eMAG Marketplace за търговци – работа, проблеми, комисионна (30%), изисквания, догово

От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Карела, темата е за работа с Емаг не за пазаруване и потребителско усещане....

Споделят мнение хора които продават през платформата на Емаг или и мат други отношения с тях /на пример да ги рекламират/

lqllqlq а и друг не би качил договора си, някъде където да го разискваме, защото това е забранено .



lqllqlq, къде е договорът? Защо не го качиш някъде, за да го видим?

Като купувач съм много доволна от емаг, всичко е било ОК винаги.
Не съм продавала нищо там, но ми е любопитно какви са им условията.
 
  • Like
Реакции: Anly
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Не работя с тях - безсмислено е да развивам конкуренцията, която ми подбива пазара. Нека умре - няма да ми липсва.
Напълно съгласен !
Ако станеш член на Merchant Place или както са го кръстили там, само им вдигаш посещаемостта със твоите текстове, снимки и продукт + 30% за тях ( доколкото знам ).
Е, по-добре да развивам моето макар още грозно и недоразвито "дете", отколкото да си режа сам краката с тях !
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Договорът по всяко време може да бъде качен от кое да е лице в пълен и сканиран вид със закрити (PSed) фирмени данни, имена, собствени адреси, № на договор, дати всякакви други „издаващи“ неща. Ще отнеме време, но пък ще е полезно за всички читатели подобен NDA doc с цел да се види черно на бяло къде става извиването на ръце, завземането на бизнес или доставчици и т.н.

В други публични Marketplaces няма такъв филм. Таксите са ясни дори още от ПРЕДИ самата регистрация на акаунт дори. И никъде няма 30%, изисквани в „Eastern EU“ Marketplace-а, както е тук, навярно в доста или само някои от категориите за продан. в други може да е 27, 25, 22%? Кой знае.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Карела, темата е за работа с Емаг не за пазаруване и потребителско усещане....

Споделят мнение хора които продават през платформата на Емаг или и мат други отношения с тях /на пример да ги рекламират/

lqllqlq а и друг не би качил договора си, някъде където да го разискваме, защото това е забранено .

От всички мнения за моето ли се хвана? :lol: :lol: :lol:

Явно не четеш добре. Написала съм - Не съм продавала нищо там, но ми е любопитно какви са им условията!

Договорът по всяко време може да бъде качен от кое да е лице в пълен и сканиран вид със закрити (PSed) фирмени данни, имена, собствени адреси, № на договор, дати всякакви други „издаващи“ неща. Ще отнеме време, но пък ще е полезно за всички читатели подобен NDA doc с цел да се види черно на бяло къде става извиването на ръце, завземането на бизнес или доставчици и т.н.

В други публични Marketplaces няма такъв филм. Таксите са ясни дори още от ПРЕДИ самата регистрация на акаунт дори. И никъде няма 30%, изисквани в „Eastern EU“ Marketplace-а, както е тук, навярно в доста или само някои от категориите за продан. в други може да е 27, 25, 22%? Кой знае.
Точно това имах предвид.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Имам отношения с ЕМАГ като клиент още от Октомври 2014 г. и до сега с нито една поръчка не съм имал забавяне за доставка повече от 3-4 дни.
Това което обаче се случва през 2016 г. с тях е под всякаква критика. Преминават и НЕ спазват законовите норми и срокове и т.н.
Какво имам предвид:
На 28.03.2016 направих поръчка на няколко продукта, като запратих чрез системата на epay.bg. Продуктите пристигнаха по отделно опаковани. Когато отворих единия от продуктите си дадох сметка, че съм объркал продукта и веднага им се обадих по телефона и те ме насочиха към формата за връщане на продукт. Дадох аз продукта на куриера изпратен от тях на 31.03 и по правила и закон трябваше да ми върнат парите до 14.04. Да, но 14 дни минаха, а аз не виждам потвърждение за обработка и връщане на парите. Обадих им се по телефона на 14.04 и вдигнах луд скандал, като пред това бях прочел раздела за 14 дневния срок от закона и им го цитирах. Прехвъриха ме към някакъв човек на по - горно ниво и той ми каза, че е станало забавяне, защото няма как да върнат всичката сума (защото аз върнах 1 продукт, а не всичките от поръчката), а трябвало да ми я върнат по банков път, а аз не съм посочил сметка. Те дори не са погледнали и молбата, а аз там посочих банкова сметка и от там още 1 скандал направих и им цитирам закона и казвам, че са минали сроковете, а те ми казват съжаляваме вярно е, но изчакваме информация от счетоводния отдел. 60 минути се заяждах и повтарям че са "прекрачили" законовите норми и те повтарят само съжаляваме. След това започнах да им правя номера. Затварях телефона и пак звънях и обяснявах на всеки един оператор едно и също и те ме прехвърляха пак към човека с който говорих. Така си играх 30-40 минути с поне 4-5 оператора. Накрая поеха ангажимента да ми изпратят копие от направено плащане в рамките на 24 часа и отново чрез много разговори в края на тези 24 часа получих една СНИМКА, която те наричат документ в която снимка нито има подпис нито някаква заверка. Дори няма и час на извършеното плащане, а само дата. След което им се обадих по телефона и ги попитах за заверка и час на извършеното плащане и ми беше казано това можем да си предоставим. Пак скандали и пак поеха ангажимент да ми изпратят нещо заверено през началото на следващата седмица и да говоря с управителя.

Просто в последните няколко месеца са на много ниско ниво...
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Големите магазини са така, когато става въпрос за връщане на суми, бавят опитват се да те преметнат, но връщат все пак, само топлофикаия и банките не връщат вече взети пари:).
Не могат да ти платят обаче нервите които си изразходвал, предполагам за някаква не голяма сума, така че аз не бих се напрягал толкова за маловажни неща.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Сега....Това, което пращат изначално е бланка, с която пробват дали ще мине номера. Най-дразнещи, а и най-необосновани за мен бяха няколко неща:
1. 30% комисион (WTF?)
2. Срок за отремонтиране при рекламация 10 календарни дни - иначе връщане на пари
3. Продукта не може за гаранционния си срок да е бил повече от 10% от общото време на гаранция в сервиз - иначе връщане на пари
4. Срок на връщане на пари (cooling off period) 30 дни с връщане на пари
5. Снимки без воден знак
6. Снимки точно 1000 х 1000 размер
7. Атрибути точно по техен шаблон, независимо дали той отговаря и е приложим по продуктите
8. Прехвърляне правата за собственост за снимки, текстове
9. Имат право да внесат и продават същото, а твоят продукт да бъде спрян
10. Ти отговаряш и за техни закъснения
11. Издават ОПРОСТЕНА фактура за начисления комисион.
12. Клиент получил ваучер от тях да кажем за 20лв може да купи твоят артикул с него, като това е за твоя сметка без оглед дали ти имаш марж на конкретния продукт 20лв

Пак казвам: Това са най-фрапиращите за мен.

И естествено аз им отговорих, че:
1. Не съм фризьор/монтьор тоест не предлагам услуга, а продукт. А той има себестойност и марж. И маржа не е 30% за да им дам толкова. Писах им, че могат да очакват 5-7% и нищо повече
2. Не са над закона, който ясно е посочил 30 дни за сервиз и обслужване на рекламация
3. Това е най-измислената точка за рекламации и ги насочих към ЗЗП. Ако намерят подобен член да ме информират, в противен случай те поемат ангажимент по този член
4. Отново да прелистят ЗЗП и Закон за електронна търговия, както и няколко регламента на Европейските закони, в коиот е 14 дни
5. Да договорим сума, срещу която да откупят снимките
6. По тази просто изпсувах
7. Да дойдат на себе си и да намерят някой с минимални познания, който да е на ясно, че буксата няма процесор като атрибут да кажем
8. Отново да предложат сума пари и да договорим условия за правата
9. Да си помислят, защото за част от продуктите съм оторизиран от правоносителя и дали искат да влезем в спор по тази тема
10. Да си поемат отговорността, защото и аз искам така, но няма
11. Дали са сериозни, защото има и други, които биха се заинтересовали как с подобни рекламни бюджети и толкова контрагенти не са по ДДС
12. Няма как да стане нито в този, нито в следващ живот

И на края си дадох сметка, че аз не искам да работя с тях и толкова.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Доста тегаво звучат изискванията им. Аз също не бих се вързал на такива клаузи.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Колега, пропуснал си да споменеш неустойката от 100 000 евро :)

Аз им върнах договора нашарен от адвокат, така и не ми отговориха нищо.

Дадох аз продукта на куриера изпратен от тях на 31.03 и по правила и закон трябваше да ми върнат парите до 14.04. Да, но 14 дни минаха, а аз не виждам потвърждение за обработка и връщане на парите. Обадих им се по телефона на 14.04 и вдигнах луд скандал, като пред това бях прочел раздела за 14 дневния срок от закона и им го цитирах.
Приятел, имаш право в 14 дневен срок да върнеш продукта, а те след като го получат трябва в 30 дневен срок да ти върнат парите. Нещо си се объркал.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

11. Издават ОПРОСТЕНА фактура за начисления комисион.
.......
11. Дали са сериозни, защото има и други, които биха се заинтересовали как с подобни рекламни бюджети и толкова контрагенти не са по ДДС.
Емаг естествено ,че са по ДДС , просто в ЕС ДДС е дължимо в страната в която е извършена услугата. Фактурата им е по ДДС и то не е начислено съгласно Директива на ЕС 2006/112, чл.44 и чл.196. Същата ситуация както и с Гугъл фактурите.
Член 196 ДДС се дължи от всяко данъчнозадължено лице или данъчно незадължено юридическо лице, идентифицирано за целите на ДДС, на което се предоставят услуги, посочени в член 44, ако услугите се предоставят от данъчнозадължено лице, неустановено на територията на държавата-членка.



Приятел, имаш право в 14 дневен срок да върнеш продукта, а те след като го получат трябва в 30 дневен срок да ти върнат парите. Нещо си се объркал.

Срока е вече 14 дни, има промяна в ЗЗП от 2014г.
Чл. 54. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Интересно, че им се връзват фирми да работят с тях?! Явно условията по договоритв са гъвкави и с по-ключови контрагенти са по коооперативни.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Списъкът с доверени партньори е доста широк. Залагам, че НЕ във всяка категория е 30% + според обемът volume продажби има допълнителни private договорки. Т.е. едно е общият договор, поднесен в началото на всички, друго е втори или трети такъв преподписан с по-добри условия, но индивидуален. Пък и доста време като месеци са изминали от тези, които са се пробвали 2014/2015.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Интересно колко човека персонал движат емаг?
 
От: От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Срока е вече 14 дни, има промяна в ЗЗП от 2014г.
Мда, ще си коригирам общите условия :) За пореден път, благодаря. Лошото е, че когато станат тия промени ти няма как да разбереш, освен ако перидично не препочиташ законите.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Чл. 54. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.
Чудя се, защо търговецът трябва да възстанови разходите за доставката?
Ако е рекламация е напълно разбираемо, но само заради това, че клиентът е променил мнението си ми се струва нечестно от гледна точка на търговеца.
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Чудя се, защо търговецът трябва да възстанови разходите за доставката?
Ако е рекламация е напълно разбираемо, но само заради това, че клиентът е променил мнението си ми се струва нечестно от гледна точка на търговеца.
Има си трик. Според закона, ако предложиш няколко начина за доставка, например - бг пощи, еконт, дчл и клиентът избере еконт или дчл, то ти не си длъжен да възстановяваш сумата, тъй като не е избрал най-евтиния начин за доставка.

Чл. 54.

(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.

За това, опцията с пощите трябва да я има на 100%.
 
От: От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Емаг естествено ,че са по ДДС , просто в ЕС ДДС е дължимо в страната в която е извършена услугата. Фактурата им е по ДДС и то не е начислено съгласно Директива на ЕС 2006/112, чл.44 и чл.196. Същата ситуация както и с Гугъл фактурите.
Ако минеш ДДС прагът в страната членка от ЕС, в която продаваш, си длъжен да се регистрираш в нея ;)
 
От: От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Емаг естествено ,че са по ДДС , просто в ЕС ДДС е дължимо в страната в която е извършена услугата. Фактурата им е по ДДС и то не е начислено съгласно Директива на ЕС 2006/112, чл.44 и чл.196. Същата ситуация както и с Гугъл фактурите.






Срока е вече 14 дни, има промяна в ЗЗП от 2014г.

Както виждам, за разлика от мен не правиш разлика между опростена фактура и фактура с неначислено ДДС... Пиша ти го пак, бавно, дано този път ме разбереш :
В договора пише "за начислените и дължими от партньора комисионни за реализираните чрез платформата продажби емаг издава опростена фактура."
 
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Ами разбирай го тогава като фактура с неначислено ДДС, защото издават именно такава като комисионна.......Няма нужда да правя разлика при положение, че вече доста месеци им получавам фактурите.
Сега погледнах моя договор и пише друго от това цитирано от теб:
4.5. Ако Партньор Х пропусне да съобщи някакви свои възражения в срока от три (3) работни дни споменат в член 4.4, ще се счита че Докладът за комисионната е бил одобрен, а eMAG ще издаде данъчна фактура.
 
Последно редактирано:
От: Да коментираме работата с ЕМАГ

Който се чувства слаб играч в нишата и си мисли, че като започне да работи с ЯмаГ ще му потръгне според мен жестоко се заблуждава, освен да даде рамо на въпросните руманески нищо друго няма да постигне, дори е по вероятно в един момент да загуби всяакакви постигнати позиции в сигмента в който натиска! Така, че това е пълна щуротия да развиваш реален конкурент на свой гръб!
 

Горе