Каква е разликата между официален и ексклузивен представител?

Force

Active Member
Съответно и при наличието на коя от двете форми на представителство, само и единствено представителя има право да внася конкретната марка в страната?
 
Мисля, че ексклузивния представител има ексклузивни права. Демек само той може да продава марката и ако реши някой друг, трябва да мине през него. Но за да си такъв обикновено се обвръзваш с това да гарантираш определено количество продажби или/и оборот. Ексклузивно представителство беше и едни време фирмата, в която работех. Тя беше за България ексклузивен представител на антивирусна програма и никой друг не можеше да я продава ако не мине през тях. Спомням си, че авира анти вирусната искаха някакви доста завишени параметри за нашия пазар като продажби, за да станеш ексклузивен.

При официалното представителство, реално има няколко търговци, всичките продавате марката, но ти си обявен за официален от производителя и си ползвал и специалните привилегии. Нещо като едно време даро Кар беше официален представител на БМВ, но го продаваха и други, сега мисля че от много време е друг официален.
 
В случая говорим за следното - има два официални представителя на една марка за България, които са оторизирани от производителя. Една от фирмите твърди, че има ексклузивитет и иска да ограничи паралелният внос. Въпросът е има ли право тази фирма да плаши със съд, след като не е единствената вносителка?
 
По-скоро, ако фирма има "екслузивни" права, трябва да се обърне към Марката защо е оторозирала и друг да продава и дали не нарушава договорки между тях.
 
Разликата е в това че официалните представители може да са няколко а експлозивния е само един.

А в частност по твоя случай май едната фирма лъже :)

Ама при нас всеки може да е каквото си иска или да каже каквото си иска .
 
Ама при нас всеки може да е каквото си иска или да каже каквото си иска .
Абе то може, но ако не ги следят нещата от главния щаб, така да се нарече, много бързо ще залязат тук, защото с липсата на контрол се появяват проблемите. Примерно пишеш, че си официален сервиз на Apple...а реално си някакво гаражче със съмнителен прозиход на специалисти. Тогава доста ще пострада и самата марка. За това си е важно и някой да не прекалява, защото съденето тук е сериозно и става дума за големи суми, за разлика от това, което нашите институции плескат на някакви малки или средни търговци. И най-вече, за да се обявиш за официален, има задължителни условия, на които ако не отговаряш, просто излиташ от списъка.
 
В моят случай ситуацията е следната:

Има марка Х продукти, които си имат два официални представителя за България.

Свързах се с производителя и той потвърди, че те са просто представители и нямат ексклузивитет - тоест нямат право да забранят на други фирми паралелният внос от ЕС.

Един от официалните представители твърди, че има ексклузивитет и казва, че ако не зареждам от него и си внасям сам, ще ме съди.

Аз ги помолих да ми предоставят копие от договора им с производителя, но казват че информацията е конфиденциална и отказват.

В същото време има друг трети онлайн магазин, който внася същите марки от 7 години и не се съобразява с политиката на двата представителя.

И двата офиц. вносителя са посочили в сайта си, че този третия магазин не е оторизиран и клиентите да не пазаруват от него. НО, до ден днешен си работи успешно и никой копче не може да му каже.

Въпросът е дали аз да стана четвъртия?
 
Щом ще сключваш договор с Марката, другите кво те интересуват?
Предполагам, ще имаш всичко черно на бяло подписано и подпечатано.

Ако онези претендират за екслукзивност да си се оправят с Марката, това са си отношения между тях.
 
Отново казвам, има две фирми, които имат договор с марката. Третата фирма си внася сама, няма договор с марката. Аз мисля да бъда четвъртата вносителка, която също да няма договор. Просто защото първите две фирми покриват изискванията за оборот и производителя не се нуждае от други партньори.
 
Ако няма да имаш договор нещата започват да не са много в твоя полза. Онези двете с договорите няма какво да ги закачи, но ти реално ще гледаш от този, който е без, което според мен може и да ти донесе негативи. ;) Да, на оня му се е разминавало 7 години, а може би и да не е нужно, но определено влизаш малко по-кофти от двете фирми с договорите. А това дали някой твърди, че има договор за експлозивност....това не я бърка фирмата, която си има директен договор с марката и производителя и. Там си и е изцяло тяхна работа. Няма нищо което да те спре ако имаш директен договор с Марката. Другите я имат, я нямат ексклузивност, а и реално в техните права за екслузивност може да има някакви вратички, които фирмата производител на Марката са си оставили с цел да не си спъват продажбите. Условия, на които са се съгласила фирмата, твърдяща, че има експлозивност.
 
Абе то може, но ако не ги следят нещата от главния щаб, така да се нарече, много бързо ще залязат тук, защото с липсата на контрол се появяват проблемите. Примерно пишеш, че си официален сервиз на Apple...а реално си някакво гаражче със съмнителен прозиход на специалисти. Тогава доста ще пострада и самата марка. За това си е важно и някой да не прекалява, защото съденето тук е сериозно и става дума за големи суми, за разлика от това, което нашите институции плескат на някакви малки или средни търговци. И най-вече, за да се обявиш за официален, има задължителни условия, на които ако не отговаряш, просто излиташ от списъка.

Малък пазар сме и за това няма сериозен мониторинг от повечето марки, просто като платежоспособност сме пренебрежимо малки...
Помниш ли преди години колко тарикати се пишеха официални представители на FB че обучения организираха и логото им си слагаха по визитките и етц.

В БГ всеки може да е китайски лечител стига малко да прилича на китаец!
 
Разликата е в това че официалните представители може да са няколко а експлозивния е само един.
Да това е разликата. Примерно всички вземат от ексклузивния представител, а той самия взема от марката /чуждестранната фирма
 

Горе