5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

Дискусията в 'Web Analytics and Conversion Improvement' стартирана от Blinky, Септ 27, 2012.

  1. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Само ще ги изброя, като силно се надявам да обърнете внимание върху тях:

    1. Bounce rate
    2. Exit rate
    3. CTR
    4. Conversion rate
    5. Segversion rate

    The Five Landing Page Metrics You Need to Know

    Ако искате можем да го обсъдим или разискваме. ;)
     
    ReminD харесва това.
  2. snux

    snux Well-Known Member

    Рег.:
    Февру 22, 2009
    Съобщения:
    1,460
    Харесвания:
    100
    Точки:
    63
    От: 5 Параметра, Който Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    You must spread some Reputation around before giving it to Blinky again.
     
  3. ivo1017

    ivo1017 Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2008
    Съобщения:
    769
    Харесвания:
    108
    Точки:
    43
    Професия:
    Директни Продажби
    Място:
    Бс
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Ти по-добре пусни линкове КАК трябва да изглежда 1 landing page. Ето фрапиращ случай. Търся това:

    [​IMG]

    Първите три резултата от Адуордс в Гугъл. Кои от 3-те сайта заслужава поне оценка среден за landing page?
     
  4. YuRiX

    YuRiX New Member

    Рег.:
    Окт 5, 2011
    Съобщения:
    373
    Харесвания:
    52
    Точки:
    0
    Професия:
    SEO
    Място:
    София
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Как-то винаги полезно :)
    Аз сега се зарибих точно със Landing Pages и Conversion Rate Optimisation във всички сфери
     
  5. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Re: От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Ако имаш предвид URL-тата, които са в рекламните карате, то това може да не са реалните поинтинг URL-та. Нали знаеш, че си има както поле за внедряване на адрес, към който да насочваш трафика, така и диспей URL, което да се показва в рекламното каре. Сигурен съм, че това реално са направили. Ще е тъпо иначе или необмислено добре.

    А за хубав лендинг пейдж, какво да кажа, това ми направи добро впечатление: vigrxplus.com, продуктовия сайт на SellHealth. Но искам да кажа тук, че всяка ниша и бранш си има различен стил конвертираща стратегия. Не за друго, а защото потребителите им се различават както по навици, така и по начин на мислене и възприемане на нещата. Примера ще продаде и то добре. Тествано е и е доказано, но реално това е малко приложимо, ако предлагаш хостинг планове, поне не е по този начин разпределено и друго визабилити, както и структура.

    Важно е да знаеш какво работи в твоята ниша, пред твоите клиенти. Но практиката учи и това е положителното на всеки един бизнес - усъвършенства се с годините. Преди си спомням сайтовете на някои големи компания и по специално продаващите каква мъка бяха, сега са стигнали нивото, на което не могат да правят грешки и всяка една такава ще им струва скъпо.
     
  6. ivo1017

    ivo1017 Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2008
    Съобщения:
    769
    Харесвания:
    108
    Точки:
    43
    Професия:
    Директни Продажби
    Място:
    Бс
    От: Re: От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Нямах предвид връзките. Самите страници. Ще напиша какво имам предвид подробно щом свърша задачите за деня. Ще се опитам да бъде обоснована критиката.
     
  7. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    [​IMG]
     
  8. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Re: От: Re: От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Сори, не те разбрах, за това. Да, бих се радвам да ми напишеш, както имаш в предвид.

    @Poltargaista, добро включване.
     
  9. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Да се включа с още нещо тогава? :)

    The Perfect Landing Page Recipe (инфографика)
     
    ivok, snux и Blinky харесват това.
  10. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Re: От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Много е добро това, направо кърти. Искам да спомена само нещо много важно тук, към което винаги съм се придържал - още в прохождането ми в ленгинг пейджовете:

    1. Под №3 - от 3 до 7 ключови ползи за потребителя. Това не знам защо, но веднъж като го видях, никога не съм правил нещо като продаващ текст без него. Много е силно и винаги знам, че играе съществена роля.

    2. Под №6 - от 1до 3 елемента, които са за доверие. В това число са - сертификатите, ако има такива, клиентски отзиви, лога и други такива, които ви изтъкват като качествен провайдър.

    3. И любимото ми Call to Action - без него всичко друго ще има ефект, но не и такъв какъвто се изисква. Това е под №7 от графиката на Полтъргайса.

    Това просто е нещо, което винаги съм използвал и като гледам е и от най-препоръчителните. Това, че не са подредени по важност (но едва ли има нещо, без което не може от там за максимален ефект) не означава, че долните са по-маловажни. Просто са наредени по логика как да се вмъкват, което е и логично.

    Темата стана супер и се надявам да свърши работа на повечето тук. На мен през годините ми е вършело и вярвам, че ще ми върши много работа. ;)
     
    $INeed$ харесва това.
  11. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    В бъдеще ще ми се наложи сигурно да говоря по тази тема и ще ми е приятно да я дообогатавяме с цел повече информация за нас. А аз ще гледам да хвана най-важното от нея и ще направя един добър, сбит и обучителен материал. И в последствие ще го шерна тук, естествено.

    За това всякаква ваша информация ще бъде в полза....мерси предварително. ;)
     
  12. crazydevil

    crazydevil Active Member

    Рег.:
    Окт 10, 2010
    Съобщения:
    295
    Харесвания:
    54
    Точки:
    28
    Професия:
    web designer, webmaster
    Известно време работих с американски интернет маркетолози. Продуктите си продаваха в 90% от случаите с landing pages. Нямам опит правенето на такива страници, но мога да споделя директните си впечатления.

    Винаги текста на страниците си го пишат сами. Познават в детайли нишата и се опитват да покажат продукта в най-добрата му светлина. Разбира се, това не е новина. Друго е по-интересно, а именно стилът им на писане. Пишат с прости думи, с приятелски тон като не тръгват да говорят директно за продукта, а се опитват в началото да предизвикат някаква емоция у потенциалния клиент - от какво има нужда и защо е важно за него, за какво мечтае, какви резултати иска да постигне и т.н... На пръв поглед безмислени локуми, но далеч не е така. Трябва да си малко психолог и да знаеш как да подходиш в началото, да предразположиш читателя, да предизвикаш неговия интерес и да го убедиш, че има смисъл да продължава да чете надолу. Той трябва да бъде поставен в ситуация, в която да осъзнае, че е на точното място и точно този продукт или услуга са му нужни(дори и да не е така). Общо взето хората имат много комплекси и слабости, някои са психически нестабилни и лесно манипулируеми, други се водят просто по вълната, а една малка част наистина знаят какво искат. Целта е да се достигне до възможно най-голям брой хора, разбира се.

    Ключов момент в това въведение(а то понякога е доста дълго) е да засегнеш конкуренцията, но без конкретни имена. Общо взето идеята е да яхнеш вълната от недоволство и разочарование на хората от конкурентни продукти и услуги, с които са си загубили времето и парите. Обясняваш за лъжите на псевдо гурута и експерти, които са толкова алчни, че мислят само как да ти вземат парите, а не предлагат качество. Принизяваш се на нивото на читателя и му обясняваш, че и ти си обикновен човек като него, изпатил си по същия начин и дълго време си се лутал, докато намериш верния път. Сега обаче напук на всички псевдо специалисти в областта си открил решението и си готов почти безплатно да го разкриеш. В този момент читателят е вече завладян още преди да е разбрал каквото и да е за самия продукт. Успял си перфектно да му покажеш от какво има нужда и вече преминаваш към конкретиката.

    Ако трябва да направя грубо сравнение, това напомня рекламите на космодиск - обръщение от обикновени хора към обикновени хора като въведението е именно за проблемите на тези хора. Зрителят се поставя в същата ситуация и след като разбере после и конкретните ползи и качества решава да направи покупка.

    От тук нататък следва обширно представяне на продукта или услугата като горната инфографика много точно показва ключовите моменти. Забелязал съм, че най-добре работят изброяването на ползите и качествата в списък или таблица, сравнение с конкуренти, задължително форма за абониране по е-мейл(като стимул може да се даде и free e-book), инфографики и други графики, screenshot-и даже, money back guarantee(много голям +), задължително testimonials(позитивни отзиви от "рални хора") и естествено call to action. Много важно е форматирането на текста - големи заглавия и подзаглавия, подчертаване, болдване, наклонен шрифт, подчертаване с различен цвят, подходящ четим шрит(Arial, Verdana, serif fonts) и line-height, ВИНАГИ черен или тъмно сив текст на бял фон. Не е препоръчително използването на само главни букви. Структурата и дизайна трябва лесно да ориентират читателя, а не да го дразнят или да му отвличат вниманието. Със сигурност съм пропуснал и още нещо...но в нета има доста информация по темата. В крайна сметка човек се учи от опита и на принципа проба-грешка.

    Накрая и малко тарикатски похвати. Много често тези интернет маркетолози(особено, когато става въпрос за скъп продукт или услуга) използват видео, което се поставя точно след заглавието или след 1-вия или 2-рия параграф. Трябва да се вижда без да се скролва. Това видео може да съдържа просто текст и графики, може да са положителни отзиви от хора или да е направено професионално и да изглежда като реклама. По-важното е в случая, че видеото няма контролери и дори не може да се стопира. Идеята е ако видеото е увлекателно да те накара да го изгледаш цялото докрай и след като свърши се появява call to action. Аз конкретно не одобрявам подобен похват и по-скоро бих напуснал бързо сайта, но явно върши много добра работа.

    Друг дразнеш похват е при опит да напуснеш страницата да ти излиза изкачаш прозорец с въпрос дали си сигурен и при отговор ДА ти отваря нова страница с обяснения какво си пропуснал и в същото време да ти предлага друга оферта. Не съм сигурен доколко работи, но масово го използват.

    Естествено към страницата благодарение на скриптове може да се добавят page peel с оферта, изкачащи или падащи елементи, които привличат вниманието и също съдържат оферта или call to action и т.н... Всякакви трикове да се задържи посетителят на страницата на всяка цена, а ако не да се пренасочи вниманието му към друг продукт или услуга.

    Често се добавя и таймер или графика, която показва валидността на услугата/продукта на тази ниска цена и призовава за незабавна покупка, за да излезе уж по-изгодно.

    И накрая задължително според мен за почти всеки landing page е направата на sales funnel след call to action. Предлагаш one time offers, gifts, bonuses, promotions и разбира се включваш и евентуален upsell(за ъпгрейд, за пакет или за друг продукт в нишата).

    Наистина нямам директен опит, не знам кое наистина работи или не, но имам доста наблюдения и реших да ги споделя. Идеален пример как да се прави landing page или оферта за продажба е Warrior Special Offer секцията в Warrior Forum.
     
    3des, IvanKarakov, ReminD и 3 други харесват това.
  13. ivo1017

    ivo1017 Active Member

    Рег.:
    Юли 13, 2008
    Съобщения:
    769
    Харесвания:
    108
    Точки:
    43
    Професия:
    Директни Продажби
    Място:
    Бс
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Бях обещал да споделя какво не ми харесва няколко мнения по-нагоре. Доста се позабавих, но си струваше.

    Тъй като щеше да стане много дълго като писане, направих една презентация. Признавам си за първи път правя. Ако имаше грешки не е било умишлено.

    Не разбрах как да вкарам кода в темата, та това е линка до презентацията. Ако може админите да сложат кода да го направят. :)

    Landing Pages - Best Practices​
     
  14. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    22,980
    Харесвания:
    1,519
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
  15. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    86% от хората биха напуснали сайта, ако процеса по регистрация на акаунт е много трудоемък. Та малко насоки как да намалим Bounce Rate-а от тази страна... ;-)
    How To Solve The Online Registration Challenge [SUP](инфографика)[/SUP]
     
  16. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Conversion Health-Check Scorecard [SUP](инфографика)[/SUP]

    Използвайте бележките под самите въпроси, за да отговорите колкото се може по-вярно и откровенно на въпросите. Всеки отговор "НЕ" трябва да отва в списъка ви със задачи - неща, които трябва да променя по страницата, за по-добра конверсия!
     
  17. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
  18. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    От: 5 Параметъра, Които Трябва да Знаете за Landing Page-овете

    Да продължа темата с нещо новичко и интересно:

    10 ways to convert more customers using psychology [SUP](инфографика)[/SUP]
     
    coolice харесва това.
  19. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
  20. Poltargaista

    Poltargaista Active Member

    Рег.:
    Март 12, 2011
    Съобщения:
    889
    Харесвания:
    175
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    C.E.O.
    Място:
    Добрич
    $INeed$ харесва това.

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice