефективни не субсидии - а създаване на училища, градини, пътища, канализиаци и всяки инфрастукрни проекти се счита че се подобрява общия стандрат, за разлика от даване на тези пари в джобовете на хората - във времена на криза хората 1во че не потребяват а скатават - питанката се пита кво ще стане като се даде 1 милярд за некви социални прогрми, какво ще стане? Даваш 1во пари на хора които не са продуктивни, 2ро тези пари се взимат и се дават за стоки, които са вносни, 3то инфлацията расте и 4то така се слага по голяма дългова тежест на идните поколения. В крайна сметка кой печели? Затова политиците обичат да наливат пари сега, защото хората ще ги прееиберат мисли се само за 4 години на пред, до колкото тези проекти принципно не са харесвани(проекти които не са за текущо потребление)- Дянков е може би най-добрия фин. министър за последните 20 години държи здраво не раздаването на пари за неефективни линии, за сметка на предишните които даваха все пак са и социалисти няма как да не дават и имаше облага от световен буум. Във времена на кризи всеки ресурс е ценен и трябва правилно се влага - това че са довършени стари проекти може ни радва. Макар че всичко е в софето и по линия София Пловдив Бургас, но това е друга тема.
 
Последно редактирано:
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Аз като привърженик на пазарната икономика би трябвало сега да плюя по Кейнс, обаче точно по този въпрос може би е прав. Когато хората са масово страдащи от психично заболяване (депресия), засилващо положителната обратна връзка, държавата може да им помогне като напечата хартийки и с тях плаща заплатите на работещите по инфраструктурни проекти, после тези работници ще си харчат хартийките за храна, облекло и т.н., производителите на тези неща след като се сдобият и те с хартийки ще започнат и те да харчат и да ги разменят помежду си и икономиката ще започне да набира скорост.

А от инфраструктурата ще има полза дълги години, защото хората ще харчат по-малко за транспорт (разхода по плосък и прав път сравнено с разхода по некачествен и обиколен е различен), което значи че ресурсите, които са спестили (не са горили горива напразно) ще се ползват за производство на други неща. А и инфраструктурата не е само пътища.

Това държавата да харчи за инфраструктура не е в противоречие с принципите на пазарната икономика. Има икономически смисъл да се правят инфраструктурни проекти когато трудът е по-евтин (заради кризата).

Има и това казвам сега, проблема при Кейнс и компания е че не оставят системата да се изчисти от малинвестициите, малпроизводствата огромните предприемачески грешки. Затова съм фен на Австрийската школа, все пак Кейнс бе разбит в Стагфлацията, а Австрийците дават правилен отговор. За времето си Кейнс е бил революция и да помогнал е доста но политиците за много кратко време го изкривяват и вместо да контролират буума и кризата те надуват яко буума и после кризата е убийствена справка БГ - 3ната коалиция можеше да контролира този буум, да охлажда икономиката да е по устойчиво и поетапно, но не надуваше балона и после дойде кризата убийствена. Запада се опитва с печатане да излиза от криза а не чрез фалити, Япония 22 години е по този модел и още е в стагнация да не кажа суб депресия
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Разбира се, че е хубаво да има магистрали, но това изобщо не е от значение за бизнеса. Поне не за нашия. На мен ми е все едно дали скапаните турски тирове, които кръстосват пътищата ни карат по дупки или не. В България има перфектна железопътна инфраструктура дори до най-затънтените точки. Само дето няма товари за транспортиране. Просто у нас се ползват главно малки камиончета, които превозват само фалшиви кюфтета от соя, фалшиво кисело мляко от сухо мляко и фалшиво сирене от растителни мазнини. Друго не се произвежда и съответно не се транспортира. Всичко останало е внос. Освен това тези магистрали ЕС не ги плаща изцяло. Голяма част от парите излиза от бюджета. Ами след 2-3 години нискокачественият асфалт като се надупчи някой има ли представа колко ще струва поддръжката? Сега имаме съвсем малко магистрали като километри и не можем да ги поддържаме, а като станат пет пъти повече кой ще плаща за преасфалтиране и пълнене на дупките всяка пролет и всяка есен? Варненската магистрала сега е по-малко от 100 километра, а постоянно е на решето и в ужасно състояние. Представям си като я завършат и стане 400 километра какво ще е.

Фондовете за транспорт на ЕС можеха да се ползват за модернизиране на железопътния транспорт. Релсите вече си ги има. Само няколко високоскоростни влака трябват и хората отново ще започнат да го ползват. За това, което го имаме като железопътна инфраструктура много страни с хубави магистрали само си мечтаят, защото не могат да си го позволят. Магистралите са по-долна категория транспорт от влаковете и са компромисно решение. Поне по белия свят е така.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Инфраструктурата е с основополагащо значение за бизнеса. И трябва да се развива, иначе работата става а ла крепостни селяни. Проблема при нас е, че няма бизнес. Няма за кого да се строи. С всички тези спирачки за развитие на малкия и средния бизнес тези пътища се правят само за S500, G-та, Х-ове и т.н. на някои господстващи персони.
Тези пътища е трябвало да са готови преди 20 години. Не сега да ни лъжат, че ги строят. Егати строенето. Хората за 2-3 години създават нови градове. При нас от четвърт век немогат 1000 км магистрали да се направят. Докато дойде ред хората да ги ползват ще ни трябват единствено велоалеи и тротоари.
Да не говорим пък за демографския срив, който се премълчава зверски. С това темпо, с което сме я подкарали тези инвестиции ще се избият точно след 2-рото пришествие.


Започнат края на 2007 - завършен 2011
[video=youtube;VfEftIiICYM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VfEftIiICYM[/video]

Аз до колкото разбрах от друг източник, тези магистрали е трябвало да бъдат започнати още преди прехода, преди 1990 г. по комунизма, даже са им били отпуснати пари, но онези изпапали парите и познай. Действително си прав че е трябвало най рано преди 20-22 години да бъдат построени. Предполагам ако още тогава бяха завършени, сега положението щеше да е съвсем друго, както се изказаха някои че това са главни артерии които спомагат придвижването на инвеститори и дистрибутори на стоки от производството.

Само една подробност и може би я знаят тези които са имали скоро пътуване: в началото на Юни тази година между София и Пловдив, налагаше ми се да правя зигзагообразни резки завои, понеже асфалта беше разбит с доста дупки. А уж нов! И на други места по магистралата имаше дупки. Поне като го правят - да го правят както трябва. Явно работят с некачествен материал, което ще наложи ремонт и това само още повече оскъпява нещата.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Тест, Кви фондове за БДЖ, те ще го продават и добре ще направят - това е пример за социален проект, който е бездънна яма нито е конкурентно способен нито нищо - как можеш да оптимизираш разходидите като не можеш уволянваш, как можеш да увеличиш прихода си като е социален проект и цените са ниски - но за сметка на това гълта по десетки милиони на година. Ей това е пагубното да се дават пари на неефективни дружества - без значение държавни или частни както със земеделците и зърнопроизводителите.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

БДЖ е държавна фирма още, а това е гаранция за катастрофа. Освен това с вагони на по 40-50 години можеш да си конкурентен само на магарешките каручки когато става въпрос за транспорт на хора. Когато обаче караш тоалетна хартия, ориз, зърно, метали и други стоки няма никакво значение колко друса. Проблемът е, че в тая държава няма почти нищо за транспортиране. Това, че някой искал да стига за 3 часа до морето по магистралата вместо за 5 е вероятно най-малкият проблем, който имаме, а сме тръгнали него да го решаваме.

Пътувал съм с влак в други по-богати държави. Там железопътният транспорт е по-скъп от автобусите, но е по-бърз, удобен и всички го предпочитат, когато има достъп до него. Англия е чудесен пример. В САЩ също има влакове, но са с малко покритие, защото не могат да си позволят толкова скъпа инфраструктура, каквато вече имаме ние. Доскоро не е имало и нужда, заради евтиното гориво, но сега усетиха дебелия край и нямат алтернатива.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Да, това е популярното, но това може да важи за някоя друга държава, не и за страната на чудесата.

Инвеститора не идва да инвестера на гола поляна да остави 100 милиона, а купува готово предприятие с корупциони схеми, губим от занижената цена.
Инвеститорите не плащат данъци, защото винаги са на загуба.
Заплатите, които изплащат отиват при други инвеститори - горива, електричество, вода, банки, вериги магазини за хранителни стоки и тн. Все приватизирани отрасли от стратегичестки инвеститори.


И за другите неща има какво да се каже, но и това е достатъчно.


Сега ще се опитам да ти обясна. Идва един инвеститор в Каспичан с 10о милиона евро. Прави завод, наема работници, плаща им заплати и осигуровки, започва да избива вложеното, започва да изнася, бизнеса му се разраства, наема още хора, плаща още повече данъци и осигуровки. Печели инвеститора - намерил си евтина работна ръка и добри данъчни условия, което му позволява да продава на по-ниска цена от инвеститора във Франция примерно и му носи повече печалба. Печелят работниците, които иначе ще са безработни и ще тежат на работещите. Печели държавата от първоначалната инвестиция, данъците, осигуровките и т.н. Печели града, който започва да се развива. Тези хора, които работят в този завод вече имат пари, а не са помощи. Отиват и си пазаруват от бакалина, който също започва да увеличава оборотите. Започва да зарежда повече от българските производители, които също увеличават оборотите и могат да наемат повече хора, за да произвеждат повече, което завърта колелото нататък по веригата.

Типичен пример ---> Видима Идеал в Севлиево.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Имам надежда някой стратегически инвеститор да я купи и развива. В САЩ има много частни ЖП компании и почти всички са на солидна печалба. Както каза важен е транспорт на стоки. Винаги ми е било чудно как не мога сметнат 2 и 2 - Сключват се стратегически спедиторски/логистични договори по линия Пристанище Варна и Бургас БДЖ и ЕС партньори. 2ро правиш връзки с Турция по същия проект, Турската икономика сега е супер нововъзникнал пазар. Но не нашите нищо няма правят, само ги ползват железничарите за политически дейности. Създаване на проблем и решение от страна на управляващите.
Просто като се замисля една солидна стратегия се разиграе пристанища и ЖП линия стотици милиони печалба от транспорта ще има. Примерно Девня и пристанище Варна има си собствени жп. линии за износ на стоките от Девня и кариерите както и Солвей Содите - всички дружества са на печалба що? Дейно и компетентно управление. Гледай последно четох за нас, една ферибота линия излезе на печалба като оптимизира разходи.
Как БДЖ да се развива като не може стане оптимизирана и ефективна компания, която трябва да оцелява в конкурентна среда
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Без работеща инфрастуктура, няма как да има и работещ бизнес.
Не случайно Хитлер е започнал именно с магистралите..
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Без работеща инфрастуктура, няма как да има и работещ бизнес.
Не случайно Хитлер е започнал именно с магистралите..


Бия ти червено защото си с промит мозък, дайте му зелено, че явно го учервених заради оф топик тема междудругото. А бойко ако го беше грижа за пътищата нямаше да прави само магистрали, а щеше да се грижи за всичките пътища, вмомента пътищата са в окаяно състояние, общините не им дават нищо за пътищата, само за магистрали отива всичко ===> изключително грешна политика за бедна и мизерна държава като нашата!!!
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Просто се въртят обрачите. Кои фирми асфалтират? При кого отиват парите? Защо се допуска некачествено изпълнение?
Няма нищо общо с дългосрочни инвестиции, правилна мисъл или Кейнс.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Ето и пример на тезата на Биааро

http://www.investor.bg/novini-i-ana...echalbata-do-27-mln-lv-za-polugodieto,139468/ за 2-3 години се връща инвестицията инвеститора сладко сладко


Абсолютно точно! Копвам едното коментарче:

Продадоха за 100 млн. лева нещо, дето прави 27 млн. за половин година. Който го купи, ще си върне парите за по-малко от 2 години. Красавчики....


В 95% от случвайте за това става въпрос.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Дам колегата от инвестора е прав. Подържаш изкуствено един актив нерентабилен това сваля стойността му и се изкупва ниско и после ....

А за асфалта, не знам дали сте гледали преди станишката като бе премиер, на въпрос защо е толкова тънък асфалта и защо не е висококачествен той каза ами след 1-2 години пак да асфалтираме и да има заетост :D:cry::D:cry::D:cry::D:cry:
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Дам колегата от инвестора е прав. Подържаш изкуствено един актив нерентабилен това сваля стойността му и се изкупва ниско и после ....


После "стратегическия инвеститор" фърля гюбеци, всички по веригата си броят кинтите, а ние духаме супата:)
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

После "стратегическия инвеститор" фърля гюбеци, всички по веригата си броят кинтите, а ние духаме супата:)

Не е така, добре е да имаме стратегически инвеститор. Не такъв който гледа ликвидационната стойност или пък с връзки изкупува на безценица актив и после нищо не прави за развитието - това си източване и трябва се гледа от комисиите. Бях чел за проекти мисля че 3 автокомпании ще наливат в БГ в райони слабо развити или от сорта, та тези които инвестират в такива райони създават раб. места ще плащат много по малко данъци на работниците като ги наемат за 5 години - така пак ще е на + държавата след 5те години а района ще има препитание - такива обвързвания и са нож с 2 остриета, знаеш колкото по регулираш толкова повече бягат инвеститорите.
 
От: Стотици милиони лева за шосета и магистрали, а за доходи 0,00 лв.

Не го слушайте blackout8 попринцип какво говори, той си мисли, че тука е Америка и само се позовава и черпи инфо от някакви книги и икономически анализи от Америка - не е хубаво да се слуша човек, който си мисли, че същите принципи в хамерика, ще работят и тук.


Попринцип видя ли мнение на @Блеки над 5 реда знам, че бърбори икономически простотии и глупости и просто не го чета.
 

Горе