Facebook / Google Реклама !? : Действие ? / Алгоритъм ?

Goldans

Member
Здравейте . Темата се отваря с цел различни мнения , въпроси , отговори и как им е правилно да работят !

Един от водещите ми въпроси , e Facebook Рекламата - Според вас една кампания , когато бъде пусната , какъв период от време на развитие е нужен да бъде даден , за да има положителен ефект от към поръчки ?
Как би се анализирал алгоритъма на рекламите ?

Относно Google Реклама за Search при Maximize conversions - Кога би се определило , дали въпросната кампания ще има развитие , ако не дава добри резултати ?

Ключовото в рекламирането , дали да се спират при лоши резултати или да се държат са още някакъв период ?

Извинявам се , ако не се зададени правилно въпросите !
 
За жалост е мит, че една кампания веднъж настроена ще върви все така ефективно. Кампанията си има също живот, който е нужен да бъде поддържан постоянно. Независимо дали говорим за Facebook или Google Ads.

В повечето случаи една кампания след старта и следва анализи, преглеждания и постоянно ръчкане докато заработи така, че да докара желаният ROI. В нея се създават различни рекламки, като всяка една с времето също бива оптимизирана и ако не докарва желаниете резултати, се спира или съответно подобрява.

В никакъв случай губещи кампании не се държат за слава. Или се подобряват (донастройват) или се дропят, всичко друго е мазохизъм.
 
Здравейте . Темата се отваря с цел различни мнения , въпроси , отговори и как им е правилно да работят !

Един от водещите ми въпроси , e Facebook Рекламата - Според вас една кампания , когато бъде пусната , какъв период от време на развитие е нужен да бъде даден , за да има положителен ефект от към поръчки ?
7 дни макс
Как би се анализирал алгоритъма на рекламите ?

Относно Google Реклама за Search при Maximize conversions - Кога би се определило , дали въпросната кампания ще има развитие , ако не дава добри резултати ?

Ключовото в рекламирането , дали да се спират при лоши резултати или да се държат са още някакъв период ?
Спират се
Извинявам се , ако не се зададени правилно въпросите !
Говоря за реклами във ФБ, за Гугъл не знам, може и да е по-дълъг периода, както и да не се спират.
 
За жалост е мит, че една кампания веднъж настроена ще върви все така ефективно. Кампанията си има също живот, който е нужен да бъде поддържан постоянно. Независимо дали говорим за Facebook или Google Ads.

В повечето случаи една кампания след старта и следва анализи, преглеждания и постоянно ръчкане докато заработи така, че да докара желаният ROI. В нея се създават различни рекламки, като всяка една с времето също бива оптимизирана и ако не докарва желаниете резултати, се спира или съответно подобрява.

В никакъв случай губещи кампании не се държат за слава. Или се подобряват (донастройват) или се дропят, всичко друго е мазохизъм.
Благодаря за отговора . В Facebook до колкото знам " подобряването (донастройването) " не е изобщо добре , защото се трупало дата и ако се бърника постоянно се нарушавало разпространението !
 
Благодаря за отговора . В Facebook до колкото знам " подобряването (донастройването) " не е изобщо добре , защото се трупало дата и ако се бърника постоянно се нарушавало разпространението !
Да така е, но става въпрос за успешна, работеща кампания. Ако е успешна е по-добре да не се бара и променя. Но в случай, че не върви рекламата и показателите са лоши няма никакъв смисъл да се държи, ако за 7 дни не е почнала да върви добре, едва ли ще тръгне след 107, единствено ще харчи пари.
 
Благодаря за отговора . В Facebook до колкото знам " подобряването (донастройването) " не е изобщо добре , защото се трупало дата и ако се бърника постоянно се нарушавало разпространението !
То какво може да объркаш при зле направена кампания, която само поглъща бюджета? Ако бърникаш добре вървяща е друго, за непечелившите, не мисля, че важи това твърдение. Няма логика да е така.
 
Отговарям за Google Ads Search Campaign:
Като цяло не е добре да се "бърника", а по-скоро донастройва. При всяка, различна от малка корекция се получава "танго", защото кампанията започва обучение отново, което обикновено трае 5-7 дни, а и има "флуктации" с отзвук около 3 седмици.

С други думи: "бърникай си", но всяка по-голяма корекция те връща с около месец назад, да не говорим за непредвидените фактори.

Това разбира се важи предимно за auto bidding стратегиите, с така наречения "изкуствен интелект".

Кампания по принцип се изгражда при предварително определени микро-макро цели, проучвания на тренд, конкуренция и други, които после се засичат с помощта на сегменти, величини и показатели. Т.е. предполага се, че няма да се изисква "основен ремонт", ако целта и семантичното ядро са направени правилно и съобразени с реалността.
Относно "лошите резултати" - факторите са много. Понякога ненужното се премахва, понякога се използват инструменти като "ad variation", "device bidding" и други.

В маркетинга като цяло почти няма строго изградени правила за разлика от програмирането.

Самата дума Market означава "пазар" и като продаващ на него, целта на един маркетолог е да намери ниша, позиция, да прецени конкуренцията и да привлече подходящите потенциални клиени.

П. С. Едно време на маркетологите като нас им викахме глашатаи :D. С усложняването на думата идва и усложняването на дефиницията.
 
Последно редактирано:

Горе