Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Да, вярно! Кво става ако един и същ код го сложиш в 2 различни магазина? Облъчваш едновременно от един акаунт посетителите и на двата ли?

Точно така
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Ей такива дребни неща, които откривам всеки ден ме радват много :)
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

да с 1 акаънт обслужваш и 20 сайта ако си го добавил скрипта. Лошото е, че на безплтана версия можеш едновременно да водиш само по един разговор и един оператор. Платените са на различни порграми 2-3-5
 
Re: От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Ей такива дребни неща, които откривам всеки ден ме радват много :)

А аз се радвам че най после и дойде времето на темата да се развие щото сме си писали е бизнес, аз и блинки 2008 :oops:
 
Наскоро започнах и аз да предлагам live chat. За пръв път имам нужда и инсталирах zopim днес. Сега например се чудя, като видя някой заангажиран в сайта, примерно 10 разгледани страници и 10 минути престой, да му пиша ли? Или да го оставя сам да се свърже с мен?

Сега пробвах да пиша на един. След 5 минути ми зададе въпрос и му отговорих максимално кратко, но описателно. След още 2-3 минути излезе, без да пита нищо повече.

Та, някой експериментирал ли е кое има по-добра конверсия?
 
От: Re: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Наскоро започнах и аз да предлагам live chat. За пръв път имам нужда и инсталирах zopim днес. Сега например се чудя, като видя някой заангажиран в сайта, примерно 10 разгледани страници и 10 минути престой, да му пиша ли? Или да го оставя сам да се свърже с мен?

Сега пробвах да пиша на един. След 5 минути ми зададе въпрос и му отговорих максимално кратко, но описателно. След още 2-3 минути излезе, без да пита нищо повече.

Та, някой експериментирал ли е кое има по-добра конверсия?
Чак толкова наблюдения нямам , но мисля, че принципът е същият като с консултант продавачите - ако ви кажат "добре дошли, ние сме на ваше разположение", правят добро впечатление, но ако почнат да досаждат е клиентогонещо... А съобщението "задайте въпрос тук", което пише в балончето за комуникация на чата ви върши достатъчна работа по поздрав и подканяне.Поне тъй виждам нещата аз.
 
Re: От: Re: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Чак толкова наблюдения нямам , но мисля, че принципът е същият като с консултант продавачите - ако ви кажат "добре дошли, ние сме на ваше разположение", правят добро впечатление, но ако почнат да досаждат е клиентогонещо... А съобщението "задайте въпрос тук", което пише в балончето за комуникация на чата ви върши достатъчна работа по поздрав и подканяне.Поне тъй виждам нещата аз.

Аз съм скрил балона. Въпроса е примерно както е този конкретният клиент - гледа началната, гледа една услуга, после втора, после се връща на първата. Добавя в количката, маха се, после пак добавя. После отива на контакти, после на faq, после пак на контакти. Примерно на мен ми изглежда като човек, който не е сигурен и както се казва му трябва малко подтикване да завърши поръчката.
 
От: Re: От: Re: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

НИКОГА не пиши на клиент докато ти рови сайта. Достатъчно му е да види, че си на линия и ако се нуждае от помощ ще се свърже с теб. При 80% от случаите които съм имал клиентите бягат или остават още малко време и пак бягат. При мен клиентите рядко ровят целият сайт преди да направят поръчка. Съвета ми е да изкараш на показ това което клиента най-често рови (примерно като контактна информация) но да го направиш стегнато, четливо и лесно за възприемане. Т.е. да не напускат продуктовата страница но в същото време да получат желаната информация.
 
Re: От: Re: От: Re: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

НИКОГА не пиши на клиент докато ти рови сайта. Достатъчно му е да види, че си на линия и ако се нуждае от помощ ще се свърже с теб. При 80% от случаите които съм имал клиентите бягат или остават още малко време и пак бягат. При мен клиентите рядко ровят целият сайт преди да направят поръчка. Съвета ми е да изкараш на показ това което клиента най-често рови (примерно като контактна информация) но да го направиш стегнато, четливо и лесно за възприемане. Т.е. да не напускат продуктовата страница но в същото време да получат желаната информация.

Мерси, ще го имам предвид :)

You must spread some Reputation around before giving it to 2fast4you again.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Ами аз ползвам зопим и впечатленията са противоречиви. Това ако му пишеш и излиза няма как да знаеш дали е нямало да излезе и ако не си му писал, нали? По мой наблюдения не малка част не забелязват не само балончето, но и прозорчето когато си им писал. Аз имам такива случай и ми звънят с репликата "аз да ви питам, че не видях имате ли чат..."
За основният ти въпрос - мисля, че с времето ще добиеш усет кога да им пишеш. Това, че по-голямата част не отговарят е нормално, въпросът е да не си досаден. Имам предвид ситуация, като например влиза и за 2-3 мин ти праска 10-20 страници. Защо да не напишеш нещо като "Здравейте, имате ли нужда от съдействие?"? Ако не отговори, изчакваш го и го оставяш. Имам случай, в които след 3-5 мин ми пишат, след като съм писал аз. Искам да ти кажа, че не малка част отговарят едва след като съм писал, което значи, че са търсили и са имали въпрос, но по някаква причина не са попитали. Явно на такива именно твоята инициатива им е нужна за да си кажат болката.
Казвам ти това на база поне 5 месеца ежедневна употреба и наблюдение, защото се стараем максимално време от деня да сме на линия. Все пак е тъпо да има чат и константно да пише, че не си на линия, нали?
Относно конверсия и полезност - 100% чата е полезен. Хората питат за неща, които дори са прочели и са ясно написани, но търсят допълнително инфо, което на теб може да ти се струва, че го има, но за тях е по-друго когато има контакт с човек. От тук идва и по-добрата конверсия. Има чисти продажби от чата, които може би са повече, защото ти не можеш да ги хванеш и ти давам пример: Влиза, гледа, чати с теб и си тръгва. Идва пак, гледа и си тръгва. Идва и поръчва. В тази схема няма гаранция, че Зопим ще го хване с брои посещения. Най-вероятно при динамични ИП-та се случва така. В крайна сметка, ако Зопим не ти го отчете като върнал се, но купи ти няма как да разбереш, че си подпомогнал продажбата, а в действителност ще е точно така.
А да! Относно и в подкрепа на това да се пише на клиент: Защо трябва да е по-различно от реалния магазин? Нали всички правим разлика между това какво сме му продали и какво клиента си е купил. Ако клиента си е купил т.е няма активност на продаващият - това не е продавач. Продажбата е активно действие, а не пасивно. Разликата?
Отивате в магазина и искате хляб. Дават ви 1 хляб. Толкова. Никой не ви е продал - вие сте си купили.
Същата ситуация:
Отивате в магазина и искате хляб. Продавача ви казва "Знаеш ли от днес предлагаме еди-кой си хляб, който е толкова пари, но пък е много хубав. Вие купувате, а той ви продава.
Предполагам виждате разликата.
Клиента трябва да бъде "маркиран" на 100%. Влизайки в магазина, дори да сте заети трябва да го поздравите. Така му давате знак, че е забелязан, но не му се натрапвате. Ако има въпрос, а вие все още сте зает ще чака вас. Ако не можете да му обърнете внимание като се освободите. По-важното е, че поздрава или "маркирането" е той знае, че е забелязан и има кой да му обърне внимание. И пак пример въпрос:
Влизате в магазин и никой не ви отразява. Имате въпрос и почвате търсене на най-малко отегчената физиономия. (Техномаркет - звучи познато, нали?)
Влизате в магазин и ви казват добър ден, вие разглеждате и имате въпрос. Към най-малко отегчената физиономия ли се обръщате или към поздравилият ви?
 
Последно редактирано:
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Абсолютно съм съгласен с колегата над мен! На клиента трябва да се обърне внимание...Естествено зависи какъв тип продукт се продава, но като цяло хората са неориентирани и искат да бъдат вкарани в правилната посока!
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

За тези, който позлват zopim live chat, ползвайте widget, който автоматично праща съобщение на новодошъл в сайта ви. Настройките са много на приложението, така че спокойно се конфигурира по ваше желание. Аз лично съм ЗА поздравяването на клентите през live chat.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Аз използвам Kayako за live chat. Използвам съм и LiveZilla от която съм много доволен. Лично аз не харесвам прозорчетата в сайта. Ние сме поставили едно малко банерче и ако искат да се свържат с нас го правят, защото не трябва да се досажда на клиентите.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Зависи от бранша, продукта и услугата. Както и от клиентите.

Ако се продават ИТ продукти, по-специализирани, се предполага, че клиентите знаят какво търсят и бързо го намират. Може и без някаква допълнителна подкана.

Обаче за други неща е добре хората да бъдат подпитани, да им се каже, че си тук и можеш да помогнеш. Примерно врати - там човек му се иска да научи повече преди да реши да купи. Но в сайта и да има всичката информация, човек може да не може да прочете всичко или просто да не види информацията, която му трябва. А го делят само 1-2 въпросчета от решението за покупка. И излиза чата и му казва: Здравейте, имате ли нужда от помощ? Ако човека пита и му се отговори е почти спечелен.

За съжаление сме все още леко задръстена държава и ни е страх или срам да питаме във физическия магазин. Или с голямото самочувствие, че всичко знаем. Но онлайн съвсем анонимно хората могат да си питат без да се притесняват, че ще покажат незнание. Не се налага да търси още из сайта или по форуми или да питат познат дали е ползвал този продукт. Направо може да попита съпорта на сайта.

С две думи чата е полезен, само да има организация да има хора там и да са полезни на посетителите. Ние също го усетихме. Предполагам в бъдеще ще е още повече.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Малко да споделя мнение след втората реинкарнация на чата в моя магазин...

1. Заговарям само хора, които виждам че обикалят и търсят нещо в сайта. Не всеки...
2. От тези едно 75% отговарят на поздрава ти с въпрос - явно наистина търсят нещо и искат да купят, ако не днес то утре...
3. Не си чатя втори път с тях. Гледам дали има хистори, ако има ги оставям да си цъкат. Ако им трябвам ще видят, че съм онлайн и ще ми пишат, вече знаят как става.
4. На хората, които са се навили им предлагам опцията да ми споделят данните си "за тяхно улеснение" и да направим поръчката през чата. За сега от 50% са отказали и са си направили поръчката през системата.
5. Много малко хора ме заговарят без да съм ги закачил, да не кажа голяма дума, но 8-10% максимум.

Като цяло продължавам да смятам, че е излишна екстра, но ще го оставя за сега... Още един източник на статистика, виждам в реално време г.д. къде се намира посетителя, колко пъти е бил тук и т.н.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

И аз ще се включа с малко наблюдения:

Почти всеки, който пише на чата става клиент. Не успяваме засега да направим изводи, ако го нямаше чата, щяхме ли да ги изтървем. Т.е. като няма чат, дали просто ще се обадят по телефона. С чат без чат - все тая. Знам как са протекли някои разговори с клиенти и съм на мнение, че ако го е нямало чата, е нямало да се свържат с нас. Или поне не сега.

Другото наблюдение е, че половината от свързалите се с нас чрез чата са стари клиенти. Да не каже някой, че те са мнозинството поръчали :). Малка част от тях правят поръчка. Пишат, за да питат за информация. Те определено са доволни от този съпорт.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Zopima нещо много стабилно ми добавя едни 3-4 чекунди към времето за зареждане на първата страница...

Не мога ли да направя нещо от "моята" страна на нещата, защото е ясно че ако им пиша те ще кажат "Всичко е ток!"...?
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Zopima нещо много стабилно ми добавя едни 3-4 чекунди към времето за зареждане на първата страница...

Не мога ли да направя нещо от "моята" страна на нещата, защото е ясно че ако им пиша те ще кажат "Всичко е ток!"...?

Zopim имат за определени cms готови модули, примерно OpenCart работи перфектно със Zopim. Ако ти е custom явно трябва някой разбирач да се изкаже, ако си със популярен cms най-вероятно има готов модул или адон за него.
 
От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите

Ползвам модул... Няма значение дали ползваш модул или го вкараш "ръчно" в темата си. Идеята, е че бави самата връзка към техния сървър, не може ли това нещо да се направи да зарежда успоредно от моя сайт, за да не го чака да се визуализира?
 

Горе