Google са долни мошеници

Колеги, гледам и не вярвам на очите си. Става дума за управление на AdWords кампании. Както знаете, всеки един рикуест към Google се заплаща, като различните рикуести струват различно, според ценоразписа. Та.. какво видяха очите ми:
Google AdWords API поддържа една заявка updateCriteria, която струва 10 квота на дума. В Google APIlity (opensource библиотеката, която можете да си свалите от code.google.com и sourceforge и поддържа имплементацията на отделните заявки), обаче, няма подобна функция. За сметка на това, обаче, има няколко функции, които можете да ползвате вместо това - set{койДаЕАтрибут}() и т.н., като за целта трябва да му предадете списък от обекти. За да си направите списък от обекти, пък, имате функция createCriterionObject, която изпълнява един GET Request (още 10 квота). Т.е., вече всичко ни струва двойно.
Освен това, в сайта на Google AdWords за управление на кампании, имаме един страхотен и много красив интерфейс, където можем да променяме параметрите с AJAX on the fly. Аз съм 99% убеден, че зад него стои именно APIlity и, за да смените maxCPC-то на някоя дума, вие изпълнявате минимум един GET и един Update, което струва 20 квота, вместо 10, които реално ви трябват. Ако пък искате да промените текстът и matchType на някоя дума, APIlity ви предлага да изтриете думата и да направите нова. Ако го правите през APIlity, трябва да извикате двете функции последователно, което струва хм.. 122 квота общо, вместо оптимално нужните 51. Все още не съм разгледал алгоритмите за уебсайтове, но съм сигурен, че и там нещата стоят по подобно грозен начин. Както знаете, 1000 квота се равняват на 25 цента от долара, а при подобно разхищение на бюджета (минимум 2:1) можете да сте сигурни, че ако имате една достатъчно мащабна кампания, където следите репортите от Google (а те дали се записват някъде, или всеки път ги четем от тяхната база данни?) и си я управлявате според нуждите, ще изхарчите между 2 и 3 пъти повече пари, отколкото ако го правите ръчно... Отвратително на пръв поглед, надявам се да греша.

P.S. един Гет струва 1 квота, а не 10, както съм написал по-горе. Но пък от друга страна с една заявка можете да смените 5 параметъра на веднъж и тя ще ви струва 10 квота, а през Google ще ви струва по 11 на параметър..
 
не бе, сега в момента пишем една система за управление на Адуърдс кампании и точно се занимавах с алгоритъма за едитиране на думите и т'ва ми направи много грозно впечатление. Ако при теб една кампания ти струва 25 цента за целия мениджмънт, при нас излизат малко повече, понеже ние си имаме хора, дето се занимават по цял ден с тия кампании. Пресмятаме разни неща, едни графики се чертаят, кампании се спират и пускат според ЦТР в часовите зони и т.н. И за всички тия неща като ни цакат двойно хич не ни е блажко. Смятай, че тоя сървър прави по хиляди посещения дневно от Гугъл Адсбот.. Голяма е играта и там тия загуби не са в размерите на центове, ами на хилядарки. Пък и ние не сме единствените играчи... Аз примерно се разиграх и се разрових из кода на апилити, та ще си го оптмирам, ама който не се разчовърка ще ги хвърля тия хилядарки на вятъра.
 
Е поне се стремите да оптимизирате кампаниите на много високо професионално ниво, това за което писа си мисля че е защото може благодарение на тези "пластични" лавирани да сте привлекни вниманието на Г, и така те да не печелят максимума от това.:) Но само предполагам. Иначе има много такива PPC центрове, които управляват кампаниите на други фирми. Това си е практика. :wink:
--------------------------------------------------------------
Affiliate Marketing Blog
 
arsenal каза:
Честно казано аз съм доволен от адуърдс и аз ги джиткам ръчно също :)

Е Arsenal, виждаш ли хората в Германия какво правят. Блъскат се яко а не като нас наръка да правиме всичко. Дай да вртъна и аз един такъв софт за да менажираме хиляди камапнии дееба :)
 
под ръчно имах предвид да си пиша SOAP-a и да го пращам с идентификационния стринг направо на Гугъл сървъра, а не през на Гугъл интерфейса. Точно там е набутването.
Иначе и ние на ръка ги пипаме (т.е. хора менажират кампаниите, софтуера само смята оптималното, но вече ти сам си решаваш какво да правиш) - няма как да дадем на един компютър да управлява бюджета на всички клиенти:)
 

Горе