Внос на пратки от Китай след 1 юли 2021

Каква изненада. Вече и Алиекспрес събира ддс 20% при самата поръчка. Отделно и наште още едно ддс 20% ни слагат и таксите и става красота! From 1 July 2021, AliExpress generally will need to collect VAT on sales of goods delivered to EU consumers, including circumstances where goods are delivered from outside of the EU with order value of up to EUR 150, or where goods are shipped from within EU where the seller is established outside the EU. For more information, please refer to the Help Center.
 

webstil

Well-Known Member
Те ДДС хубаво събират, ами мито? Ако си изпращат от Чайна, нали знаете, че се дължи и мито в зависимост от вида на пратката. Например за една дамска чанта от изкуствена кожа митото е 9.7% само да си знаете, заедно с ДДС си стават 30%.

Аз пък се принудих да поръчам нещо, дето тука никъде не го намерих, уж го поръчвам от склад във Франция и трябваше да дойде за 3-4 дни, вече 10 дни нищо...
 

timedoc

Active Member
Каква изненада. Вече и Алиекспрес събира ддс 20% при самата поръчка. Отделно и наште още едно ддс 20% ни слагат и таксите и става красота! From 1 July 2021, AliExpress generally will need to collect VAT on sales of goods delivered to EU consumers, including circumstances where goods are delivered from outside of the EU with order value of up to EUR 150, or where goods are shipped from within EU where the seller is established outside the EU. For more information, please refer to the Help Center.
То идеята е Aliexpress е да ти събира ДДС и да не плащаш повторно ДДС в България. Обаче най-вероятно ще се случи следния сценарий:

1. Пускаш си поръчка в Aliexpress и си плащаш ДДС-то
2. Поръчката пристига в България и задържат на митница
3. Чрез БГ Пощи изпращаш документите за стойност и фактурата, че ДДС е платен (фактурата се изтегля от страницата на поръчката)
4. Митниците ти освобождават пратката, без да плащаш ДДС, обаче такса БГ Пощи за митническо представителство към 15лв остава дължим.

Не вярвам, че митниците ще пропускат пратки без доказване на стойност, базирайки се само на етикета на кутията.
 
Последно редактирано:

webstil

Well-Known Member
То идеята е Aliexpress е да ти събира ДДС и да не плащаш повторно ДДС в България. Обаче най-вероятно ще се случи следния сценарий:

1. Пускаш си поръчка в Aliexpress и си плащаш ДДС-то
2. Поръчката пристига в България и задържат на митница
3. Чрез БГ Пощи изпращаш документите за стойност и фактурата, че ДДС е платен (фактурата се изтегля от страницата на поръчката)
4. Митниците ти освобождават пратката, без да плащаш ДДС, обаче такса БГ Пощи за митническо представителство към 15лв остава дължим.
5. И математиката става: Ако имаме продукт от 10$ + 2$ ДДС = 12$ = 20лв. За БГ Пощи още 15лв. Общо: 35лв.

Не вярвам, че митниците ще пропускат пратки без доказване на стойност, базирайки се само на етикета на кутията.
Всички забравяте митото, а неговата основна функция е да регулира международната търговия. Затова и определени стоки са с много високи мита, за да се защитава местното производство. Това, че са ти удържали ДДС не значи, че не дължиш мито!

До края на годината аз лично не очаквам нищо да се промени в нашите пощи и митници, след това ще видим. Ние не сме алиекспрес и да сме подготвени буквално от 1-ви юли да действаме, при нас ще мине доста време докато станат нещата реалност и ще видим как ще се изроди това чудо на местна територия хаха.
 

bentos

Active Member
е от ebay от сащ никой ли не поръчва, там плащаш по същия начин и получаваш директно без спиране. стига паника.
 

kamentk

Well-Known Member
До колкото разбирам все още митниците ще изискват митническа декларация за всяка пратка, въпреки че ДДС ще е заплатено при търговеца. Това ако е вярно - страшна простотия. Естествено - електронното подаване е само с КЕП. Да се чуди човек за чий ... им е...
 

webstil

Well-Known Member
Не съм сигурен, че ще се справят, по-точно сигурен съм, че няма как да се справят веднага. Това са буквално над милион пратки годишно предполагам, които до този момент изобщо не бяха спирани, може би 99% минаваха без митниците да знаят за тях. Как ще ги обработят сега?
 

kamentk

Well-Known Member
Не съм сигурен, че ще се справят, по-точно сигурен съм, че няма как да се справят веднага. Това са буквално над милион пратки годишно предполагам, които до този момент изобщо не бяха спирани, може би 99% минаваха без митниците да знаят за тях. Как ще ги обработят сега?
И аз това се питам. Защо е нужна тая бюрокрация всичката. ДДС-та ще си го платим. Пак ще е безумно по-евтино за някои стоки също внасяни от китай и продавани с огромна надценка от родните търговци. Проблемът е в бюрокрацията. За една джаджа като платя 5 лв , с удоволствие ще си платя левчето на държавата, ако някой ганьо ми я продава за 15.
 

webstil

Well-Known Member
Ами то тва е идеята, да го няма тоя Ганьо дето ги внася без да плаща нищо и без да отчита нищо и после да подбива цените в сайтовете за обяви. А иначе Ганьо търговецът е изложен на 100 пъти по-голяма бюрокрация и се занимава ежедневно с такива простотии, дето теб като клиент не те интересуват и не те кефят. И за тва ще имаш избор, дали ти да се занимаваш със същите простотии, за да спестиш някой лев, ако спестиш накрая, или просто да се довериш на бай Ганьо търговеца и да си купиш от него за 15 лв., защото ще имаш поне бегла идея през кво е минал той, за да ти я сложи тая цена.
 

kamentk

Well-Known Member
Идеята е, че в много случаи за подобни стоки търговеца слага надценка близка до тази, която човекът ще плати, ако си я внесе сам 1-2 бройки. Липсва икономията на мащаба, а печалбата отива за търговеца. Именно подобни търговци наричам ганьовци, защото са такива.
 

webstil

Well-Known Member
Икономията на мащаба липсва, защото липсва икономията на оборота хаха, демек в България винаги ще е по-скъпо, защото сме малък и неплатежоспособен пазар. Това не е само до бай Ганьо търговеца, това е и при международните вериги, които са и в България, тук цените им са по-високи. Иначе има и нещо друго, че някой път в Али цените са нереално ниски, дори на едро с огромни количества не може да постигнеш такива цени, това общо взето е дъмпинг на международно ниво. Китайците буквално съсипват производството на повечето държави като продават и пращат в целия свят на безумни цени. Когато досъсипят производството и в силно развитите западни държави, ние отдавна нямаме, тогава вече ще могат да си позволят рязко да вдигнат цените, защото са отстранили всякаква конкуренция.

Подобен тип експортно ориентирана икономика не е нещо ново, но там се прилага изключително добре, заради мащаба на страната, наличието на огромна работна сила, собствена валута и т.н. Тоест могат да си го позволят, но в някой момент това ще приключи.
 

Green Bars

Well-Known Member
Гледам в Али-то че някои стоки ги пращат от склад в Полша, ако поръчам такава стока, дали ще имам проблем с нея?
 

webstil

Well-Known Member
Не знам, ама си поръчах уж от склад от Франция нещо, трябваше да дойде за 2-3 дни, нямо нищо вече 12-ти ден и днес отворих диспут, че ми свършва времето за получаване и никво инфо, нито пише, нито дал тракинг...
 

bentos

Active Member

goldenpony

New Member
Аз се сещам и за друга дупка при тази система за потребителите. Като се закупи стока от Али и ако има какъвто и да е проблем / стоката не работи, дефектна е или какъвто и да е бил друг проблем/ при евентуално връщане на пари от Али, няма да се връщат парите от новата такса от 20% на тотала, така реално потребителите ще дават пари буквално на вятъра, дори стоката да е закупена от европейски склад ще е без значение. Правилото за връщане до 14 дни за проблемна стока за 100% връщане на пари реално няма да е 100% защото хората ще са винаги на загуба от 20% такса.
 

kamentk

Well-Known Member
Аз се сещам и за друга дупка при тази система за потребителите. Като се закупи стока от Али и ако има какъвто и да е проблем / стоката не работи, дефектна е или какъвто и да е бил друг проблем/ при евентуално връщане на пари от Али, няма да се връщат парите от новата такса от 20% на тотала, така реално потребителите ще дават пари буквално на вятъра, дори стоката да е закупена от европейски склад ще е без значение. Правилото за връщане до 14 дни за проблемна стока за 100% връщане на пари реално няма да е 100% защото хората ще са винаги на загуба от 20% такса.
Това би трябвало да се изпълни по същия счетоводен начин по който търговците регистрирани по ДДС възстановяват пълната сума на клиентите си при рекламация. Не съм чул за такъв проблем. Съвсем наскоро рекламирах определена дефектна стока и ми върнаха пълната сума.
 

goldenpony

New Member
Да така е било до преди 1ви юли, но с новата такса която се плаща от потребителите отива в хазната на съответната държава, а не при продавача /китайците/. Китайците никога няма да плащат от джоба си тези 20% ако има проблем със стоката.
 

Горе