Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Blinky

Owner
Преди няколко дни, предполагам и вие, попаднах на една много интересна статия. В нея Matt Cutts обяснява важността на линковете за SERP-а. Да, няма нищо лошо, то това си се знае от доста време, нищо че хвърляше предимно вниманието ни върху контента, качествените сайтове и полезните ресурси, които те имат. Сега, малко или много реши да сподели с нас и какво реално трябва да трупаме като линкове. Ще дам както ресурса, който е: Matt Cutts on Links & How to Succeed With Content Marketing, така и ще си позволя да предам с ми думи това, което яз разбрах. И тъй като сме форум, може да се зафорими една интересна тема по въпроса. :)

Реално е интервю, на което той отговаря на въпроси. Според общата картинка линк билдинга не е лоша практика и реално се натъртва на 2 основни неща - линкбайта и контент маркетинга, като водещи посоки, които да се следват за успешен линк билдинг. И да, няма нищо по-хубаво да правиш съдържание, което само "пътува" из мрежата, а не е нужно да бъде молено, за да се качи някъде. Това е един добър показател, че сме на правилната посока. И наистина - логиката е такава - споделеното съдържание е ценно съдържание. Говоря в случаите, когато имаме масивно споделяне, а не 2-3ма наши приятели ни правят услуга.

В едно от заключенията си той каза нещо, което бих цитирал с голямо удоволствие - "SEO-то се превръща в традиционен маркетинг". Определено бих се съгласил с това. Не говоря за нашият тип "брандинг" на сервизи и компании за дограми по стълбовете. Тук наистина се иска идеята да се приближи повече до креативността и наистина добрата мисъл при всяка една кампания. Както повече от хората, започващи SEО, мислят този процес не само за за невероятен и труден, но и за нещо, което е много малка част в така голямата вселена от маркетинг стратегии, похвати и практики. И то се прави само с една цел - да ни докара трафик от търсачките, един от най-качествения. Да не кажа най. Доста (преди време беше практика) уебмастъри и собственици на сайтове мислеха, че публикувайки кофти контен, пускайки няколко линка, това ще ги вдигне в търсачките. Предимно Google. Те разчитаха на т.нар. техническа част на оптимизацията. Да, но в наши дни това не се случва. Да, може да има някъде по главните страници някой "пробил", но това няма да е за дълго. Естествено, ако не започне да повтаря отново и отново цяата стратегия. Има и такива и определено не се справят зле. :)

Това, което в момента Google се опитва да толерира, и успява, е да "блъска" напред издателите на качествен контент - било то инфо статия, интересно видео, инфографика, картинка. Естествено, комбинацията от 2 и повече винаги изглежда по-добре, изчерпателно и добър ресурс за търсачката. Респективно - получава и своето място на първите позиции. Не закъснява и споделянето му когато това съдържание успее да стигне до съответната аудитория и реално тя го оцени и сподели на хората, които имат нужда от тази информация или ресурс. Ето така се създава и име в областта - бранд. Добър пример, който мога да дам е калкулаторите на една бг счетоводна форма, няма да я споменавам, защото всеки ги е ползвал, когато иска да направи някоя друга сметка на бързо. И защо не - вчера човек (като бях на гости) сподели, че ако искаш да си сметнеш лихвения %, влизай на калкулаторите на банка Х. А той работеше в друга, само да уточня. :)

Cutts, споделя нещо, което не мисля, че вече е такава практика. И има защо. С новите ъпдейти, няма как да се сменят и правилата за оптимизация и линк билдинг. Той споделя, че хората вместо да се съсредоточат върху изграждането на добър, ценен и полезен за аудиторията си сайт, те отделят голяма част на това да търсят линкове за него. Някой кофти, други не чак толкова. В моята практика мога да кажа, че това е така, особено при започващите. Да, хубаво е да има силен тласък от качествени линкове, но чат пат се намират и някой друг не чак толкова качествен, лошото е когато се прекали в насока некачествени линкове. Логиката е ясна и определено според него работеща - колкото по-качествен и ценен е сайта, толкова той повече се споделя между хората. Естествено тук идва и разминаването между различните виждания за качество. Но практиката на един човек го кара да вижда качествените неща и да ги различава. ;)

Той казва също така, че е добре да се прави SEO, както обикновените маркетолози - с мисъл, креативност и стратегия. Аз тук бих добавил да си имаме едно на ум и за техническата част все пак - (title, desc, h1, h2, alt tags, webmasters tools, sitemap, interlinking, bad neighborhood links и т.н.). Все пак се цели 100%, това което големите го знаят и прилагат.

Всяка маркетинг стратегия има начало и край. SEO-то н прави изключение. Често (на някои от вас се е случвало) стигайки задоволителни позиции за дадена кл. дума / фраза, да иска да скочи и за кл. дума с най-много търсения в областта, нали? Да, може да не доведе от 50 посещения един купувач, но все пак 100-200 посещения, носещи един купувач, пак не е за игнориране. Ето защо, бих се съгласил с това, че SEO-то е не само еднократно действие, то е като маркетинга, за да има постоянно текучество продажби , трябва да има и нон стоп действащи и прилагащи се стратегии. Или както си е на наш език - още оптимизация.

Нещо, което често не съм писал, но се засича в интервюто е, че задавайки си въпроси, може да се постигне резутлата, който всеки търси при издигането си в търсачките. Да, това е работело и преди, като в маркетнга (където и да съм работил) винаги за мен топ въпрос беше "С какво съм по-добър от конкурентите ми?" и "Как да успея да го предам на потребителите?". Но има и други, които ще цитирам от там, отнасящи се за позиционирането ни в търсачките:

Би ли взел този линк, ако Google или Bing не съществуваха (силно, но и подвеждащо)?
Би ли показал линк партньора ти на потенциалните си клиенти?
Би ли го показал на децата си?
Трябва ли да спориш за това дали е добър или лош линк?

Тези въпроси реално не трябва да присъстват като фактор при линк билдинга. Да, и за какво при положение, че още в първите два може да получим правилата насока. Ако погледнем нещата през очите на обикновения (офлайн) маркетинг експерт, то той би целял само едно - да е на място, на което ще има значим резултат. Преди време всеки линк би бил от значение. В известна степен се придържам до това (особено за директории и др.), но вече едно ме спира най-много - времето което ще отделя за 100 некачествени линкове може да се инвестира в това да взема един, качествен. Да, и във втория случай ще спечеля повече.

Съсредоточаването ни върху качеството на стратегията е важен фактор, казват в интервюто. Наблюдава се много често и в офлайна. Например, самата идея да плеснеш листовки, че почистваш домове на стълб и да я дадеш в ръката на човек, който излиза от блок, в който тече ремонт. Нали, има разлика. Аз лично това в листовките по стълбовете и пощите не съм го разбирал, но това е друга тема. ;)

Преди време казах, че едно от нещата, които мисля, че ще има бъдеще е guest blogging-а. В статията става дума за това. Но там повече натъкват на това ти да иницираш предлагането на качествено съдържание на блогъра? Има значение и то огромно. Едно е да смените няколко абзаца, друго е да блогъра да използва развитите си социални канали. Съдържанието е кл. фактор, когато става дума не само за линк билдиинг, но и за брандинг. Не може да изкарваш кофти съдържание и в същото време хората да искат да правят асоциации с теб и експерт в областта. Някак си не е логично. :)

Никой няма да е заинтересован в поредната глупост за това какво е кредит и как може да си вземем кредит. Нали? Трябва нещо ново, нещо неписано, нещо грабващо, нещо уникално. Подсилено с някоя инфографика или видео, може да свърши чудеса. Тук се задява един въпрос - Дали това, което ще произведа заслужава стотици туитове, лайкове и шерове? Ако има и грам колебание, то е ясно и какъв ефект може да се очаква. Не е лошо да затвърдите нещо старо и основно за дадена област, но е хубаво да се даде и нещо повече.

Дори и това интервю на Matt Cutts ще стане такова съдържание. Вече става, линка горе, който съм дал потвърждава това. :) Дано се включите да разнищим това с линк билдването и контент маркетинга. Сигурно вече сте се отегчили от дългия пост, но нямаше как да събера всичко. Даже съм и отрязал малко. :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Само ще кажа, че всеки си гледа интереса. Мат Кътс може да си дрънка хиляди глупости за линк билдинг и контент и да дава акъли, но моя съвет е сами да си правите наблюдения и експерименти какво действа и какво не при оптимизация и доколкото е възможно да има съображения с правилата за SEO на Google.

Според мен се опитват да си наложат техните продукти и накрая всяка компания да стане зависима от тях. Защо ли? Ето един пример - Google авторството. Уж искат хората да не са анонимни, а да си дават данните, за да няма измами, за да се избегне спам и т.н. и т.н.

Принуждават ме да си напиша имената в Gmail (не, че не мога да си измисля някакви де...), щото да ги ползвали за G+. След това ме принуждават да си въвеждам данни за месторабота и други лични данни и т.н. - мчи нищъ! Що ме зорят? Ся пък измислиха простотията с google авторството. Така не само, че публично се заявява самоличността, но и фирмите са принудени да си павят регистрация, защото така са си направили тъпите алгоритми, че позиционирането на сайт донякъде се влияе от G+.

И не стига, че са толкова нахални да ме тормозят да си дам личните данни, ами ми записват и търсенията, айпито и изобщо ми съставят един интернет профил. Освен това цялата информация, която посоча в Gmail-а и G+ видиш ли излиза в Google търсене. Чи отде накъде? Може пък да не искам да казвам къде съм учила и кой ми е любимия актьор? Що трябва да нахалстват?

Ето още един пример за нахалство. То пък човек да не си купи таблет с андроид! Уби се да писка да си вляза в gmail-a, та да може да ми събират и от таблета данните.

Пълна скръб!

Това беше малко отклонение, но мисълта ми е, че всичко което правят, независимо дали се отнася за SEO оптимизация или за техните продукти го правят с една цел: да "монополясат" интернет и бизнеса да стане зависим от техните реклами. И засега успешно успяват - до голяма степен, благодарение на оптимизаторите.

А относно тия въпроси, които се задават на Матю, още една грешка! Така събират инфо от уеб мастърите за въпросната си зоологическа ъпдейтова градина.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

В известна степен се придържам до това (особено за директории и др.), но вече едно ме спира най-много - времето което ще отделя за 100 некачествени линкове може да се инвестира в това да взема един, качествен. Да, и във втория случай ще спечеля повече.

Съгласен съм с това. Винаги качеството трябва да е водещо. Даже преди няколко дни зададох такъв въпрос на потребител с обява във форума, който търсеше контекстуални линкове и му казах, да ме потърси ако иска нещо качествено, ако търси нещо евтинко да ме пропусне, отговора му беше, че в момента търси количество. Еми количеството не прави качество, съгласен съм с примера - 1 качествен линк е много повече от 100 некачествени.

Точно и за това никога не съм ползвал разни социалки, директории за статии - те са некачествени и не искам да си губя времето с тях.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Да, даже като ме питат и не ми вярват. Което вече спря да ми прави впечатление. Казвам, че да си топ топ трябва да ти е всичко на 6. Не мога да им се обясни на хората, че сайт за 300-400 или там не знам колко си малко пари ще има много големи шансове с такъв, в който са налети хиляди левове. Качеството се крие в цената. А не в "терикатските" сделки, защото такива няма. :)

Отнася се както за сайтове, така и за SEO. Хубаво SEO се прави с много пари, ако искаш да е добро. Една статия в хубав и голям сайт ти е мин. 50-100 лева. Как се предполага да направиш SEO за 200-300 на месец? И какво ще е това, да хубаво директории, ама само в началото, после след 2-3та страница или се бъркаш за хубави ресурси или си седиш там, а не дай си Боже да те накажа поради "количеството качествени линкове", които си набухал.

Като тръгнеш евтино навсякъде, резултата ще е ясен. Да, ако сам си го правиш - ОК, може да оптимизираш бюджета, но ако решиш да минаваш тънко насам натам, даже още от направата на сайта си, не те очаква нищо хубаво. ;)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Да, даже като ме питат и не ми вярват. Което вече спря да ми прави впечатление. Казвам, че да си топ топ трябва да ти е всичко на 6. Не мога да им се обясни на хората, че сайт за 300-400 или там не знам колко си малко пари ще има много големи шансове с такъв, в който са налети хиляди левове. Качеството се крие в цената. А не в "терикатските" сделки, защото такива няма. :)

Отнася се както за сайтове, така и за SEO. Хубаво SEO се прави с много пари, ако искаш да е добро. Една статия в хубав и голям сайт ти е мин. 50-100 лева. Как се предполага да направиш SEO за 200-300 на месец? И какво ще е това, да хубаво директории, ама само в началото, после след 2-3та страница или се бъркаш за хубави ресурси или си седиш там, а не дай си Боже да те накажа поради "количеството качествени линкове", които си набухал.

Като тръгнеш евтино навсякъде, резултата ще е ясен. Да, ако сам си го правиш - ОК, може да оптимизираш бюджета, но ако решиш да минаваш тънко насам натам, даже още от направата на сайта си, не те очаква нищо хубаво. ;)

Ако нищо не вдяваш от SEO, излиза скъпо, но ако сам си го правиш, може да минеш тънко. ;)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Първо да поздравя Блинки, че си е направил труда да преразкаже и допълни Matt Cutts... Второ да кажа, че Google са прави да искат качество... достоверност и уникалност... именно това искат и хората ползващи търсачката.. Аз помня времето когато Google даваше достоверни отговори на зададените въпроси.. сега не е така, а от компанията се опитват да поправят грешката си. Няма как споделянето да не играе роля... няма как цитирането на определен бранд да се пренебрегне, а терикатлъците на дребно скоро ще са в историята.. :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Поздрави и от мен за статията!

Относно Link Building-a - комбинацията "умерени количества+качествено съдържание", определено ще помогне за подобряване на класирането. Естествено, това не е единствения фактор, но повечето тук си знаят това. :)

П.П.: За съжаление още не мога да давам реп., иначе Blinky да си знае, че има +1 от мен.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Много често (така де, има доста по темата) се среща фразата, че линк билдинга е мъртъв, а реално се възражда линк печеленето. Какво ще рече това? Пояснявам, защото и в двата случая говорим за едно и също, но в първият става въпрос за трупане на линкове по начина, по който често се прави - купуване, размяна, договаряне и т.н. А във втория - определено намекват на това да се трупат линкове натурално, чрез споделяне на това, което сте генерирали или като съдържание или като ресурс - било то инфо стария или някой друг онлайн тул, калкулатор или друго.

Ако трябва да сравнявам старото и новото SEO и по-конкретно линк билдинг / ърнинг, то би изглеждало така:

При старото имаше купуване на линкове - футър, хедър, сайтбар. При новото, предпочитан вариант е контент линк, което означава само едно - от съдържанието на страницата. Ето защо гест блогинка стана един от предпочитаните начини да заместиш този начин. Все още има хора, купуващи линкове и за учудване, това работи. Да, нищо, че е против правилата че някой репорт няма да ги издъни, но факт е - работи. естествено, къде-къде по-замаскирано би изглеждал линк от статия, нали? :) Ето как се преобрази това.

Следва шерването на линкове по мейли и букмарк сайтове. Това тотално се измести от социалните медии, в които се споделя толкова много информация на ден, че не е нужно, както се вика, да ходиш другаде да я търсиш. Ако не вярвате, хората от Digg и Svejo ще ви потвърдят. ;)

Това което още забелязах е, че събмита по директориите също така е заместен от нещо интересно - листи, които съдържат локал бизнеси. Нещо като каталог сайтовете тук, които искат мембършип на годишна база, но по-добро, защото са специализирани или по локал или по тематика, а по някога и по двете. Това а интересни сайтове и определено не са на 100 С класа, както и не се редактират веднъж на 10 месеца, което Google откровено си го брои за мъртъв сайт. Няма какво да си говорим. :)

Моите любими артикъл директории и като цяло артикъл маркетинг. Да, казвам любим, защото блъскаш да пишеш някоя хубава статия, слагаш и добри думички и какво? Едно време даже идваха продажби, сега само им увеличаваш обема да големите артикъл директории, а ефекта и повече от нищожен за инвестираното време и ресурс. Сега това е заместено от постване по блогве, отворени и защо не секция, която имаш като експерт в областта. ;) Нещо като гест блогинга, да не кажа, че много са еднакви. ;)

Спаменето по форуми с постове, блогове - с коментари. Това не е модерно, демоде. Но правейки го като част от тази общност - това е друго. Винаги ще има значение, кога си дошъл да спамиш и кога си полезен на дадено общество или блогосфера, а защо и да не вземеш едно линкче за това, че си бил полезен. Полага ти се все пак. :) Това не мисля, че трябва да е ново, но така казват, а и чета последно време. Не може да си част от 100 общества и да си полезен едновременно на всяко, но можеш да таргетираш само най-важните и значими за теб. Все пак големите са в началото на класацията. А винаги може и да понаминеш и към малките, да кажеш здрасти, нали? :) Говоря за онова "здрасти", което ще си заслужиш да си вземе едно линкче. ;) Вие знаете за какво говоря. :) А често се предизвиква и вълна. Добър пример е Вискяр Бг, нищо че ние сме IT, а неговите ресурси са в областта на земеделието. Доста често се случва някой да каже "ей, чакай, той имаше доста добра галерия на овошки" и плес, линк към галерията му. ;)

Взаимстване от линковете на конкурентите. Да, това работеше, лично аз съм го правил и потвърждвам, че наистина работи безотказано. Независимо какви линкове. Сега аз казвам така - не взаимствайте линковете, а ако ще го правите - вземете само най-добрите им. То си личи кои са. ;) По-скоро взаимствайте контента им, като правите значителни подобрения в него. Не позволявайте те да водят парада, не са по-умни, нито по можещи. Просто, за да съм по-ясен - вземете идеята за контента. Направете по-добър. Това е къде къде по-работещо от това, да пресявате кофти линковете, които пишман SEO-тата им са трупали.

Правенето на мрежи от сайтове (кръгове, пръстени, сателити), които да видят към Вас...като допълнителни "качествени" линкове. Това пак вече не е модерно, да не кажа - неработещо. В момента е заместено от създаване на социална мрежа, както го казват или аз както бих го нарекъл - общество, което да ви споделя, да говори за вас и да може то да ви споменава, допълвайки с контент. Идеален пример, за който се сещам е форума или дискусионна част (дискъшън борд), инсталирано в някоя секция, поддомейн. Нека хората говорят за вас, нека те работят за вас. ;)

Мисля, че успях горе долу да представя старото и новото. :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Правенето на мрежи от сайтове (кръгове, пръстени, сателити), които да видят към Вас...като допълнителни "качествени" линкове. Това пак вече не е модерно, да не кажа - неработещо. В момента е заместено от създаване на социална мрежа, както го казват или аз както бих го нарекъл - общество, което да ви споделя, да говори за вас и да може то да ви споменава, допълвайки с контент. Идеален пример, за който се сещам е форума или дискусионна част (дискъшън борд), инсталирано в някоя секция, поддомейн. Нека хората говорят за вас, нека те работят за вас.

Blinky, тук не съм съгласна! Я иди направи 5 блога (сателитки), пусни по 3-4 качествени, тематични линка (не заради позиционирането, а заради PR) и после ми ги сравнявай със свежото, например. Ако сателитките са добре поддържани, определено линковете от тях към основния сайт ще имат по-голяма тежест и ще са по-качествени, защото са тематични, отколкото ако постнеш сайта си в Свежо.... Така, че в една тежка ниша - сателитките са много добър вариант! Да не говорим, че от свежо (просто го давам като пример за социалка) - всичките конкуренти си постват там сайтовете. Докато при сателитките само ТВОЯ сайт, получава линковете и извлича ползата от тях!
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Чакай, чакай. Аз не говоря за една сателитка да отделиш един ден, да и сложиш добър дизайн, да я пипнеш максимално добре, да сложиш добре написан текст. Добре поддържани сателити има, но добре поддържани много сателитки - няма. :) Освен, ако зад тях не седи екип от хора, а не един One-man-show. :) И Свежо беше в друга категория. :) В една тежка ниша хубавия контент и линкове са важни, а сателитите са предимно подпомагащи, освен ако не говорим за паралелни сайтове, с добро качество. Ако трябва да съм честен, имах в предвид това под сателитки и кръгове, некачествените такива. Не е тайна за никой, че кръговете съдържат повече от 1-2 сайта, даже повече, за това са кръгове и мрежи. Ако някой прави така SEO, правейки големи мрежи от сайтове (качествени) за някакви не много пари, лично аз искам да го поздравя за това му решение.

И не мисли, че 20 добре направени сателити ще имат по-голяма тежест от една новина в Google News, която може да се купи под формата на PR материал. Колкото и добри да са, сметни времето за изграждането, отделения ресурс и прочие. Добрите сателити да - но добри-добри. Опасявам се, че в новия линк билдинг, това някакси не се вписва. Там е силно застъпено това хората да ти правят линк билдинга, а не ти да ринеш като идиот. Не знам кой ще има по-голяма успеваемост, но аз бих заложил на този с доброто съдържание и силния шер по социалките, както и социална секция на сайта си, отколкото на някой, който ще прави наляво надясно сателити - ту blogger, hub pages, wordpress.com и т.н.

Да не говорим, че от свежо (просто го давам като пример за социалка) - всичките конкуренти си постват там сайтовете.

Сори, ама това на мен не ми е много силен пример за социалка. :) Некви хора шерват там линкове, повечето, за да вземат линк. Нищо социално не вижда там. :) Освен груповото спемене. :)

Ще се съглася с теб, само когато и двамата говорим за качествени сайтове, които по нищо не биха се оприличили като нарочно направени сателити на друг, по-голям сайт. ;) Ако е така, за такива съм. Но съм го споменал това с мрежите, защото съм виждал такива. Ентусиазмът умира след 4-5тия сайт. :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

И не мисли, че 20 добре направени сателити ще имат по-голяма тежест от една новина в Google News, която може да се купи под формата на PR материал.

Естествено, че ако аз ползвам продуктите на Google, а ти не например и на двамата сайтовете са ни изложени в еднакви условия, моя ще е по-напред .- това го заявявам смело от опит.

Ако ти ползваш Г+, а аз twitter, познай кой ще е "Да фърст". Така, че с това твърдение съм съгласна.

Не знам кой ще има по-голяма успеваемост, но аз бих заложил на този с доброто съдържание и силния шер по социалките, както и социална секция на сайта си

и тук съм съгласна с теб..., защото фасбука и гуглето, пък и туитър се ползват от милиони хора по света и активността в тези мрежи кипи. И не само "изсипване на линкове" както свежо, ами реално споделяния, коментари, ъплоудвания, шервания и т.н.

аз бих заложил на този с доброто съдържание и силния шер по социалките, както и социална секция на сайта си, отколкото на някой, който ще прави наляво надясно сателити - ту blogger, hub pages, wordpress.com и т.н.

Тук май ни се разминават представите за сателитки - да, по едно блогче - тип сателитка в wordpress, blogger и примерно още 1-2 авторитета е добро решение. Но това далеч не формулира моята представа за "сателитни сайтове".

Аз под сателитки разбирам сателитка.blogspot.com, + сателитка.wordpress.com+ сателитка. някаъв друг домейн+ TLD домейни другите.

Имам предвид, ако човек смята да прави сателитки само на безплатни платформи е гола вода!

Задължително трябва да има сателитки тип домейн.сом, .нет и т.н.

И много зависи... Според това за какъв сайт ти трябват въпросните сателити.

Ето един примерен сценарий:

Имам супер якия онлайн магазин - издържам се само от него. Той е намбър уан по продажби, ама те стават от платената реклама в резултатите. Изведнъж ми блещуква, че икам да го изкарам в гугъл, за да не давам пари за реклама и защото знам какви са предимствата на сео-то. Имам и сео познания. Остава само да си изкарам сайта на първо място.

Обаче възниква проблем. Думите, за които се боря са много "тежки" толкова тежки, та чак ми капват рамената. Блъскам си главата ден-два и решавам да правя сателитки.

Моята работа е свързана до момента само със техническата поддръжка на онлайн магазина. И какво правя? Решавам към сео-то да добавя сателитки.

Ама колко? Е, 20 сайта биха били добро начало.

И така:

2-3 дена заминават за нагласяне на сателитките - регистрация на домейни, свързване на домейн към хост, инсталация на системи, нагласяне на дизайн, основни настройки, -дъра-бъра. Работата уредена. Остава контента - предварително поръчан на копирайтъри.

Изчислявам, че за 1 сателитка ми трябват n брой публикации. 20х n-брой = на поръчката за копирайтъра или отделен 1 месец от мен.

И кво става? За 1 седмица (ако други пишат статиите) се сдобивам с 20 сателитки, тематични, от които мога да вземам линкове. Правя им малко SEO, след това само поддръжка - кратка, колкото да вдигнат малко PR - примерно на 3-4 (това е лесно постижимо) и воаля. След 3 месеца (колкото за един ъпдейт) ще имам 20 сайта с висок PR, тематични на моя супер онлайн магазин, които ще имат външни връзки само към моя сайт и още някой-друг неконкурентен. И също така ще разполагат с качествено и релевантно съдържание, което е смислено, полезно и 100% уникално.

И кое ще има по-голяма тежест? Тези 20 сателитки + 2-3 примерно безплатни или 20 директории за статии или пък блогове, в които има много връзки към други сайтове?

По мои сметки, средната цена за 1 домейн е към 18-20лв, но да не забравяме, че постоянно има разни промоции, така че може да се размине и с 3-4лв за 1брой домейн.

Какво означава това? Че 20 домейна са ти 80лв. Трябват ти също няколко хостинга, най-най-евтините. Примерно 2-3 лв на месец. И там примерно 200-300лв на година.

Излиза, че по техническата част трябва да се отделят към 400лв - грубо казано, ако имаш късмет да хванеш "примоция".

И още примерно 2-3 пъти толкова за статии - това ти е към 2000-3000лв на година за сателити само-20 на брой! Пък ако ти си пишеш статиите за тях, то говорим за само за технически разходи към 400 лв - примерно.

Ако магазина ти прави тези пари само с 5-6 поръчки, а на месец може да получиш примерно 10 пъти повече или мнооого, много повече, то тогава определено има смисъл!!!

Всъщност, всичко е много относително... що става въпрос за сателитки. :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Аз съм съгласен с Фифи за сателитните сайтове, които, ако са на различни теми
и с хубаво уникално съдържание са си ок.
Схемата с повечко на брой сайтове и да се линкват един през друг или един друг
все още си работи добре, дори много по-добре от всякакви каталози и директории.
Единствено, както казва Блинки - ентусиазмът умира на 5-6 сайт.:)
За да се поддържа една такава мини медиа са необходими освен пари, също и екипи.
За сам човек е доста трудно.:(

Благодаря на Блинки за дългите статии!::D
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

А как стои въпроса с хоста за тези сателити, всеки сателит на отделен хост ли го мяташ - все пак не трябва да се открива връзка помежду им :)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

А как стои въпроса с хоста за тези сателити, всеки сателит на отделен хост ли го мяташ - все пак не трябва да се открива връзка помежду им :)

Има предостатъчно хостинги в бг... разпределяш сателитките и си реди. Другия начин е да ги разположиш само на няколко хоста и да им купиш отделни айпита.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Да, за това и доста SEOта използват различни фри домейн сайтове. И клас C-та, ако ще трябва да допълня. Ако се правят, още по-добре е на различни хостинги да се качат. На минимални планове естествено, за да се спести от инвестицията.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Мхм... Има доста фирми предлагащ споделен хост за 2-3 лв на месец, което не е много...
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Мхм... Има доста фирми предлагащ споделен хост за 2-3 лв на месец, което не е много...
Да, знам, за това го казвам. Да си си сигурен, защото да не се доплаща допълнително за IP на един хост. ;)

Ще гледам да бъда още малко полезен:

Освен гест постването, интересен метод също така е да се предостави нещо фри, за да могат хората да споделят ресурса. Често съм виждал това да работи с някой друг онлайн тул, фри ибук, видео туториал, макар че все по-често всичко се среща в YouTube, но ако върви с текстово обяснение, това вече е къде-къде по-добро. Снимки - доста медии (ако се управляват от нормални хора), ще дадат едно линкче в източник.

Добър пример, който се сещам е това, което направиха Форд за един от новите си модели. Преди пускането му, те поканиха най-известните авто блогъри на безплатен тест драйв, като идеята беше да драснат по една статия за новия модел в блоговете си. Инвестицията не струва много, защото така или иначе трябва да има подобен ивент, и в същото време получават не само линк, но и трафик. Отделно SERP-а се пълни с положителни статии за самата кола. Хитро, нали?

Добър момент е и да се замислим върхъ т.нар. евър грийн контент. Нещо, което винаги ще е актуално. Някое техническо напътствие за как да направим би свършило добра работа. Може да се оформи или като статия от няколко части, както правят големите сайтове - diynetwork и подобни.

Да не забравяме, че Google не е глупав и винаги има една на ум, когато даже срещне съмнение за ненатурално придобит линк, често това се случва с някой друг платен. Да, пак казвам, от това, което виждам работят, но определено не го причислява към нещо кой знае колко ценно. А и винаги си на един рипорт от отпадането. Но какво пък, тук също са го измислили момента - просто от контента, не в позиция, в която си с ще няколко други.

Партньорство, но по един много интелигентен начин. Реално пускането на PR материал или статия за сайта ни би струвало цяло състояние, особено ако искаме да налазим голям информационен портал, който е потенциален ресурс за таргетиран трафик. Ето какво може да се направи, умно. Разглеждаме съдържанието на самия сайт и след анализ се предлага да публикуваме наша статия (естествено с линк към нас, може и в Вио част, но най-добре си е от контента), която да е добре оформена, да е излязла от експерт в областта и много важно - да е нещо, което те трудно биха произвели като съдържание. Ето защо доста модерни станаха и инфографиките. :)

Често споменавам на мои приятели и колеги, ако могат да вземат участие в някоя друга инициативата, това би било хубаво. Спонсор или медиен партньор. Дарител...имам едно приятелче, което има фирма за почистване. Да добре е с трафика, но му казах да се оглежда за такива неща. Колко ли ще е добре да си на сайта на някоя организирано от детска градина мероприятие. Как? Те ще имат някакво детско парти и в замяна на това, че изчистиш градинката след това и ще подготвиш да е чисто, за да посрещнат гостите си, слагат твое лого на страницата, която например нови името "20-ти Рожден Ден на Детски кът Пчела". Ето ти брандинг и линк ърнинг. :) Смея та кажа, че форума е честа какъв - медиен партньор. Дано да продължава да е и в бъдеще.

Влизането в новините. Това е нещо като линк байта, лично за мен, но много по-сериозно. И трудно. Да не забравяме, че тук в БГ, клепането е по-често от насърчаването. Като изключим тъпотията е Бг фейсбука и новини от този калибър. Нещо, което наистина да предизвика интереса на хората и заслужава да му се отдели 2-5 минути ефирно време, както и една статия в голяма медия.

Това е за сега, ако се сетя нещо друго, което мога да споделя, ще дам тук още някой друг пост. Ако имате коментари и наблюдения, споделете и вие. ;)
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

А как стои въпроса с хоста за тези сателити, всеки сателит на отделен хост ли го мяташ - все пак не трябва да се открива връзка помежду им :)
На Инвестор всичките сайтове са изтипосани горе в лентата и хич не се притесняват да се крият.
Не съм проверявал кой на какъв хостинг е и дали са на различни, но така или иначе се знае от
Гугъл чий сайт на кого е и май няма много смисъл от разни криеници.
Чел съм, че ако сайтовете са на различни хостинги, линковете имали по-голяма тежест,
но аз лично предпочитам начина на Инвестор-а - цък и пак в твой сайт.:)
Просто трябват екипи за поддръжка на такава медиа, както писах по-горе.
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Да, ама инвестора си ползват utm_source. Така връзките са един вид "реклами" за Google. Поне така мисля. Хм събират информация за трафика от тях, хем си трупат връзки, хем google-то едва ли им хваща спатиите, защото се явяват "рекламодатели" отделните сайтове помежду си.

Това е все едно да продам рекламна площ в моя сайт на предпириемач.сом и google да реши, че е мой сайт, щото има връзка. Не е. Това utm_source си играе роля...
 
От: Matt Cutts за линковете и контент маркетинга

Да, ама инвестора си ползват utm_source. Така връзките са един вид "реклами" за Google. Поне така мисля. Хм събират информация за трафика от тях, хем си трупат връзки, хем google-то едва ли им хваща спатиите, защото се явяват "рекламодатели" отделните сайтове помежду си.

Това е все едно да продам рекламна площ в моя сайт на предпириемач.сом и google да реши, че е мой сайт, щото има връзка. Не е. Това utm_source си играе роля...
А Гювеч как са? Пак всичките им сайтове са горе в лентата.:)
Не разбирам какъв е проблема, ако сам си линкваш сайтовете и защо трябва да се мъчим да заблуждаваме Гугъл?



П.П. Да допълня, че спрях с всякакви теории и конспирации,
когато преди време си бях направил нов профил, поща в abv и т.н. и качил на различен хостинг няколко сайта.
Мислех, че съм ок, когато получих любезно писмо от Гошо на основният ми емайл в gmail /забележете, не в abv /,
който впрочем никъде не фигурираше в новите сайтове или в хостинг регистрациии и прочие,
покана да им сложа реклама, хаха.:)
 
Последно редактирано:

Горе