ДДС за пощенските пратки

Wllb

Active Member
Чудно защо никой не е изревал още :)
20% нагоре звучи като значителна корекция при най-масовата доставна услуга и със сигурност ще има промени в доставните политики. Особено важи за малките фирми или тези, които по разни други причини не са под ДДС и няма да могат да компенсират.
С две думи - хазната празна :)

Във връзка с настъпили промени в законовите разпоредби на Република България, считано от 15 май 2019 г., сме задължени да начисляваме ДДС върху всички универсални пощенски услуги, които до момента са били освободени от ДДС. Това са всички пощенски пратки от и до офис на Еконт със следните параметри:

  • пощенски писма - с тегло до 2 кг., размери до 260 х 360 мм. и дебелина до 20 мм.
  • пощенски пратки - с тегло до 20 кг. и размери до 60 х 60 х 60 см.
Към допълнителните пощенски услуги Обявена стойност и Препоръка също ще се начислява ДДС.

Промяната засяга всички доставчици на куриерски и пощенски услуги в България, с изключение на Български пощи. Разбираме, че това означава 20% ръст на цените за пощенски услуги на почти 3 000 000 физически лица, които ползват услугите на Еконт. Затова обещаваме още по-високо качество и грижа за вашите пратки.

Важно е да споделим с вас, че разнообразието от услуги на Еконт остава същото.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Muy bueno info! Аз се чудех, защо Еконт почна да ме таксува около лев и нещо отгоре отпреди седмица - при изпращане на пратки, сега разбрах защо.

И не само това, но и Еконт направиха уведомителните SMS-и платени! Хората сега не си вземат пратките, понеже са свикнали да чакат на SMS. Нека бъдем честни, хората са тъпаци, понеже аз им казвам, че съм изпратил пакета, казвам им че след 10-11 часа могат да си го вземат на другия ден от офис на Еконт ... и те пак чакат SMS. Но на тъпака му трябва удобство, което Еконт отне, и което ще повлияе само на продавача негативно.

Пратките от адрес до офис стигнаха вече 7 лв., а скоро очаквам да ударят и 10 лв. Цените на стоките се вдигат, а заплатите на тъпия българин стоят същите.
 

Wllb

Active Member
Тарифата се променя от следващия месец, така че нищо не са ти таксували повече и няма как да са го направили.
Промяната се отнася само за пощенските пратки, т.е. куриерските от/до адрес си остават на същите цени.
т.е. за най-леките пратки говорим за повишение 60-80ст според отстъпките, които използвате. Таксата за н.п. и в момента се облага с ДДС, следователно там промяна няма.
 

webstil

Well-Known Member
Мдаа, доста зле става като цяло. Имам чувството, че целенасочено последните месеци се опитват да убият онлайн търговията...
Доставките рязко ще се вдигнат за всички крайни клиенти. Вариант е търговецът да поема част от доставката, за да не се отрази на клиентите, но дали изобщо ще е рентабилно?
 
Ако си регистриран по ДДС, проблемът се решава, като включиш таксата за доставка в наложения платеж на клиента и я платиш ти към Еконт. След това фактура от Еконт за разходи и платеното ДДС като данъчен кредит. Да, допълнителна занимавка си е, но така таксата за клиента ще остане непроменена, а и ти като търговец няма да имаш допълнителни разходи.
 

zoomaniak

Well-Known Member
Мдаа, доста зле става като цяло. Имам чувството, че целенасочено последните месеци се опитват да убият онлайн търговията...
Доставките рязко ще се вдигнат за всички крайни клиенти. Вариант е търговецът да поема част от доставката, за да не се отрази на клиентите, но дали изобщо ще е рентабилно?
Е вие ги научете на БЕЗПЛАТНО - пък после правете опити на ПЛАТЕНО.

Българина е умен - вие го подценихте - сега трябва да изчакате да преминат всички земетресения и кой оцелее оцелее.

Въпроса е да обучавате клиентите си правилно. Научите ли ги само на отстъпки и безплатни глупости - правите ги наркомани - просто няма отвикване.

Ще обикалят навсякъде и ще поръчват от всички докато не намерят това, което търсят - БЕЗПЛАТНОТО - то не е създадено от ЕКОНТ - а от вас.

Хората / Клиентите трябва да осъзнават, че като не могат да си намерят ЛЕСНО стоката в малкото и китно село или град - трябва да си плащат.

Но търговците ги е страх - направо треперят. Аз вече имам загуби в оборот и ЧП - но не треперя.... виждам как плахо хората се връщат и периодично увеличавам цената за доставка ............

Все пак надявам се, че клиентите осъзнават, че не плащат само заради БЕЗПЛАТНОТО................... има много повече стойности които покривам - е баба Васка от село Васево няма да ги усети - щото си пуснала поръчка с фалшива поща..........

Но хора, които искат да имат лесен живот - си поръчват ................. и си плащат за разпореждания или есемеси - вече и това стана :) клиента казва:

"Аз ще си платя есемеса" - шах с пешката.
 
  • Like
Реакции: Wllb

zoomaniak

Well-Known Member
Хората сега не си вземат пратките, понеже са свикнали да чакат на SMS.
Да - така е и аз сега го забелязвам. Но екипите в офисите станаха по натоварени и звънят като луди на закъснелите на 2-3 ден или на мен или теб и си пускат разпореждане на 5 ден и ти звъниш.

За сега са под 1% - но почнах да предупреждавам и виждам, че се научават.

Смятам това на ЕКОНТ - като правилна стъпка и това с пощенските пратки също.................

То баце - дайте безплатно и вижте ко станало....

При мен изравниха цените на едни стоки с цяла европа и те скочиха с 30-50 лв и бая народ изрева - но пак ги купуват.................. шах с пешката.
 

Wllb

Active Member
В случай, че започне нова надпревара за "безплатни доставки", тази година ще бъде записана в историята като черна за интернет търговията у нас. След като много търговци спряха и картовите си разплащания, преминавайки изцяло към наложен платеж, подобни изцепки ни връщат години назад.
Интересно ми е как ще се развият нещата на куриерския пазар. Добавянето на ДДС към пощенските пратки, прави доставките до адрес по-атрактивни и ще върне интереса към тях. Малките куриерски фирми, които бяха натикани в ъгъла след масовото навлизане на "пощенската услуга", сега ще имат глътка въздух и възможност да разширят пазарен дял. От двата монопола Спиди биха имали малко предимство, тъй като ценовата им листа би понесла по-добре добавката.
За да бъдем честни, подобна услуга не трябваше въобще да се допуска да съществува. Тя си имаше цел и приложение но Еконт успя да я зомбира, после в играта се намесиха Спиди, а всички останали бяха поставени в неравностойно положение, буквално натирени.
 

zoomaniak

Well-Known Member
В случай, че започне нова надпревара за "безплатни доставки", тази година ще бъде записана в историята като черна за интернет търговията у нас.
Бъркаш! Безплатното като фактор е математика? Разбираш ли................... ако твоята математика - БИЗНЕС - може да си го позволи - значи изплуваш над водата - ако не може потъваш под водата /не винаги/.

Трябва да захранвате БИЗНЕСА - сайтовете си - магазините си с разнороден по тип - доставка продукти.

Увеличете платената доставка - като я разбивате на сегменти 2-3-5-7 лв и над 100 безплатна.

Масовите ПРАТКИ са до 1 кг /зависи от бизнес нишата/. В момента печеля 5 000 лв от ЕКОНТ чиста печалба и им давам 2 или 2,5 к лв и пак е повече от колкото физическите продажби........... през сайта и "взимане от магазина".

Когато увеличих броят на продуктите до 1 кг увеличих и приходите от "платена доставка" и намаляват онези 2,5 к лв.... до 200-300 лв.

Съответно осъзнавате, че всичко е математика.
 

Lulinchanin

Member
Доста рядко използвам Спийди като клиент, защото някои сайтове работят само с тях, но съм изключително доволен, че не цакат клиентите си с по 0,18лв. на SMS, а изпращат съобщение по Вайбър. ЕКОНТ, УЧЕТЕ СЕ ОТ ТЯХ, ЗАЩОТО ЩЕ ЗАГУБИТЕ ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПОСТОЯННИТЕ СИ КЛИЕНТИ!!

Нека изпращат съобщение по мейл, но това със СМС-ите е пълен шит!!
 

zoomaniak

Well-Known Member
Доста рядко използвам Спийди като клиент, защото някои сайтове работят само с тях, но съм изключително доволен, че не цакат клиентите си с по 0,18лв. на SMS, а изпращат съобщение по Вайбър. ЕКОНТ, УЧЕТЕ СЕ ОТ ТЯХ, ЗАЩОТО ЩЕ ЗАГУБИТЕ ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПОСТОЯННИТЕ СИ КЛИЕНТИ!!

Нека изпращат съобщение по мейл, но това със СМС-ите е пълен шит!!
Топ 3 да се учи от топ 3. Нема логика... а ако неам вайбър.
 

Wllb

Active Member
Доста рядко използвам Спийди като клиент, защото някои сайтове работят само с тях, но съм изключително доволен, че не цакат клиентите си с по 0,18лв. на SMS, а изпращат съобщение по Вайбър. ЕКОНТ, УЧЕТЕ СЕ ОТ ТЯХ, ЗАЩОТО ЩЕ ЗАГУБИТЕ ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ПОСТОЯННИТЕ СИ КЛИЕНТИ!!

Нека изпращат съобщение по мейл, но това със СМС-ите е пълен шит!!
Що за глупост да правиш оценка на услуга, която сам казваш, че използваш рядко, по една като цяло излишна екстра, на която е дадена безплатна алтернатива. Viber не е решение. Използването на SMS е скъпо а Еконт от много време се опитват да го подменят с email известяване за да не пълнят гушите на операторите.
Не казвам, че известяването е излишно, а че не е рентабилно да се товари цялата услуга заради някакви си sms-и.
Спиди вкараха такса за плащане с карта, но това мина без много шум. Не е ли много по-неприятно да платиш 6лв допълнително към куриерската услуга, ако ти доставят пратка с наложен платеж 1000лв и решиш да платиш с карта.
 
Последно редактирано:

zoomaniak

Well-Known Member
Що за глупост да правиш оценка на услуга, която сам казваш, че използваш рядко, по една като цяло излишна екстра, на която е дадена безплатна алтернатива. Viber не е решение. Използването на SMS е скъпо а Еконт от много време се опитват да го подменят с email известяване за да не пълнят гушите на операторите.
Не казвам, че известяването е излишно, а че не е рентабилно да се товари цялата услуга заради някакви си sms-и.
Спиди вкараха такса за плащане с карта, но това мина без много шум. Не е ли много по-неприятно да платиш 6лв допълнително към куриерската услуга, ако ти доставят пратка с наложен платеж 1000лв и решиш да платиш с карта.
Българите са манияци - брат - на безплатното. Още искат точен час и вярват, че е безплатен :)
 

Blinky

Owner
Muy bueno info! Аз се чудех, защо Еконт почна да ме таксува около лев и нещо отгоре отпреди седмица - при изпращане на пратки, сега разбрах защо.

И не само това, но и Еконт направиха уведомителните SMS-и платени! Хората сега не си вземат пратките, понеже са свикнали да чакат на SMS. Нека бъдем честни, хората са тъпаци, понеже аз им казвам, че съм изпратил пакета, казвам им че след 10-11 часа могат да си го вземат на другия ден от офис на Еконт ... и те пак чакат SMS. Но на тъпака му трябва удобство, което Еконт отне, и което ще повлияе само на продавача негативно.

Пратките от адрес до офис стигнаха вече 7 лв., а скоро очаквам да ударят и 10 лв. Цените на стоките се вдигат, а заплатите на тъпия българин стоят същите.
Как така няма SMS известия? Не съм взимал от седмици някакви пратки от Еконт, и не знам, но наистина ли е така? Ако е така, кофти работа. Една от многото причини хората да ги предпочитат. ;)
 

John Galt

Well-Known Member
Къде са феновете на данъците да обяснят колко ще са полезни тези милиони, които ще прибере държавицата от ДДС.
А в какво ли ще ги вложи? Дали в любимото на всеки фен на данъците - ПЪТИЩА... още повече, че дейността на въпросните компаниие е пряко свързана с тях. :D а
А дано, ама надали :D :D :D
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Как така няма SMS известия? Не съм взимал от седмици някакви пратки от Еконт, и не знам, но наистина ли е така? Ако е така, кофти работа. Една от многото причини хората да ги предпочитат. ;)
30 стотинки се плаща допълнително и при подготвяне на пратка ако не го посочиш - няма да получат SMS.
 

iliqnktz

Active Member
Аз пък не получавам СМС вече, получавам от някои доставчици съобщение във вайбър, но да му хванат цаката и да се направи през месинджър, ако нямаш отмяташ тик в сайта на търговеца и чакаш на ел.поща, вайбър или отиваш след 1-2 дена и си търсиш пратката. Това е за хората, които не искат да плащат и то с право не искат, тъй като реално виновен се оказва държавата, че гълташе едни яки пари и сега машината започва да спира парите, които се наливат и всичко почва рязко нагоре да тегли освен доходите.

Вариант Б, обаждане по телефон, което ще рече в по-малкият град още 1 заплата евентуално за телефонистка, а в големия доста повече, така че хората не са виновни за всичко, както Зооманяка имам чувството, че иска да вмени лекичко.

Неро също е прав, че повечето хора са идиоти, това се знае и се вижда, и реално хората не знаят къде се намират, при добра комуникация с магазина, едно съобщение в месинджър, че пратката е пристигнала е супер, ако няма месинджър, то в днешно време всеки е с план "безкрайни минути към всички в България", един бърз разговор и клиента да полита към Еконт, а не да се прави на 2 и половина.

Wllb, подкрепям и твърдението ти, че вдигнаха мерника на ел.магазините, също така умните глави вместо да теглят държавата към цивилизованият свят, където плащането с карта е предпочитано, те още мислят като инквизицията от 15 век, че не видиш ли сухата пара, някой или нещо ( разбирайте злото и Дявола) иска да те прецака.

Пълна пародия, пълна деградация и пълна излагация типична за държави като Пакистан и Сомалия.
 

Blinky

Owner
Последно време получавам поръчки само със спиди и винаги получавам смс-си кога ще дойде.
При тях колко се плаща вече за смс известие?
Да. Преди два дни и аз имах пратка от Спиди и дойде смс. За това се учудих, че ЕКОНТ нещо са го спрели това като опция. Тъпо решение според мен. ;)
 

go6eto_bs

New Member
От 20 март смс-те на Еконт са 18ст. От 15 май всички ПП скачат с 20% ( Влади след всичките простотии реши и на това парче баница да сложи ДДС. Сега ми е доста притеснено продовам евтини и тежки продукти, масовите ми пратки са около 5лв това означава с 1-1.20 нагоре ке се увеличава отпадането в кошницата. А по повод безплатните доставки, щом конкуренцията има трябва да имаш и ти. Повечето хора не гледат цените, а доставката.
 

Горе