Внос на пратки от Китай след 1 юли 2021

webstil

Well-Known Member
Мммда, дреме им на такива огромни сайтове за мега огромен пазар като България с 1 мил. сигурно пазаруващи онлайн, дето са толкова платежосопособни, че като не пазаравут на сиво и си платят вече 20% ДДС им става много "скъпо". Та специално за нас ще си намалят цените и ще търсят варианти.
 

kamentk

Well-Known Member
То не става въпрос за българкия пазар, а този на ЕС, от който за добро или
зло сме част и ние. А той се формира от около 500 000 000 потребители. Със сигурност ще има отлив, който китайците ще търсят начин да компенсират.

Пазарът на ЕС е един от най-платежоспособнште, редом с този в САЩ и част от членките на общността на нациите.
 

webstil

Well-Known Member
Честно казано, не съм много наясно как точно стоят нещата в по-платежоспособната част в Европа в момента, но все ми се струва, че едва ли поръчват така масово от Али. Най-вече, защото едва ли им се чака за доставка, а и най-вероятно, както ги има тези складове почти всичко от сайта е налично в магазин на 100 метра от теб, където ти го продава местен търговец със съответната надценка. Тоест те основно си пазаруват от местни търговци, които си внасят и сега от Китай, а не директно от китайските сайтове, но може и да греша. Разликата е, че там надценките са по-ниски, а са по-ниски, защото на голям пазар е по-лесно да печелиш от оборот.

Но наистина ми е интересно да видя някакви данни или някой, ако може да сподели информация какъв % примерно от населението на Германия, Франция, Италия, Австрия и Испания примерно пазараву директно от китайски сайтове и за какъв вид стоки. След това вече ще стане ясно дали проблемът е за всички или само за нас.

Иначе китайците след като заляха целият свят с евтинии, вече са в друга сфера и правят скъпи и качествени неща, само телефоните им виж за кво става въпрос. Моя хуавей е по-скъпи от айфон май и има защо :D
 

xainov

Well-Known Member
Честно казано, не съм много наясно как точно стоят нещата в по-платежоспособната част в Европа в момента, но все ми се струва, че едва ли поръчват така масово от Али. Най-вече, защото едва ли им се чака за доставка, а и най-вероятно, както ги има тези складове почти всичко от сайта е налично в магазин на 100 метра от теб, където ти го продава местен търговец със съответната надценка. Тоест те основно си пазаруват от местни търговци, които си внасят и сега от Китай, а не директно от китайските сайтове, но може и да греша. Разликата е, че там надценките са по-ниски, а са по-ниски, защото на голям пазар е по-лесно да печелиш от оборот.

Но наистина ми е интересно да видя някакви данни или някой, ако може да сподели информация какъв % примерно от населението на Германия, Франция, Италия, Австрия и Испания примерно пазараву директно от китайски сайтове и за какъв вид стоки. След това вече ще стане ясно дали проблемът е за всички или само за нас.

Иначе китайците след като заляха целият свят с евтинии, вече са в друга сфера и правят скъпи и качествени неща, само телефоните им виж за кво става въпрос. Моя хуавей е по-скъпи от айфон май и има защо :D
Понеже имам познати, които работят в складове в България и Англия, ще ти кажа, че си в грешка. Тези складове, в които моите познати работят, поръчват контейнери от Китай. И ги пласират в страните на палета.
Имам и други познати, които купуват телефони и ги продават тук - в сайтове и магазини. Сигурен съм, че не са единствените, които въртят едни пари през Алито. И съм сигурен, че и в другите страни го правят. Та да - пазарът в България не е нищо особено, но пазарът в Европа е. И освен това, ако пазарът в България наистина не е нищо особено, защо GearBest преди време търсеха навсякъде канали за реклама точно в България?!
Както казах - сигурен съм, че китайските сайтове ще си разширят складовите бази в Европа. За намаляването на цените не съм сигурен, макар че е логично, ако някои търговци не могат да използват тези хъбове на европейска земя...
 

webstil

Well-Known Member
Понеже имам познати, които работят в складове в България и Англия, ще ти кажа, че си в грешка. Тези складове, в които моите познати работят, поръчват контейнери от Китай. И ги пласират в страните на палета.
Имам и други познати, които купуват телефони и ги продават тук - в сайтове и магазини. Сигурен съм, че не са единствените, които въртят едни пари през Алито. И съм сигурен, че и в другите страни го правят. Та да - пазарът в България не е нищо особено, но пазарът в Европа е. И освен това, ако пазарът в България наистина не е нищо особено, защо GearBest преди време търсеха навсякъде канали за реклама точно в България?!
Както казах - сигурен съм, че китайските сайтове ще си разширят складовите бази в Европа. За намаляването на цените не съм сигурен, макар че е логично, ако някои търговци не могат да използват тези хъбове на европейска земя...

Чакай сега, че не те разбрах на кое викаш складове?

Вариант 1) Али имат складове в Европа, това означава, че аз си поръчвам нещо от сайта алиекспрес и то идва при мен за 2-3 дни, понеже имат склад примерно в Унгария. Парите ги взема търговеца от алиекспрес, просто склада е тук и пращат оттук.

или

Вариант 2) Стоки, които ги има и в Али, се внасят в Европа и складират от търговци, които после ги препродават на клиентите тук по своите си канали/сайтове и тн.

Ако е вариант 2, всъщност всички това правим по един или друг начин, съответно цената към клиента се качва. Но за повечето хора в чужбина това не е особен проблем.

Иначе складове, хъбове квото и да е, за да се внесе тази стока ЛЕГАЛНО в ЕС, китайците трябва да си платят нужното, което автоматично вдига цената и, поне аз така го виждам. И след като си ги платят може да си я складират тук и да си я пращат на хората никакъв проблем.
 

valev

New Member
Али ще си направят регистрация в Европа, няма нужда да се регистрират точно в малка България. Ще начисляват ДДС директно при поръчка. Забравете за тези 16.80 за освобождаване чрез пощата. А тези 200-300% печалба на търговец който е пазарувал през пощата и продавал в ОЛХ.. :).
 

xainov

Well-Known Member
Чакай сега, че не те разбрах на кое викаш складове?

Вариант 1) Али имат складове в Европа, това означава, че аз си поръчвам нещо от сайта алиекспрес и то идва при мен за 2-3 дни, понеже имат склад примерно в Унгария. Парите ги взема търговеца от алиекспрес, просто склада е тук и пращат оттук.

или

Вариант 2) Стоки, които ги има и в Али, се внасят в Европа и складират от търговци, които после ги препродават на клиентите тук по своите си канали/сайтове и тн.

Ако е вариант 2, всъщност всички това правим по един или друг начин, съответно цената към клиента се качва. Но за повечето хора в чужбина това не е особен проблем.

Иначе складове, хъбове квото и да е, за да се внесе тази стока ЛЕГАЛНО в ЕС, китайците трябва да си платят нужното, което автоматично вдига цената и, поне аз така го виждам. И след като си ги платят може да си я складират тук и да си я пращат на хората никакъв проблем.
Вариант 1. А относно последното - май не си наясно, но когато една фирма прехвърля стока от Азия в Европа, то тя не дължи ДДС и мито. Ако аз имам централа в България, обаче имам офис в Русия също така, мога да си прехвърлям каквото поискам между, стига то да отговаря на законодателството. Не мисля, че ако Али-то имат собствени хъбове в Европа, пак им се удържа мито за стоките, които прехвърлят от Азия в Европа. Ако съм прав, то тогава търговците, които продават в Алито, ще трябва да им плащат, за да могат стоките им да са на разположение в хъбовете в Европа. И тогава ти не дължиш мито. Обаче дължиш ДДС. Това, което ще стане според мен, освен по-горе посоченото е, че големите търговци като GearBest и AliExpress ще се регистрират по ДДС в някоя от държавите-членки на ЕС. Съответно при покупката ти ще бъдеш чарджван с ДДС, което ще бъде включено в цената. Което пък неминуемо ще повиши цените на продуктите. Обаче следвайки логиката на основните пазарни сили (търсенето, предлагането и цената), заради по-високите цени, търсенето ще намалее, а предлагането ще се запази. От това пък следва, че за да се увеличи търсенето, цената ще трябва да се редуцира. И китайските милиардери вече няма да са толкова много и толкова бързо забогатяващо... Разбира се всичко това е хипотеза. Предстои да видим какво ще се случи.
 

webstil

Well-Known Member
Вариант 1. А относно последното - май не си наясно, но когато една фирма прехвърля стока от Азия в Европа, то тя не дължи ДДС и мито. Ако аз имам централа в България, обаче имам офис в Русия също така, мога да си прехвърлям каквото поискам между, стига то да отговаря на законодателството. Не мисля, че ако Али-то имат собствени хъбове в Европа, пак им се удържа мито за стоките, които прехвърлят от Азия в Европа. Ако съм прав, то тогава търговците, които продават в Алито, ще трябва да им плащат, за да могат стоките им да са на разположение в хъбовете в Европа. И тогава ти не дължиш мито. Обаче дължиш ДДС. Това, което ще стане според мен, освен по-горе посоченото е, че големите търговци като GearBest и AliExpress ще се регистрират по ДДС в някоя от държавите-членки на ЕС. Съответно при покупката ти ще бъдеш чарджван с ДДС, което ще бъде включено в цената. Което пък неминуемо ще повиши цените на продуктите. Обаче следвайки логиката на основните пазарни сили (търсенето, предлагането и цената), заради по-високите цени, търсенето ще намалее, а предлагането ще се запази. От това пък следва, че за да се увеличи търсенето, цената ще трябва да се редуцира. И китайските милиардери вече няма да са толкова много и толкова бързо забогатяващо... Разбира се всичко това е хипотеза. Предстои да видим какво ще се случи.
Тва първото на 99% не е вярно и без да си играя да го проверявам. Ако беше така всички щяха да го използват и съвсем спокойно митниците може да бъдат закрити, защото няма да имат никаква работа. Всеки ще си направи по 1 фирма в Китай или клон, както каза и ще си менка контейнерчета със стока през границите и всички ще са щастливи. Да, ама не, то и си звучи абсурдно. Стоката влиза ли на общия европейски пазар? Влиза. Дължат ли се мито и ДДС? Дължат се...

Тоест китайското склад на Али ще си ги плаща тези неща, освен ако не си ги произвежда тук. Ако греша, трябва да да те почерпя и още утре да потърся как да си направя фирма в Китай и после съм готов да внасям тук без ДДС и мито и да продавам в целия ЕС.
 

webstil

Well-Known Member
А и другото, което е че Али са по-скоро маркетплейс с обяви на множество търговци, част от които даже не са от Китай, нещо като маркетплейс на емаг. Съответно не знам как ще се групират за тези складове. Може би нещо като фулфилмънт по-скоро. Но самото физическо преминаване на стоката трябва да се обмити освен, ако не е само транзит или нещо от сорта...

П. П. Тук с информация могат да помогнат например хора, които продават в САЩ или УК (отскоро) и стоката им се намира в тези държави, дали плащат ДДС и мито.
 

Torbalan Trolski

Well-Known Member
май не си наясно, но когато една фирма прехвърля стока от Азия в Европа, то тя не дължи ДДС и мито. Ако аз имам централа в България, обаче имам офис в Русия също така, мога да си прехвърлям каквото поискам между, стига то да отговаря на законодателството.
Май ти изобщо не си наясно.

Дори да не е режим внос, а някой облекчен икономически режим вземанията (ДДС, акциз и мито, което в повечето случаи е 0%) се дължат. Може да не бъдат събрани, ако според съответния митнически режим е възможно, но се обезпечават. И в момента, когато бъдат въведени на пазара на ЕС (т.е се премине примерно от митническо складиране към внос) стават дължими.
 

bentos

Active Member
както ви писах по назад, за англия го направиха това преди да излезе от европейския и просто цената в каря на чекаута се увеличава с 20% няма нужда да го мислите вече работи системата и скоро ще я видите и от бг адресите за доставка как добавя, регистрацията за ддс то ще е за цяла европа не за за всяка отделна държава.
 

Titina

New Member
Вариант 1. А относно последното - май не си наясно, но когато една фирма прехвърля стока от Азия в Европа, то тя не дължи ДДС и мито. Ако аз имам централа в България, обаче имам офис в Русия също така, мога да си прехвърлям каквото поискам между, стига то да отговаря на законодателството. Не мисля, че ако Али-то имат собствени хъбове в Европа, пак им се удържа мито за стоките, които прехвърлят от Азия в Европа. Ако съм прав, то тогава търговците, които продават в Алито, ще трябва да им плащат, за да могат стоките им да са на разположение в хъбовете в Европа. И тогава ти не дължиш мито. Обаче дължиш ДДС. Това, което ще стане според мен, освен по-горе посоченото е, че големите търговци като GearBest и AliExpress ще се регистрират по ДДС в някоя от държавите-членки на ЕС. Съответно при покупката ти ще бъдеш чарджван с ДДС, което ще бъде включено в цената. Което пък неминуемо ще повиши цените на продуктите. Обаче следвайки логиката на основните пазарни сили (търсенето, предлагането и цената), заради по-високите цени, търсенето ще намалее, а предлагането ще се запази. От това пък следва, че за да се увеличи търсенето, цената ще трябва да се редуцира. И китайските милиардери вече няма да са толкова много и толкова бързо забогатяващо... Разбира се всичко това е хипотеза. Предстои да видим какво ще се случи.
Това не е вярно. Когато една фирма прехвърля стока, напр от Китай в складовете си в ЕС дължи мито и ДДС. Когато ти прехвърлиш стока от офис в Русия до този в България- дължиш мито и ДДС. Ако прехвърлиш стока от склада си в Германия до този в България, не дължиш мито, но при получаване на стоката в българия си самоначисляваш 20% ДДС и подаваш ИНТРАСТАТ декларация.
Има два врианта за складовете в Европа:
1, склад под митнически контрол ( т.е. не е платено мито и ДДС при внос). При изпращане на стока от такъв склад, пратката се чвява внос за територията на ЕС и получателя дължи мито и ДДС ( гаранции за транзит и митническо представителство също)
2, нормален склад, складодържателя или складовложителя вече е платил вече ДДДС и мито ( например склада е в Германия). Когато склада продаде стока на ЮЛ в друга страна членка на общостта, то сделката е освободена от ДДС ( ставка 0). Получателят ЮЛ си самоначислява ДДС ( напр ако сте в България) и се подава декларация ИНТРАСТАТ.
 

webstil

Well-Known Member
Това не е вярно. Когато една фирма прехвърля стока, напр от Китай в складовете си в ЕС дължи мито и ДДС. Когато ти прехвърлиш стока от офис в Русия до този в България- дължиш мито и ДДС. Ако прехвърлиш стока от склада си в Германия до този в България, не дължиш мито, но при получаване на стоката в българия си самоначисляваш 20% ДДС и подаваш ИНТРАСТАТ декларация.
Има два врианта за складовете в Европа:
1, склад под митнически контрол ( т.е. не е платено мито и ДДС при внос). При изпращане на стока от такъв склад, пратката се чвява внос за територията на ЕС и получателя дължи мито и ДДС ( гаранции за транзит и митническо представителство също)
2, нормален склад, складодържателя или складовложителя вече е платил вече ДДДС и мито ( например склада е в Германия). Когато склада продаде стока на ЮЛ в друга страна членка на общостта, то сделката е освободена от ДДС ( ставка 0). Получателят ЮЛ си самоначислява ДДС ( напр ако сте в България) и се подава декларация ИНТРАСТАТ.
Добре, обяснено! :)
 

Titina

New Member
П. П. Тук с информация могат да помогнат например хора, които продават в САЩ или УК (отскоро) и стоката им се намира в тези държави, дали плащат ДДС и мито.
Плащат и на двете места.
Ако трябва да сме по-точни - Великобритания ( мито и ДДС), САЩ (мито + HMF+MPF).
 

bentos

Active Member
пичове напразно се тюхкахте, стана както ви казах, +20% в края на поръчката , да ви е честито!
 

bentos

Active Member
само лошото е че няма полша, няма молша всичко е под ножа
 

Krumov

Well-Known Member
пичове напразно се тюхкахте, стана както ви казах, +20% в края на поръчката , да ви е честито!
Не бой се сега ще ти домъкнат от девет кладенеца вода, че не е баш така.
 

Krumov

Well-Known Member
Записвам се да следя. Но се очакваше. ДДС на всичко и да се приключва с дребния бизнес. ;) Прости ще отиде я градинката на клиента това, повече от ясно е. ;)
Дребния и незаконен бизнес винаги оцелява въпреки ДДС-та и такси. Това няма да спре шанаджиите.
 

timedoc

Active Member
Пуснах първата поръчка за днес и си платих ДДС-то.

Сега остава да видим дали ще дойде директно в пощенския клон или митниците ще се направят на ударени и ще задържат пратката за доказване на стойност.

Screenshot.png
 

Горе