ДДС за пощенските пратки

Blinky

Owner
Браво на тях. Тъпотия до шия. Два пъти вече ми се случи да бера срам, заради печелбарската им практика. Да бяха го заместили с някакъв Вайбър чат бот или мейл нещо си. Иначе като цяло всичко се вдига, нормално и там да скочат с нещо. Пичовете са зависи от заплати в сектора, горива, и други такива.

@go6eto_bs , какво те притеснява, то навсякъде ще скочат цените. Демек конкуренцията няма да е по-атрактивна от теб като цени. Поне тези, които ползват рязко поскъпващите. ;)
 

Wllb

Active Member
@go6eto_bs , какво те притеснява, то навсякъде ще скочат цените. Демек конкуренцията няма да е по-атрактивна от теб като цени. Поне тези, които ползват рязко поскъпващите. ;)
Има от какво да се притеснява човека, все пак при евтините стоки, цената на доставка е критична за това дали клиента ще избере да поръча онлайн/физически магазин .... когато клиента има такъв избор разбира се.
За този вид пратки, Спиди все още имат малък буфер в цената, който ще позволи и след добавянето на ДДС, крайната цена да остане под една психологическа граница.
Като последна възможност - Български пощи. Поне клиентите да я имат тази възможност и да избират евтина и скъпа доставка. Цените на пощите не са много по-ниски в момента, но с ДДС разликата ще се усети.
 

Blinky

Owner
Да, разбирам. И и все пак, мисълта ми е, че ще вдигне на всички магазини цената на доставката или себестойността на продукта, ако случайно някой си я калкулира в нея. И това дали ще е по-тънко от някой офлайн магазини, вече тук е съвсем друга борбата. Спиди знам, че са по-тънки, но от доста потребители и онлайн търговци знам, че не си струва да се ползват, защото там пък издънките били повече и на практика тънката цена вече се знае защо е такава. :) А Български пощи, по-добре НЕ. :)
 

Wllb

Active Member
Издънките при Спиди са най-вече свързани с куриерските доставки. Разбира се, те и при пощенските офис-офис могат да се издънят (все пак са Спиди), но възможностите са по-малко. И аз не искам да ги погледна повече, но ако става въпрос за евтини артикули, тогава няма да е голяма драма. Всеки сам трябва да си направи сметката, тегли четата и решава кое е по-важно за него. Български пощи са добър вариант поне да се обяви ниска цена като опция "цена от", а клиента да избира вече кое му е удобно. До момента БП не бяха конкурентни и нямаше смисъл да се прави, но сега нещата се променят.Избор да има, с нищо не подвеждаш клиента все пак. Пък и пощите не са толкова зле, повечето приказки срещу тях са от предразсъдъци и проблеми възникнали с международни пратки, които пък не са възникнали на БГ територия, но по презумция щом има проблем трябва да е при нас. Лелките в повечето клонове са учудващо отзивчиви на фона на мизерната обстановка и жалкото заплащане.
Да не забравяме, че промяната ще засегне малките търговци и тези, които не са по ДДС. По-големите използват основно куриерските тарифи с големи отстъпки и промяната не ги касае. И разбира се варианта за данъчен кредит за пощенските за тези, които са рег. ДДС.

ПП Усещам, че след 2 седмици ще има вой. Така беше и с Наредба Н-18, всички ще разберат в последния момент.
 

go6eto_bs

New Member
Няма как да не се притеснявам все пак не продавам лекарства за рак. Клиента може да не го поръча от мен, а да отиде във физически магазин и ако не купи същият продукт да вземе подобен. Всеки гледа да му е изгодно. Спийди за сега не са ми алтернатива искам да изчакам да видя дали Еконт няма да намалят нещо. Спийди не са много по-евтини с тази такса за наложен платеж от 1% но НЕ по-малко от 50ст. избиват рибата. Мен ме е яд че почнах от нулата развивам се и имам някакъв план който изпълнявам, а държавата ми .... отгоре. Според мен не трябва да барат нещо което работи. Имат повече полза от нас като имаме повече работа и си плащаме данъците. С тази Н-18 печелят само големите вериги магазини.
 

John Galt

Well-Known Member
Чудно защо никой не е изревал още :)
20% нагоре звучи като значителна корекция при най-масовата доставна услуга и със сигурност ще има промени в доставните политики. Особено важи за малките фирми или тези, които по разни други причини не са под ДДС и няма да могат да компенсират.
С две думи - хазната празна :)
Защото в този форум обичат да плащат данъци, тъй като държавата им строяла пътища, образовала им децата и се грижела за здравето им и за възрастните им роднини, затова и не реват.
Сега ще има повече пари за горепосочените "качествени" дейности и услуги, амин!
 

John Galt

Well-Known Member
От 20 март смс-те на Еконт са 18ст. От 15 май всички ПП скачат с 20% ( Влади след всичките простотии реши и на това парче баница да сложи ДДС. Сега ми е доста притеснено продовам евтини и тежки продукти, масовите ми пратки са около 5лв това означава с 1-1.20 нагоре ке се увеличава отпадането в кошницата. А по повод безплатните доставки, щом конкуренцията има трябва да имаш и ти. Повечето хора не гледат цените, а доставката.
Това е основно при психологията на купувача - никой не обича да плаща за доставка, така че си вкарвайте цените на доставката изцяло или отчасти (според това което продавате) в цената на продукта.

 

go6eto_bs

New Member
честито ни увеличение и уж беше с 20% а от 5до 10кг увеличението е 50% при Еконт
 

xainov

Well-Known Member
Факт е, че масово вече пратките струват около 5 лв, вместо досегашните 4. Факт е, че Еконт изнагляха супер много с това смс известяване, за което начисляват 0.18 лв допълнително. Факт е, че от чисто рентабилна гледна точка всеки друг куриер е по-добър от тях. Обаче е факт и нещо друго - българите са свикнали с Еконт. Офисите им работят до късно, има ги навсякъде и рядко се случват грешки. Докато при Спиди масово офисите им работят до 18:00часа. Преди около 2 месеца имаха някакъв ужасен проблем и пратките закъсняваха с по 5 и повече дни. Пикая им на 1-ия лев след като не мога да си взема пратката след работа, понеже и те са затворили тогава, 'щото са дебили или пратката ми я няма след 1 ден на мястото, където я очаквам. Жълтите има още доста да работят, за да изместят Еконт - само с по-евтината цена няма да стане. Офиси в по-малките населени места, удължено работно време, смс известяване и нулеви проблеми със спедицията. Това им липсва.
 

$INeed$

Well-Known Member
Ето малко материали за четене, в случай, че скучаете. :)

ekont.png

Както и какво се вихри в коментарите на статията, която не знай защо но само Факти отрази или поне там се вдигна най-много шум: https://fakti.bg/bulgaria/382015-ot...va-neravnopostavenost-pri-poshtenskite-uslugi

111.jpg

Както се вика Да живее капитализма. :)
 

Kill-op

Active Member
Лично на мен не ми пука да ДДС-то, макар че ще се отрази с лек отлив на клиенти, което ще ме удари финансово. Въпросът, който ме интересува по-скоро е, защо вдигнаха цените с повече от 20%? Първо бяха намалени процентите за намеление, после пликове, после СМСи, сега ДДС, но покрай ДДС-то може да направим още едни 2-5% печалба.... Е клиента /ние/ мълчим и плюем държавата, докато частника ни удря тихомълком и ни го слага през панталоните.... Аз лично лека полека мигрирам към Спиди, да го ду*ат сините....!
 

devilx

Well-Known Member
През последната седмица имам с 20% повече искания от клиентите да им изпратя стоката чрез Спиди.. не ние да им предложим.. те сами си започнаха да търсят вече.. е 2 лв разлика не е малко.. + това ако не ти харесва и решиш да върнеш? ..
 

Blinky

Owner
През последната седмица имам с 20% повече искания от клиентите да им изпратя стоката чрез Спиди.. не ние да им предложим.. те сами си започнаха да търсят вече.. е 2 лв разлика не е малко.. + това ако не ти харесва и решиш да върнеш? ..
На мой познат с магазин не му се било отразило кой знае колко в отлива на клиенти, защото са си предпочитали Еконт. Според него, това покачване не е създало някакви сериозни сътресения. Готови са да си го платят това клиентите. Явно има нещо около качеството, както споменах в преден пост, и може би обхвата на офисите и местопложенията, до които се разпростират едните и другите. ;)

Но имам един въпрос към търговците, използвайки куриерски услуги. А той е: При положение, че Еконт бяха принудени да качат цените, реално на Спиди не им ли се налага, и сега разликата, защото Еконт са качили, а Спиди не са мръднали толкова ли е фрапантна. Сори, но като човек неползващ услугите им в лицето на търговец, не мога да преценя. Аз съм имал допир с тези куриерски фирми по две направления само - разработки към магазини, демек техническа и като обикновен клиент, чакащ плащане или стока от подателя. ;)
 

webstil

Well-Known Member
Абе почнаха да мрънкат, но за момента май нямаме отказана пратка поради тая причина, реално сега до офис беше около 3.50 лв., а сега ни е 4.50 лв. с отстъпките, от цялата работа обаче и куриерските до адрес станаха по-скъпи, как не знам.., то кво ли не вднигнаха, всеки месец по нещо - торбички, сми-и, гориво, ДДС...
Ще се оглеждам да видя какво правят и другите магазини, единственият начин да не се отрази на клиента е търговецът да фиксира цените на доставка с точност и да плаща разликите. Или ще се почне така, или просто ще се научат клиентите, че доставката е необходимо зло и вече е по-скъпа. Но в началото ще обвиняват магазина, че им е скъпа доставката, тъй кат опримерно преди 2 месеца е поръчвано от друг и тогава е била по-евтина...

Иначе, ако се фиксират цените и почнеш да покриваш разликата не се знае пак докъде ще я докараш, не са малки разходи, струва си, ако можеш да компенсираш с увеличен брой поръчки и обороти, бих пробвал за месец-два, но се съмнявам, че ще е успешна стратегия, тъй като основно се гледа ниска цена на продукта.
Примерна сметка за 500 пратки месечно при фиксирана цена - 4 лв. и средна реална в ЕКонт - 4.60 лв., с компенсация 1.60 лв. на пратка при положение, че всички са до офис хипотетично за сметката като и това реално е по-евтиният вариант от до адрес, показва че за месец сумата е 800 лв.!

Спиди в момента работят на по-малка печалба с цел да дръпнат клиенти от Еконт, но после и те ще вдигнат цените според мен, разликата е наистина огромна, но чувам за много проблеми там, достатъчно е по празниците да не ти доставят на време пратките от един натоварен ден и цялата работа с по-ниските цени ще ти излезе през... като не си събереш парите, защото са доставени на клиентите, когато вече не ги искат...

За цените им, обаче понеже не работим с тях, а от сайта им много не се разбира, да каже някой дали са добавили ДДС или не?

Според мен не са добавили, затова и сега разликата е толкова значителна. Всъщност законът не е влязъл в сила, не е сигурно и че ще влезе точно в този си вид. Еконт превантивно започват да събират ДДС, защото се страхуват, че после ще им го искат и то не само за тази година, ами поне за 5 години назад, има такива индикации. Те се презастраховат, интересно ако законът не влезе в сила, какво ще се случи с вече събраното ДДС?
 
Последно редактирано:

VMiloykov

Well-Known Member
В момента един мой познат се опитва да сключи договор със Спиди заради интеграциите им. Обаче не получава отговор от тях със седмици. Беше им писал мейл преди около месец - нямаше отговор. Миналата седмица говори с тях по телефона, където уж щяха да му се обадят до 2 дни обаче и тук нищо.

Нещо не се развиват нещата добре или имат много работа заради Еконт или просто са такива.
 

Blinky

Owner
Те бате и фирмата им, която поддържаше модула за OC (не знам дали не са същите и за EKONT) имаха тегав съпорт. Бавеха се много и мазаха. Не, че нещо, сигурно хората си разбираха от работата, но най ме радва като някой ми отговори "Еми то с дефолтната тема върви, няма проблем с модула". Да де, хубаво, от всички модули само вашия не върви с не-дефолтната. Не ви ли е поне малко интересно ЗАЩО? :)

@webstil , какво мислиш? Те сега те първа клиентите ще почнат да правят сравнения между различни магазини, къде им излиза по-тънко с доставка. Да, сигурно ще са за 2-3 лева, но в дългосрочен план ще си гледат първо в магазина, в който са получили по-изгодно доставката, после на твоя и така. Това е при положение, че цените на продукта не са различни или поне не с голяма разлика, за сметка на доставка, наличност и прочие. ;)
 

Mat

Active Member
Аз като клиент не мога да понасям Спийди. Като ти се обадят да си взимаш пратката още малко ще ти се скарат, че им създаваш работа с поръчките си. Не са и кой знае колко адаптивни към предпочитания за часове и форс маджорни обстоятелства.

Докато Еконт спазват извънредните инструкции в това отношение, винаги са учтиви, пратките идват навреме - даже преди време бях поръчал хладилник и бях написал в инструкциите да ми се обадят по-рано, за да организирам качването на хладилника от моя страна, и като звънна момчето от Еконт нямаше как да реагирам достатъчно бързо и ми предложи да помогне с качването на хладилника - до 4-тия етаж, без асансъор. Аз се постарах да не му се налага, но жеста определено не мога да го подмина с лека ръка.

Даже се опитвам понякога да им оставям бакшиши, вярно 50-80ст. или левче няма да им оправят живота, но е от сърце.

Като търговец ползвам Еконт. Нямам кой знае какви оплаквания в това отношение - при мен доставките от край време са обявени леко по-високи от реалните + плаващи според локацията на клиента, така че не ми се е налагало да променям нещо по условията на доставките. Но и като цяло продавам яки, уникални и премиум продукти, така че не ми е цел да биея конкуренцията нито за цена на продукт, нито за цена на доставка, съответно мога да си позволя да съм относително безразличен към такива малки промени.

Но определено нямаше да ми е толкова щастливо, ако продавах неща, които ги има в 200 други магазина на същата цена, така че разбирам недоволството на колегите, но така е като правиш бизнес - поемаш постоянно нови и нови разходи и търсиш начини за нови потоци на приходи.

Аз тъй като продавам и в чужбина - не е рядкост да получа мейл от контрагент, че доставката се качва с долар. Или този месец стоката се качва с долар, но пък да се възрадвам, защото стоките им, които не купувам, са паднали с долар.

Клиента плаща рекламата, клиента плаща доставката, клиента плаща стоката, клиента плаща печалбата, клиента плаща данъците, клиента плаща за клиентите, които връщат стоката безпричинно. Ако не мога да направя клиента да ги плати всички тези неща просто не се занимавам. :)
 

hrisi.store

Member
Аз харесвам повече Спиди, още преди Еконт да вдигнат Цените. Спиди офиса им отваря 30 мин. преди офиса на Еконт, тоест можеш да си вземеш пратката доста по-рано отколкото при Еконт. Спиди са и по-бързи в доставките (по мое наблюдение). Отскоро това със смс-те....Спиди пращат винаги безплатен смс, дори ако имаш вайбър там ти пишат. Единствения недостатък който виждам при Спиди, е че като пратиш пратка и човека отсреща не си я потърси няколко дена, и Спиди не могат да го открият ти я връщат директно към тебе, без изобщо да те уведомят за това. Още един недостатък се сещам в момента, че на товарителниците на Спиди не е изписана никъде цената на доставката.
 

Blinky

Owner
А не се ли плаща при Спиди багинаж, ако до два дни не е потърсено? Или както се казваше там. :) И още един недостатък, не знам (може да има) офис на Спиди, който работи до 19:00 часа. Еконт имат няколко, като единия ми е супер удобен, след работа да забърсвам каквото имам. ;)
 

webstil

Well-Known Member
Те бате и фирмата им, която поддържаше модула за OC (не знам дали не са същите и за EKONT) имаха тегав съпорт. Бавеха се много и мазаха. Не, че нещо, сигурно хората си разбираха от работата, но най ме радва като някой ми отговори "Еми то с дефолтната тема върви, няма проблем с модула". Да де, хубаво, от всички модули само вашия не върви с не-дефолтната. Не ви ли е поне малко интересно ЗАЩО? :)

@webstil , какво мислиш? Те сега те първа клиентите ще почнат да правят сравнения между различни магазини, къде им излиза по-тънко с доставка. Да, сигурно ще са за 2-3 лева, но в дългосрочен план ще си гледат първо в магазина, в който са получили по-изгодно доставката, после на твоя и така. Това е при положение, че цените на продукта не са различни или поне не с голяма разлика, за сметка на доставка, наличност и прочие. ;)
Да сега тепърва ще почват сравненията ,ще следя конкуренцията и ще реагирам, сметнал съм си вече какви са ми разходите, ако покривам част от доставките - не са малки. Има файда от тая схема, ако клиентите се връщат при теб и ти се вдигне оборота. Но за съжаление в България на по-масовите продукти като модни аксесоари, каквито има при мен лоялността липсва, тоест клиента може да купи днес от теб продукт за 30 лв. с доставка 3 лв., но не му пречи след 3 месеца да купи от друг подобен продукт за 29 лв. с доставка 4 лв. Въобще интересува ги само цената и повечето клиенти не пестят време да гледат, търсят и сравняват, за мен като клиент не е така аз ако си купя нещо отнякъде и съм доволен и после ми потрябва нещо, което мога да взема от същият магазин - директно вземам пак оттам, за времето дето ще губя да търся ще изкарам повече пари отколкото да спестя. Но като мен разсъждават 1 на 1000 сигурно. Интересува ги ниската цена и само това, затова и не е схема в повечето случаи безплатната доставка в БГ, ако е видно включена в цената, винаги ще изберат продукт цена 30 лв. и доставка 5 лв., а не същият продукт с цена 35 лв. и безплатна доставка, поне в моята ниша.
 

Горе