Тънкости при разработката на онлайн магазин (концептуални грешки)

web_i_reklama

Active Member
Здравейте, приятели
1f642.png


Създаването и развитието на нов онлайн магазин не е лесна задача, защото изисква познания в редица сфера.

Техническите аспекти са много, само че ми се иска да говорим и за други важни неща - за избора на конкретен бизнес и продуктова категория, и изобщо - как да планираме проект.

Така ми се стече животът, че ще станат над 10-12 години, в които се занимавам с това - планиране и организация на проекти, и хората, и работните процеси в тях.

Тук, в този скромен материал, съм се опитал да събера няколко полезни, струва ми се, неща, и често допускани грешки от хора, които тепърва стартират. Най-често се започва с едни грандомански истории, обаче животът... ни дава обратна връзка за нещата :)

Нямам претенции за всеобхватност, дано тези неща, в материала, са полезни някому. И аз съм си трошил главата, и други хора - не е нужно и вие да го правите :)

Пожелавам ви здраве и успешно справяне със задачите, и приятно четене :)

Тънкости при разработката на е-магазин

Кико


https://webselo.com/tankosti-pri-ra...MSc3ZUA2cw6cboxovTopEb6sHrALKb2r34mU0DsvMbP_0
 

otspace

Active Member
Засегнал си важни аспекти, но има и други също важни проблеми. Има тенденция масово хора с физически магазини да се ориентирът към онлайн магазин, но не правят сметка че дори и двете да са свързани с търговия, те са коренно различни като бизнес. Основното което се забелязва е че се обръща по-голямо внимание на технически въпроси свързани с магазина отколкото с маркетинг и привличане не клиенти. Nonsense е да се мисли че понеже бутона му е кафяв а не зелен и заради това няма поръчки, но повечето хора залитат в тая посока.
 

web_i_reklama

Active Member
Засегнал си важни аспекти, но има и други също важни проблеми. Има тенденция масово хора с физически магазини да се ориентирът към онлайн магазин, но не правят сметка че дори и двете да са свързани с търговия, те са коренно различни като бизнес. Основното което се забелязва е че се обръща по-голямо внимание на технически въпроси свързани с магазина отколкото с маркетинг и привличане не клиенти. Nonsense е да се мисли че понеже бутона му е кафяв а не зелен и заради това няма поръчки, но повечето хора залитат в тая посока.
Привет, да, това е точно така. Все пак, имай предвид, че в една статия не бих могъл да обхвана всички възможни ситуации, нямам и претенции за това.

Впрочем, това с цветовете на бутоните, и тези дребни неща - имат по-голямо значение в огромни е-магазини, където 0.15% разлика в конверсията означава милиони в оборота. Там специалистите тестват обстойно подобни неща.

Уви, в България малко хора знаят, дори сред специалистите, че даже няма нужда да променят подобни неща по сайта си през кода - има инструмента Google Optimize, който е направен с тази цел, и ще го засегна по-нататък.

Поздрави :)
 

Горе