Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

От: Re: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

та може стоката да е от представител извън ес знам ли
То ако са истински, както стана ясно от клипчето, няма как да не са от официален си мисля аз. Въпроса е, че както казаха горе, че некой не е намазал от лапачката. :)
 
Re: От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Пичове давам 100 кинта на всеки който ми покаже къде пише че в България не може да продаваш стока на определена марка ако не си я купил от официален вносител (не говориме за ментета, а за редовна стока)
Не само, че трябва да си я купил от официалния представител на марката, но трябва да имаш и разрешение за търговска дейност.

Правото върху марка включва правото на притежателя й да я използва, да се разпорежда с нея и да забрани на трети лица без негово съгласие да я използват в търговската дейност. Следователно не е възможна търговията с маркови стоки без съгласието на притежателя на марката. Забраната се отнася за поставянето на знака върху стоките или върху техните опаковки, предлагането на стоките с този знак за продажба, пускането им на пазара, съхраняването и складирането им с такива цели. Вносът или износът на стоките с този знак също е търговско използване и изисква съгласието на собственика на марката.
Източник - адвокат Валентин Русев

За доста от известните марки правата за търговия са запазени и затова има понятието "изключителен представител/вносител".

За да не кажеш, че горния адвокат много не разбира, ето извадка от НК на РБ, който е пределно ясен:
Чл. 172б. (Нов - ДВ, бр. 75 от 2006 г.) (1) Който без съгласието на притежателя на изключителното право използва в търговската дейност марка, промишлен дизайн, сорт растение или порода животно, обект на това изключително право, или използва географско означение или негова имитация без правно основание, се наказва с лишаване от свобода до пет години и с глоба до пет хиляди лева.
(2) Ако деянието по ал. 1 е извършено повторно или са причинени значителни вредни последици, наказанието е лишаване от свобода от пет до осем години и глоба от пет хиляди до осем хиляди лева.
(3) Предметът на престъплението се отнема в полза на държавата, независимо чия собственост е, и се унищожава.
Има осъдени по дела свързани с търговията със стоки със запазена марка без разрешително за това - http://vrc.my.contact.bg/Postanoveni/noe/nak/16_06/0470f508/565a2609.htm

Голяма част от законите свързани с търговските марки се основават на ПАРИЖКА КОНВЕНЦИЯ ЗА ЗАКРИЛА НА ИНДУСТРИАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ.

Както се вижда, чл. 172б е добавен през 2006, когато законодателството усилено се синхронизираше с това на ЕС за да можем през 2007 да станем официални членове на Съюза.
Делото е от 2008 г., когато вече сме били приети в ЕС.

Бъркаш се с това, че всеки има право да си купува дадена стока откъдето си иска, но когато реши да развива търговска дейност и да продава стоки под търговска марка - тогава възниква проблем, ако нямаш лиценз/разрешително от притежателя на правата върху марката.

Дай сега 100 кинта. :)
 
Последно редактирано:
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

$INeed$ - Не е верно че няма заКон - проблема че няма например заЛъв или заПешоБирата

Кулис за вноса ще имат проблеми, но успеят ли да внесат и ако по нищо не си личи че стоката е за друг пазар различен от европейския никой не може да ги барне.
Аналогичен е случая с телефоните Нокия - никой не може да те спре да продаваш в БГ нокии купени от УК например, обаче ако тръгнеш да внасяш наедро от китай ядеш дървото защото на митницата официалните вносители за ЕУ са поставили възбрана за внос на марката от други фирми по тая линия мисля че Джеф май изядаха дървото с една пратка нокии.
Затова много често производителите произвеждат едни и същи стоки за различни пазари с отличителни белези така че ако в ЕУ се появи стока предназначена за УСА да стане ясно че е контрабанда и се конфискува независимо че е оригинална.
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Не успяха да отворя копи-пасната статия и не супях да разбера какви са в същност продуктите. Предположих с най-лекото - ментаците, мисля че са по-кофти опция. Ако са истенски, но без лиценз за продаване, то май пак не е много редно. Ако някой може да даде линк, към някой ресурс, който не се пълни директно от драскачницата на МВР. Нещо, по независимо и конкретно. Че си ги знаем нашите журналисти. ;)
Аз съм виновен, че не може да се отваря статията(просто напиши www отпред). Нямам право да поствам....зелен съм още:)
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Аз съм виновен, че не може да се отваря статията(просто напиши www отпред). Нямам право да поствам....зелен съм още:)
Хахах, виновен. :) Не бе всичко е се оправи с 3 "w"-та. Просто сайта им е малко крив. Дано да ти харесва тук....темата те първа ще търпи развитие. ;)
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

мантамен, в допълнение към поста на vBtk, законът за търговските марки и географските означения важи независимо от страната на вноса

Раздел II.
Правни последици от регистрацията
Съдържание на изключителното право върху марка

Чл. 13. (1) Правото върху марка включва правото на притежателя й да я използва, да се разпорежда с нея и да забрани на трети лица без негово съгласие да използват в търговската дейност знак, който:
1. е идентичен на марката за стоки или услуги, идентични на тези, за които марката е регистрирана;
2. (доп. - ДВ, бр. 43 от 2005 г., в сила от 21.08.2005 г.) поради неговата идентичност или сходство с марката и идентичността или сходството на стоките или услугите на марката и знака съществува вероятност за объркване на потребителите, която включва възможност за свързване на знака с марката;
3. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2005 г., в сила от 21.08.2005 г.) е идентичен или сходен на марката за стоки или услуги, които не са идентични или сходни на тези, за които марката е регистрирана, когато по-ранната марка се ползва с известност на територията на Република България и използването без основание на знака би довело до несправедливо облагодетелстване от отличителния характер или известността на по-ранната марка или би ги увредило.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2005 г., в сила от 21.08.2005 г., изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., в сила от 06.10.2006 г.) Използване в търговската дейност по смисъла на ал. 1 е:
1. поставянето на знака върху стоките или върху техните опаковки;
2. предлагането на стоките с този знак за продажба или пускането им на пазара, или съхраняването им с тези цели, както и предлагането или предоставянето на услуги с този знак;
3. вносът или износът на стоките с този знак;

4. използването на знака в търговски книжа и в реклами.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., в сила от 06.10.2006 г.) Изключителното право има действие по отношение на трети добросъвестни лица от датата на публикацията на регистрацията.
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Каприс радвам се че поне един човек си е раздвижил акъла да провери това което казвам - но това което цитираш е само едната страна на монетата втората страна е в това кога се изчерпват изключителните права за продажба на стоките от дадена марка. Точно тук е зарито кучето - след като официалният представител на марката за даден пазар (разбирай в случая ЕУ) продаде веднъж стоката той губи правата върху нея и от тук на там не може да се разпорежда кой и как ще я продава в рамките на този пазар (ЕУ), но за сметка на това ако някой се опита да я изнесе на друг пазар например страните от ОНД без да е оторизиран за това яде дървото. Когато България не беше в ЕУ тя се явяваше различен пазар от всички останали страни и тогава никой освен официалният представител на марката не можеше да внася на територията на страната стока с тази марка. Сега когато сме част от ЕУ съответно никой няма право да внася или изнася дадена марка от и в ЕУ ако не е оторизиран, но пък и никой не може да ти забрани да продаваш в БГ стока легално внесена или произведена в ЕУ.
 
Re: От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Каприс радвам се че поне един човек си е раздвижил акъла да провери това което казвам...
Е, ти май не си видял моя пост?

Точно тук е зарито кучето - след като официалният представител на марката за даден пазар (разбирай в случая ЕУ) продаде веднъж стоката той губи правата върху нея и от тук на там не може да се разпорежда кой и как ще я продава в рамките на този пазар (ЕУ)...
Това куче, ако ми го покажеш къде е написано в нормативен акт или дадеш някакви по-солидни доказателства, ще ти опростя 100-те лева. ;)
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Точно тук е зарито кучето - след като официалният представител на марката за даден пазар (разбирай в случая ЕУ) продаде веднъж стоката той губи правата върху нея и от тук на там не може да се разпорежда кой и как ще я продава в рамките на този пазар (ЕУ), но за сметка на това ако някой се опита да я изнесе на друг пазар например страните от ОНД без да е оторизиран за това яде дървото. Когато България не беше в ЕУ тя се явяваше различен пазар от всички останали страни и тогава никой освен официалният представител на марката не можеше да внася на територията на страната стока с тази марка. Сега когато сме част от ЕУ съответно никой няма право да внася или изнася дадена марка от и в ЕУ ако не е оторизиран, но пък и никой не може да ти забрани да продаваш в БГ стока легално внесена или произведена в ЕУ.
Тук е точно така, но го има и момента, че официалния представител, който и да е от ЕУ го е дал на търговски цени, което автоматично обвързва търговеца с някои условия, които трябва да спазва в рамките на тази зона и до тогава докато стоката не напусне склада му или неговото място, от което ше го продаде на клиента си. Просто искам да кажа, че има разлика в статута на двете неща. Или поне такава на практика трябва да е логиката и бизнес модела. И си мисля, че най-вероятно е така, защото купуване, като клиент, а не като търговец (ако в случая се води копуване или зареждане на стока) ще направи въпросния търговец неконкурентен с цените. Или казано по-бизнесменски, ще си изяде част от печалбата, която може да генерира.

Като работех за една фирма в областта на решения за инфомационна сигурност, тогава беше така: официалния представител (фирмата майка) даваше екслузивност на фирми по цял свят, като беше ги вързала с условия, на които трябваше да отговарят, за да имат тази привилегия. Никой друг освет нях няма да има рпавото да продава на мястото в което оперираше фирмата - държава. Едно от условияте и може би най-важното е - опредлен генериран оборот към фирмата майка за период от - 3 месеца, 6 месеца, година. Важното в задачата бе само едно - всеки да прави пари, което е движеща сила във всеки бизнес. А продавачите на представителите (които са въпросните фирми за които говорех - екслузивния представител), се явяват техни партньори и всяка продажба минава през екслузивния представител. Така е направено, че да не може да се поеме инициатива от който и да е и да разруши вече работещата система, изградена от и единствено от пазарен погледн на първия - регионалния играч.

Това го споменах, защото е възможно и тук да се е получило нещо подобно, но малко ме съмнява, защото аз говоря за високотехнологични продукти, а тук обсъждаме некви си кирлеви парфюмчета, за които не може да се каже, че може да имаш бизнес клиенти с поръчка от над 2К бройки. Както знаете, по-големия интерес на бизнеса (ако има в асортимента си такава услуга или продукт) е да гони бизнеса.

Мен ми е предимно смешно поради няколко причини, но една от тях е - защо занимават обществото с глупости? Знам, че има много прости хора в тази държава, които като видят подобна новина, ще се затичат пак да гласуват за тези, но е важно едно нещо - важни са съществените неща, както и колкото повече бг журналистиката вдига нивото на новините си, толкова по интелигентни ще стават читателите им и в едни момент ще има взаимодействие - и двете страни могат да научат неща един от друг. А сега е....никакво. Не искам да звъча скромно, но ние тук помагаме и учиме, а по едно време видях, че като стана силно и качеството - започнах и аз да уча. Всеки си има стил, но нека да не е ниско ниво. ;)
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Да сменим за малко темата..."Затвориха "Замунда" и "Арена""....Май много удари взеха да стават...Да вземем да пркръстим темата на: "Ударите на ГДБОП"...
ето и линкчето(без www): frognews.bg/news_31043/Zatvoriha__Zamunda__i__Arena_/
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Сега четох за изчерпването на правата... как ще го дискутираме това, пак из същия закон
Изчерпване на правото върху марка

Чл. 15. (1) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Притежателят на правото върху марка не може да забрани използването й за стоки, които са пуснати на пазара на територията на държавите - членки на Европейския съюз, съответно на Европейското икономическо пространство с тази марка от него или с негово съгласие.
(2) Разпоредбата на ал. 1 не се прилага, когато съществуват основателни причини притежателят да се противопостави на следващи продажби, особено когато състоянието на стоките е променено или влошено, след като са пуснати на пазара.
а същевременно може да контролира продажбата от трети лица както вече цитирахме.. Някой ще ми посочи ли тълкование на казуса? :)
 
От: Re: От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

ВБТК не съм видял предишното ти мнение, защото сме писали по едни и също време
Въпросното дело което цитираш съм го чел миналата година и до колкото си спомням там става въпрос за ментета. Освен това 2008г. И фирмите и държавните органи още не знаеха какви права имат и още пердашеха по старата система.
Дела от подобен вид до 2007 и отчасти 2008 имаше с лопата да ги риеш, но да си чувал за такива дела 2010
Ето тук може да прочетеш и конкретни неща по темата ПАРАЛЕЛЕН ВНОС НА СТОКИ
И за по сигурно ето ти и едно Решение на ВКС от 2008г. след което май повече дела от подобен род няма.

Ебати за да спася стоте лева и решение на ВКС изрових :)
 
От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми

Да не гледаме скоро и друг сайт да падне, че днес гледам Баба Вуна и какво да видя - продават ми се парфюми:

parfiumi.jpg

Дали няма да чакаме новината? :) Знам, че са бг ауксион и може да са представителя на марката, ама последно време куцо и сакато са подгонили.
 

Горе