Туристически сайт на България за милиони

rak

Active Member
Вижте какво намерих в нета, просто нямам думи...
---------------
6,5 млн. лв. ще струва на България проектът за създаване на туристически информационен портал с интегриран в него мултимедиен каталог.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" и трябва да бъде готов до края на 2011 г.
Идеята е вече съществуващият, но доста неугледен сайт bulgariatravel org да се превърне в модерен официален туристически портал на България, в който потенциалните туристи, както и бизнесът да намират цялата информация, от която имат нужда, на едно място.
При това богато илюстрирана със снимки, клипове и друга мултимедия.
Безспорно България има нужда от подобен портал, с какъвто разполагат всички утвърдени туристически дестинации и каквато страната ни уж също е или поне се стреми да бъде.



Ако ви се струва, че парите са много обаче, то е, защото наистина са много. И големият въпрос е как ще бъдат похарчени.
Две са основните дейности по проекта. Едната е създаването на самия сайт и каталога, като за тази цел са отделени близо 2 млн. лв. На всеки, който се занимава с изработването на сайтове, би му настръхнала косата от подобна сума.
Според специалисти в бранша стойността на
техническата изработка на портала не би трябвало да надхвърля 20 хил. евро
При това за много добър продукт. Останалата част от парите се предполага, че трябва да отидат за мултимедийния каталог - хиляди снимки, стотици текстове, десетки видеофилми за туристически обекти и т.н. Друго голямо разходно перо е преводът. Порталът ще се поддържа на девет езика, включително японски и иврит.
Поръчката обаче според наблюдатели съдържа някои пропуски. Като този, че не са зададени параметри и контролни механизми за въпросните снимки и клипове.
Ако изпълнителят, който ще стане ясен след две седмици, реши да е недобронамерен, може да закупи вече готови продукти евтино и да ги представи като голяма своя инвестиция.
Ако пък е добронамерен, то с тези пари може да се създаде портал за чудо и приказ, с видео в 3D, с много качествени кадри, с оригинални и любопитни текстове.
Голямата сума поражда и големи очаквания. И този път ще задаваме много въпроси и ще следим отблизо наистина как се харчат тези пари, дадени ни от Европа, за да станем най-сетне актуални. Малко по-сериозно стоят нещата обаче с втория голям разход. Почти
3 млн. лв. са предвидени за популяризацията на портала в интернет.
Във време, доминирано от социалните мрежи, във време, в което все още интернет е един от най-евтините рекламни канали, тази сума изглежда наистина внушителна.
3,1 млн. лв. е и националният бюджет на България за маркетинг и реклама в туризма за цялата 2010 г., с който плащаме участията си на десетки туристически борси в чужбина. Почти толкова ще струва и популяризирането на един сайт в интернет.
Не ни се иска да вярваме, че отново се "усвояват" някакви европейски пари. Още повече, че на този проект му е "втори път стомна за вода".
Първата поръчка бе пусната по времето на Държавната агенция по туризъм, но бе спряна от новите управляващи, тъй като имаше съмнения за нередности по поръчката.
Които сега би трябвало да са отстранени. Но съмнения отново има. И затова, когато дойде време за прескъпата реклама на сайта, ще задаваме още повече въпроси.
---------
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Еми нищо ново за съжаление - пускат държавна поръчка, изискванията са някакви глупости, така че само нашите хора да ги покриват - другите отпадат и земииии - 6 млн. за сайт. После че лапаме комисионната :)

Ама тоя път са се оляли верно.
 
От: Туристически сайт на България за милиони

И аз не знам защо се възмощаваш. Ясна е схемата - дава се поръчката на фирма приближена до някой от там горе и се делкат парите. Естествено отчитат се разходите до стотинка и всеки е доволен и щастлив. Всичко е измислено още от едно време. Аз даже като прочетох темата, така се накокържиш, защото получих де жавю. Все едно чета тема от преди няколко месеца за детските градини. Както и за проекта на КАТ. Тук вече цифрата става и по-брутална. Искам да видя разбивката на всеки един елемент, който ще има - от дизайн, до последната стотинка в AdWords кампанията им (ако случайно "стигнат" парите за нея). 3 мил. за популаризация.......ей това ме разби. Все си мислех, че разборам от онлайн маркетинг, ама явно съм далече от истината. Сигурно са замислили да пуснат голи манекенки в син сити да им рекламират портала или нещо с дерижабъл. Не знам как са го сметнали това и за какъв период. Що за невж олигофрен трявба да си потрошиш 3 мил. за популяризация и да не се аргоментираш - къде, по колко, за какъв период. Онлайн портал се рекламира онлайн. Поне имат идея, че социалните мрежи са добър канал и че интернет дава възможност за по-адекватно освояване на бюджета. Има заченки на мисъл. Сега остава и още малко да се напънат. И да попитам - защо не наемат хора разбиращи от това? Като го чета, а и предполагам и вие, виждате, че е леко смехотворно написано. Поне часта отнасяща се за реклама на портала онлайн.
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Поредната гавра с парите на народа. Ще изпратя жалба до Европейската Комисия и до всички европейски институции да следят проекта много изкъсо :D
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Да бяха питали ivo.apostolov "що е то герила маркетинг" и как със 100 лева набра трафик преди да направи сайта :D
Ако му дадат 3 милиона, всеки американец ще научи наизуст "Аз съм Българче" :D:D:D
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Ясно е, че тези далавери не са нищо ново, но вече стават абсолютно нагли и ни набиват всичко това в очите. Ситуацията е същата като с рекламните клипове на България (няма да се учудя, ако са замесени и същите хора). И там се наляха милиони в клипове по 30 секунди, в които вероятно са инвестирани пари колкото се инвестират и в един чалга клип. Останалото урежда живота на хора, които потни вода не са пили.

Всички сме наясно, че един такъв сайт даже и 20 000 евро не стурва. Този измислен мултимедиен каталог естествено ще бъде претупан на бързо и напълнен с кой знае какви снимки и клипове, които също нищо не струват.
 
От: Туристически сайт на България за милиони

не мога да повярвам, че тия педерунгели продължават да си точат пари от Европата. ама какво им пука, а после що сме в списъците. тези черните. представете си какво е горе във власта банда гладни кучи синове, които като чуят пари и се надървят, почва пяна да им тече от устите, зейниците им се разширавят, като предрусал лабораторен плъх, вадят се големите схеми и се измисля плана за по-малко от 10 мин. след това се пуска едно съобщение към народа, за да се види как се усвояват евро пари по нашенски. прибират се, удря едно злобно коленце на жената и ляга да отдъхне от "силния" ден. и представете си, спи спокойно. после всеки се сеща какъв е сценария. спират ни парите заради злоупотреби, търсят се виновни, намират се изкупителни жертви и пак няма да има осъдени и тикнати в пандиза хора. но едно ще остане, а именно липсата на тези пари. и така това ще си се повтори.

искам лично да ни направят детайлна разбивака на всеки потрошен лев за този прославен сайт. що за хора са тръгнали да разписват няколко милиона за сайт. идеята не е ли да се пести, нали криза било. какви са тия глупости. но няма да споделят това, което ще закупуват за провекта, щото ще трябва да влезнат направо в пандиза за тези си велики решения. простотията е била, е и щюе бъде пълна. сега още повече, когато ни управлява бивш полицай и всеки около него е като в небрано лозе. и за да не си проличи, че съм 100% хейтър ще кажа: честито на печелившите.
 
аз да не се изказвам че дори половината от три милиона маркетингов бюджет стигат да се извоюват доста солидни позиции в органик сърча за травел / вакейшън нишата на англииски ама най вероятно ще ги издухат за тв реклама...
 
От: От: Туристически сайт на България за милиони

Така ами, мен да бяха ме питали аз за 5 милиона щях да им го направя. :wink:
Е няма да дойде никой тука у форума да пита искате ли да ви дадем 5-6 милиона :mrgreen:
Не е такава процедурата просто.
 
Последно редактирано:
От: От: От: Туристически сайт на България за милиони

Е няма да дойде никой тука е форума да ви пита искате ли да ви дадем 5-6 милиона :mrgreen:
За какво да идват тук да ни питат. Те си разбират от това. Ние тук нищо не разбираме. Даже си мисля, че ще са им малко тези пари, на тези завалии. :)

Ама вижте какви са професионалисти само. Отпускат си некви пари, не малко, и си почват. Никакви проучвания, никакво ангажиране на професионалисти в тази област, никакви изчисления с това къде ще стигнат като инвестиция, какви резултати. Просто тесен кръг от хора ще забогатеят между тях си. Аз лично 5 пари не давам за това, но ме е яд, че го правят толкова видно. Направете го, пък после разправияйте колко сте потрошили и колко пари са се свили. Сега е леко грубо, да споделиш за какво ще се краде и колко. Смешници и аматьори.
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Айде рекламата на туризма ни потръгна яко, макар че великият сайт още не е готов:
--------
http://e-vestnik.bg/9987/tragichnit...rtazh-sas-skrita-kamera-po-nemska-televiziya/

17 Септември 2010
Стойка Атанасова, Вилхелмсхафен
Hoteltesterin-AV.jpg

Телевизия Kabel Eins: Репортерката Нина Хайнеман открива мухъл, ръжда и нечистотии в банята на четири-звезден хотел на “Златни пясъци”. Снимка: от екрана

В най-гледаното време, 21 часа през уикенда, немската телевизия Kabel Eins шамароса здраво сладникавия имидж на България от новата й рекламна кампания.
Повече от 30 минути, експертките на предаването Нина Хайнеман и Ина Малюгин показваха със скрита камера как изглежда отвътре и отвън един хотел на „Златни пясъци”. Разположен на първа линия, четири-звездният хотел беше описан с четири думи - мухъл, ръжда, варовик, мръсотия.
„Това не е хотел с такава категория” - повтаряха непрекъснато двете дами, шокирани още на рецепцията, когато се оказа, че там никой не говори немски. Явно, доста добре е бил изпързалян немския туроператор, с твърдението, че персоналът говори родния език на туристите. Спасението, обаче неочаквано идва в лицето на случаен таксиметров шофьор, който превежда на двете дами, неприятната вест, че стаята им още не е готова. Гостенките трябвало да изчакат малко… около 1 час.
След като времето за изчакване набъбва на цели 5 часа, се появява друг проблем, туристките под прикритие не можели да получат резервираната си стая, и за съжаление се налагало да ги настанят в друга, която както по-късно се оказва е с прекрасен изглед… към задния двор.
Неприятните сюрпризи връхлитат един след друг – стаята не е проветрена, чаршафите са на петна, върху матраците, които не са поставени на решетка, а лежат върху дъски има големи петна от урина, на 2 метра от климатика стената е мухлясала, върху дивана са полепнали разноцветни косми и всичко е потънало в прах.
В банята положението не е по-розово - навсякъде мухъл, ръжда и нечистотии. Експертките заявяват пред камерата, че човек може да се разболее тук – астма, кожни екземи, възпаление на стомашно-чревния тракт. И за да няма съмнение, всички тестове се правят пред камерата със специални химикали, доказващи какви точно са съответните нечистотии.
Басейнът на хотела (тук никой не се изненадва) се оказва с по-топла вода, отколкото изискват нормите. А човек от персонала направо съветва едната от гостенките, че е по-добре да се топне в морето, тъй като водата в басейна нещо не била много добра за тази цел.
Да, но на морето дебнат високите цени на шезлонгите и чадърите. Сумата от 14 лева на ден допълнително не се харесва на репортерките, които иначе плащат за престоя си по 57 евро на ден за ол инклузив.
И вечерята получава ниска оценка. Първо, двете експертки се шашват като виждат табела на едно от блюдата, на която пише „Кус-кус”. И второ, двете оценяват печеното пиле и картофите, които смело се престрашават да опитат, като изсушени.
В репортажа бяха прочетени и мнения на туристи, гостували вече в този хотел. Накратко, обобщението е следното – „Отвратителна кухня и ужасно обслужване”.
Така за 30 минути германският репортажен екип обезсмисли рекламната кампания на България, на стойност 7 и половина милиона лева, която при това стартира само преди седмица.
На кого ще повярват туристите? На лъскавите кадри от Черноморието или на потресаващата картина от български хотел? Но дори и веднъж да се излъжат да дойдат у нас германците, не е сигурно, че ще повторят. Защото ще си кажат същото това, което си казаха на тръгване и експертките – „Морето на Златни пясъци - ДА, хотелите - НЕ.”
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Ето за какво им трябват тия 6 милиона - за да изчистят името на БГ туризма от такива репортажи. То верно бая пари струва да се пуснеш по същото време, като това на двете репортерки, в Германия, за да хванеш другата част от населението, което не гледа дисекцията на бг хотелите и излагацията ни. Даже направо си мисля, че са ни малко тия пари. Ето защо такъв бюджет е заделен, за да се замазват помийте, които чуждите журналисти сипват отгоре.

Това лято бях на море в 3-звезден хотел. Ей...нямаше такава простотия! Отивам да го питам оня бастун на рецепцията защо нямаме сапуни и шампоани, и тоя с цялата си наглост ми обяснява, че в цената влиза само спането. Направо не знаех какво да му върна. В лобито се пиеше кафе от счупени и запелени после чаши. Интернет се ловеше само голу в градината. Камериерката влизаше и така чистеше, че като ни дойдоха гости в стаята питака какви са тези женски косми, при положение, че бяхме само мъже. Кропието или там какъв се водеше се занасяше с курвуляка на хотела, вместо да си обслужва клиентите. Абе пълен цирк. Чудех се как са стигнали тия 3 звезди?

Та, ето го и моя съвет за тия дето ще правят туристическия сайт - Вече ви разбирам бацета за какво ви требват толкова пари. Ама вземете така съберете репортажи, статии и други такива от издънките на бг туризма и се помолете за по-голям бюджет. Този от 6,1 мил. няма да стигне за никъде, вервайте ми. Аз лично за да забравя това, а съм си от тук и съм свикнал на мизерия, ще ми трябва поне 3 часа облъчване с ТВ реклама, красиви жени (sales персони), които да ме обеждават, че следващото лято ще е друго и това е бил само кошмар, силни мероприятия, на които се аргоментират защо трябва да си даваме парите тук в БГ. Абе отиваме към 20-30 мил. До година ще се замисля, ама този път сериозно.
 
От: Туристически сайт на България за милиони

Какво се учудвате като знаете какви ги държат повечето хотели по черноморието. Голяма част са хора, които са крали и с далавери и заменки са с сдобили с имотите и парите си. Такъв им е бизнеса мизерен и крадлив като тях.

Гледах по някакви новини как даваха измамени руснаци и германци и имало стотици сигнали от туристи, че са им предложили едно пък като дойдат тук - мизерия и цигания. Щом българите не искат да ходят по нашето черноморие ами ходят в Гърция и Турция, за какво говорим?

Те даже изобщо не трябва и реклама на България да правят само де се излагаме.

Просто е калпав мат'ряла те това е. :)

Който не го е гледал да го види това клипче с какво се славим:
http://www.vbox7.com/play:e7a6eb3e

PS: Те тия пари за реклама ако ни ги дадат на нас да се съберем целия форум да ги изядем и изпием ще отидат за по-добра кауза. :mrgreen:
 
Последно редактирано:
От: Туристически сайт на България за милиони

Ето какво е написал и Мастърчето по темста за туристическия сайт.

Надявам се пак да има коментари и след избирането на така "изненадващо" фирмата, която ще лапне големите кинти. Селенията е на макс. :)
 
От: Туристически сайт на България за милиони

И моя guess е за Контракс :)
 
Последно редактирано:
От: Туристически сайт на България за милиони

За милион и нещо ли вече става въпрос..Ами то равно на около един километър най-обикновен нов път...... 5-6 милиона си бяха километър магистрала, че нямаше и да им стигнат.:wink:
 
Последно редактирано:
От: Туристически сайт на България за милиони

същата работа със сайта за детските градини, който струваще 100 пъти повече, отколкото трябва
всичк ое далавера в тая държава
 

Горе