Субсидии за електроавтомобил

Получим ли субсидия или ако се появи по-евтин модел с подходящ пробег много хора ще преминат на ел. дори в България.



Как наричаш това, че всички ДВГ в САЩ имат зверски спад в продажбите, а всички ел. огромен ръст? Някакъв временен тренд ли е? Питам понеже го наблюдаваме вече няколко години още преди войната. Или не вярно? :)

По-евтино е да поддържаш ел. автомобил. Особено в САЩ.

Виж файлът 26265
По евтин модел. Това не звучи добре, от сега ти казвам. Ще се карат грозни консерви, защото е модерно. Намирам спада на ДВГ за САЩ в това, че нацията е супер смотана и лулава. За тях няма значение дали ще караш ван, който крещи "склупен" или някакъв лъскват лексус, до толкова, колкото да им върши работа. Отделно тия си падат да са много еко, био, днеждър, веган и кви ли не други глупости, диктуващи им ги по медиите и соц. каналите. Изключвам факта, че след като са пълнили торбичките с гориво, явно са се стреснали, че предстои голям федицит, а те там са малко с широки пръсти. За това са и повече войни, които водят. Но брат, те там имат къщи повечето и гаражи, в големите градове ще имат повече станции от всеки друг по света. Лесно ще минат. Говорим за при нас. В големите и богати държави също ще успеят. Кажи ми какво мислиш за малките и бедни? Ще успеят ли? Аз лично съм скептичен много.
 
По евтин модел. Това не звучи добре, от сега ти казвам. Ще се карат грозни консерви, защото е модерно. Намирам спада на ДВГ за САЩ в това, че нацията е супер смотана и лулава. За тях няма значение дали ще караш ван, който крещи "склупен" или някакъв лъскват лексус, до толкова, колкото да им върши работа. Отделно тия си падат да са много еко, био, днеждър, веган и кви ли не други глупости, диктуващи им ги по медиите и соц. каналите. Изключвам факта, че след като са пълнили торбичките с гориво, явно са се стреснали, че предстои голям федицит, а те там са малко с широки пръсти. За това са и повече войни, които водят. Но брат, те там имат къщи повечето и гаражи, в големите градове ще имат повече станции от всеки друг по света. Лесно ще минат. Говорим за при нас. В големите и богати държави също ще успеят. Кажи ми какво мислиш за малките и бедни? Ще успеят ли? Аз лично съм скептичен много.

Добре. САЩ са лулави. А за другите нации какво ще кажеш? :)
  • Китай, където EV са много по-популярни от в САЩ. Китай е най-големият автомобилен пазар. https://www.statista.com/statistics...ets-worldwide-based-on-new-car-registrations/
  • Израел EV е с ръст 70% за Q3 2022г. Понеже работя с много израелци там между другото бензина е супер скъп и се избиват да купуват всякакви ел. автомобили ако ще каруци да са.
  • Норвегия айде пазарът е малък ама 89% от продадените автомобили днес са EV.
  • И да не забравяме Германия! Меката на автоиндустрията, брат :)... През септември топ автомобил по продажби там беше какво? Тесла Model Y. Задмина даже VW Golf. Говорим изобщо за автомобил не просто електричка.

Мога да ти изброя за много държави включително по-бедни, но споменавам основните, защото те имат най-голямо значение. Тренда навсякъде е сходен.

Викаш всички са лулави и джендъри, нали така? :eek:

С риск да се потретя - ел. автомобил излиза много по-евтино в дългосрочен план.
 
С риск да се потретя - ел. автомобил излиза много по-евтино в дългосрочен план.
Много-много - колко да е много?
Зависи от много променливи - колко км изминаваш, градско (синя зона?) или извънградско, колко човека/товар возиш, къде зареждаш, естествено - колкодъгосрочен план визираш (5,7,10 години).
Само разликата в каското може да са едни 5-6к км на година в полза на дизела например :)
Въобще генерализиране от тоя тип в БГ в момента е доста смело изказване. САЩ са съвсем друга бира.
 
Последно редактирано:
Много-много - колко да е много?
Зависи от много променливи - колко км изминаваш, градско или извънградско, колко човека/товар возиш, къде зареждаш, естествено - колкодъгосрочен план визираш (5,7,10 години)
Въобще генерализиране от тоя тип в БГ в момента е доста смело изказване. САЩ са съвсем друга бира.

Е да, всеки трябва да седна и да сметне за себе си кое колко му излиза както обяснихме с @Ivo_

За периоди от 5-10г. и над определени километри на годишна база ел. излиза доста по-евтино дори тук. Особено ако имаш голям флот от автомобили за бизнес например.

Проблемът е, че българите им е трудно да направят първоначалната инвестиция, защото заплатите са ниски и няма помощ от държавата...

Ще седна идните дни да дам конкретен пример с моите километри. ДВГ ми идва на 40ст. на километър с автомобил с 2.4 бензинов двигател.

Ще разгледам какъв лизинг се предлага да видим какво ще изкочи, че още не съм търсил конкретни оферти. Ще взема варианти с автомобил на 1-2г. и чисто нов.
 
Е бизнес автомобил пък е съвсем различно нещо - там и ДДС, и разход и т.н. Примерът, който ви дадох май въобще не прочетохте - ето извадка (реален пример от собственик на двете):
Дизел или електричка, VW Passat Alltrack 2.0 TDI или VW ID5 Pro Performance77kWh? Сравнение на разходите за покупка и експлоатация.
Ето какво се получава за първите 5 години, докато се изплати колата:
- Пасат, общо разходи 189,155 лева, остатъчна стойност 66,000 лева, нетен разход – 118,280 лева или 0.82 лв/км.
- ID5, общо разходи 160,873 лева, остатъчна стойност 66,000 лева, нетен разход – 94,873 лева или 0.63 лв/км.
Ето и разходите за 10 години:
- Пасат, общо разходи 243,735 лева, остатъчна стойност 11,000 лева, нетен разход – 232,735 лева или 0.77 лв/км.
- ID5, общо разходи 185,621 лева, остатъчна стойност 11,000 лева, нетен разход – 174,621 лева или 0.58лв/км.
 
Добре. САЩ са лулави. А за другите нации какво ще кажеш? :)
  • Китай, където EV са много по-популярни от в САЩ. Китай е най-големият автомобилен пазар. https://www.statista.com/statistics...ets-worldwide-based-on-new-car-registrations/
  • Израел EV е с ръст 70% за Q3 2022г. Понеже работя с много израелци там между другото бензина е супер скъп и се избиват да купуват всякакви ел. автомобили ако ще каруци да са.
  • Норвегия айде пазарът е малък ама 89% от продадените автомобили днес са EV.
  • И да не забравяме Германия! Меката на автоиндустрията, брат :)... През септември топ автомобил по продажби там беше какво? Тесла Model Y. Задмина даже VW Golf. Говорим изобщо за автомобил не просто електричка.

Мога да ти изброя за много държави включително по-бедни, но споменавам основните, защото те имат най-голямо значение. Тренда навсякъде е сходен.

Викаш всички са лулави и джендъри, нали така? :eek:

С риск да се потретя - ел. автомобил излиза много по-евтино в дългосрочен план.
Тренда при нас идва след много години, особено ставайки дума за нещо, което ще бръкне в джоба на потребителя. Кои ще са тези бедни държави, които вървят така скоростно към тази адаптация на световния тренд? Те в южна Италия си джиткат с малките скутерчета, в скандинавските държави с колела, но това някак не се отрази на нас, и такива държави. Пак ти казвам, тук ако не успеят по някакъв начин да го стимулират, няма да се наложи, разбира се, ако ножа допре до кокала, някой ден ще се случи, но няма да стане ествествено. Както смениха рязко в продуктите да има яко наблсъкани стабилизатори и заместител на захарта, и хората пак си търсят това, което искат те и с което са свикнали. Разбирам ентосиазма ти, но за жалост няма да стане както си го мислиш по план, поне не и по нашите ширини. Далеч сме от това за сега.
 
Е бизнес автомобил пък е съвсем различно нещо - там и ДДС, и разход и т.н. Примерът, който ви дадох май въобще не прочетохте - ето извадка (реален пример от собственик на двете):
Дизел или електричка, VW Passat Alltrack 2.0 TDI или VW ID5 Pro Performance77kWh? Сравнение на разходите за покупка и експлоатация.
Ето какво се получава за първите 5 години, докато се изплати колата:
- Пасат, общо разходи 189,155 лева, остатъчна стойност 66,000 лева, нетен разход – 118,280 лева или 0.82 лв/км.
- ID5, общо разходи 160,873 лева, остатъчна стойност 66,000 лева, нетен разход – 94,873 лева или 0.63 лв/км.
Ето и разходите за 10 години:
- Пасат, общо разходи 243,735 лева, остатъчна стойност 11,000 лева, нетен разход – 232,735 лева или 0.77 лв/км.
- ID5, общо разходи 185,621 лева, остатъчна стойност 11,000 лева, нетен разход – 174,621 лева или 0.58лв/км.

Това не потвърждава ли тезата ми? ID5 въпреки, че е безумно скъп идва около 33% по-евтино или бъркам някъде?

Също ID5 Pro по конфигуратор е 120,000лв. Аз лично гледам по-евтини модели.

Едит: предполагам сметките са без някакви врътки със зареждане вкъщи на нощна тарифа?
 
Последно редактирано:
Едит: предполагам сметките са без някакви врътки със зареждане вкъщи на нощна тарифа?
Човекът си е описал всичко от-до в профила, на първата страница в тази тема съм пуснал линк.
Има си солари, но си е сметнал смислен микс зареждания. Има и екселски таблици :) Не е сметнал синя зона, което за някои хора може да е огромен плюс. Та затова казвам, че е строго субективно.
Двете коли са му на една цена, когато са купувани - ~111k лева (въпреки че 111к за Пасата преди 5 години са доста повече от 111к сега).
 
Човекът си е описал всичко от-до в профила, на първата страница в тази тема съм пуснал линк.
Има си солари, но си е сметнал смислен микс зареждания. Има и екселски таблици :) Не е сметнал синя зона, което за някои хора може да е огромен плюс. Та затова казвам, че е строго субективно.
Двете коли са му на една цена, когато са купувани - ~111k лева (въпреки че 111к за Пасата преди 5 години са доста повече от 111к сега).

Пропуснал съм линка ти, защото е от Фейсбук, а аз отдавна не използвам тази платформа. Смисъл помня, че цъкнах, но ми показва палец с "This page isn't available".

Да, субективно е (като всяка покупка), но ако човек е склонен да направи крачката вече е възможно и може да дойде доста по-евтино както показва и цитирания пример.
При това преди да има субсидии и без да търсим по-евтин вариант - 60ст./км. е много висок разход. ;)

За теб незнам. Тези 58,000лв. за 10г. в моите очи са много голяма разлика, защото знам в какво мога да ги превърна.

Както казах ще опитам и аз да дам по-конкретни изчисления с нещо по-бюджетно. За да се навия сериозно да премина на ел. разходите ми плюс адекватно каско не трябва да надвишават 35-40ст./км. за период от 5г.

Или ако Тесла отвори сервиз да взема емоционалното решение да си купя Model Y и дано не се подведа.
 
Е, аз все още смятам, че хибрид е най-доброто решение (или плъг ин хибрид) за мен, но основно защото нямам гараж и не мисля, че да оставям 50к+ лева на улицата и да зареждам по външни зарядни има смисъл (финансов със сигурност няма при моето каране)
 
Е, аз все още смятам, че хибрид е най-доброто решение (или плъг ин хибрид) за мен, но основно защото нямам гараж и не мисля, че да оставям 50к+ лева на улицата и да зареждам по външни зарядни има смисъл (финансов със сигурност няма при моето каране)
Да, стигнахме най-накрая да си го кажем. Кабели пуснати от панелката в Люлин, зареждащи коли за по 50К+. Картината ще е веднъж. :) Иначе тренда е такъв. :)
 
Е, аз все още смятам, че хибрид е най-доброто решение (или плъг ин хибрид) за мен, но основно защото нямам гараж и не мисля, че да оставям 50к+ лева на улицата и да зареждам по външни зарядни има смисъл (финансов със сигурност няма при моето каране)

Еми незнам. Аз съм от хората, които имат гараж и съответно търся подходящ за мен вариант за електрифициране. От там тръгнах за някаква субсидия както е по белите държави за да наклоня везните ама к*рец.

Вероятно ще изчакам 2-3г. да паднат още малко цените и така.

Зависи какво изкочи като оферти де. Онзи ден колега си взе от Нисан Qashqai на 5к км. върнат от лизинг с 20% отстъка от каталожната цена. С гаранции и всичко каквото трябва.
 
Ще ме извинявате, ама за какви субсидии си говорим?

Аз си работя от вкъщи, но не ползвам кола. Изкарвам доходи от фирма в чужбина и плащам данъци тук, част от които отиват за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват.

За какво трябва данъците ми да се харчат за субсидии за хора, които се чудят дали да си вземат кола от 50 бона? Като ви е такава необходимост, кихате парата и тва е. Не съм чул субсидии да дават за жилища, или за климатици от най-висок енергиен клас, вие субсидии за луксозни автомобили искате, че да ви излиза по-идейно да си пърпорите на почивки в Европа и по вилите в селата. Айде малко по-сериозно.

Ако някой тръгне с кампания да раздава субсидии за такива глупости, като човек който от 10 години го мързи да гласува ще отида да гласувам против тях, само за да е напук.

На който не му е гот да кара кола, колелата са по 100 кинта и е 0ст. на километър. Като искате да ви ппощряваме да сте зелени, ще ви ппощрим с по едно тупане по рамото.
 
за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват
Но въздух сигурно дишаш и предпочиташ да е чист?
За жилища (саниране) и климатици субсидии дават от години, ама от мързел явно не си чел достатъчно.
 
Но въздух сигурно дишаш и предпочиташ да е чист?
За жилища (саниране) и климатици субсидии дават от години, ама от мързел явно не си чел достатъчно.
Ползвал ли си кредит енергийна ефективност за климатик :D. То по-голям смях от това няма. Имаш избор измежду избрани "наши" банки. Отиваш в банката с 2.2к да си купиш климатик за 2.2к. Банката казва "пич донеси 2.5к" да покриеш кредита с твоите пари. След това ти откриват 3 различни сметки, които в последствие става известно, че не можеш да закриеш когато решиш, а след 2 до 3 месеца. Като теглим чертата от субсидия 500лв. банката е дръпнала 300лв. в таксички (говорим за псевдокредит отивам с кеша). Не съм смятал, колко време ми загубиха! Ае мерси, следващия път няма да ползвам субсидията.
 
Ползвал ли си кредит енергийна ефективност за климатик :D. То по-голям смях от това няма. Имаш избор измежду избрани "наши" банки. Отиваш в банката с 2.2к да си купиш климатик за 2.2к. Банката казва "пич донеси 2.5к" да покриеш кредита с твоите пари. След това ти откриват 3 различни сметки, които в последствие става известно, че не можеш да закриеш когато решиш, а след 2 до 3 месеца. Като теглим чертата от субсидия 500лв. банката е дръпнала 300лв. в таксички (говорим за псевдокредит отивам с кеша). Не съм смятал, колко време ми загубиха! Ае мерси, следващия път няма да ползвам субсидията.
Не беше ли и порнография и със санирането. Според мен и там имаше някаква врътка едни хора да вземат едни пари, да се понапечели от човечеца, на който уж му е изцяло финансирано, и накрая резултата го видяхме всички - санираха се по програмата общински сгради, такива с екипи, които им движиха цялата простотия и тук таме някой друг блок, който сигурно не знам през какво е минал, за да успее да получи пари и да му се случат нещата. :) Субсидиите са мръсна дума и наскоро стана дума в една тема за тях. Как по дяволите виждате държавата, която цеди да даде пари? Нека бъдем реалисти и да помислим това "субсидиране" как точно цели и за какво става дума преди да скочим с розовите очила в него.

За жалост съм яко скептичен и за това, ако случайно пуснат и някакво субсидиране за електромобили. Там ще е същото, но тъй като ще е много модерно и все ще има уж за всеки с добри намерения, лапачницата и простотията ще е на още по-големи нива.
:)
 
Ще ме извинявате, ама за какви субсидии си говорим?

Аз си работя от вкъщи, но не ползвам кола. Изкарвам доходи от фирма в чужбина и плащам данъци тук, част от които отиват за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват.

Това е като тия дет се кефят, че цената на горивото е скъпа, щот те нямат кола и им било все тая, ама на "тарикатите" с колите нека да им е гадно.

Ти пряко може и да не ползваш нищо, ама косвено ползваш всичко. Нито щеше да имаш къде да живееш, нито щеше да имаш кво да ядеш. Нито щеше да можеш и да работиш от вкъщи, ако нямаше инфраструктура, която се изгражда и поддържа с данъци.
Тъй че не се излагай.

А колкото до субсидиите - те са именно, за да стимулират хората към покупка.
 
Ще ме извинявате, ама за какви субсидии си говорим?

Аз си работя от вкъщи, но не ползвам кола. Изкарвам доходи от фирма в чужбина и плащам данъци тук, част от които отиват за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват.

За какво трябва данъците ми да се харчат за субсидии за хора, които се чудят дали да си вземат кола от 50 бона? Като ви е такава необходимост, кихате парата и тва е. Не съм чул субсидии да дават за жилища, или за климатици от най-висок енергиен клас, вие субсидии за луксозни автомобили искате, че да ви излиза по-идейно да си пърпорите на почивки в Европа и по вилите в селата. Айде малко по-сериозно.

Ако някой тръгне с кампания да раздава субсидии за такива глупости, като човек който от 10 години го мързи да гласува ще отида да гласувам против тях, само за да е напук.

На който не му е гот да кара кола, колелата са по 100 кинта и е 0ст. на километър. Като искате да ви ппощряваме да сте зелени, ще ви ппощрим с по едно тупане по рамото.

Хм, да видим дали съм разбрал правилно? Значи аз като човек с високи доходи трябва да плащам таван за осигуряване, защото някой тарикат е решил, че данъците и субсидиите са нещо лошо? ;)

А всъщност както каза @Ivo_ индиректно този неплащащ данъци невинен човечец се възползва от моите високи доходи и моето чувство за коректен данъкоплатец.

Жалко, че няма как на хора с такова мислене да им спрем всякакви държавни услуги - от лекари, учители на децата им и достъп до всякаква държавна инфраструктура.

Също темата не е да сме зелени, а кое излиза по-евтино за период от 10-тина години. Не съм сигурен защо изобщо намесваш зеления цвят?
 
Ще ме извинявате, ама за какви субсидии си говорим?

Аз си работя от вкъщи, но не ползвам кола. Изкарвам доходи от фирма в чужбина и плащам данъци тук, част от които отиват за пътища, които почти не ползвам, градски транспорт, който не ползвам, магистрали, които не ми трябват.

За какво трябва данъците ми да се харчат за субсидии за хора, които се чудят дали да си вземат кола от 50 бона? Като ви е такава необходимост, кихате парата и тва е. Не съм чул субсидии да дават за жилища, или за климатици от най-висок енергиен клас, вие субсидии за луксозни автомобили искате, че да ви излиза по-идейно да си пърпорите на почивки в Европа и по вилите в селата. Айде малко по-сериозно.

Ако някой тръгне с кампания да раздава субсидии за такива глупости, като човек който от 10 години го мързи да гласува ще отида да гласувам против тях, само за да е напук.

На който не му е гот да кара кола, колелата са по 100 кинта и е 0ст. на километър. Като искате да ви ппощряваме да сте зелени, ще ви ппощрим с по едно тупане по рамото.
Още един с нереална представа за нещата около себе си. Как така по поскъпне говирото, нали утре всичко с него литва нагоре. Или тя храната сами се придвижва към магазините. Човек, понякога чета и не вярвам какви глупости се въртят в главите на хората. Покачи ли се горивото, ако искаш работи от планината в някоя пещера, някой да ти домъкне храна ще ти е по-скъпа от преди да е поскъпнало горивото. И на мен не ми е приятно да гледам някакви трошки по 20 години да се търкалят по улиците с по един глупак в тях, защото не можел с градския, ама явно не му е достатъчно скъпо. И как ще закараш децата до море с колело? Тотално изплискване на легена имаме тук. :)
 
Също темата не е да сме зелени, а кое излиза по-евтино за период от 10-тина години. Не съм сигурен защо изобщо намесваш зеления цвят?
И така да е, кое точно му е евтиното. Намери ми хубава електричка под 50К. Не говоря за тия кошници на Спарк-а.
 

Горе