georgimateev
Member
Колеги, гледам и не вярвам на очите си. Става дума за управление на AdWords кампании. Както знаете, всеки един рикуест към Google се заплаща, като различните рикуести струват различно, според ценоразписа. Та.. какво видяха очите ми:
Google AdWords API поддържа една заявка updateCriteria, която струва 10 квота на дума. В Google APIlity (opensource библиотеката, която можете да си свалите от code.google.com и sourceforge и поддържа имплементацията на отделните заявки), обаче, няма подобна функция. За сметка на това, обаче, има няколко функции, които можете да ползвате вместо това - set{койДаЕАтрибут}() и т.н., като за целта трябва да му предадете списък от обекти. За да си направите списък от обекти, пък, имате функция createCriterionObject, която изпълнява един GET Request (още 10 квота). Т.е., вече всичко ни струва двойно.
Освен това, в сайта на Google AdWords за управление на кампании, имаме един страхотен и много красив интерфейс, където можем да променяме параметрите с AJAX on the fly. Аз съм 99% убеден, че зад него стои именно APIlity и, за да смените maxCPC-то на някоя дума, вие изпълнявате минимум един GET и един Update, което струва 20 квота, вместо 10, които реално ви трябват. Ако пък искате да промените текстът и matchType на някоя дума, APIlity ви предлага да изтриете думата и да направите нова. Ако го правите през APIlity, трябва да извикате двете функции последователно, което струва хм.. 122 квота общо, вместо оптимално нужните 51. Все още не съм разгледал алгоритмите за уебсайтове, но съм сигурен, че и там нещата стоят по подобно грозен начин. Както знаете, 1000 квота се равняват на 25 цента от долара, а при подобно разхищение на бюджета (минимум 2:1) можете да сте сигурни, че ако имате една достатъчно мащабна кампания, където следите репортите от Google (а те дали се записват някъде, или всеки път ги четем от тяхната база данни?) и си я управлявате според нуждите, ще изхарчите между 2 и 3 пъти повече пари, отколкото ако го правите ръчно... Отвратително на пръв поглед, надявам се да греша.
P.S. един Гет струва 1 квота, а не 10, както съм написал по-горе. Но пък от друга страна с една заявка можете да смените 5 параметъра на веднъж и тя ще ви струва 10 квота, а през Google ще ви струва по 11 на параметър..
Google AdWords API поддържа една заявка updateCriteria, която струва 10 квота на дума. В Google APIlity (opensource библиотеката, която можете да си свалите от code.google.com и sourceforge и поддържа имплементацията на отделните заявки), обаче, няма подобна функция. За сметка на това, обаче, има няколко функции, които можете да ползвате вместо това - set{койДаЕАтрибут}() и т.н., като за целта трябва да му предадете списък от обекти. За да си направите списък от обекти, пък, имате функция createCriterionObject, която изпълнява един GET Request (още 10 квота). Т.е., вече всичко ни струва двойно.
Освен това, в сайта на Google AdWords за управление на кампании, имаме един страхотен и много красив интерфейс, където можем да променяме параметрите с AJAX on the fly. Аз съм 99% убеден, че зад него стои именно APIlity и, за да смените maxCPC-то на някоя дума, вие изпълнявате минимум един GET и един Update, което струва 20 квота, вместо 10, които реално ви трябват. Ако пък искате да промените текстът и matchType на някоя дума, APIlity ви предлага да изтриете думата и да направите нова. Ако го правите през APIlity, трябва да извикате двете функции последователно, което струва хм.. 122 квота общо, вместо оптимално нужните 51. Все още не съм разгледал алгоритмите за уебсайтове, но съм сигурен, че и там нещата стоят по подобно грозен начин. Както знаете, 1000 квота се равняват на 25 цента от долара, а при подобно разхищение на бюджета (минимум 2:1) можете да сте сигурни, че ако имате една достатъчно мащабна кампания, където следите репортите от Google (а те дали се записват някъде, или всеки път ги четем от тяхната база данни?) и си я управлявате според нуждите, ще изхарчите между 2 и 3 пъти повече пари, отколкото ако го правите ръчно... Отвратително на пръв поглед, надявам се да греша.
P.S. един Гет струва 1 квота, а не 10, както съм написал по-горе. Но пък от друга страна с една заявка можете да смените 5 параметъра на веднъж и тя ще ви струва 10 квота, а през Google ще ви струва по 11 на параметър..