Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

LuboUzunov

Member
Промяна в отстъпките на Еконт за онлайн магазини

Днес получих уведомително писмо от Еконт:

УВЕДОМИТЕЛНО ПИСМО

Относно: Промяна в условията за прилагане на отстъпки и комисионни върху куриерските и пощенски услуги

Уважаеми г-н/г-жа .... ,

От 2016 г. куриерска компания Еконт ще прилага към всички свои клиенти нова политика за отстъпки, която е обвързана с конкретен ангажимент от страна на клиента.

С настоящото писмо Ви уведомяваме, че влиза в сила ново условие за ангажимент за реализиран месечен оборот съгласно скала за отстъпки както следва:

над 50 лв. - 3%
над 250 лв. - 6%
над 500 лв. - 9%
над 1 000 лв. - 12%
над 2 000 лв. - 15%
над 3 000 лв. - 18%
над 4 000 лв. - 21%
над 6 000 лв. - 24%
над 8 000 лв. - 27%
над 10 000 лв. - 30%

Оборотът се формира от куриерски и пощенски пратки (с изключение на писма) на територията на България.

Как ще се прилага скалата за отстъпки предоставена от Еконт:

1. Общите отстъпки, комисионни и други инструменти, договорени с клиентите на Еконт по товарителница, не могат да превишават 30%. Преимущество има страната, която в момента подготвя товарителницата.
2. За собствениците на онлайн магазини при постигане на договорените обеми по горепосочената скала, отстъпката може да се разпределя по тяхната преценка на комисионна и/или отстъпка върху цената на пратката, като отстъпката може да е не повече от 10% и комисионна 20% приложени върху една товарителница. Решението за разпределение на комисионни и отстъпки е на клиента и се потвърждава от Еконт.
3. Куриерът дава първоначална отстъпка на база предварително деклариран и клиента месечен обем от куриерски услуги. За удобство на клиента отстъпката може да не бъде променяна три календарни месеца при условие, че през първия месец предварително обявените обеми от куриерски услугите приближават до реализираните от клиента. На всеки три месеца се преразглежда договорената отстъпка с клиента на база реализираните обеми от куриерски услуги. Страните могат да договарят промяна на отстъпките и преди изтичане на тримесечния период.
4. Горепосочените нива на обеми могат да бъдат реализирани от група клиенти. За целта упълномощен представител на групата подписва договор с Еконт, с който се дава право на членовете на групата да обединят обемите от ползвани куриерски услуги в един общ, като с това по-лесно да постигнат заедно по-добър процент отстъпка.

В тази връзка, моля приемете настоящето писмо за едномесечно предизвестие да прекратяване на подписаните между нас действащи договорености. Предизвестието започва да тече от датата на получавате на това писмо.

Каним Ви да подпишем нов договор за ползване на куриерски услуги, който съответства на така подписаните политики и принципи.

За целта моля да се обърнете към обслужващия Ви служител ...., София, тел.: .... Моля, използвайте получените контакти за връзка, за да получите нужното внимание и грижа.

Интересно ми е да чуя мнението на тези от вас, които използват услугите на Еконт. Най-вече тези с онлайн магазините като мен.

Аз лично го виждам като изключително нагла постъпка. Тотално толериране на големите онлайн магазини и оте*аване на малките търговци и много съм им се нервирал...

Ако не сте го получили все още, то го очаквайте и вие това писмо.

Дайте да ревнем всички в един глас, преди тази меко казано идиотия да е влезнала в сила.
 
Последно редактирано:
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Ами след като така са решили така да е. И аз получих днес. Не са последния куриер в България а и без това цените им станаха необяснимо високи дори и с отстъпка. Дизела падна с 30-40% от цените им в момента а такса гориво не е мърдала от цена на дизела 2,40-50лв.
Много лошо е като забравиш откъде си тръгнал .....
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

И аз получих такова днеска и първата мисъл ми беше "без тях". И без това и аз не съм доволен от цените, та ако трябва и по-скъпо да става, няма смисъл.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Хаха, днес ми пратиха и на мен
Аз отдавна съм диверсифицирал доставките , та ако зависех само от тях, спукана ми е работата с доставките до адрес,хаха
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Аз лично го виждам като изключително нагла постъпка. Тотално толериране на големите онлайн магазини и оте*аване на малките търговци и много съм им се нервирал...

какви са били процентите до този момент?

Дайте да ревнем всички в един глас
горе пише, че няколко търговеца може да се обединят. Защо не го направиш и така може да постигнеш ори по-голям % отстъпка?
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Всъщност това си е чист капитализъм, правиш повече оборот, нормално да имаш по-голяма отстъпка. С всеки бизнес е така.
Който не е доволен - има и други куриери.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Процентът до момента беше 20% финксирано през е-магазин.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Хубаво, цените са такива...

Обаче не мога да приема факта, че толерират големите фирми. Това за мен е нещо което при една нормална бизнес среда никога не трябва да си позволяваш. В този случай много хора и по-скоро фирми оставаме почти отрязани! Кучета ни яли. Обижда ме.

Какво са 1000, 2000 лева... оборот от пратки?! За по-големите суми въобще няма да споменавам. Колко малки и средни фирми достигат такъв оборот с Еконт???

Идеята не е да се откажете от тях, а да пропищим за този проблем. Звъннете на този телефон дето са дали и си кажете положението. Така мисля аз.

Иначе да... Много правилно казано...


Много лошо е като забравиш откъде си тръгнал .....
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Боклучета боклучасали! Дет си имаме една приказка големите в бранша си въжи в пълна сила:

Това което Еконт ще ви поиска и проститутка не би ви взела!
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Ще видим как ще стоят цените с тези проценти, но като цяло не ми харесва никак тая работа. Сложих модул на Еконт на сайтовете, вече доста време работя с тях, свикнал съм, но не знам. Отдавна вече има по-добри цени от други куриерски фирми. Първо спряха бонус точки и комисионни, сега и това....Лошото е, че и клиентите са свикнали все Еконт да търсят...
 
От: От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Ще видим как ще стоят цените с тези проценти, но като цяло не ми харесва никак тая работа. Сложих модул на Еконт на сайтовете, вече доста време работя с тях, свикнал съм, но не знам. Отдавна вече има по-добри цени от други куриерски фирми. Първо спряха бонус точки и комисионни, сега и това....Лошото е, че и клиентите са свикнали все Еконт да търсят...

Всички търсят Еконт. И то заради офисите. При мен е същата работа.
Свикнал съм с модула им и с мацките в офиса, от който пращам си имам някви връзчици и си ми правят услуги...
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Как може да се групираме на какъв принцип? Градове, офиси? Някой да пита, аз още го нямам писмото, че са го пратили в различни градове.
Това ще доведе до второ драстично покачване на цените на доставките и то само за няколко месеца. Предния път ми се вдигнааха средно с около 20 ст., ама сега ще е доста...
За да докараш 20 процента ти трябват 1000 пратки месечно. Интересно че на всеки 3 месеца ще се договарят условия. Ми аз примерно един месец имам много повече пратки от друг.
Отдавна мислих да ги сменям заради много високите цени до населени места без офиси на Еконт. Но все не ми се занимаваше, че бях свикнал пък и клиентите от големите градове им е удобно до офис. някой работил ли е с Рапидо? Предлагат много добри цени, но не знам дали имат онлайн офис като на Еконт да си следиш пратките?
 
От: От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Как може да се групираме на какъв принцип? Градове, офиси? Някой да пита, аз още го нямам писмото, че са го пратили в различни градове.
Това ще доведе до второ драстично покачване на цените на доставките и то само за няколко месеца. Предния път ми се вдигнааха средно с около 20 ст., ама сега ще е доста...
За да докараш 20 процента ти трябват 1000 пратки месечно. Интересно че на всеки 3 месеца ще се договарят условия. Ми аз примерно един месец имам много повече пратки от друг.

Утре ще звъня да им се карам и между другото ще ги разпитам за това :lol:

Ако има възможност да се групираме повечко хора, ще е чудесно. Въпреки, че пак се съмнявам да достигнем кой знае какъв оборот, но...

Утре ще пиша, като разуча :)
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Еконт не могат да проумеят ,че реално отстъпката е за крайния клиент и като не му харесва цената на клиента до село Гинци с еконт има и 2 пъти по евтина със спиди. Нека тогава да ме накарат да се напъвам за обороти пратки и отстъпки. Мен лично не ме топли тази отстъпка, аз я търся за клиента. Аз искам да си печеля от стоката която предлагам, не от куриерски услуги..... А да ходя на 3 месеца да договарям отстъпки и да се ровя из модули в сайта и променям цени и начини на доставка-- НЕ МЕРСИ....
Да, вярно е ,че всички търсят Еконт, но Спиди също имат вече доста офиси по градовете и ми трябва точно месец да си науча клиентите да търсят Спиди.......
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Реших че това дето го написах по - добре да си го запазя за себе си ;)
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

над 50 лв. - 3%
над 250 лв. - 6%
над 500 лв. - 9%
над 1 000 лв. - 12%
над 2 000 лв. - 15%
над 3 000 лв. - 18%
над 4 000 лв. - 21%
над 6 000 лв. - 24%
над 8 000 лв. - 27%
над 10 000 лв. - 30%

Оборотът се формира от куриерски и пощенски пратки (с изключение на писма) на територията на България.

Колеги това е оборота от пратките не е само сумата на куриерската услуга, аз така го разбирам.
Не знам ако не можете да направите 3 бона оборот за какво говорим това е ~600 лева печалба грубо....
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Това е оборота от куриерските услуги( без наложен платеж) и до колкото разбрах когато е за твоя сметка, тоест, ако е за сметка на клиента доставката май пак не смятат, което е ...... без думи. За последното не съм 100% сигурен, тези дни ще стане ясно.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Споменавах за тези неща през последните 2-3 месеца, просто още не беше дошло до всеки.
Истината е че политиката на Еконт беше меко казана либерална и в ущърб на фирмата.
Идва някой келеш никому не известен, няма дори фирма и и ска договор за доставка че и 20% отстъпка.
В всеки друг бизнес или търговия отстъпките са регулирани на база оборот.
Те го правиха с цел някаква, без да те познават и да са сигурни че въобще може да работиш ти дават 20% все едно сте първи братовчеди.
Обаче аудиторията се възпитава, нищо че са по-скъпи хората им свикнаха и си ги търсят.
Не ми харесват новите им условия но може да имат и положителен ефект, мишките първи ще напуснат кораба.
Има и известна опасност от адекватна реакция на конкурентите им, които могат да вземат голямо парче от баницата, такава поне за сега не се забелязва.
Както и да е .... Мисля че тези им правила, ще доведат до отлив на клиенти. Съчетано с новите им правила и глоби за франчайзерите им, които по скоро ще доведат до недоволство между персонала а съответно до снижаване качеството на услугите, Отлива може и да е голям.

Но пък ние сме малък пазар и няма много играчи, българина е търпелив, тъка че пак ще си ползваме едни и същи куриери.
Е свободни сме да мрънкаме.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Колеги това е оборота от пратките не е само сумата на куриерската услуга, аз така го разбирам.
Не знам ако не можете да направите 3 бона оборот за какво говорим това е ~600 лева печалба грубо....

Бачо, кви 600лв печалба?! Аз да не съм Еконт? Всеки дава отстъпката от цена за транспорт на клиента, не я прибира! Ти кво мислиш? За пратката друсам клиента 12лв с такса наложен и плащам на Еконт 10, като слагам 2лв в джоба?!?! Никой не го прави това, въпреки че идиотите смятат именно това.
 
От: Новата простотия на Еконт за онлайн магазини

Отстъпката почти винаги се дава на клиента. Дори хора които нямаха договор с Еконт, генерират товарителници през OLX за да ползва клиента им отстъпка от цената.

Казвам почти винаги, защото има и обратния случай, примерно в бизнеса с мебели и обзавеждане, там много изпиляват цените за да продадат а после при доставката с Еконт си взимат 20% отстъпка и честно ви говоря понякога тези 20% са повече от печалбата за портмантото което сте си поръчали онлайн ...
 

Горе