Тва е да си знаете и умната по пътищата

arsenal

Playa
Ако искате да сте в безопасност на пътя, трябва да избягвате някои модели коли. Това заключение прави списание Forbes, класирайки 20-те най-опасни коли.

Например Nissan 350Z има около два пъти по-голямо ниво на смъртност от средното за спортните коли. Причината е, че моделът е част от група превозни средства, които обикновено се карат от по-млади, с по-малък опит или с по-рисково поведение шофьори, а не някакъв дефект на колата, пояснява Ръс Рейдър от Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - организация, която представлява интересите на застрахователите.

Наблюдението единствено на данните за нивото на смъртност на определен модел не е показателно за неговата (без)опасност. Според експерти най-добрият начин да се прогнозира колко опасно или безопасно е дадено ново превозно средство, който е следвал и списанието, е разглеждане на няколко основни фактора като защита от страничен удар, контрол върху стабилността и риск от преобръщане.

От тази гледна точка начело на списъка за най-опасни коли са Buick Rendezvous, Ford Ranger/Mazda B-Series, Nissan Frontier, Ford Escape/Mercury Mariner и Toyota Yaris.

Според тестовете на IIHS върху нови коли най-опасни в днешно време са превозните средства, които нямат защита от страничен удар.

Освен страничните въздушни възглавници превозното средство се нуждае и от добре направена странична структура, която да издържи силен удар от коли с различна тежест.

Това води до друг важен фактор за безопасността – размерът и теглото на превозното средство. Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър. Според други експерти обаче тези коли не са задължително по-опасни, като компенсират с по-голяма маневреност.

Дори и обикновено по-тежките спортни модели и пикапи да имат предимство с инцидентите с повече превозни средства, те са по-опасни в катастрофите с едно превозно средство (когато шофьорът заспи или загуби контрол), които представляват 43% от фаталните инциденти. В такива случаи при спортните модели и пикапите има два пъти по-голяма възможност за преобръщане.

В челната десетка на най-опасните коли са още Hyundai Accent, Toyota Matrix/Pontiac Vibe, Kia Rio, Chevrolet Aveo и Suzuki Reno/Forenza. На 11-о място е Ford Focus, следван от Jeep Liberty, Dodge Dakota, Chevrolet Cobalt/Pontiac G5, Nissan Xterra, Saturn ION, Chrysler PT, Honda S2000, Toyota Scion tC и Mazda3.
 
И най-важното - когато не сте в състояние да карате (пиян, друсан, сънен, разсеян, ядосан), по-добре изобщо не се качвайте. Дори и да сте уверен в своите способности, в такова състояние човек не може да оцени правилно пътната обстановка и рискът за тежко ПТП е огромен. От личен опит го казвам.
 
Американците имаха същия проблем, когато вълната на купуване на джипове ги заля. 80% караха тежки, тромави коли, които смятаха за маневрени и безопазни. Резултата - повече смъртност по пътищата през 90'те години в Америка.

Всеки се чувства сигурен в модерна кола. Проблемът започва, когато се чувства напълно сигурен и се доверява повече на сигурността, отколкото на предпазливостта и шофьорските умения.

Личен съвет - не се съзтезавайте по пътищата. Няма смисъл - по-добре бавно, отколкото да не пристигнете въобще.
 
Аз малко късно почнах с шофьорските курсове (сега съм на 20) - в началото на май и ако имам късмет ги свършвам на 16ти август.
Наистина трябва да се внимава когато се кара, особено с българските шофьори-камикадзета.
 
Бате Митак, проблема идва от там когато натиснеш спирачките, тогава разбираш всъщност как се спира особено с висока скорост, друг е въпроса че повечето коли в БГ са в неизправност, и по европейските стандарти не трябва да са в движение :)


Нали знаете, че по лесно е да дадеш 30 лева и да минеш техническия преглед без кола :)

За 20 лева и от ме го имате :):):)(шегувам се :))
 
Както да кажем за Ромите :) Ром с книжка няма а колко Роми има на пътя с коли :) и то не само Лади и Жигули а и Мерцедеси и БМВ
 
arsenal каза:
забрави и каруците :)
Абе не бяхали гласували вече да не се движат по пътищата, днес една каруца ме засече и пича в нея ми направи знак че ще се изнесе преди да съм тръгнал и така и направи. Опасно си е с тия:) А това че техническите прегледи са ей така е истина. :roll:

arsenal, по европейските стандарти ние не трябва да имаме и коли. :) Къде другаде ще видиш как някой скача на спирачките излиза с щанга (или банан и вазелин) и тръгва да се саморазправя. (Coolice сещаш ли се за ония симпатяги в студенски град. :) ). Аме евалата че има и разумни и то по-голям е процента там. :wink:
 

Горе