Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

petrov321

Well-Known Member
Здравейте,
искам със следващато нещо което ми се случи да разбия представите ви, че всичко в България е тромаво и бавно.

Преди две седмици ми изпратоха сума пари чрез изипей, отивам за първи път да взимам пари по този начин.
В случая на гише в ЦКБ. Служителката почна да изисква от мен информация като: лице направил превода???, сума, от къде ??? и причина за превода... аз бях като гръмнат.
За бога да знам човека пратил ми парите от къде го е направил? Та то може да е на всяко гише на изипей и в цкб ? Нали това е хубавото на тази система ?

Казах - Незнам и тя си продължи ... даде ми парите но реших да се обадя да видя дали е нормално това...

отговориха ми, че такива данни въобще не е нужно да ми изискват... казаха, че са се обадили по телефона на служителката и са я инструктирали....

Вчера отивам за втори път но при колежката й, (явно тя не е била инструктирана) иска ми отново подобна информация...

Свързах се отново със изипей и казах, че им пиша за втори път
днес съм получил мейл с прикрепено обяснение писмен вид и подпис


Та тази случка ме накара да се замисля, ако не бях сигнализирал на изипей, какво щеше да стане ? - нищо. Абсолютно нищо, всичко щеше да си просължи така.

Това е много прост случай, има къде-къде по-сложни, но Трябва да се говори. Трябва да сме активни.
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Мхм, а какво пише в обясненията на служителката? Ако четеш между редовете нещо от тоя род

"Да ви таковам и у Централното управление и всичките Дирекции. Хем искате да правим кръстосани продажби и да опознаем клиента, хем не ни давате да го питаме. Нали ни нашибахте ония планове за дебитни карти, сметки, депозити и каква ли не още простотия и постоянно ни ръчкате да ги продаваме. Нали за това ни пратихте чак до майна си Райна на онова дебилно обучение - за да ни учите как да говорим с клиентите. И сега кво? Понеже в изипей не са и чували за нашите обучения и някой се оплакал аз ще го отнеса?"

В общи линии си попаднал на класическото противоречие - царят дава, пъдарят не дава, а да и абсолютно нищо не се е случило. На следващото обучение някоя от тия двете колежки ще стане и с патос и истерия ще обясни ситуацията с "онуй мумче ут изипейъ". След неколкоминутно излияние лекторът (обикновено нает и нямащ нищо общо с банката) мъдро ще замълчи и ще заключи "все пак нека се съсредоточим върху настоящото обучение тъй като договорните взаимоотношения на вашата Централа и нейните партньори са извън обхвата му"
 
От: От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Мхм, а какво пише в обясненията на служителката? Ако четеш между редовете нещо от тоя род

"Да ви таковам и у Централното управление и всичките Дирекции. Хем искате да правим кръстосани продажби и да опознаем клиента, хем не ни давате да го питаме. Нали ни нашибахте ония планове за дебитни карти, сметки, депозити и каква ли не още простотия и постоянно ни ръчкате да ги продаваме. Нали за това ни пратихте чак до майна си Райна на онова дебилно обучение - за да ни учите как да говорим с клиентите. И сега кво? Понеже в изипей не са и чували за нашите обучения и някой се оплакал аз ще го отнеса?"

Ами как да ти кажа ... няма нищо ощо с това.
Много културно и добре обяснила защо е искала тези данни.
 
От: От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Ами как да ти кажа ... няма нищо ощо с това.
Много културно и добре обяснила защо е искала тези данни.

казах "Ако четеш между редовете нещо от тоя род ".

В случая ти вина никаква нямаш - ти си клиент и е нормално да очакваш нормално обслужване. Кофтито, е че служителката си го е отнесла точно защото си е изпълнявала задълженията - нито я е еня откъде идват парите, нито кой ти ги праща. Всеки ден и минават десетки такива като тебе и още неколкостотин други превода, дреме и кой какво къде превежда и получава - просто я карат да разпитва клиентите, за да може да продава продукти.

На това му се вика кръстосани продажби - идваш ти и ако беше казал "ми праща ми ги чинка от Горубляне и ще ми праща редовно преводи щот съм и любимия племеник", служителката щеше да ти предложи спестовен влог. После щеше да те пита ама аджеба дали няма да се натрупат повечко пари ако не ги харчиш и щеше да ти предложи срочен депозит и т.н. и т.н. В случая си и прецакал продажбения процес, нищо повече нищо по-малко. Принципно това е доразвиване на теорията за картофките (Макдоналдс - политика за обучение на персонала от средата на 60-те "когато клиентът приключи поръчката винаги задавате затворен въпрос - а да добавя ли и едни картофки". В резултат на задължителното задаване на въпрос продажбите са скочили с намколко си процента - много)
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Така е трябва да се борим неспирно. На мен ми омръзна CCB всеки път да ми взимат различни такси в различните клонове и служители - от без такса, през 0.50лв., 0.70лв. и най-голямата такса от 0.90лв.
След много питания вече ми взимат между 0.50лв. и 0.90лв. само. :)
Не съм много на сделка, но поне да има яснота, иначе все едно съм на циганския пазар - по симпатии.
 
От: От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Тези от ЦКБ-то са така, аз бях ходил няколко пъти да вкарам пари в ePay акаунта, гледаха ме умно и едната звънна на колежката си да я пита "Ко ши прайм ся?". Явно не ги обучават или ако минават някакво обучение е колкото да отбие номера. :)

Принципно това е доразвиване на теорията за картофките (Макдоналдс - политика за обучение на персонала от средата на 60-те "когато клиентът приключи поръчката винаги задавате затворен въпрос - а да добавя ли и едни картофки". В резултат на задължителното задаване на въпрос продажбите са скочили с намколко си процента - много)

В Германоса са същите гадове все се мъчат да ми пробутат я телефон, я нет, я някакъв тарифен план (сигурно щото са на процент от зарибен будала). Мъчат се да ми пробутат телефони доста по-скъпи от тези в Англия ама щели да ми го дадат тънкажно срещу 100 годишен договор и 30-50 лв месечна такса. Мани бегай...вече не стъпвам там.:mrgreen:
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Aйде и от мене малко Хейт към ЦКБ. Отивам аз да си изкарвам дебитна карта виза електрон попълвам си данни всичко точно..След 1-2 седмици отивам да си взема картата взимам я излизам прибирам се и какво да видя объркали ми името на картата.. една буква.. Отивам в банката и казвам че са ми объркали името ако може да ми я сменят... Изведнъж изпонаизкачаха 4-5 служителки и всичките почнаха да ми обясняват как нямало проблем да си карам с тази карта дори с объркано име...Аз:Ама аз пазарувам и получавам пари от интернет с тази карта,може да имам проблем с пейпал и тн.. ТЯ:О ОООО няма проблеми и мойта е такава объркана и си пазарувам без проблеми..
И аз нали съм си младеж с не особено голям опит в такива ситуации и те тия всичките служителки ме обеждават че нямало проблем.. викам еми добре ама ако не ми я приемат ще ми я смените.. и те ДА ДА няма проблем..

Излизам от банката прибирам се и осъзнавам абе как ще ми отказват да ми сменят картата тия...Връщам се на другия ден и заявявам: ОБЪРКАНО ми е името на картата искам да ми я смените..Това е друга служителка и пак същатата песен почва да ми обяснява как нямало проблем...
Аз почнах да се нервирам и и казвам че с тая карта правя и получавам плащания от чужбина и е недупостимо името ми да е згрешено никой няма да ми праща и да приема от мене пари като види че съм с друго име на картата..

Тая седи и ме гледа все 1 съм и виновен нещо..Пита ме дали от техния клон съм си издал картата казвам, да.И тя ми отговаря еми щом искате да ви я смениме ще трябва да си платите 5лв. (нагла)
При което и казах че това не е моя грешка че да си плащам...Поиска ми личната карта за да провери да свери имената..Гледа личната ми карта гледа дебитната и вика..Ема то няма грешка..Викам как да няма виж тука... Просто без коментар за пореден път се убеждавам че служителките по банките са доста неграмотни..
В края на краищата ми пусна за преиздаване нова карта...
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

ДА ДА няма проблем..
Научи мързеливият на работа, да те научи на акъл.
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Те тея в ЦКБ-то са уникални. Днес отивам да си пусна онлайн банкиране, че само при тях не ми беше активирано, попълних формуляра, снимаха ми личната карта и т.н. и всичко е ОК. Тръгвам си от банката и след има-няма 30 минути ми звъни телефона. "Добър ден г-жо! Обаждам се от ЦКБ, тука трябва още един формуляр да попълните, че да Ви направим сметката универсална, за да може да нареждате преводи чрез онлайн банкирането."
Къде спа този господин, докато бях в банката да види, че още нещо трябва да попълня?!
 
От: Трябва да се говори. Трябва да сме активни.

Охо...
тя работата с CCB била сериозна. Пък аз си мислих, че е нещо лично. :)
Успокоих се, ако може така да се каже.
 

Горе