ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

От: От: От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Поизнервих се малко - то половинТа форум ми скочи е*аси, сакън лоша дума за сеото да не издума човек .. :)

Постни някоя подобна статия за афилиейт маркетинг за да се запознаеш другата половина от форума :)
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Абе тая тема стана ебати темата :D

За семантиката само да кажа, като уеб кодер аз под това разбирам кода да е написан така че да се знае кое какво е - заглавия в <h> тагове, списъци в <ul> и тн. А валидността е друго.
Сега кое какво значение има за Гошо аз немога да кажа, ама съм чел че семантиката помага :D

А Сами, аз на тия години също си мислех че много знам, ама после се учудих колко много неща научих в годините след това, най-вече като почнах първата работа. Това, което приказваш в момента просто не е така. Никой неможе да ме убеди че при моите 7-8 или колкото са там години опит като уеб дивелъпър ми трябват още няколко години да разбера как да си оптимизирам сайта.
Нещата които са чисто СЕО и нямат общо с другия уеб не са чак толкова много. Ако трябва да дам пример - първия сайт който оптимизирах, единственото което знаех за СЕО беше някакъв PDF от гугъл за webmaster guidelines. Сайта чукна ПР5 месец и малко след първото индексиране и почна да прави дневно по 500 уникални от гошо. Вярно че на 2 пъти да ни изхвърли хостинга заради спам, ама това е другo :)
И това с един pdf за сео и останалото - опит като уеб кодер.

Това е относно хората от бранша и 2те седмици. Останалото са както казах истинските СЕО-та, които прекарват години да reverse engineer-ват алгоритмите. За тях - respect, за другите - стига сте приказвали глупости :)


EDIT: аа гледам че сте се помирили вече, айде и аз млъквам :)
 
Последно редактирано:
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

За семантиката само да кажа, като уеб кодер аз под това разбирам кода да е написан така че да се знае кое какво е - заглавия в <h> тагове, списъци в <ul> и тн. А валидността е друго.
Сега кое какво значение има за Гошо аз немога да кажа, ама съм чел че семантиката помага :D
Точно това е - да сфане бати Гошо по-добре тва дето е закопчано между таговете. Пример - малко използвания таг <address> - на пръв поглед безсмислен, ама дава недвусмислен знак на Г. че тва е точно адрес и нищо друго. Ако имаш желание, обясни го по-подробно че аз съм дотука по темата :)
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Ми то това е - да обясниш с тагове на кое каква му е идеята, че Гошко да се ориентира по-добре, нали е тъп :)
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Гошо не е тъп.. и без тагове се ориентира..мислете за гошко като един доста напреднал интернет юзър, който определено не гледа за адресс таг в кода, сканира за снимки, уникално съдържание и видео насам ;) Също от време на гледа и за други работи, които да насочат вниманието му - х1 и х2 заглавия, обича и хубавите тайтъли, харесва му когато има фаикони, също и когато има пояснения към картинките, като посочиш върху тях с мишка, не го интересува, дали има 10000 тага под статията, които не правят нищо освен да отнемат тежеста от съответната статия. Да.. имат и позитивно влияние напр. по бърза индексация, като и възможност за случайн лонг тейл кийурди, когато се индексират таговете, но в такъв случай се получава много дублирано съдържание ;) Така, че мислете за Гошо като човек :)
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

много добро влизане от Sammy! :)
няма кво да му кажете тука :П

Noke, по принцип си много прав с примера за <address> обаче тия неща бяха 10 години бек ин тайм...
И ако си мислиш защо като е добър начин, еми много е просто.

Преди 10 години сайтове се правиха от малко хора
и като глупавия за тогава бот видеше <address> тва го смяташе за адрес, като видеше <strong> казваше си, аха.. важно е...и т.н.

Обаче... днес всеки трети може да цапа сайтчета, а всеки 2-ри си има блог или нещо подобно.
10% само от хората които си бълват в Мрежата да сложат ей така по погрешка или щото сега се учат едно нещо от рода на:

<address>това ми е примено нещо, което не знам какво е, защото се уча</address>

и Гугъл ще се бъгне от адреси :)
само един съвсем съвсем елементарен прост пример за сорс кода и ранкването в търсачката.

още много мога да си дрънкам де... но се тая...
без тва са кат дойде и новия HTML дет <font href="http://" ще бъде нещо съвсем нормално и ще си е*е пейзажа и тогава всички ще млъкнем с умните си теории за onPage SEO и сорс код маркери за бота :)

ай поздрави на всички и утре сутринта към 6 ше ви видя дали сте си изпили млякото :p
ако сме живи де...
 
От: От: От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Е как ПХП-то бря? :twisted: Оф и ти глупости говориш ама аз поне звуча по-убедително, нали? :lol:
Е, виждам, че ти ги разбираш нещата. Че и примери си дал. Я помисли само, прекрасен валидиран (или както там му казваш) ХТМЛ код, който се сгенерирва от ПХП-то за 30 секунди, как ще се отрази на СЕО-то? А, сега помисли - несемантичен, невалидиран и не знам къв си код, който се сгенерирва за под секунда, как ще се отрази на СЕО-то? Сега трябва ли да ти обяснявам, че крайният резултат на сървър сайд езиците е ХТМЛ код (за уеб сайтове говоря), който се изпълнява на БРАУЗЕРА на потребителя?
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

За семантичния код, ясно че гугъл не е тъп и може да се ориентира добре и без него, казвам само че помага и съм сигурен в това. А вече колко точно - незнам.
Например имал съм случай когато менюто на сайта си го правя като обикновен текст, без тагове и тн. Като резултат менюто ми отива в описанието от СЕРП-а, и под него - основния текст.
Оправям менюто, както го правят белите хора - в UL тагове и проблема изчезва.
Не виждам защо гугъл да не ги гледа тия неща, при положение че няма какво да злоупотребиш тук (конкретно в тоя пример).


@Sammy ти май не схвана за какви тагове говорим. Става въпрос за хтмл тагове, не за ключови думи, които да ти отнемат тежест, да дублират съдържание и тн.
 
Последно редактирано:
От: От: От: От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

...Я помисли само, прекрасен валидиран (или както там му казваш) ХТМЛ код, който се сгенерирва от ПХП-то за 30 секунди, как ще се отрази на СЕО-то? А, сега помисли - несемантичен, невалидиран и не знам къв си код, който се сгенерирва за под секунда, как ще се отрази на СЕО-то?
Не виждам сървър-сайд да има пряко отношение към въпроса. По косвена логика и популацията на жълтоухия лемур в североизточен Мадагаскар оказва влияние на Гугъл енджина ама нас това не ни интересува особено.

За тва колко такива високопарни понятия като веб стандарти и семантичен код влияят върху робота, само един Гугъл знае точно. В девелъпърските среди поне се води за важен момент. Може би тия четива не са толкова популярни в средите на СЕО-то и затва така... Разминаване.
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

По-директна връзка от времето за зареждане на страницата, здраве му кажи.

Работата на СЕО-то е да анализира. Това че си програмист, не те прави анализатор. Гот ит?
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

бгкулинара май говори за случаи, когато пхп-то е толкова зле написано, че отнема 30 сек да зареди. То тогава май никакво СЕО неможе да го спаси тоя сайт :)
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Мъ аз ПХП не пиша ва, не ма бий :) Я земи издай де е таз анализаторска службичка, искам и аз по цял ден да си седя и анализирам тез прости програмисти ква са я натъкмили..
 
От: ЗА SEO-то и продавачите на "SEO-услуги"... за кво друго?

Я земи издай де е таз анализаторска службичка, искам и аз по цял ден да си седя и анализирам тез прости програмисти ква са я натъкмили..
Във всяка по-голяма фирма.
SEO-тата не пишат код и не пишат content. Те анализират, дават препоръки, правят link building и пишат description-и и title-и. И при всяка препоръка трябва да обмислят много неща.
Всъщност ако един дизайнер или програмист се занимава с дейностите на едно SEO, няма да му остане време да прави дизайн или да пише код.
 

Горе