Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

redrum

Well-Known Member
Прави ми впечатление, че тук хората които се занимават с афилиейт маркетинг не използват социалните мрежи, а разчитат само на сео. Поне така си мисля, пък ако греша предварително поднасям извинения.

За какво мисля да пиша в тази тема - за един мой експеримент, който мисля показа, че схемата за която си мислех от доста време работи повече от перфектно. Реших да споделя схемата с форума, без да изпадам в подробности, като - сайтовете и ресурсите, с които разполагам в различни ангоговорящи социални мрежи.

Какво е нужно, за да започнете

Повечето хора в бранша действат по следния начин. Избират си ниша, създават сайт, популяризират го и след това очакват печалби (примерно до 2-3-4-5-6 месеца от старта на проекта). Защо обаче да действаме по традиционния начин и това ли е най-добрия подход?

Какво правя аз - първо създвам общност от сигурни потребители на услугата/нишата, а след това ги монетаризирам. За целта обаче е нужно необходимото присъствие в социалните мрежи, с една дума - няма да можете да направите от нищо нещо, както е със сео-то (доколкото това важи и там). Трябва ви аудитория, на която да промотирате продуктите си и да филтрирате потребителите по интереси. Ако виждате, че идеята ви се харесва - продължавате и създавате фейсбук страница, в която промотирате продукти чрез визуални изображения. Защо визуални изображения - ами защото хората ги харесват, а и по този начин натурално ще увеличавате аудиторията си чрез вирусния ефект на фейсбук. По този начин още преди да сте направили сайта си, вие ще имате сигурна фен база, която след това ще може да използвате.

Защо говоря за фейсбук?

Първо защото това е най-популярната платформа, с най-много потребители. Не е лоша идея обаче, паралелно с развиването на фб ресурсите за проекта си, да развивате и трупате аудитория в други също много популярни социални мрежи, като тъмбрл, инстаграм и пинтерест.

Специално за афилийет мисля, че Пинтерест е много подходяща, защото потребителите са предимно жени (80%), но не мога да споделя огромни впечалтения от там за момента. Получавам някакъв трафик, но нещата все още са в етапа на развитие.


Защо социалните мрежи, а не сео?

Защото трафикът, който може да направите със социалните мрежи НЕ МОЖЕ да бъде постигнат натурално. Защото печалбите постигнати с такъв трафик ще са в пъти по-големи и ще зависят от вас. Защото няма да губите време и пари за оптимизация, аз например не правя никаква. Заблуждение е, че фейсбук не продава - ако феновете ви са профилирани по интерес, като гладни рибоци ще ви молят да ги захраните с още и още. Използвайте консуматорското мислене на западняците и продавайте на воля :)


Това е, не ми се пише повече, но дано с тези няколко абзаца съм събудил любопитството на тези, които се занимавам с фейсбук и др. мрежи. А на тези, които не се занимават препоръчвам да започнат да го правят, защото техните пари в момента се взимат от някой индиец или пакистанец.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Съгласен съм с подхода - първо събирам, после продавам, но с тези % рийч, не е ли вече изключително трудно действаща схемата за нови продукти/услуги?
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Не. Има проблем с рийча на линковете, рийча на картинките е доста по-висок, а и те стават viral. Когато промотираш продукт не е нужно да караш хората на сайта си директно с линк, а може да пуснеш изображение в чието описание да има линк към услугата/продукта. Не забравяй, че една от най-успешните социални мрежи в САЩ за миналата година (пишат, че прави повече таргетиран трафик от туитър, гугъл+ и тъмбр взети заедно) - Pinterest, е базирана точно на това.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

@redrum За колко време събираш нужната аудитория във ФБ? На мен ми се струва доста трудоемко да направиш една страница и без да купуваш лайкове и да прилагаш всякакви спам и blackhat техники, да събереш голяма аудитория. Тук ми хрумва да си активен в нишово подобни чужди страници, от където да прихванеш нужната аудитория?

До колкото нямам подобен опит във ФБ, имам малко повече в пинтерест, където смятам, че по-бързо се трупа аудиторията, защото е по-различна системата и го няма ФБ фийда, приятелство и т.н. - акцентът е върху изображенията, а не кой ги е постнал, в кой борд и т.н. Съответно като започнеш да следиш само потребители от твоята ниша и публикуваш сходни изображения е нормално разрастването на целевата група да не закъснее :) Предполгам и във ФБ това е принципът.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Техниките не са блекхет или спам, просто си купуваш страници на обща тематика и от тях изграждаш нови профилирани. Не съм казал, че е лесно и че всеки може да го направи от раз, а че това е просто тактика, за която не съм чувал да се пише/говори и се подценява. Хубавото е, че хората много ги харесват и дефакто се получава нещо като пинтерест, но във фейсбук вариант. Не знам как е в Пинтерест, но във фейсбук голямата сила е вирусния ефект, който ти помага да трупаш натурано фенове.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Мисълта ми бе точно при трупането на фенове. Когато има някаква база и се пуска това, което ги интересува хората с линк, без линк и т.н. ще има вирал. Но първоначалното събиране на някаква база потенциални юзъри/клиенти (не просто добавени) вече не излиза ли прекалено скъпа, трудо- и времеемка?
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

По-бърз и евтин трафик от фб трафика няма. Не напразно всичко са пощурели по него. Няма да ти казвам колко можеш да изкараш от адсенс при 100 000 посещения от американска аудитория на ден, ти сам можеш да си направиш сметката, но спрямо българския адсенс всичко е минимум по 10. Разбира се, че е безумие да тръгнеш да развиваш страници само за афилиейт, но ако имаш мрежа от страници, които примерно използваш за адсенс, просто нищо не ти пречи от тях да развиеш нова, през която да продаваш.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Според мен създаването и поддържането на Facebook страници е трудоемка работа без гаранции за възвръщаемост на труда и средствата. Още повече, че страницата не е твоя, а на Facebook. При едно масово докладване от "доброжелатели" целия ти труд отива на кино. При един бъдещ "доброжелателен" ъпдейт на Facebook пак може труда ти да отиде на кино. Има прекалено много неизвестни. Затова и SEO-то е по-предпочитания вариант.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

И аз действам по същата схема. Сега ще отварям онлайн магазин и си направих фб страничка + юзър към него няколко месеца преди това. Събрал съм около 600 фена без да купувам нищо. За да си таргетирам феновете, влизам през юзъра в страниците на конкурентите и предлагам приятелства (за съжаление става бавно, защото често ми забраняват изпращането на приятелства). Та след като се сприятелим ги каня в страницата, в която пускам снимки всеки ден.
Наскоро се сетих и друга схема с ФБ, добавям за приятели хора с по 2000 и нагоре приятели, най-добре разни моделки и по-известни хора с много приятелства и абонати. Та след като ми приемат юзъра, аз ги тагвам на някоя снимка и така популяризирам още снимката. Важно е снимката да е хубава, не някоя простотия, защото може да подейства и негативно, ако човека не хареса на какво е тагнат :)
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Рийча на снимките е много нисък.
А и конверсията е от фейсбук е много ниска, става за допълнителен канал, но трябва разнообразие.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Според мен създаването и поддържането на Facebook страници е трудоемка работа без гаранции за възвръщаемост на труда и средствата. Още повече, че страницата не е твоя, а на Facebook. При едно масово докладване от "доброжелатели" целия ти труд отива на кино. При един бъдещ "доброжелателен" ъпдейт на Facebook пак може труда ти да отиде на кино. Има прекалено много неизвестни. Затова и SEO-то е по-предпочитания вариант.
Същото става и с ъпдейтите на гугъл.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Рийча на снимките е много нисък.
А и конверсията е от фейсбук е много ниска, става за допълнителен канал, но трябва разнообразие.
НЕ е вярно това, но не говоря за български страници.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Абе тия от FB не са ли малко проблемни. Много често си сменят стратегиите и както имаш нещо в един момент можеш да нямаш нищо
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Същото става и с ъпдейтите на гугъл.

Не е същото. Към ъпдейта на Гугъл можеш да се адаптираш. Ако Facebook обаче реши да ореже визуализациите на страниците, не можеш да направиш нищо.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Фейсбук никога няма да ореже тотално страниците. Винаги има начин да се минава между капките, винаги има и риск.
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

И двете не са верни - нито конверсията е ниска, нито рийча е малък. Разбира се, трябва да знаеш какво да продаваш и да имаш подходящата аудитория :)
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Аз ако направя 100к посещения в сайта си от Американци мога спокойно да се пенсионирам :D
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Аз ако направя 100к посещения в сайта си от Американци мога спокойно да се пенсионирам :D
И що да не можеш? От теб зависи :)
 
От: Аффилиейт маркетинг със социалните мрежи

Така е,работя по въпроса за сега ги докарвам към 6-7к.
 

Горе